شیخ الاسلام امام ابن تیمیہ کا اسم گرامی محتاج تعارف نہیں ۔ساتویں صدی ہجری میں جب کہ ہر طرف شرک و بدعت ،تصوف و فلسفہ اور الحاد ولادینیت کے گھٹا گھوپ اندھیرے چھائے ہوئے تھے،حضرت الامام نے توحید رسالت اور آخرت پر ایمان و یقین کی قندیلیں روشن کیں او ر شرک و بدعت کے خلاف علم جہاد بلند کیا۔امام صاحب کے زمانہ میں ایک گمراہ کن عقیدہ یہ بھی فروغ پارہا تھا کہ اللہ تعالی تک رسائی حاصل کرنے کے لیے کسی بزرگ کے وسیلہ کی ضرورت ہے ۔جس طرح ایک عام شہری کسی درمیانی واسطہ کے بغیر براہ راست بادشاہ وقت تک نہیں پہنچ سکتا،اسی طرح اللہ عزوجل کا تقرب بھی کسی توسط کے بغیر ممکن نہیں ۔ظاہر ہے کہ یہ نظریہ قرآن وحدیث سے کسی طرح میل نہیں کھاتا لہذا امام صاحب نے اس کی پرزور تائید کی اور شرعی دلائل کی روشنی میں وسیلہ کے جائز و ناجائز پہلوؤں پر سیر حاصل بحث کی۔موجودہ زمانے میں بھی یہ مسئلہ انتہائی اہمیت کا حامل ہے کہ اہل بدعت وسیلہ کے غلط تصور کو معاشرے میں پھیلانے کے لیے کوشاں ہیں ۔لہذا ہر متبع سنت کو اس کتاب کا مطالعہ کرنا چاہیے تاکہ وہ حقیقت حال سے آگاہ ہو سکے اور شکوک و شبہات سے خود بھی بچ سکے اور دوسروں کو بھی بچا سکے۔
عناوین |
|
صفحہ نمبر |
تعارف از مترجم مقدمہ |
|
13 |
خطبہ ضروریہ |
|
15 |
حلال و حرام |
|
16 |
حقیقت وسیلہ |
|
16 |
صحابہ کرام رضی اللہ عنہم اور وسیلہ |
|
18 |
کفار اور شفاعت |
|
19 |
شرک و عظمت حضور اکرم ﷺ |
|
22 |
شفاعت و دعا |
|
22 |
نبی اکرم ﷺ سید الشافعین |
|
26 |
منکرین شفاعت |
|
30 |
منکرین شفاعت کے دلائل |
|
31 |
حقیقت مشرک |
|
38 |
قبر پرستی کی اصل بنیاد |
|
38 |
پہلا باب |
|
|
توسل سے مراد |
|
40 |
شفاعت اور توحید |
|
40 |
توحید اصل دین |
|
43 |
مشرکین قریش اور اللہ تعالی کی صفت خلق |
|
44 |
مشرکین کا اعتراف کہ ان کے معبود مخلوق ہیں |
|
46 |
مشرکین کا تلبیہ |
|
47 |
مشرکین کی اقسام |
|
49 |
شیاطین ملائکہ کے بھیس میں |
|
50 |
بتوں اور قبروں کی شفاعت کے بارے میں مشرکین کا دعویٰ |
|
52 |
انبیاء ؑ کی موت کے بعد ان سے دعا |
|
54 |
اہل بدعت کے سوال کا جواب |
|
55 |
بدعت سئیہ |
|
58 |
اصل جامع |
|
59 |
قبور کو مساجد بنانے کی حرمت |
|
60 |
مساجد اللہ کی عبادت کے لیے ہیں |
|
61 |
شرعی زیارت قبور |
|
62 |
زیارت بدعیہ |
|
65 |
ابن سینا کا ابطال |
|
67 |
شیاطین سے پناہ کا طریقہ |
|
69 |
شیطان کا غلبہ |
|
73 |
طواف کعبہ اور رؤیت باری تعالی |
|
75 |
شیخ عبدالقادر جیلانی ؒ کا واقعہ |
|
75 |
عالم بیداری رویت باری تعالی |
|
77 |
اولیائے شیاطین |
|
78 |
مقامات شرک اور شیاطین |
|
79 |
اولیاء اللہ |
|
82 |
غیراللہ سے دعا و استغفار |
|
84 |
انبیاء و صلحاء سے ان کی زندگی میں دعا |
|
86 |
فرشتوں سے دعا |
|
87 |
مخلوق سے دعا کی حقیقت |
|
88 |
جھاڑ پھونک کی ممانعت |
|
92 |
اسوہ ابراہیم علیہ السلام |
|
94 |
نماز افضل ترین عبادت ہے |
|
96 |
مخلوق سے سوال |
|
99 |
ممنوع سوالات |
|
101 |
صدیق اکبر ؓکی دعا |
|
103 |
دعا بھی جزا ہے |
|
106 |
صرف دین اسلام ہی مقبول ہے |
|
107 |
دین اسلام کی بنیادیں |
|
109 |
مخلوق سے سوال کے مفاسد |
|
111 |
آنحضرت ﷺ کے لیے دعا |
|
112 |
آنحضرت ﷺ کے لیے دعائے وسیلہ |
|
113 |
مردے سے سوال |
|
117 |
مشروع وغیر مشروع |
|
118 |
مکارم اخلاق |
|
119 |
صراط مستقیم سے مراد |
|
123 |
دوسرا باب |
|
|
لفظ وسیلہ اور توسل میں اشتباہ |
|
127 |
لفظ وسیلہ قرآن میں |
|
127 |
لفظ وسیلہ احادیث نبوی میں |
|
129 |
توسل بالنبی کا مفہوم |
|
130 |
لفظ توسل کے تین مفہوم |
|
132 |
مخلوق کی قسم اور اس سے سوال |
|
136 |
مخلوق کو اللہ تعالی کی قسم دلانا |
|
139 |
اللہ تعالی سے مانگنا |
|
140 |
قبولیت دعا |
|
142 |
عمل صالحہ کے وسیلہ سے سوال |
|
148 |
انبیاء کرام و ملائکہ کے جاہ کے ذریعہ سوال |
|
149 |
قبولیت سوال کا سب سے بڑا سبب |
|
151 |
جاہ وحرمت کے ذریعہ سوال |
|
153 |
خالق و مخلوق میں فرق |
|
159 |
جنت رحمت خداوندی پر منحصر ہے |
|
161 |
اللہ تعالی ظالم نہیں |
|
165 |
مسلک حنفی |
|
171 |
حضرت عمر ؓکی دعا |
|
172 |
سوال اور قسم |
|
173 |
ایک جھوٹی حدیث |
|
178 |
حضور ﷺ کی قبر کی طرف رخ کرنا اور مالکی مذہب |
|
181 |
زیارت قبر نبی ﷺ اور صحابہ کرام ؓ |
|
186 |
قبر انور کی زیارت اور روایات |
|
188 |
زیارت شرعی اور زیارت بدعی |
|
191 |
حضور ﷺ پر درود وسلام |
|
193 |
اللہ تعالی کو شفیع بنایا |
|
197 |
وصال کے بعدحضور ﷺ سے دعا و شفاعت
|
|
200 |
لفظ توسل اور استشفاع کی تحقیق |
|
208 |
صحابہ کرام ؓ اور کذب |
|
211 |
تابعین رحمہم اللہ اور کذب |
|
212 |
اسرائیلی روایات کی حیثیت |
|
213 |
مخلوق سے سوال کے متعلق روایات |
|
214 |
حدیث وصی المسیح |
|
219 |
بخاری اور مسلم کا مرتبہ |
|
220 |
حفظ قرآن والی حدیث |
|
224 |
محدثین کے طبقات |
|
225 |
حدیث اعمیٰ پر بحث |
|
233 |
عثمان بن حنیف کا مقام |
|
238 |
صحابہ کرام ؓ کا انفرادی فعل اور سنت |
|
252 |
سنت کا معنی |
|
254 |
کیا قول صحابی حجت ہے ؟ |
|
257 |
تیسرا باب |
|
|
وسیلہ کی تیسری قسم |
|
260 |
اللہ کو قسم دلانا |
|
265 |
سب سے بڑی بدعت |
|
268 |
من دون اللہ سے دعا |
|
274 |
نبی اکرم ﷺ کے ذریعہ یہود کا استفتاح |
|
277 |
عبدالملک کی روایت |
|
281 |
روضہ اقدس کو مسجد بنانے کی ممانعت |
|
289 |
بحق مخلوق قسم کھانا |
|
293 |
شرک ظلم عظیم |
|
294 |
عبادت صرف اللہ کے لیے |
|
300 |
رسول اللہ ﷺ اور تبلیغ |
|
302 |
دین اسلام کی دو بنیادیں |
|
305 |
چوتھا باب |
|
|
انبیاء وصلحاء کا وسیلہ ؟ |
|
309 |
فرقہ وعیدیہ کاعقیدہ |
|
310 |
حضور ﷺ محض شفاعت کرنے والے نہیں |
|
315 |
آنحضرت ﷺ کی حرمت وجاہ کا وسیلہ |
|
320 |
جاہ مخلوق کی حیثیت |
|
322 |
صحابہ کرام ؓ کا عمل |
|
325 |
حضور ﷺ کی قبر اطہر کو سجدہ گاہ بنانے کی ممانعت |
|
326 |
حضور ﷺ سے مطلق توسل |
|
330 |
حضور ﷺ اپنے رب کے مطیع تھے |
|
335 |
غائب کی غائب کے لیے دعا |
|
336 |
ملائکہ و انبیاء کی دعا |
|
337 |
شفاعت کی دو قسمیں |
|
342 |
دو بنیادی اصول |
|
345 |
غیر اللہ کی قسم |
|
350 |
مخلوق سے پناہ مانگنا |
|
351 |
غیر اللہ کے حوالہ سے سوال |
|
352 |
مردہ زندہ ہو گیا |
|
363 |
زندہ ہستیوں سے سوال |
|
363 |
صرف مسنون دعائیں مانگنا چاہیے |
|
367 |
دو مبارک ساعتیں |
|
371 |
شرعی اور بدعی دعائیں |
|
373 |
امام مالک رحمتہ اللہ علیہ کی روایت تحقیق |
|
377 |
قبر نبوی ﷺ کی زیارت |
|
381 |
تمام انبیاء کرام ؑ کا دین ایک ہے |
|
383 |
پانچواں باب |
|
|
شرک کی ممانعت |
|
386 |
شیطان اولیاء کے بھیس میں |
|
386 |
امام ابن تیمیہ کا ذاتی تجربہ |
|
387 |
شیطان کی فریب کاری |
|
389 |
دین اسلام کی دو بنیادیں |
|
394 |
رسول اللہ ﷺ کی حیثیت |
|
394 |
صحابہ کرام ؓ کے سوالات |
|
395 |
طبقات عالم |
|
398 |
توحید قولی اور توحید عملی |
|
398 |