عقیدے کی بنیاد توحید باری تعالیٰ ہے اور اسی دعوت توحید کے لیے اللہ تعالیٰ نے ہر دور میں انبیاء کو مبعوث کیا حتی کہ ختم المرسلین محمدﷺ کی بعثت ہوئی ۔عقیدہ توحید کی تعلیم و تفہیم کے لیے جہاں نبی کریم ﷺ اور آپ کے صحابہ کرام نے بےشمار قربانیاں دیں اور تکالیف کو برداشت کیا وہاں علماء اسلام نے بھی دن رات اپنی تحریروں اور تقریروں میں اس کی اہمیت کو خوب واضح کیا ۔گزشتہ صدیوں میں عقیدۂ توحید کو واضح کرنے کے لیے بہت سی جید کتب و رسائل تحریر کیے گئے ہیں شیخ الاسلام امام ابن تیمیہ کی کتاب ’’عقیدہ واسطیہ‘‘بھی اسی سلسلے کی ایک کڑی ہے امام ابن تیمیہ کی اس کتاب کے مفہوم و مطلب کو واضح کرنے کے لیے الشیخ محمد خلیل ہراس،الشیخ صالح الفوزان، الشیخ صالح العثیمین کی شروح قابل ذکر ہیں ۔ الشیخ خلیل ہراس کی شرح العقیدۃ الواسطیۃ پاک و ہند کے اکثر مدارس و جامعات کے نصاب میں شامل ہے ۔ اس کتاب میں عقیدۂ سلف کو قرآن و صحیح احادیث کی روشنی میں واضح کیا گیا ہے ساتھ ہی ساتھ باطل فرقوں کے اعتقادات کا دلائل کی روشنی میں رد بھی کیا گیا ہے۔ زیرنظر کتاب ’’ ترجمہ و تسہیل شرح عقیدۃ واسطیہ‘‘ فضیلۃ الشیخ خلیل ہراس کی تالیف کردہ شرح عقیدہ واسطیہ کا اردو ترجمہ ہے ۔ یہ شرح عقیدہ سے متعلق تقریباً تمام ہی پہلوؤں کو محیط و متوسط حجم کی ایک جامع شرح ہے۔مولانا مختار احمد سلفی حفظہ اللہ نے سلیس ارد و ترجمہ کے ساتھ اس کے مختصر حواشی ، مشکل الفاظ کی تشریح، اہم اعراب اور صیغوں کی مکمل توضیح اس انداز میں کی ہے کہ اسے ہر عام و خاص کے لیے یکسر مفید بنا دیا ہے۔ (م۔ا)
عناوین |
|
صفحہ نمبر |
رحمن اور رحیم کے اکھنے آنے کی وجہ |
|
58 |
بسم اللہ اور الحمد اللہ سے آغاز کیوں؟ |
|
61 |
محمد کا لغوی معنی |
|
62 |
حمد کی تعریف شکر کی تعریف . |
|
63 |
حمد اور شکر میں فرق |
|
65 |
حمد اور مدح میں فرق |
|
66 |
الحمد کا الف لام . |
|
67 |
رسول کی لغوی اور شرعی تعریف |
|
68 |
نبی اور رسول میں فرق |
|
69 |
ہدایت کے معانی |
|
71 |
لفظ دین کے معانی |
|
74 |
حق کے معنی |
|
75 |
الدین کا الف لام کون سا ہے . |
|
76 |
شہید سے مراد |
|
77 |
اللہ تعالی کی تعریف کیوں کی جاتی ہے. |
|
79 |
شہادت کے کہتے ہیں |
|
81 |
لا اله الا الله کی وضاحت . |
|
84 |
أشهد أن محمدا عبده ورسوله کی وضاحت |
|
90 |
صلاۃ کے معنی |
|
93 |
آل سے مراد |
|
94 |
- صحبت مراد |
|
95 |
السلام کا معنی |
|
96 |
اہل سنت و الجماعت کا عقیدہ |
|
97 |
أما بعد كافي |
|
97 |
اعتقاد کا معنی |
|
98 |
فرقہ ناجیہ سے مراد |
|
99 |
الی سنت و الجماعت سے مراد |
|
101 |
ارکان ایمان کی تفصیل |
|
103 |
فرشتوں سے مراد |
|
105 |
کتابوں سے مراد |
|
106 |
رسولوں سے مراد |
|
110 |
البحث سے مراد |
|
113 |
تقدیر سے مراد |
|
115 |
ایمان باللہ سے مرا |
|
117 |
تحریف سے مراد |
|
118 |
تعطیل سے مراد |
|
119 |
تعریف اور تعطیل میں فرق |
|
121 |
تفویض سے مراد |
|
122 |
تکلیف اور تمثیل میں فرق |
|
124 |
باب اول |
|
125 |
قرآن کی روشنی میں: اللہ تعالی کے اسماء وصفات کا بیان |
|
125 |
لیس کمثله شیء کی وضاحت |
|
126 |
اہل سنت و الجماعت صفات الہی کو کس طرح مانتے ہیں۔ |
|
135 |
کیا اللہ کا کوئی ہم نام ہے۔ |
|
139 |
کیا اللہ کا کوئی ہمسر اور شریک ہے۔ |
|
139 |
قیاس تمثیل |
|
141 |
قیاس شمول |
|
142 |
قیاس اولی |
|
143 |
قاعده کمال |
|
143 |
کتاب وسنت میں مذکور صفات کے بارے میں سلف کا موقف. |
|
145 |
کلام کا صرف مرادی معنی پر دلالت |
|
147 |
رسول اللہ کا مقام و مرتبہ |
|
148 |
سبحان ربك رب العزة عما يصفون کی وضاحت |
|
150 |
سلام على المرسلين |
|
152 |
الحمد الله کا مطلب. |
|
152 |
اہل سنت والجماعت کے نزدیک اللہ تعالی کن صفات سے متصف ہیں ..... |
|
157 |
کیا اہل سنت و الجماعت شریعت سے انحراف کرتے ہیں۔ |
|
160 |
صراط مستقیم کون سا رات ہے .. |
|
162 |
اللہ تعالٰی کی بعض صفات کا بیان |
|
166 |
سورۃ اخلاص کی وضاحت |
|
166 |
سورہ اخلاص علم توحید پر کیسے مشتمل |
|
171 |
توحید اثبات اور توحید تنزیہ |
|
171 |
آیت انگری کی وضاحت |
|
182 |
هو الأول والآخر والظاهر والباطن کی وضاحت |
|
192 |
اللہ تعالی کی صفت کی کا بیان |
|
196 |
اللہ تعالی کی صفت علم اور حکمت کا بیان . |
|
205 |
فلاسفہ کا موقف |
|
209 |
قدریہ کا موقف |
|
209 |
اللہ تعالی کی صفت رزاق کا بیان |
|
210 |
اللہ تعالی کی صفت ساعت اور بصارت کا بیان |
|
214 |
اللہ تعالیٰ کی صفت ارادہ اور مشیت کا بیان |
|
219 |
صفت ارادہ کے بارے میں مختلف مذاہب: الشاعرہ، معتزلہ، اہل حق |
|
224 |
ارادہ کوئی اراده شرعیه |
|
225 |
ارادہ کے دلائل قرآنی |
|
226 |
اللہ تعالی کی صفت محبت کا بیان |
|
231 |
اشاعرہ معتری اہل سنت و الجماعت کا موقف |
|
235 |
صفت محبت کے مختلف دلائل |
|
241 |
اللہ تعالی کی صفت رحمت کا بیان |
|
245 |
اللہ تعالی کی صفت رضا اور غضب کا بیان |
|
253 |
اہل سنت و الجماعت اشاعرہ اور معتزلہ کا مؤقف |
|
260 |
اللہ تعالی کی صفت آنا اور جانا کا بیان |
|
263 |
اہل سنت و الجماعت از احد کوثری کا موقف |
|
267 |
اللہ تعالی کے چہرے کا بیان |
|
269 |
اللہ تعالی کے ہاتھ کا بیان |
|
275 |
اللہ تعالی کی آنکھ کا بیان |
|
283 |
اللہ تعالی کی سماعت اور رویت کا بیان |
|
290 |
اللہ تعالی کی صفت فکر اور تدبیر کا بیان |
|
298 |
اللہ تعالی کی صفت عفو اور قدرت کا بیان |
|
304 |
اللہ تعالٰی کی صفت عزت کا بیان |
|
308 |
اللہ تعالی کے بابرکت اور ذو الجلال والاکرام ہونے کا بیان |
|
314 |
اللہ تعالی کی سلبی صفات کا بیان |
|
316 |
کیا اللہ تعالیٰ کا کوئی ہم نام ہے؟ |
|
319 |
کیا اللہ تعالی کا کوئی ہمسر ہے؟ |
|
319 |
کیا اللہ تعالی کا کوئی ہم مثل ہے؟ |
|
321 |
مشرکین اپنے جھوٹے معبودوں سے کیسے محبت کرتے ہیں. |
|
322 |
حمد کی تعریف کریں اور کون سی چیزیں اللہ کی کمال محمد کے منافی ہیں. |
|
324 |
نویج کے کیا معنی ہیں؟ |
|
326 |
تبارک ، فرقان، نزل، عالمین اور نزیر کے کیا معنی ہیں؟ |
|
329 |
کیا اللہ تعالی کی کوئی اولاد ہے؟ |
|
333 |
کیا اللہ تعالی کو مخلوق کے ساتھ تشبیہ دی جاسکتی ہے۔ |
|
336 |
اللہ تعالی کی حرام کردہ چیزیں کون سی ہیں؟ |
|
341 |
فواحش، اشم، بغی اور شرک باللہ کی وضاحت کریں۔ |
|
341 |
اللہ تعالی کے عرش پر مستوی ہونے کا بیان |
|
344 |
اللہ تعالی کی صفت علو کا بیان |
|
353 |
اللہ تعالی کی صفت معیت کا بیان |
|
363 |
اللہ تعالی کے کلام کرنے کا بیان |
|
372 |
اللہ تعالی کی صفت رؤیت کا بیان |
|
394 |
صفات پر مشتمل آیات کے متعلق عمومی مباحث . |
|
404 |
ذاتی و صفاتی صفات کا بیان |
|
406 |
جہمیہ معتزلہ اور اشعریہ کا موقف |
|
409 |
سنت رسول میں اللہ کے اسماء اور صفات کا بیان |
|
414 |
کیا سنت رسول اسلام کی بنیادی اصول ہے ؟ |
|
419 |
اللہ تعالی کی صفت نزول کا بیان |
|
421 |
اللہ تعالی کی صفت خوشی کا بیان |
|
427 |
اللہ تعالیٰ کی صفت ہنسنا کا بیان |
|
432 |
اللہ تعالی کی صفت تعجب کا بیان |
|
436 |
اللہ تعالی کے پاؤں کا بیان |
|
443 |
اللہ تعالی کی آواز کا بیان |
|
446 |
اشاعرہ کا موقف |
|
449 |
اللہ تعالی کی صفت علو کا بیان |
|
450 |
معطلہ کا موقف |
|
456 |
اللہ تعالی کی صفت معیت کا بیان |
|
458 |
اللہ تعالٰی کی صفت رؤیت کا بیان |
|
468 |
باب دوم |
|
473 |
اللہ تعالیٰ کی صفات کے بارے میں اہل سنت و الجماعت کا عقیدہ |
|
473 |
اہل سنت و الجماعت کا مقام |
|
474 |
اللہ کی صفات کے بارے میں اہل سنت، اہل تعطیل جہمیہ اور اہل تمثیل مشبہ کا موقف اللہ کے افعال کے بارے میں اہل سنت، جبریہ اشعریہ معتزله قدریہ کا موقف |
|
483 |
اللہ کی وعید کے بارے میں اہل سنت، مرجیہ اور قدریہ کا موقف |
|
493 |
ایمان کے بارے میں اہل سنت ضرور یہ اور معتزلہ مرجیہ اور جہمیہ کا موقف ... |
|
500 |
صحابہ کے بارے میں اہل سنت روافض اور خوارج کا موقف |
|
505 |
فصل: اللہ تعالی کے عرش پر مستوی ہونے کا بیان |
|
507 |
فصل: اللہ تعالی کا اپنے بندوں کے قریب ہونے کا بیان |
|
515 |
قرآن مجید اللہ کا کلام غیر مخلوق ہے۔ |
|
524 |
قیامت کے دن اللہ کو دیکھنے کا بیان |
|
527 |
فصل : آخرت پر ایمان لانے کا بیان . |
|
530 |
کیا قیامت قائم ہوگی ۔ |
|
543 |
مومنوں اور کافروں کا محاسبہ |
|
550 |
خوش کوثر کا بیان |
|
553 |
پل صراط کا بیان |
|
555 |
جنت کے دروازے کا بیان |
|
559 |
سب سے پہلے جنت میں کون داخل ہوگا۔ |
|
560 |
شفاعت کا بیان |
|
561 |
شفاعت کے بارے میں اہل سنت الخوارج اور معتزلہ کا موقف |
|
564 |
شفاعت کی اقسام . |
|
567 |
عالم آخرت کے احوال |
|
572 |
تقدیر پر ایمان کا بیان |
|
575 |
تقدیر کے درجات کی تفصیل |
|
582 |
تقدیر کا پہلا درجہ کتنی چیزوں پر مشتمل ہے ۔ |
|
583 |
تقدیر کے دوسرے درجے کا بیان |
|
587 |
تقدیر کا دوسر اور جہ کتنی چیزوں پر مشتمل ہے۔ |
|
590 |
بندوں کے افعال کا خالق کون ہے۔ |
|
598 |
تقدیر کے مسئلے میں گمراہ فرقے |
|
604 |
فصل: ایمان قول وعمل کے مجموعے کا نام |
|
606 |
ایمان کے کہتے ہیں |
|
610 |
کیا اہل قبلہ مطلق گناہوں سے کافر ہو جاتے ہیں۔ |
|
614 |
کبیرہ گناہوں کا مرتکب کا فر ہے یا فاسق اور کیا وہ ابدی جہنمی ہے۔ |
|
619 |
ایمان اور اسلام میں کیا فرق ہے۔ |
|
622 |
فصل: اہل سنت و الجماعت اور مشاجرات صحابہ کا بیان |
|
623 |
امہات المومنین کے بارے میں اہل سنت کا عقیدو |
|
626 |
صحابہ کرام کے فضائل کا بیان |
|
633 |
خلفاء راشدین کے درجات کی ترتیب |
|
639 |
اہل سنت و الجماعت کے نزدیک اہل بیت کا مقام |
|
645 |
اہل سنت کے نزدیک ازواج مطہرات کا مقام |
|
649 |
صحابہ کی طہارت اور مشاجرات کے بارے میں اہل سنت ، شیعہ اور خوارج کا موقف |
|
659 |
اولیاء کرام کی کرامات کا بیان |
|
662 |
فصل : اتباع رسول کی اہمیت کا بیان |
|
669 |
فصل : دعوت دین، نیک عمل اور حسن اخلاق کا بیان |
|
675 |
کیا اہل سنت امر بالمعروف انھی عن المنکر کا فریضہ سر انجام دیتے ہیں۔ |
|
681 |
صدیق شہید اور ابدال کا بیان |
|
686 |