امت مسلمہ کے عقائد ونظریات ،عبادات ومعاملات او رجملہ معمولات زندگی کا مآخذ حقیقی اللہ کی کتاب اور رسول اللہ ﷺ کی سنت ہے۔ اس بات پر امت کا ہمیشہ اجماع رہا ہے کہ سنت رسول ﷺ اسی طرح واجب الاتباع ہے جس طرح قرآن ۔سنت کاانکار حقیقت میں قرآن کاانکار ہے۔امت مسلمہ کی چودہ سوسالہ تاریخ میں بہت سے فتنوں نے سراٹھایا جھوٹے مدعیان نبوت بھی پیدا ہوئے اور منکرین حدیث بھی وقتا فوقتا سراٹھاتے رہے فتنہ انکار حدیث میں سے ایک فتنہ غلام احمد پرویز کا ہے جس نے انکار حدیث کا اعلان کیا اور قرآن کو اپنے من مانے معنی ومفہوم میں ڈھالنے کے لیےاپنا اصلی چہرہ دکھایا توامت کے اہل علم اس کی حقیقت کو جاننے کے بعد اس فتنہ کو دبانے کے پے درپے ہوئے۔فتنہ انکار حدیث کے مقابلے پر سب سےاچھی دستاویز مولانا سیدابو الاعلی مودودی کی کتاب ’’سنت کی آئینی حیثیت ‘‘کے نام سے 1963 ء میں منظر عام پرآئی اس کتاب کی جامعیت کے باوجود اس بات کی ضرورت تھی کہ پرویزی افکار کےتاروپود بکھیرنے کےلیے غلام احمد پرویز کی شخصیت او رلٹریچر بالخصوص تحریفات قرآن کا بے لاگ محاکمہ کیا جائے چنانچہ پروفیسر محمد دین قاسمی نے پرویزی فکر کے مقابلے میں قلم اٹھایا اور دلائل وبراہین اور ثبوت وسند کے ساتھ ثابت کیا کہ یہ دین حق کے خلاف ایک بہت خطرناک او رگہری سازش ہے جسے شیطان نے اپنی کمین گاہ بنا رکھا ہے یہ مقالہ غلام احمد پرویز کی نام نہاد تفیسر قرآن ’’مطالب الفرقان‘‘کا محاکمہ کرنے کےلیے لکھا گیا ہے ۔جوہر صاحب علم کےلیے دور جدید کے اس فتنے کو سمجھنے او رآگے لوگوں کو سمجھانے کا بہترین ذریعہ ہے نیز اس مقالہ میں عالمانہ بحث کے ساتھ ساتھ غلام احمد پرویز کی اغلاط پرمکمل گرفت بھی کی گئی ہے ۔
عناوین |
|
صفحہ نمبر |
جلد دوم |
|
|
پیش لفظ حافظ محمد ادریس |
|
17 |
باب 7:قصص الانبیاء اور تفسیر مطالب الفرقان |
|
|
مبحث او ل۔سرگزشت آدم کےتین پہلو |
|
22 |
(الف )شخصیت آدم علیہ السلام |
|
22 |
محمدعلی لاہوری قادیانی اور پرویز میں فکر ی ہم آہنگی |
|
23 |
محمدعلی لاہوری کی مغالطہ آرائی |
|
24 |
آدم ۔اولین فردبشر |
|
24 |
پرویز صاحب کی پہلی دلیل کاجائزہ |
|
25 |
جمع کی ضمیروں کی اصل وجہ |
|
26 |
دلیل ثانی کاجائزہ |
|
26 |
اسلاف کی جگہ اخلاف کاخطاب |
|
28 |
ایک قابل توجہ بات |
|
28 |
انسان اور حیوان میں اساسی فروق امتیازات |
|
29 |
نومسلم خاتون کااقتباس |
|
30 |
ایک سوال |
|
33 |
(ب)خلافت آدم ؑ (درضیاء قرآن ) |
|
33 |
دلائل پرویز |
|
34 |
دلیل او ل کاجائزہ |
|
34 |
ایک غو رطلب بات |
|
35 |
خلافت جن وانس |
|
36 |
پرویز صاحب کاخلط مبحث |
|
36 |
پرویز کی دلیل ثانی کاجائزہ |
|
37 |
منکر ین حدیث کی خلاف دیانت روش |
|
38 |
مفہوم ’’خلیفہ ‘‘میں لغرش پرویز |
|
39 |
تضادات پرویز |
|
40 |
(ج)نبوت آدم ؑ (قرآن کی روشنی میں ) |
|
41 |
پہلی دلیل پربحث |
|
44 |
دوسری دلیل پربحث |
|
44 |
او ل انبیاء ۔آدم ؑ یانوح ؑ ؟ |
|
44 |
نبوت آدم کےخلاف ’’سب سےبڑی دلیل‘‘کاجائزہ |
|
45 |
لغرش یونس اور پرویز |
|
46 |
غلبہ شیطان یامس شیطان ؟ |
|
47 |
نبو ت آدم ؑ او رعقل عام |
|
49 |
نبو ت آدم ؑ پرقرآنی دلائل |
|
49 |
آدم ؑ اور مکالمہ الٰہیہ |
|
50 |
بانداز دیگر ۔اور تضادپرویز بھی |
|
50 |
انکا رنبو ت آدم ؑ کی اصل وجہ |
|
51 |
مبحث ثانی ۔عمر نوح علیہ السلام |
|
53 |
پہلی تاویل |
|
54 |
دوسری تاویل |
|
54 |
تیسری تاویل |
|
54 |
قیاسات پرویز کاجائزہ |
|
55 |
لفظ سنۃ او رقرآن پاک |
|
56 |
قرآن مجید او رالف سنۃ |
|
56 |
عقلی استبعاد کی اصل وجہ |
|
57 |
عمر نوح ؑ او راقتباس پرویز |
|
58 |
ازالہ استبعاد عقلی کےلیے ایک او ر اقتباس پر ویز |
|
59 |
مزاج پرویز کاایک بنیادی پہلو |
|
60 |
مبحث ثالث۔سرگزشت ابراہیم ؑ کےدوپہلو |
|
61 |
نارنمرود |
|
61 |
واقعہ ذبح پسر |
|
61 |
قرآنی واقعہ ذبح فرزند،بقلم پرویز |
|
62 |
اوروں کو نصیحت خو دمیاں فضیحت |
|
64 |
مبحث رابع ۔قصہ یوسف علیہ السلام |
|
|
اور خدائی تدبیرـکذالک کدنالیوسف |
|
65 |
ایک جملہ معتر ضہ |
|
66 |
آمدم برسر مطلب |
|
66 |
پیالہ کس نےرکھا؟ |
|
66 |
پرویز صاحب کاانداز تفسیر |
|
67 |
’’مفکر قرآن‘‘کی لغز شہائے تفسیر |
|
68 |
صحیح تفسیر |
|
69 |
مبحث خامس۔داستان موسویؑ کےدوپہلو |
|
72 |
(1)قتل ابنائےبنی اسرائیل |
|
72 |
دلائل پرویز |
|
73 |
پہلی دلیل پرویز کاجائزہ |
|
74 |
عجیب طرز عمل |
|
74 |
دوسر ی دلیل پرویز کاجائزہ |
|
75 |
تیسری دلیل پرویز کاجائزہ |
|
76 |
چوتھی دلیل پرویز کاجائزہ |
|
77 |
تحریف قرآن ....پرویز صاحب کی مجبوری |
|
78 |
قتل ابنائے بنی اسرائیل کےدلائل |
|
79 |
دلیل او ل |
|
79 |
فاذاخفت علیہ |
|
81 |
دوسر ی دلیل۔لاتقتلوہ |
|
82 |
آیت کی پرویزی تاویل فاسد |
|
82 |
ابطال تاویل فاسد |
|
83 |
قتل کےپرویز ی مفاہیم اور مفہوم انسب |
|
84 |
قتل بمعنی سلب حیات ۔اقتباسات پرویز میں |
|
85 |
آیت (40/25)او راشکال پرویز |
|
86 |
’’مفکرقرآن ‘‘کی ذہنی غلامی او رفکر ی اسیر ی |
|
88 |
تورات او رپرویز |
|
89 |
چندایک دوٹوک اور فیصلہ کن سوالات |
|
90 |
تشکیل ابناء اور تذبیح ابناء |
|
91 |
(ب)واقعہ قتل نفس اور بنی اسر ائیل |
|
92 |
تفسیر قرآن میں احواط وانسب رویہ |
|
93 |
خلاصہ بحث |
|
95 |
باب 8:معجزات انبیاء اور تفسیر مطالب الفرقان |
|
|
تصور خداکے متعلق ایک فیصلہ کن سوال |
|
100 |
سنت اللہ سے استدلال کی حقیقت |
|
101 |
(1)مطالبہ معجزات او ردعوائے رسالت میں روابط |
|
102 |
کیامعجزہ دلیل نبوت ہے؟ |
|
102 |
باانداز دیگر |
|
103 |
(2)سنت اللہ کااصل مفہوم |
|
104 |
(3)عادت او رقدرت |
|
106 |
(4)قانون علت ومعلول |
|
107 |
قرآن کاتصو رخدا ۔اسباب وعلل سے بالا تر ،نہ کہ ان کاغلام |
|
108 |
کیااللہ عالم دنیا میں یفعل مایشاء اور یحکم مایریدکےاختیا رسے محروم ہے ؟ |
|
110 |
(5)عادت عامہ اور عادت خاصہ |
|
111 |
معجزات اور انبیاء اور قرآن کریم |
|
112 |
(1)حضرت صالح ؑ او ران کامعجزہ (ناقۃ اللہ ) |
|
113 |
انکار معجزہ کے لیے تاویل پرویز |
|
114 |
(2)حضرت ایوب ؑ اور معجزہ چشمہ شفا |
|
116 |
انکا رمعجزہ کےلیے پرویزی تاویلات |
|
116 |
دوسری فاسدتاویل |
|
117 |
(3)حضرت ابراہیم ؑ اور معجزات |
|
118 |
پہلا معجزہ :چارپرندوں کوزندہ کرنے کاواقع |
|
118 |
لیکن پہلے ایک تمہیدی وضاحت |
|
118 |
آیت اربعۃ من الطیر کی وضاحت |
|
119 |
توضیح آیت سے قبل ،اختلاف پس منظر |
|
120 |
آیت کاصحیح مفہوم |
|
121 |
’’مفکر قرآن ‘‘کےغلط تراجم مع اعتراضات واشکالات |
|
121 |
پہلا اعتراض پرویز او ر اسکاجائزہ |
|
122 |
اعتراض ثانی او راسکاجائزہ |
|
123 |
اعتر اض ثالث اور اسکاجائزہ |
|
124 |
’’مفکر قرآن ‘‘کی خداسے معارضت ومخالفت |
|
124 |
اعتراض رابع اور اسکاجائزہ |
|
125 |
دوسرامعجزہ۔آگ سےبچایاجانا |
|
126 |
انکا رمعجزہ کےلیے’’مفکر قرآن ‘‘کی سخن سازی |
|
126 |
مطلب جویانہ ذہینت کاکرشمہ |
|
127 |
تیسرامعجزہ ۔شدیدبڑھاپےمیں پیدائش اولاد |
|
130 |
(4)حضرت یعقوب ؑ اور معجزہ ردّبصارت |
|
131 |
انہی آیات کےدرست تراجم بھی |
|
133 |
درست ترجمہ او رکشف حقائق |
|
134 |
(5)حضرت موسیٰ ؑ او ران کےمعجزات |
|
135 |
تسع آیات |
|
135 |
(1)عصائےموسی علیہ السلام |
|
136 |
آگےآگےدیکھیے ہوتاہے کیا؟ |
|
137 |
خلاصہ مفاہیم پرویز |
|
140 |
صحیح مفہوم آیات بقلم پرویز |
|
141 |
(2)دوسرامعجزہ ۔یدبیضاء |
|
141 |
یدبیضاءکامعجزہ دربار فرعون میں |
|
145 |
صحیح تراجم آیات بقلم خو د |
|
146 |
(3)تیسرامعجزہ۔جادوگروں کو شکست فاش |
|
146 |
آیت کاپرویز ی مفہوم |
|
147 |
پرویزی مفہوم آیت میں چندقابل غو رباتیں |
|
147 |
بدترین تحریفات مفہوم آیات |
|
150 |
صحیح تراجم آیات بقلم پرویز |
|
152 |
(4)چوتھامعجزہ ۔تنبیہی عذابوں کاسلسلہ |
|
155 |
’’مفکر قرآن‘‘کی سخن سازی کاتجزیہ |
|
157 |
(5)پانچواں معجزہ۔لاٹھی کی ضرب سے سمندر کاپھٹنا |
|
159 |
معجزہ یاجوار بھاٹا؟ |
|
159 |
بھونڈی تاویلات سے تحریف آیات تک |
|
160 |
ترجمہ آیت کی پہلی غلطی |
|
161 |
کیاعصاکامعنی ’’جماعت ‘‘ہے؟ |
|
161 |
ترجمہ کی دوسر ی غلطی |
|
162 |
ترجمہ آیات میں تیسر ی غلطی |
|
163 |
ترجمہ آیات میں چوتھی غلطی |
|
164 |
ترجمہ آیات کی پانچویں غلطی |
|
165 |
صحیح تراجم آیات از قلم پرویز |
|
166 |
چھٹامعجزہ ۔ضرب عصاسے بارہ چشموں کاپھوٹنا |
|
167 |
صحیح مفہوم آیت بقلم پرویز |
|
168 |
ساتواں معجزہ ۔ناشتہ کی مچھلی کازندہ ہوکر سمندر میں جانا |
|
168 |
واقعہ میں خرق عادت امو ر |
|
170 |
(6)حضرت سلیمان ؑ اور ان کےمعجزات |
|
171 |
پہلا معجزہ ۔ان کےلیےہواؤں کامسخر ہونا |
|
171 |
بلا تاویل ،صحیح ترجمہ آیات ازقلم پرویز |
|
173 |
دوسرامعجزہ ۔جنوں کامسخر ہونا |
|
173 |
قرآنی موقف |
|
174 |
موقف پرویز اور اس کاجائزہ |
|
175 |
جائزہ |
|
175 |
جنوں کی بابت مشرکانہ عقائد |
|
176 |
تیسرامعجزہ۔پرندوں کی بولی کاسمجھنا |
|
178 |
عقل پرستوں کےدلائل کاجائزہ |
|
179 |
’’مفکر قرآن ‘‘اب اور تب |
|
182 |
چیونٹیوں کی بولی اور فہم سلیمانی |
|
182 |
دلیل یامغالطہ آرائی ؟ |
|
184 |
طلوع اسلا م کادوہر امعیار |
|
184 |
ایک اور مغالطہ آرائی |
|
185 |
چوتھامعجزہ ۔تخت ملکہ سباکاآناًفاناًلایاجانا |
|
186 |
’’مفکر قرآن ‘‘کاقرآن سے قدم قدم پراختلاف |
|
187 |
مفہوم جن؟ |
|
188 |
(7)یونس ؑ کی سرگذشت کامعجزانہ پہلو |
|
189 |
واقعہ میں عقل پرستوں کاموقف |
|
190 |
’’مفکر قرآن ‘‘کےاللہ تعالی سےاختلاف |
|
191 |
آج کامفہوم آیات اور کل کاترجمہ پرویز |
|
192 |
(8)حضرت زکریا ؑ کی پیرانہ سالی پربانجھ بیوی سے پیدائش او لاد |
|
193 |
’’مفکر قرآن ‘‘کاموقف |
|
194 |
قطعی غلط تعبیر احوال |
|
194 |
نقص دونوں میں تھا،نہ کہ صرف ایک میں |
|
195 |
اصلحنالہ زوجہ میں اعجازی پہلو |
|
196 |
(9)حضرت عیسیٰ ؑ کے معجزات |
|
196 |
(الف)فرشتےسے عیاناً ہم کلام ہونا |
|
198 |
(ب)مریم کابغیر صحت مردکےحاملہ ہونا |
|
199 |
(ج)نوازائیدہ بچےکاکلام کرنا |
|
199 |
’’مفکر قرآن ‘‘کااعتراض فاسد |
|
199 |
جائزہ اعتراض |
|
200 |
اور ایساثبوت بھی موجودتھا |
|
200 |
بدلےہوئے ذہن کااثر ،ترجمہ آیات پر |
|
201 |
اولین بناء فاسد |
|
202 |
روحنااور دیت ملائکہ |
|
203 |
تعمیر بناء فاسداور دوفاش غلطیاں |
|
205 |
ارسلناالیہاروحنا |
|
206 |
خالی جگہ پرکرو۔’’لطیف اندازہ تفسیر‘‘ |
|
206 |
تمثل کاصحیح معنی ومفہوم |
|
208 |
داستان مریم کی اگلی کڑی |
|
208 |
قرآن سے’’مفکر قرآن ‘‘کاسلوک |
|
208 |
خلوت گاہ مریم میں آنےوالاکون ؟ |
|
209 |
چندقابل غو رباتیں |
|
210 |
ولادت پسر پر اعتراضات کی بوچھاڑ کیسی ؟ |
|
212 |
لفظ بغیاً اور ’’مفکر قرآن‘‘ |
|
213 |
مریم ،اعتراضات کی بوچھاڑمیں |
|
215 |
گہوارے میں گفتگو |
|
216 |
حضرت عیسیٰ ؑ کےدیگر معجزات |
|
218 |
مسیحی معجزات پر موقف پرویز |
|
218 |
ایک بنیادی اور دوٹوک سوال |
|
219 |
انہی آیات کاصحیح مفہوم او روہ بھی قلم پرویز سے |
|
220 |
(10)حضور اکر م ﷺ او رمعجزات |
|
221 |
عہدشعور میں معجزات کاوجود |
|
223 |
چندخوراق عادات امو ر ،طلوع اسلا م کےلٹریچرسے |
|
223 |
پہلی مثال |
|
223 |
دوسری مثال |
|
223 |
تیسری مثال |
|
224 |
چوتھی مثال |
|
225 |
نتیجہ امثلہ |
|
226 |
معجزات پیغمبر آخر الزمان اور موقف ’’مفکر قرآن‘‘ |
|
226 |
موقف پرویز کاجائزہ |
|
227 |
ایک قرآنی معجزہ ۔شق القمر |
|
228 |
معجزہ شق القمر اور طلوع اسلام کاموقف |
|
229 |
منکرین معجزات کاانداز تحقیق |
|
230 |
جائزہ دلائل منکرین معجزات |
|
230 |
ایک اور فاسدتاویل کاجواب |
|
231 |
جدیدتاویل بلکہ تحریف آیت |
|
232 |