اس روئے ارض پر انسانی ہدایت کے لیے حق تعالیٰ نے جن برگزیدہ بندوں کو منتخب فرمایا ہم انہیں انبیاء ورسل کی مقدس اصطلاح سے یاد کرتے ہیں اس کائنات کے انسانِ اول اور پیغمبرِاول ایک ہی شخصیت حضرت آدم کی صورت میں فریضۂ ہدایت کےلیے مبعوث ہوئے ۔ اور پھر یہ کاروانِ رسالت مختلف صدیوں اور مختلف علاقوں میں انسانی ہدایت کے فریضے ادا کرتے ہوئے پاکیزہ سیرتوں کی ایک کہکشاں ہمارے سامنے منور کردیتاہے ۔درخشندگی اور تابندگی کے اس ماحول میں ایک شخصیت خورشید جہاں تاب کی صورت میں زمانےاور زمین کی ظلمتوں کو مٹانے اورانسان کےلیے ہدایت کا آخری پیغام لے کر مبعوث ہوئی جسے محمد رسول اللہ ﷺ کہتے ہیں ۔ آج انسانیت کےپاس آسمانی ہدایت کا یہی ایک نمونہ باقی ہے۔ جسے قرآن مجید نےاسوۂ حسنہ قراردیا اور اس اسوۂ حسنہ کےحامل کی سیرت سراج منیر بن کر ظلمت کدۂ عالم میں روشنی پھیلارہی ہے ۔حضرت محمد ﷺ ہی اللہ تعالیٰ کے بعد ،وہ کامل ترین ہستی ہیں جن کی زندگی اپنے اندر عالمِ انسانیت کی مکمل رہنمائی کا پور سامان رکھتی ہے ۔ ۔ شروع ہی سے رسول کریم ﷺکی سیرت طیبہ پر بے شمار کتابیں لکھیں جا رہی رہیں۔یہ ہر دلعزیز سیرتِ سرورِ کائنات کا موضوع گلشنِ سدابہار کی طرح ہے ۔جسے شاعرِ اسلام سیدنا حسان بن ثابت سے لے کر آج تک پوری اسلامی تاریخ میں آپ ﷺ کی سیرت طیبہ کے جملہ گوشوں پر مسلسل کہااور لکھا گیا ہے او رمستقبل میں لکھا جاتا رہے گا۔اس کے باوجود یہ موضوع اتنا وسیع اور طویل ہے کہ اس پر مزید لکھنے کاتقاضا اور داعیہ موجود رہے گا۔ گزشتہ چودہ صدیوں میں اس ہادئ کامل ﷺ کی سیرت وصورت پر ہزاروں کتابیں اورلاکھوں مضامین لکھے جا چکے ہیں ۔اورکئی ادارے صرف سیرت نگاری پر کام کرنے کےلیےمعرض وجود میں آئے ۔اور پورے عالمِ اسلام میں سیرت النبی ﷺ کے مختلف گوشوں پر سالانہ کانفرنسوں اور سیمینار کا انعقاد کیا جاتاہے جس میں مختلف اہل علم اپنے تحریری مقالات پیش کرتے ہیں۔ ہنوذ یہ سلسلہ جاری وساری ہے ۔ اردو زبان میں سرت النبی از شبلی نعمانی ،سیدسلیمان ندوی رحمہما اللہ ، رحمۃللعالمین از قاضی سلیمان منصور پوری اور مقابلہ سیرت نویسی میں دنیا بھر میں اول آنے والی کتاب الرحیق المختوم از مولانا صفی الرحمن مبارکپوری کو بہت قبول عام حاصل ہوا۔ زیر تبصرہ کتاب ’’سیرت النبی ﷺ‘‘ برصغیر پاک وہند میں سیرت کےعنوان مشہور ومعروف کتاب ہے جسے علامہ شبلی نعمانی نے شروع کیا لیکن تکمیل سے قبل سے اپنے خالق حقیقی سے جاملے تو پھر علامہ سید سلیمان ندوی نے مکمل کیا ہے ۔ یہ کتاب محسن ِ انسانیت کی سیرت پر نفرد اسلوب کی حامل ایک جامع کتاب ہے ۔ اس کتاب کی مقبولیت اور افادیت کے پیش نظر پاک وہند کے کئی ناشرین نےاسے شائع کیا ۔زیر تبصرہ نسخہ ’’مکتبہ اسلامیہ،لاہور ‘‘ کا طبع شدہ ہے اس اشاعت میں درج ذیل امور کا خاص خیال رکھا گیا ہے۔قدیم نسخوں سےتقابل وموازنہ ، آیات قرآنیہ ، احادیث اورروایات کی مکمل تخریج،آیات واحادیث کی عبارت کو خاص طور پرنمایاں کیا ہے ۔نیز اس اشاعت میں ضیاء الدین اصلاحی کی اضافی توضیحات وتشریحات کےآخر میں (ض) لکھ واضح کر دیا ہے ۔تاکہ قارئین کوکسی دقت کا سامنا نہ کرنا پڑے ۔علاوہ ازیں اس نسخہ کو ظاہر ی وباطنی حسن کا اعلیٰ شاہکار بنانے کی بھر پور کوشش کی گئی ہے۔اور کتاب کی تخریج وتصحیح ڈاکٹر محمد طیب،پرو فیسر حافظ محمد اصغر ، فضیلۃ الشیخ عمر دارز اور فضیلۃ الشیخ محمد ارشد کمال حفظہم اللہ نےبڑی محنت سے کی ہے ۔اللہ تعالیٰ اس کتاب کی طباعت میں تمام احباب کی محنت کو قبول فرمائے اور ان کےلیے نجات کا ذریعہ بنائے (آمین) (م۔ا)
دیباچہ سیرت بنو یﷺمجلد دوم |
|
413 |
۹۔۱۰۔۱۱ھ اسلام کی امن کی زندگی |
|
415 |
عرب کی عام بد امنی |
|
415 |
قیام امن |
|
415 |
بیرونی خطرات |
|
417 |
یہو دیو ں کی قوت |
|
417 |
اسلام کے ذریعہ عرب کی شیرازہ بندی |
|
418 |
قیام امن کی تد بیر |
|
419 |
بیرونی خطرات کے انسداد کا سامان |
|
420 |
تبلیغ و اشاعت اسلام |
|
413 |
طفیل بن عمرہ کا اسلام |
|
423 |
عمرو بن عبسہ |
|
432 |
ضماد بن ثعبلہ اور قبیلہ ازد کا اسلام |
|
423 |
حضرت ابوذر کا اسلام |
|
424 |
قبیلہ غفار کا اسلام |
|
425 |
قبیلہ اسلم کا اسلام |
|
425 |
اوس و خز ر ج کا اسلام |
|
425 |
قیام مدینہ میں اشا عت اسلام |
|
425 |
بدر کے بعض قر یشیوں کے اسلام |
|
425 |
جبیر بن مطعم کے اسلام |
|
426 |
پیشین گو ئی روم کا اثر |
ٍ |
426 |
قبیلہ مر ینہ کا اسلام |
|
426 |
قبیلہ شجع کا اسلام |
|
426 |
قبیلہ جہینہ کا اسلام |
|
427 |
صلح حد یبیہ کا اثر |
|
427 |
فتح مکہ کا اثر |
|
427 |
دعات کا تقرر |
|
428 |
چند محصلین زکو ۃ دعات |
|
429 |
خا ص اشاعت اسلام کے دعات |
|
430 |
روسائے قبائل دعات |
|
430 |
مقامات د عوت |
|
431 |
یمن |
|
431 |
نجران |
|
434 |
اہل یمن کے لیے دعا ئے خیر |
|
434 |
بحرین |
|
435 |
عمان |
|
435 |
عرب شام |
|
436 |
وفو د عرب |
|
437 |
مزینہ |
|
437 |
بنو تمیم |
|
438 |
بنو سعد |
|
439 |
اشعر یین |
|
440 |
دوس |
|
441 |
بنو حر ث بن کعب |
|
441 |
قبیلہ طے |
|
441 |
عدی بن خاتم |
|
441 |
وفد ثقیف |
|
442 |
وفد نجران |
|
445 |
بنو اسد |
|
446 |
بنو فزارہ |
|
447 |
کندہ |
|
447 |
عبد القیس |
|
447 |
بنو عامر |
|
448 |
حمیر وغیرہ کی سفارت |
|
449 |
تاسیس حکومت الہیٰ |
|
450 |
اسلامی حکومت کی غر ض و غا یت |
|
450 |
انتظام ملکی |
|
452 |
امیر العسکری |
|
452 |
افتا |
|
453 |
فصل قضا یا |
|
453 |
توقیعات و فرامین |
|
453 |
مہمان داری |
|
454 |
عیادت مر ضی ٰ |
|
455 |
احتساب |
|
455 |
اصلاح بین الناس |
|
456 |
کتاب |
|
447 |
حکا م اور ولاۃ |
|
458 |
حکام کا امتحان |
|
460 |
محصلین زکو ٰ ۃ و جزیہ |
|
461 |
قضا ۃ |
|
646 |
پو لیس |
|
ٍ464 |
جلاد |
|
464 |
غیر قو تو ں سے معا ہد ہ |
|
464 |
ا صناف محا صل و مخارج |
|
466 |
جا گیر یں اور ا فتا دہ زمینوں کی ا ٓ بادی |
|
468 |
مذ ہبی انتظاما ت |
|
470 |
دعاۃ ا ور م معلمین اسلام |
|
470 |
ان کی تعلیم و تر بیت |
|
471 |
مساجد کی تعمیر |
|
473 |
ائمہ نماز کا تقرر |
|
476 |
مو ذنین |
|
478 |
تاسیس و تکمیل شریعت |
|
479 |
اسلام کے اکثر فرا ئض بہ تد ریج تکمیل کو پہنچتے ہیں |
|
479 |
عقائد اور اسلام کے اصول اولین |
|
481 |
عقائد |
|
481 |
عبادات |
|
484 |
طہارت |
|
484 |
تمیم |
|
485 |
نماز |
|
486 |
نماز جمعہ اور عیدین |
|
490 |
صلو ۃ خو ف |
|
491 |
روزہ |
|
492 |
حج |
|
495 |
حج کے اصلاحات |
|
496 |
معاملات |
|
499 |
وراثت |
|
499 |
وصیت |
|
501 |
وقف |
|
501 |
نکا ح و طلاق |
|
502 |
حدود و تعزیرات |
|
503 |
حلال و حرام |
|
507ٍ |
ما کو لات میں حلال و حرام |
|
507 |
شراب کی حرمت |
|
509 |
سود خواری کی حرمت |
|
512 |
۱۰ ھ سال ا خیر ، حجتہ الو داع ، اختتام |
|
|
فر ض نبو ت |
|
515 |
حجتہ الودا ع |
|
515 |
خطبہ نبو ی اور ا صول شر یعت کا اعلان عام |
|
515 |
۱۱ ھ وفات |
|
529 |
علالت کی ابتدا |
|
530 |
قرطاس کا واقع |
|
532 |
ا ٓ نحضرت ﷺ کا ا ٓ خری خطبہ |
|
534 |
وفات |
|
537 |
تجہیز و تکفین |
|
538 |
متر و کا ت |
|
541 |
زمین |
|
541 |
جانور |
|
542 |
ا سلحہ |
|
544 |
ا ٓثار متبرکہ |
|
544 |
دایہ |
|
547 |
خدام خاص |
|
547 |
حلیہ اقدس |
ٍ |
549 |
مہر بنوت |
|
550 |
مو ئے مبارک |
|
550 |
رفتار |
|
550 |
گفتگو اور خندہ تبسم |
|
551 |
لباس |
|
551 |
چادر |
|
552 |
عبا |
|
552 |
کمل |
|
552 |
حلہ حمرا |
|
552 |
نعلین |
|
552 |
ابگو ٹھی |
|
553 |
خور دزرہ |
|
553 |
غذا اور طر یقہ طعام |
|
553 |
پانی، دودھ، شر بت |
|
554 |
معمولات طعام |
|
554 |
خوش لباسی |
|
554 |
مر غورنگ |
|
555 |
نا مرغوب رنگ |
|
555 |
خو شبو کا استعمال |
|
555 |
سواری کا شوق |
|
558 |
اسب دوانی |
|
558 |
معمولات |
|
560 |
صبح سے شام تک کے معمولات |
|
560 |
خواب |
|
560 |
عبادت شبانہ |
|
561 |
معمولات نماز |
|
562 |
معمولات خطبہ |
|
563 |
معمولات جہاد |
|
566 |
معمولات عیات و عزا |
|
567 |
معمو لات ملاقات |
|
567 |
معمو لات عامہ |
|
569 |
مجالس نبو ی |
|
570 |
دربار بنوت |
|
570 |
مجالس ارشاد |
|
571 |
آداب مجلس |
|
572 |
عورتوں کے لیے مخصوص مجالس |
|
574 |
طر یقہ ارشاد |
|
574 |
مجالس میں شگفتہ مزاجی |
|
575 |
فیض صحبت |
|
576 |
خطابت بنو ی |
|
577 |
طر ز بیان |
|
577 |
خطبات کی نو عیت |
|
578 |
اثر انگیزی |
|
586 |
عبادات بنوی |
|
589 |
دعا اور نماز |
|
589 |
روزہ |
|
594 |
زکو ۃ |
|
595 |
حج |
|
596 |
دوم ذکر الٰہی |
|
596 |
ذوق شوق |
|
597 |
میدان جنگ میں یا د الٰہی |
|
599 |