اہل حدیث نام دو لفظوں سے مرکب ہے۔پہلا لفظ"اہل"ہے۔جس کے معنی ہیں والے صاحب دوسرا لفظ"حدیث" ہے۔حدیث نام ہے کلام اللہ اور کلام رسولﷺ کا۔قرآن کو بھی حدیث فرمایا گیا ہے۔اور آپﷺ کے اقوال اور افعال کے مجموعہ کا نام بھی حدیث ہے۔پس اہل حدیث کے معنی ہوئے۔”قرآن و حدیث والے” جماعت اہل حدیث نے جس طریق پر حدیث کو اپنا پروگرام بنایا ہے اور کسی نے نہیں بنایا۔اسی لیے اسی جماعت کا حق ہے۔کہ وہ اپنے آپ کو اہل حدیث کہے۔مسلک اہلحدیث کی بنیاد انہی دو چيزوں پر ہے اور یہی جماعت حق ہے۔ اصحاب اہل حدیث، اہل حدیث، اہل سنت یہ سب مترادف لفظ ہیں، اہل یا اصحاب کے معنی " والے" اب اس کے نسبت حدیث کی طرف کردیں تو معنی ہونگے، " حدیث والے" اور قرآن کو بھی اللہ نے حدیث کہا ہے جیسا کہ اوپر گذر چکا ہے۔اب یہ بات اچھی طرح واضح ہوگئی کہ اسلام سے مراد"قرآن و حدیث" ہے اور قرآن و حدیث سے مراد اسلام ہے۔اور مسلک اہلحدیث کی بنیاد انہی دو چيزوں پر ہے اور یہی جماعت حق ہے۔اہل حدیث مروّجہ مذہبوں کی طرح کوئی مذہب نہیں، نہ مختلف فرقوں کی طرح کوئی فرقہ ہے ،بلکہ اہل حدیث ایک جماعت اور تحریک کا نام ہے۔ اور وہ تحریک ہے زندگی کے ہر شعبے میں قرآن وحدیث کے مطابق عمل کرنا اور دوسروں کو ان دونوں پر عمل کرنے کی ترغیب دلاناہے۔ زیر تبصرہ کتاب ’’ منہج اہل حدیث‘‘ محمد طیب محمدی صاحب کی ہے۔ جس میں وحی کا معنیٰ و مفہوم، صحابۂ کرام کے اعمال، دین اسلام کا کامل ہونا، اتباع رسول کا معنی و اہمیت، ترک سنت کی سزا ، ترک تقلید، اعمال کی قبولیت کی شرائط، بدعت کی تاریکیاں، اہمیت حدیث اور آخر میں اختلافات کے جل کو اجاگر کیا ہے۔ یہ کتاب اپنے عناوین کے اعتبار سے انتہائی معتبر کتاب ہے۔اہل حدیث کا منہج یہی ہے کہ لوگوں کو راہِ راست پر لانا اور گمراہی سے بچنے کی تلقین کرنا ہے۔ اللہ تعالیٰ محمد طیب صاحب کی اس کاوش کو قبول فرمائے اور ان کے لئے اس کتاب کو صدقہ جاریہ بنائے۔ آمین۔( رفیق الرحمن)
عناوین |
صفحہ نمبر |
عرض ناشر |
5 |
باب اول:انسانی حواس غلطی کھاتےرہتے ہیں |
|
وحی کی ضرورت واہمیت |
29 |
اللہ اوربندے کاتعلق وحی کےذریعے |
30 |
امام بخاری نےوحی کی بحث کو کیوں مقدم کیا |
30 |
علامہ سندھی کی رائے |
31 |
رسول اللہ ﷺ کاعہد |
31 |
آپ ﷺ نےاپنی طرف سے کوئی بات نہیں کہی |
31 |
آپ ﷺ نےاپنی طرف سےکوئی کمی بیشی نہیں کی |
32 |
آپﷺ کی زبان سےہر بات حق نکلتی ہے |
33 |
نبی اورامتی میں فرق |
35 |
ابوحنیفہ کی رائے بدلتی رہی ہے |
36 |
نبوت کےمقام پر فائز ہونےکی ناکام کوشش |
36 |
رسول اللہ ﷺ وحی کےبغیر مسئلہ نہیں بتاتےتھے |
37 |
جب تک میراث کی آیت نہیں اتری سیدناجابر کو کچھ نہیں بتایا |
38 |
جب تک وحی نہیں اتری روح کےمتعلق کچھ نہیں بتایا |
38 |
قرضہ معاف نہیں ،یہ ابھی جبریل نےمجھے بتایاہے |
39 |
جب وحی نازل ہوئی توکہا جبہ اتاردے |
40 |
جوتلوار تم نے مانگی تھی اب لےلو |
41 |
اللہ کی قسم تمہارے درمیان کتاب اللہ کےمطابق فیصلہ کروں گا |
43 |
جب آیت نازل ہوئی توکہا تیراحج صحیح ہے |
45 |
اپنےگھر میں ہی عدت پوری کر |
45 |
زیدبن محمد ﷺ سےزید بن ثابت |
47 |
جب قرآن اتراتب طلاق کامسئلہ بتایا |
47 |
خولہ جھگڑتی رہی پیغمبر ﷺ وحی کےنزول تک خاموش رہے |
48 |
اےہلال!کوڑےکھاؤیاگواہ لاؤ |
50 |
قرآن اترنےسےپہلے سوال کو ہی ناپسند سمجھا |
52 |
جب قرآ ن اتراتب کہا،اے مرثد زانیہ سےنکاح نہ کر |
53 |
ہجرت کےلیے وحی کاانتظار |
54 |
اللہ کی مرضی سے قتال |
54 |
مجھے حکم دیاگیا ہےمیں سات اعضاء پر سجدہ کرو ں |
55 |
مجھے وضو کاحکم نماز کےلیے دیا گیاہے |
55 |
اللہ کےحکم کےمطابق مال کی تقسیم |
56 |
لہسن کو اللہ نےحلال کیاہے میں اسے حرام نہیں کرسکتا |
56 |
وحی آئی تو کہاجازت مل گئی ہے |
57 |
اللہ اوراس کےرسول اللہ ﷺ منع کرتےہیں |
58 |
حج صرف ایک مرتبہ فرض ہے |
58 |
مغیث بریرہ ؓکےپیچھے رورہے تھے |
59 |
اللہ تعالیٰ آپ ﷺ سےناراض نہیں ہوئے |
60 |
وحی کاسلسلہ ختم ہوگیاہے |
60 |
باب دوم:صحابہ کرام نےحدیث کےبغیر عمل نہیں کیا |
|
طاعون زدہ علاقے میں جانے کےلیے حدیث نبوی کی تلاش |
61 |
سب سے زیادہ سخت مسئلہ |
63 |
تم بکریاں تقسیم نہ کرو جب تک رسول اللہ ﷺ کےپاس نہ پہنچ جاؤ |
64 |
میاں بیوی کی جدائی |
67 |
کیامیں اپنی مشرکہ ماں سےحسن سلوک کروں؟ |
68 |
لونڈی کاذبیحہ کوئی نہ کھائے جب تک میں رسو ل اللہ ﷺ سے نہ پوچھ لوں |
68 |
آپ ﷺنےکہاصدقہ واپس نہ لو |
69 |
جنین کےمسئلہ میں حدیث کی تلاش |
70 |
ماحول کےمطابق معاملات کی تحقیق |
70 |
طلب حدیث کےلیےدوسروں کی معاونت |
71 |
اے اللہ کےرسول اللہ ﷺ انصار مجھے ابوالقاسم نہیں کہتے |
71 |
ابوہریرہ کی حدیث کےلیے جستجو |
72 |
فرمان رسول اللہ ﷺ کےلیے جستجو |
73 |
قتل سے پہلے پوچھ لوکیاجائز بھی ہے؟ |
74 |
کیاخاوند کو صدقہ دوں؟ |
76 |
باب سوم:دلیل کامل ہے |
|
اللہ تعالیٰ کی طرف سےدین کامل ومکمل نازل ہواہے |
78 |
رسول اللہ ﷺ نےکامل ومکمل دین لوگو ں تک پہنچایا |
82 |
رسول اللہ ﷺ کاپیغام ہی مبیں ہے اورقرآن بھی مبین ہے |
82 |
آپﷺ نےکوئی چیزنہیں چھپائی |
83 |
لوگوں کےلیے راہ عمل |
86 |
شریعت اسلامی کےتین اوصاف بقاءعموم کمال |
86 |
بقاء |
87 |
عموم |
88 |
آپﷺ کی دعوت جنوں کو بھی شامل ہے |
91 |
کامل ومکمل |
93 |
شریعت اسلامیہ کےدوعموم |
97 |
جس قدر ہوسکے نبی ﷺ کی اتباع کی جائے |
100 |
باب چہارم:اتباع رسول اللہ ﷺ |
|
اتباع کالغوی معنی |
102 |
اتباع اوراطاعت میں فرق |
103 |
سنت کالغوی معنی |
103 |
احکام |
103 |
ادلہ |
104 |
بدعت یا اہل بدعت کےمقابلہ میں ہو |
105 |
سنت بھی فرض |
106 |
اصول کی طرح فروغ میں بھی سنت کی اتباع لاز م ہے |
107 |
اتباع رسول ﷺ کی اہمیت |
108 |
اللہ کی محبت اورمغفرت کی ضمانت |
108 |
اللہ کی محبت آپﷺ کی اطاعت سے مقید ہے |
108 |
اطاعت سے جنت ،معصیت سے جہنم |
109 |
اطاعت کےبغیر تقوی کیسے؟ |
110 |
دعوت قبول کرےگا وہی کھائے گا |
112 |
لشکر سے بچ جاؤ |
114 |
اطاعت نبوی کےبے مثال ثمرہ |
115 |
اتباع رسو ل اللہ ﷺ سےدرست فیصلے |
116 |
حدیث کی موجودگی میں اگر مگر نہیں چلتی |
116 |
مال فئی میں برابری |
117 |
اتباع رسول اللہ ﷺ کےعملی نمونے |
118 |
جب سےسناعمل نہیں چھوڑا |
118 |
دن رات میں بارہ رکعتیں |
118 |
عملی تسلسل |
119 |
آسمان کےدروازے کھول دیے گئے |
119 |
آپ ﷺ کی پسندیدہ دعا |
120 |
کبھی گالی نہیں دی |
120 |
جب سے سنا زکاۃ وصول کرنے والے کو راضی کرکے بھیجا |
121 |
سرکہ سےمحبت |
122 |
کدوسےمحبت |
122 |
ازاربند نصف پنڈلی تک |
123 |
تحریر ی وصیت ہمیشہ موجودہ رہی |
123 |
حدیث سنتےہی غلام آزاد کردیا |
124 |
پھر کبھی غیر اللہ کی قسم نہیں اٹھائی |
125 |
لاٹھی بھی گرتی توخود پکڑتے |
126 |
ابوہریرۃ نبی کی وصیتوں پرکاربند رہے |
127 |
صحابہ نےسونے کی انگوٹھیاں پھینک دیں |
127 |
فرمانبرداری کابے مثال نمونہ |
128 |
اسی وقت عمل |
129 |
اتباع سنت کاعظیم الشان مظاہرہ |
129 |
سونے کی انگوٹھی |
130 |
فرمان مصطفی ﷺ سنتے ہی بالوں اورلباس کی حالت بدل لی |
131 |
فرض نماز کےمتصل بعد نوافل کی ادائیگی |
131 |
حکم رسول اللہ ﷺ سن کرایک قدم بھی نہیں اٹھایا |
132 |
قباء والوں نےنماز میں قبلہ بدل لیا |
132 |
دوران نماز رسول اللہ ﷺ کی آواز |
134 |
عمر نے اطاعت رسول اللہﷺ میں دولونڈیوں کو آزاد کردیا |
134 |
چاندی کاپیالہ پھینک دیا |
135 |
مسجد کی طرف اٹھنے والے ہرقدم کاثواب |
135 |
نماز میں صف بندی |
136 |
فرمان مصطفی ﷺ کی وجہ سےقسم توڑدی |
137 |
ابوبکر نےکھایا ہواکھانا قےکردیا |
137 |
حضرت عمر پست آواز سےکلام کرتےتھے |
138 |
قرآنی آیت پرعمل کرنےکاعجیب وغریب نمونہ |
138 |
محبوب جیساعمل |
139 |
شیطانی آلہ کی آواز |
139 |
جس چیز سے محبوب نےکراہت کی |
140 |
مصطفی ﷺ کی اتباع میں رستے سےدور ہوگئے |
141 |
مسجد قباءمیں دورکعت نماز |
141 |
جورسول اللہ ﷺ کامحبوب وہ ابوہریرہ کامحبوب |
141 |
محبوب کی ہرادامحبوب |
142 |
رسول اللہﷺ والے چارکام |
143 |
دس عدد نیکیوں کی طلب اورتمنا |
144 |
مغرب کی نماز سےبہلے دوسنتیں |
145 |
غزوہ ذات الرقاع |
146 |
میرےلیے لحد بنانا |
146 |
آپ کی خواہش کااحترام اورصحابہ کی زندگی |
147 |
محبوب جیسی ادا |
148 |
رسو ل اللہﷺ کی پیروی میں ستون کےپیچھے نماز |
149 |
صحابہ کاذوق عبادت |
149 |
محبوب ﷺ کی ادائے دلنواز |
150 |
ترک سنت کی سزا |
|
احد کی فتح شکست میں دل گئی |
151 |
بائیں ہاتھ سےکھانےوالےکی سزا |
152 |
نام تبدیل نہ کرنےپر پریشانی کاسامنا |
153 |
صحابی نےبیٹھ کر خطبہ دینےوالے کو خبیث کہا |
153 |
ابوسعید نےدھکادے دیا |
154 |
کاش کہ رسول اللہﷺکی بات مان لیتا |
155 |
یہودونصاری کی تقلید |
156 |
ہلاکت اورتباہی کاباعث |
156 |
وہی اعراض کرےگا جس نےہلاک ہوناہے |
157 |
طائف میں آپﷺ کی مرضی نہ مانی تونقصان اٹھایا |
158 |
اہمیت حدیث |
|
حدیث اورقرآن کی حیثیت |
159 |
صحابہ ترک سنت کو گمراہی ہی سمجھتےتھے |
160 |
سنت کی مخالفت کرنےوالا خبیث |
161 |
معمولی سی مخالفت بھی گوار نہیں |
161 |
مغرب سےپہلے دوررکعت نماز |
162 |
نبی ﷺ کاعمل چھوڑناگوارنہین |
162 |
رجم کی سزا |
163 |
کمال جواب |
164 |
روزہ افطار کرنےمیں تاخیر نہ کی جائے |
164 |
سنت کی مطابقت |
|
نماز جنازہ رسول اللہﷺ جیسی |
166 |
آپ نے تویہ فرمایا تھااب مجھے دےدیاہے |
167 |
اب عصر کی نماز پڑھو |
167 |
اکٹھی نماز جنازہ |
168 |
رسول اللہ ﷺ کےزمانہ میں دوکپڑے کس کےپاس تھے |
169 |
عبداللہ بن زبیر نےکعبہ نبی ﷺ کی خواہش کےمطابق تعمیر کردیا |
169 |
وعظ کرنےمیں رسول اللہ کی سنت کی پیروی |
170 |
میں نے رسول اللہ ﷺ کو یہ سورتیں پڑھتے ہوئے سناہے |
1710 |
اگر رسول للہ ﷺ کودیکھا ہوتا تونہ کرنا |
171 |
اسی طرح کروں گا حتی کہ آپﷺ سےملاقات کروں |
172 |
رسو ل اللہﷺ نےمنبر پر اسی طرح جواب دیاتھا |
172 |
عائشہ ؓ خواتین کو تلبینہ کھلاتی تھیں |
173 |