اللہ رب العزت کے ہم پر اللہ تعالیٰ کے بے شمار احسانات ہیں جن میں سے سب سے بڑا احسان یہ ہے کہ ہماری دنیا وآخرت کی ہر قسم کی اصلاح وفلاح اور نجات کے لیے نبوت ورسالت کا ایک مقدس اور پاکیزہ سلسلہ شروع کیا جس کی آخری کڑی جناب محمد کریمﷺ ہیں۔ نبیﷺ کے بعد شریعت محمدی کا عَلَم امت کے علماء کے ہاتھ میں ہے لہٰذا اس مقصد کے لیے اللہ تعالیٰ نے ہر زمانے میں کچھ خاص لوگوں کو چُنا جو شریعت محمدیﷺ کو لوگوں تک پہنچاتے رہے اور مسلمانوں تک احادیث رسولﷺ کا گراں قدر سرمایہ پہنچانے کےلیے ائمہ حدیث نے بڑی محنتیں کیں اور بہت مشقت اُٹھا کر لمبے لمبے اسفار کیے ہیں اور کئی کتب حدیث کے کئی مجموعے مرتب کیے جن میں سے ایک کتاب ’’صحیح مسلم‘‘ کے نام سے معروف ہے جس کی کئی شروح لکھی گئی ہیں۔ زیرِ تبصرہ کتاب بھی صحیح مسلم کی شرح پر مشتمل ہے جس میں سب سے پہلے امام مسلم کے مقدمہ کی تشریح وتوضیح کی گئی ہے‘ پھر اپنی کتاب کی احادیث کو انتہائی عمدہ اور مضامین کی ترتیب کے لحاظ سے لکھا ہے اور پھر سند کا ترجمہ کیا گیا ہے ‘ اگر کہیں اس میں کوئی اشکال ہو تو فوائد میں اس کو حل کیا ہے‘ متن کا مکمل ترجمہ کیا ہے اور لفظی ترجمہ کو نظر انداز نہیں کیا گیا‘ فوائد کے عنوان کے تحت حدیث کی مکمل تشریح کی ہے اور تشریح وتوضیح میں بہت طوالت سے گریز کر کے فہم وتفہیم میں اگر کوئی اشکال ہو تو اس کو بھی حل کیا ہے‘ احادیث میں بیان کردہ احکام ومسائل کی ضروری توضیح وتفصیل بیان کر دی ہے‘ احکام ومسائل میں شہسوار ائمہ کی آراء کو بھی بیان کر کے راحج مؤقف کی نشاندہی بھی کی گئی ہے‘ جن شارحین نے صحیح احادیث سے غلط مسائل کے استنباط کی کوشش کی ہے ان کا مناسب انداز میں جواب دیتے ہوئے ان کے احترام کو ملحوظ خاطر رکھا ہے۔ یہ کتاب ’’ تحفۃ المسلم شرح صحیح مسلم ‘‘ مولانا عبد العزیز علوی﷾ کی عظیم کاوش ہے اور آپ تصنیف وتالیف کا عمدہ شوق رکھتے ہیں‘ اس کتاب کے علاوہ آپ کی اور کتب بھی ہیں۔ دعا ہے کہ اللہ تعالیٰ مؤلف وجملہ معاونین ومساعدین کو اجر جزیل سے نوازے اور اس کتاب کو ان کی میزان میں حسنات کا ذخیرہ بنا دے اور اس کا نفع عام فرما دے۔(آمین)( ح۔م۔ا )
عناوین |
صفحہ نمبر |
خریدوفروخت |
11 |
باب:بیع ملامسہ اوربیع منابذہ کاابطال |
11 |
باب:بیع الحصاۃ اورجس بیع میں دھوکاہے باطل ہے |
14 |
باب:حبلالحنبلہ کی کی بیع منع ہے |
15 |
باب:بھائی کی بیع کےبعدبیع کرنااوراس کےنرخ کےبعدنرخ لگانادھوکہ دینےکےلیے بولی بڑھانااورتھنوں میں دودھ روکناناجائزہے |
17 |
باب:تجارتی قافلہ کوآگےبڑھ کرملناناجائزہے |
21 |
باب:شہری کابدوی کےلیے خریدوفروخت یافروخت کرناحرام ہے |
23 |
باب:مصراۃ (جس کےتھنوں میں دودھ جمع کیاگیاہواس)کےبیچنےکاحکم |
26 |
باب:خریداہواسامان قبضہ میں لینےسےپہلےبیچناجائزنہیں ہےیادرست نہیں ہے |
28 |
باب:کھجورکاوہ ڈھیرجس کی مقدارمعلوم نہیں ہےاس کوکھجوروں کےعوض بیچناجائزنہیں ہے |
37 |
باب:بائع اورمشتری کوخیارمجلس حاصل ہے |
38 |
باب:بیع میں سچ بولنااورحقیقت حال بیان کردینا |
42 |
باب:جوشخص سوداکرنےمیں دھوکاکھاجائے |
44 |
توڑنےکی شرط لگائےبغیرپھلوں کی فصل تیاری سےپہلے(پکنےکی صلاحیت کےظہورسےپہلے)خریدنااوربیچناجائزنہیں ہے |
45 |
باب:تازہ کھجوروں کوخشک کھجوروں کےعوض بیچناعرایاکےسواجائزنہیں |
50 |
باب:پھل دارکھجورکادرخت بیچنا |
61 |
باب:بیع محاقلہ ،مزابنہ،مخابرہ پکنےکی صلاحیت ظاہرہونےسےپہلےپھلوں کی بیع معاومتۃ یعنی سالوں کےلیے بیع یہ تمام بیوع منع ہے |
65 |
باب:زمین کرایہ پردینا |
69 |
باب:زمین اناج کےعوض بٹائی پردینا |
82 |
باب:زمین سوناورچاندی کےعوض کیاپردینا |
84 |
باب:بٹائی اورٹھیکہ کابیان |
86 |
باب:زمین کاعطیہ |
87 |
مساقات اورمزارعت |
91 |
باب:مساقات اورمعاملہ پھل اورپیداوارکےحصہ پردینا |
91 |
باب:شجرکاری اورکاشتکاری کی فضیلت |
95 |
باب:قدرتی آفات سےپہنچنےوالےنقصان کاازالہ کرنا |
99 |
باب:قرضہ چھوڑدیناپسندیدہ عمل ہےیاکچھ قرض معاف کردینابہتر ہے |
102 |
باب:جس نےاپناسامان مشتری کےپاس پڑاہوپالیاجبکہ وہ یوالیہ ہوچکاہوتوہ اپناسامان واپس لےسکتاہے |
109 |
باب:مالدارکاٹال مٹول کرناحرام ہےاورحوالہ کرنادرست ہےاگرقرض کاانتقال ،مالدار کی طرف ہوتواس انتقال اورحوالہ کوقبول کرناپسندیدہ ہے |
114 |
باب،جنگلات کاضرورت سےزائدپانی ضرورت چرواہوں کوبیچنایان کو استعمال کرنےسےروکنامنع ہے |
115 |
باب،سونےاورچاندی کی باہمی بیع ادھارجائزنہیں ہے |
150 |
باب:ایساہارفروخت کرناجس میں پتھرکےنگینےاورسنا |
152 |
باب:کھانےکی اشیاءکاتبادلہ یابیع برابربرابرہوگی |
155 |
باب:سودکھانےاورکھلانےوالےپرلعنت بھیجنا |
163 |
باب:حلال لینااورشبہ والی چیزوں کوچھوڑدینا |
164 |
باب:اونٹ بیچ کراس پرسواری کااستثناءکرنا |
164 |
باب:کوئی چیزادھارلےکاس سےبہتراداکرناآپ ﷺکافرمان ہے تم میں سےبہتر ہے و ہ جوقرض بہترطورپراداکرناہے |
175 |
باب:جانورکےعوض اس جنس کاجانورکمی وبیشی کی صورت میں بیچناجائزہے |
178 |
باب:سفراوحضرمیں رہن جائزہے |
179 |
باب:سلم(رقم پہلےدینااورچیزکچھ مدت کےبعدلینا) |
180 |
باب:غذائی چیزوں کاذخیرہ کرناناجائزہے |
182 |
باب:بیع مین قسم اٹھاناناجائزہے |
184 |
باب:شفعہ کابیان |
185 |
باب:پڑوسی کی دیوارمیں لکڑی گاڑنا |
187 |
باب:ظلم اورکسی کی زمین وغیروغصب کرناحرام ہے |
188 |
باب:راستہ کےاختلاف کی صورت میں اس کی مقدار |
192 |
کتاب الفرائض |
195 |
باب:اہل حصص کوان کےحصےدےاورجوبچ جائےوہ سب سےقریبی مذکریعنی مردکوملےگا |
196 |
باب:کلالہ (جس کانہ والدہواورنہ اولاد)یاوارث جونہ اصول سےہونہ فروغ ہے |
198 |
باب:آخرمیں اترنےوالےآیت آیت کلالہ ہے |
203 |
باب:میت کامال اس کےوارثوں کوملےگا |
205 |
کتاب عطیات وصدقات |
211 |
باب:انسان نےجوصدقہ کیاہےوہ جس پرصدقہ کیاہےاس سےخریدناناجائزہے |
211 |
باب:صدقہ اورہبہ قبضہ میں دینےکےبعدواپس لیناحرام ہے مگروہ چیزجواپنی اولادکودی ہےاولادخواہ پوتاپرپوتاہی کیوں نہ ہو) |
214 |
باب:ہبہ میں اولادمیں امتیازکرناجائزنہیں ہے |
216 |
باب:عمری تاحیات ہبہ کرنا |
223 |
کتاب الوصیہ |
233 |
باب،ایک تہائی کےبارےمیں وصیت کرنا |
236 |
صدقات کےثواب کامیت تک پہنچنا |
242 |
انسان کی وفات کےبعدوثواب اس کو ملتاہے |
244 |
وقف |
245 |
اس کاوصیت نہ کرناجس کےپاس لائق وصیت کوئی چیزنہیں ہے |
247 |
کتاب النذر |
255 |
نذرپوری کرنےکاحکم |
255 |
نذرسےروکنااورنذرکسی نہیں لوٹاتی |
257 |
اللہ کی معصیت کی نذراورجس چیزکاانسان مالک نہیں اس کےبارےمیں نذرکوپورانہیں کیاجاسکتا |
260 |
جس نےکعبہ تک پیدل چلنےکی نذرمانی |
264 |
نذرکاکفارہ |
267 |
قسموں کابیان |
269 |
غیراللہ کی قسم اٹھاناناجائزہے |
269 |