دو ہزار پانچ میں پاکستان کے اندر زلزلے کے بہت خطرناک جھٹکے آئے تھے ۔ ایک مذہبی و دینی ملک ہونے کے ناطے سے مملکت خداد کے اندر کئی ایک بحثوں نے جنم لیا ۔ مثلا زلزلے کے بارے میں ایک رائے یہ اپنائی گئی کہ یہ عذاب الہی ہے ۔ یعنی متاثرہ علاقوں میں لوگوں کی برائیاں اس قدر بڑھ گئیں تھیں کہ ان کے اوپر اللہ کا عذاب نازل ہو گیا ۔ چناچہ اس توجیہ کے ضمن میں ایک اہم ترین سوال یہ پیدا ہوا کہ اگر یہی صورتحال تھی تو پھر دیگر کئی ایک شہروں میں جہاں برائی کی یہی صورت تھی یا اس سے بھی بڑھ کر تھی وہاں کیوں نہیں یہ عذاب نازل ہوا؟ اس سلسلے میں دوسری رائے یہ تھی کہ یہ خدا کی طرف سے عذاب نہیں بلکہ ایک آزمائش تھی ۔ یعنی اللہ نے اپنے بندوں کو آزمایا ہے کہ وہ راہ حق یا صراط مستقیم پر کس قدر گامزن ہیں؟ اس تناظر میں سیکو لر حلقوں کی طرف سے اس خیال کا اظہار کیا گیا کہ اس طرح کی مذہبی توجیہات غیر حقیقی اور غیر سائنسی و علمی ہیں ۔ اس باب میں ہمیں خالصتا سائنٹیفک توجیہ کرنی چاہیے ۔ درج ذیل کتاب میں انہی آراء کو سامنے رکھتے ہوئے قرآن وسنت کی روشنی میں ان کا تجزیہ کیا گیا ہے ۔ اس رائے میں قرآن کا اصلی مؤقف واضح کرنے کی کوشش کی گئی ہے ۔ قرآن نے گزشتہ اقوام کی ہلاکت کے جو اسباب بیان کیے ہیں انہیں سامنے رکھتے ہوئے قانون عذاب الہی کا تعین کرنے کی سعی کی گئی ہے ۔ اللہ مصنف کتاب خلیل الرحمان چشتی کو بے بہا اجر سے نوازے وہ ایک عرصہ لوگوں کو قرآن سمجھانے میں مصروف عمل ہیں ۔ (ع۔ح)
عناوین |
|
صفحہ نمبر |
ابتدائیہ |
|
10 |
اللہ تعالیٰ کی صفات |
|
24 |
اللہ تعالیٰ عادل ہے |
|
24 |
اللہ تعالیٰ اپنی مخلوق پر بہت مہربان ہے |
|
25 |
اللہ تعالیٰ مخلوق کو جنت کی طرف بلاتا ہے |
|
26 |
اللہ تعالیٰ کی طرف سے اتمام حجت ہوتی ہے |
|
27 |
اللہ تعالیٰ انسان کو ہدایت کا مکمل انتظام کرتا ہے |
|
28 |
اللہ تعالیٰ انسانوں کو مسلسل ڈھیل دیتا ہے |
|
30 |
اللہ تعالیٰ کی پکڑ بہت سخت ہے |
|
31 |
کفران نعمت پر انسان کی نعمتیں چھین لی جاتی ہیں |
|
32 |
تاریخ ہلاکت |
|
34 |
قوم نوح |
|
35 |
قوم نوح ؑ کی کافر قیادت |
|
38 |
قوم نوح ؑ کے جرائم |
|
40 |
قوم عاد علیہ السلام |
|
43 |
قوم ثمودعلیہ السلام |
|
51 |
قوم لوط علیہ السلام |
|
60 |
قوم شعیب علیہ السلام |
|
66 |
قوم فرعون |
|
75 |
قارون |
|
98 |
اسباب ہلاکت |
|
102 |
اللہ اور اللہ کی آیات کا انکار |
|
103 |
رسولوں کی تکذیب اور ان کا مذاق |
|
104 |
رسولوں کی نافرمانی |
|
105 |
نصیحت سے گریز کی روش |
|
106 |
قیامت اور آخرت کا انکار |
|
107 |
کفران نعمت |
|
108 |
منصب واقتدار پر قیادت کا غرور وتکبر |
|
109 |
نسلی تعصب اور احساس برتری |
|
110 |
فساد فی الارض |
|
111 |
عسکری طاقت پر بےجا ناز |
|
112 |
بنیادی مذہبی حقوق کی پامالی |
|
113 |
شہریت کا بنیادی حق سلب کرنا |
|
115 |
مضبوط معیشت کا غرور |
|
116 |
علم کا غرور اور قارون |
|
117 |
جہاد سے فرار |
|
119 |
مالی جہاد اور انفاق سے اجتناب |
|
120 |
ذنوب اور گناہ کبیرہ |
|
121 |
ہلاکت کے اصول |
|
124 |
انتباہ کے بغیر کسی قوم کو ہلاک نہیں کیا جاتا |
|
125 |
گناہوں کے سبب ہلاکت ہوتی ہے |
|
126 |
ظالموں کے فتنے معصوموں کو بھی اپنی لپیٹ میں لے لیتے ہیں |
|
127 |
ہلاکت میں اثاثے اور ظاہری شان وشوکت نہیں دیکھی جاتی |
|
128 |
برے کاموں سے روکنے والوں کو بچالیا جاتا ہے |
|
131 |
امت مسلمہ پر عمومی عذاب نازل نہیں ہوگا |
|
134 |
مقاصد ہلاکت |
|
135 |
زمین کو فساد سے پاک کرنا |
|
136 |
عبرت اور نصیحت کا درس دینا |
|
137 |
رجوع الیہ اللہ کی فضا پیدا کرنا |
|
140 |
ذکر الٰہی کا ماحول پیدا کرنا |
|
141 |
دوسری قوم کو جانشین بنانا |
|
142 |
ہلاکت کا طریقہ کار |
|
144 |
ہلاکت بعض اوقات اچانک ہوتی ہے اور بعض اوقات اعلانیہ |
|
145 |
ہلاکت راست اقدام کے ذریعے ہوتی ہے |
|
146 |
ہلاکت بالواسطہ بھی ہوتی ہے |
|
149 |
عبرت کیسے حاصل ہو؟ |
|
151 |
اہل عقل ہی عبرت حاصل کرسکتے یہں |
|
152 |
دلوں کی ویرانی ، آثار ہلاکت سے سبق حاصل نہیں کرسکتی |
|
153 |
عذاب یافتہ بستیوں پر گذر ہو تو خوف سے رونا چاہیے |
|
156 |
ہمیں کیا کرنا چاہیے |
|
157 |
زلزلہ زدگان کی حتی الامکان مدد کرنا چاہیے |
|
158 |
قیامت کا خوف اختیار کرنا چاہیے |
|
159 |
توبہ واستغفار کا اہتمام کرنا چاہیے |
|
160 |
اللہ کی طرف رجوع کرنا چاہیے |
|
164 |
تضرع اختیار کرنا چاہیے تاکہ بلائیں ٹل جائیں |
|
165 |
صفات الہٰی کو ہمیشہ ذہن میں تازہ رکھنا چاہیے |
|
166 |
قرآن وسنت میں عملی دلچسپی لینا چاہیے |
|
168 |
دین کا صحیح علم حاصل کرنے کے لیے متحرک ہونا چاہیے |
|
170 |
رزق حلال ہی پر اکتفا کرنا چاہیے |
|
171 |
امر بالمعروف اور نہی عن المنکر کا فریضہ انجام دینا چاہیے |
|
173 |
قیادت کیا کرے؟ |
|
176 |
قائدین اور پیروکاروں کےلیے قرآنی اصطلاحات |
|
177 |
مذہبی قیادت اپنا احتساب کرے |
|
182 |
سیاسی قیادت اپنا احتساب کرے |
|
184 |
اقتصادی قیادت اپنا احتساب کرے |
|
186 |
عسکری قیادت اپنا احتساب کرے |
|
187 |
اجتماعی توبہ مطلوب ہے |
|
191 |
فہرست نقشہ جات |
|
|