الله عزوجل نے ہمیں وحئی الہی کی اتباع وپیروی کاپابندکیاہے نہ کہ کسی خاص شخص یاگروہ کی اطاعت کا۔فلہذاہمیں براہ راست کتاب وسنت سے مسائل زندگی کاحل تلاش کرناچاہیے اوراسی کوہرشئےپرمقدم رکھناچاہیے یہ ہے اہل حدیث کاموقف ومسلک ۔لیکن بعض لوگوں کی رائے ہے کہ ہم براہ راست کتاب وسنت کوسمجھنے کی صلاحیت نہیں رکھتے لہذاکسی مخصوص امام کی فقہ کی پابندی ناگزیرہے ،اسی پربس نہیں بلکہ وہ اہل مدینہ پربےجاالزام تراشیاں اوربہتان طرازیاں بھی کرتےرہتے ہیں ۔زیرنظرکتاب بھی دراصل ایسی ہی ایک کتاب ’’حدیث اوراہل حدیث‘‘کاجواب ہے ۔مؤخرالذکرکتاب ایک دیوبندی مقلدنے تحریرکی ہے ،جس میں اہل حدیث پرنارواتنقیدکی گئی ہے اوربے شمارمغالطے دئیے گئے ہیں ۔زیرنظرکتاب میں اس کامفصل ومدلل ،تحقیقی جواب دیاگیاہے۔
عناوین |
|
صفحہ نمبر |
فہرست حدیث اور اہل تقلیدجلددوم |
|
|
36باب جلسہ استراحت |
|
11 |
فصل اول |
|
11 |
فصل دوم |
|
18 |
کیاخلفائے راشدین جلسہ استراحت نہیں کرتے تھے |
|
23 |
کیاابن ابی لیلیٰ بھی جلسہ استراحت نہیں کرتے تھے |
|
25 |
37باب نماز میں اٹھتے وقت ہاتھوں پرٹیک لگانا |
|
28 |
فصل اول |
|
28 |
فصل دوم |
|
30 |
38باب آخری تشہدمیں تورک کرنا |
|
37 |
فصل اول |
|
37 |
فصل دوم |
|
39 |
39باب قعدہ اولی میں درودشریف کامسئلہ |
|
47 |
فصل اول |
|
47 |
فصل دوم |
|
49 |
40باب فرض نمازوں کےبعداجتماعی طورپرہاتھ اٹھاکردعاکرنا |
|
55 |
فصل اول |
|
55 |
فصل دوم |
|
61 |
41باب مردوں اورعورتوں کی نماز |
|
76 |
فصل اول |
|
76 |
فصل دوم |
|
76 |
انواری دلائل یاظلمٰت |
|
78 |
42باب نابالغ کی امامت |
|
89 |
فصل اول |
|
89 |
فصل دوم |
|
94 |
43باب مرزائی وغیرہ بدعتی کی امامت |
|
99 |
فصل اول |
|
99 |
فصل دوم |
|
100 |
44باب پیش امام اگرغلطی سےنماز بغیرطہارۃ کے پڑھادے تومقتدی کی نماز ہوجاتی ہے |
|
102 |
فصل اول |
|
102 |
فصل دوم |
|
108 |
45باب کندھے سے کندھااورقدم سے قدم ملاناسنت ہے |
|
117 |
فصل اول |
|
117 |
فصل دوم |
|
127 |
46باب ایک ہی مسجدمیں دوسری نماز |
|
132 |
فصل اول |
|
132 |
فصل دوم |
|
142 |
حرف آخر |
|
153 |
47باب نماز میں مصحف شریف سے دیکھ کرقرأۃ کرنے سے نماز فاسدنہیں ہوتی |
|
154 |
فصل اول |
|
154 |
فصل دوم |
|
158 |
48باب اگرغلطی سے نماز میں کمی بیشی ہواور سلام پھیردیاجائے تواس دوران اصلاح نماز کےلیے کلام کرنے سے نماز فاسدنہیں ہوتی |
|
165 |
فصل اول |
|
165 |
فصل دوم |
|
175 |
49باب وترفرض وواجب نہیں بلکہ سنت ہیں |
|
185 |
فصل اول |
|
185 |
فصل دوم |
|
204 |
تلک عشرۃ کاملۃ |
|
204 |
50باب رکعات وتر |
|
215 |
فصل اول |
|
215 |
فصل دوم |
|
231 |
آثارصحابہ کرام ؓ |
|
253 |
تابعین عظام کےاقوال |
|
260 |
51باب قنوت وترکامقام |
|
266 |
فصل اول |
|
266 |
فصل دوم |
|
268 |
52باب اقامت کےبعدسنت فجرپڑھنی جائزنہیں |
|
283 |
فصل اول |
|
283 |
فصل دوم |
|
295 |
53باب سنت فجرپڑھ کردائیں کروٹ لیٹنامسنون ہے |
|
308 |
فصل اول |
|
308 |
فصل دوم |
|
312 |
54باب فجرکی سنتیں فرضوں کےبعداور طلوع آفتاب سے قبل پڑھناثابت ہے |
|
323 |
فصل اول |
|
323 |
فصل دوم |
|
328 |
55باب اذان مغرب کےبعددورکعت نفل ثابت ہیں |
|
345 |
فصل اول |
|
345 |
فصل دوم |
|
352 |
56باب رکعات تراویح |
|
363 |
فصل اول |
|
363 |
انکارحدیث کےلیے مزیدعذرات |
|
369 |
فصل دوم |
|
374 |
بیس رکعات پراجماع کاجھوٹادعویٰ |
|
390 |
امام ترمذی کےکلام میں تحریف |
|
391 |
غیرمتعلقہ عبارات |
|
392 |
57باب تہجدوتراویح الگ الگ قراردینےکےدلائل |
|
393 |
کیاامام بخاری تہجداورتراویح میں فرق کےقائل تھے |
|
413 |
58باب قصدا چھوڑی ہوئی نماز کی قضاء نہیں توبہ ہے |
|
415 |
فصل اول |
|
415 |
فصل دوم |
|
421 |
59باب سجدہ سہو سلام سے قبل کرنابھی سنت ہے |
|
430 |
فصل اول |
|
430 |
فصل دوم |
|
434 |
60باب مقتدی کاسہو |
|
446 |
61باب سجدہ تلاوت بغیروضوبھی جائزہے |
|
449 |
فصل اول |
|
449 |
فصل دوم |
|
449 |
62باب مسافت قصر |
|
452 |
فصل اول |
|
452 |
فصل دوم |
|
454 |
63باب مدت قصر |
|
463 |
فصل اول |
|
463 |
فصل دوم |
|
464 |
64باب نماز قصررخصت ہے یاعزیمت ؟ |
|
468 |
فصل اول |
|
468 |
فصل دوم |
|
474 |
65باب نماز قصرمیں سنتوں کاپڑھنالازم نہیں |
|
479 |
فصل اول |
|
479 |
فصل دوم |
|
483 |
66باب جمعہ ہرمسلمان پرفرض ہے شہری ہویادیہاتی |
|
491 |
فصل اول |
|
491 |
فصل دوم |
|
498 |
67باب شرائط جمعہ |
|
519 |
تفسیرباالرائے |
|
534 |
68باب نماز جمعہ کاوقت |
|
537 |
فصل اول |
|
537 |
فصل دوم |
|
541 |
69باب جمعہ کی پہلی اذان مسجدمیں دیناجائزنہیں |
|
547 |
فصل اول |
|
547 |
اذان عثمانی کہاں ہوئی تھی |
|
547 |
مقام زوراء کی تحقیق |
|
548 |
اذان کیوں جاری ہوئی |
|
549 |
سیدناعلی مرتضیٰ ؓکاعمل |
|
551 |
سیدناابن عمر ؓکی رائے |
|
551 |
امام حسن بصری تابعی کی رائے |
|
551 |
امام زہری تابعی کی رائے |
|
551 |
سیدناعبداللہ بن زبیر ؓکاعمل |
|
552 |
امام عطاء بن ابی رباح تابعی کی تحقیق |
|
552 |
مجددوقت امام شافعی کی رائے |
|
553 |
الشیخ ابو الفضل محمدبن ناصرالبغدادی 550ھ کاعمل |
|
553 |
علامہ احمدشاکر مصری کی رائے |
|
554 |
علامہ محمودمحمدخطاب السبکی کی رائے |
|
554 |
خلاصہ بحث |
|
555 |
فصل دوم |
|
556 |
انوارصاحب کاپہلا اعتراض |
|
556 |
دوسرا اعتراض |
|
556 |
تیسرا اعتراض |
|
557 |
چوتھااعتراض |
|
557 |
70باب تقریرخطبہ جمعہ غیرعربی میں کرنا |
|
559 |
فصل اول |
|
559 |
فصل دوم |
|
561 |
71باب دوران خطبہ تحیۃ المسجداداکرنا |
|
576 |
فصل اول |
|
576 |
فصل دوم |
|
580 |
72باب نماز جمعہ سے پہلے سنتیں ثابت نہیں |
|
599 |
فصل اول |
|
599 |
فصل دوم |
|
599 |
73باب جمعہ وعیدایک دن اکٹھے ہوجائیں توجمعہ کی رخصت ثابت ہے |
|
609 |
فصل اول |
|
609 |
فصل دوم |
|
610 |
الزامات خورشید |
|
614 |
74باب نماز عیدین میں تکبیرات زوائدکی تعداد |
|
616 |
فصل اول |
|
616 |
فصل دوم |
|
632 |
کیاچھ تکبیریں بدعت ہیں |
|
635 |
75باب تکبیرات جنازہ میں رفع یدین کرنا |
|
636 |
فصل اول |
|
636 |
فصل دوم |
|
639 |
بزرگان دین |
|
641 |
76باب نماز جنازہ میں سورۃ فاتحہ کی قرأت |
|
644 |
فصل اول |
|
644 |
فصل دوم |
|
650 |
صحابہ کرام ؓ کاکسی چیزکوسنت کہنے کامطلب |
|
659 |
77باب نماز جنازہ بلندآواز سےپڑھنا |
|
661 |
فصل اول |
|
661 |
فصل دوم |
|
662 |
78باب مسجدمیں نماز جنازہ پڑھنامکروہ نہیں |
|
666 |
فصل اول |
|
666 |
فصل دوم |
|
671 |