فقہی فروعی اختلافات نئے نہیں بلکہ زمانہ قدیم سے ہی آرہے ہیں۔یہ اختلافات حضرات صحابہ کرام میں بھی تھے ۔ اسی طرح تابعین عظام اور ائمہ مجتہدین میں بھی تھے ۔ مگر وہ حضرات اس کے باوجود باہم شیر و شکر تھے۔لیکن مقلدین مجتہدین کے دور میں یہ فقہی اختلافات شدت اختیار کرتے چلے گئے اور امت کے اندر انتشار و افتراق نے جنم لینا شروع کر دیا ۔ پھر وہ وقت بھی آگیا کہ یہی فقہی اختلافات باہمی کفر و فسق کی بنیاد بھی بننے لگے۔ حالانکہ اختلافات کا پیدا ہوجانا ایک فطری امر ہے لیکن تشویش ناک صورت حال اس وقت ہوتی ہے جب یہ غیر انسانی رویے اور جنگ و جدال کی شکل اختیار کرجائیں۔ زیر نظر کتاب بھی اسی سلسلے کی ایک کڑی ہے۔ جس کا سبب تالیف یہ ہے کہ عصر حاضر کے جید عالم دین مولانا ارشاد الحق اثری صاحب نے اپنے معاصر ،دیو بندی مکتبہ فکر کے راسخ عالم دین مولانا سرفراز احمد صفدر صاحب کو ان کی تصنیفات میں وارد شدہ بعض فکری و اجتہادی مسائل سے آگاہ کرتے ہوئے آئندہ ایڈیشن میں تبدیلی کی درخواست کی۔ جس پر مولاناسرفراز صفدر صاحب نے توجہ فرماکر اصلاح کرلی۔ لیکن ان کے بیٹے حافظ عبدالقدوس صاحب نے یہ محسوس کیا کہ والدگرامی کی یہ پسپائی حلقہ احباب میں باعث تشویش بن رہی ہے ۔ چنانچہ اس پر انہوں نے ارشادالحق اثری صاحب پر ایک کتاب لکھ ڈالی ۔ جس میں مولانا کی ذات گرامی کے ساتھ ساتھ مسلک اہل حدیث پر نیش زنی کی گی ۔ پھر مولانا ارشادالحق صاحب نے اس کے جواب میں زیر نظر کتاب رقم فرمائی۔(ع۔ح)
عناوین |
|
صفحہ نمبر |
مولانا صفدر صاحب نے میزان کی عبارت کو غلط سمجھا |
|
44 |
ضروری تنبیہ |
|
45 |
دوسری کرشمہ سازی |
|
46 |
علامہ ہیثمی پر اعتماد اور عدم اعتماد |
|
46 |
ہرچہ پدر نتواں کرد پسر تمام کرد |
|
47 |
جرح و تعدیل میں جمہور کی پیروی |
|
49 |
تقلید و اتباع کا فرق |
|
53 |
شیخ ابوبکر ابن خویز منداد |
|
55 |
راہ سنت کی عبارتوں کا عذر لنگ |
|
57 |
تنوع العبادات میں یہ روایت بہر حال نہیں |
|
59 |
امام ابن جریج اور وکیل صفائی |
|
63 |
یک نہ شد دو شد |
|
66 |
امام ابن جریج ایک اور پہلو |
|
71 |
امام ابن جریج پر متعہ اور سیاہ خضاب کا اعتراض |
|
73 |
امام ابن جریج کی زہری سے روایات |
|
79 |
علاء کی حدیث صحیح ابو عوانہ میں بھی ہے |
|
81 |
ابن اسحاق کی پہلی حدیث |
|
88 |
ابن اسحاق کی چوتھی تا دسویں حدیث |
|
93 |
امام عبدالرزاق پر تشیع کا اعتراض |
|
98 |
امام عبدالرزاق کا تشیع سے رجوع |
|
102 |
شرط شیخین اور مولانا صفدر |
|
106 |
وکیل صفائی کی غلط بیانی |
|
109 |
مولانا سرفراز صاحب کی تجاہل عارفانہ |
|
112 |
مطبوعہ کتب میں غلطی کا امکان بھی ہوتا ہے |
|
115 |
کیا بعض غلطیاں کرنے والے راوی کی روایت صحیح نہیں |
|
119 |
حماد بن ابی سلیمان کے اختلاط پر بحث |
|
122 |
حافظ ابن حجر کا تعاقب اور ابراہیم بن منذر |
|
129 |
علامہ کوثری کا تعصب |
|
135 |
مسند ابی حنفیہ کا یہ وضاع راوی |
|
138 |
متروک کی روایت متابعت میں مقبول مگر صدوق کی غیر مقبول |
|
143 |
راوی کا کتاب الثقات میں ذکر ذاتی طور پر ہے |
|
148 |
باپ اور بیٹے میں اختلاف |
|
151 |
وکیل صاحب کی مجرمانہ غفلت |
|
153 |
سورج کے لوٹ آنے کی روایت معروف ہے |
|
155 |
امام احمد بن صالح اور وکیل صفائی |
|
157 |
وکیل صاحب کی مجرمانہ غفلت |
|
162 |
نماز میں سینے پر ہاتھ حافظ ابن قیم کا موقف |
|
167 |
متروک کی روایت سند صحیح ایک اور بے سمجھی |
|
171 |
قربانی کی روایت اور وکیل صاحب کے داؤ پیج |
|
174 |
وکیل اور موکل میں اختلاف |
|
178 |
مولانا صفدر صاحب کی ایک اور بددیانتی |
|
181 |
ارشاد الشیعہ کی دو اور روایات |
|
187 |
مولانا صفدر کا دھوکہ |
|
197 |
سماع موتی کی ایک روایت اور وکیل صفائی |
|
199 |
مختلف فیہ راوی اور وکیل صاحب کی غلط بیانی |
|
205 |
رجل میں اصحاب النبی اور وکیل صاحب کا ایک اور دھوکہ |
|
210 |
حدیث کے معنی میں باپ بیٹے کا اختلاف |
|
215 |
صحیحین کی احادیث پر تنقید کا دفاعی پہلو |
|
220 |
رفع الیدین کی حدیث مضطرب ہے |
|
225 |
ورقاء بن عمر الیشکری |
|
233 |
صحیح ابو عوانہ اور حدیث رفع الیدین |
|
240 |
طلوع فجر کے بعد نفلی عبادت کی ممانعت نہیں |
|
248 |
امام شافعی کا فرمان ایک صریح غلط بیانی |
|
257 |
مولانا صفدر کی تضاد بیانی |
|
269 |
مولانا عثمانی کی عبارت اور وکیل صفائی |
|
270 |
حرف آخر |
|
272 |