قرآنِ مجید پوری انسانیت کے لیے کتاب ِہدایت ہے او ر اسے یہ اعزاز حاصل ہے کہ دنیا بھرمیں سب سے زیاد ہ پڑھی جانے والی کتاب ہے ۔ اسے پڑھنے پڑھانے والوں کو امامِ کائنات نے اپنی زبانِ صادقہ سے معاشرے کے بہتر ین لوگ قراردیا ہے اور اس کی تلاوت کرنے پر اللہ تعالیٰ ایک ایک حرف پرثواب عنایت کرتے ہیں۔ دور ِصحابہ سے لے کر عصر حاضر تک بے شمار اہل علم نے اس کی تفہیم وتشریح اور ترجمہ وتفسیرکرنے کی خدمات سر انجام دیں اور ائمہ محدثین نے کتبِ احادیث میں باقاعدہ ابواب التفسیر کے نام سےباب قائم کیے۔اور مختلف ائمہ نے عربی زبان میں مستقل بیسیوں تفاسیر لکھیں ہیں ۔جن میں سے کئی تفسیروں کے اردو زبان میں تراجم بھی ہوچکے ہیں ۔اور ماضی قریب میں برصغیرِ پاک وہند کے تمام مکتب فکر کےعلماء نے قرآن مجید کی اردو تفاسیر لکھنے میں گراں قدر خدمات انجام دی ہیں۔ہنوز یہ سلسلہ جاری وساری ہے ۔ زیر تبصرہ ’’تفسیر البلاغ‘‘ماہنامہ محدث کے معروف کالم نگار اور کئی کتب کے مصنف ومترجم محترم مولانا محمد رفیق چودھری ﷾ کی تصنیف ہے۔یہ تفسیر موجود ہ دور میں قرآن حکیم کو صحیح طور پر سمجھنے سمجھانے کے لیے ایک اہم کاوش ہے۔اس کے مخاطبین میں جدید تعلیم یافتہ طبقہ اور دینی حلقہ دونوں شامل ہیں۔اس کی زبان او ر اندازِ بیان کو حتیٰ الوسع مربوط اورآسان بنانے کی کوشش کی گئی ہے تاکہ قاری کو بات سمجھنے میں دشواری نہ ہو۔نیز اس میں قرآنی مشکل الفاظ کے معانی اور ان کی تشریح الگ سے کی گئی ہے ،صحیح احادیث کے مکمل حوالے درج کیے گئے ہیں۔اورمتجدِّدین ، منکرین حدیث اور دوسرے گمراہ طبقوں کی غلط تاویلوں کا محاسبہ بھی کیا گیا ہے۔مفسرموصوف کی زندگی کا طویل حصہ قرآن مجید سمجھنے سمجھانے اور اس کی نحوی وتفسیری مشکلات حل کرنے میں گزرا ہے۔ تفسیر ہذا کے علاوہ آپ کئی دینی کتب کے مصنف ومترجم ہیں جن میں قرآن کریم کا اردو وانگلش ترجمہ بھی شامل ہے ۔تفسیر البلاغ کی ابھی جلد اول و دوم طبع ہوئی ہیں ان میں سورۃ النساء تک تفسیر مکمل ہوچکی ہے مزید کام جاری ہے ۔مزید جلدیں طبع ہونے پر انہیں بھی سائٹ پر پبلش کردیاجائے گا۔(ان شاء اللہ ) اللہ تعالیٰ ان کی تدریسی وتعلیمی اور تحقیقی وتصنیفی خدمات کو قبول فر ما ئے(آمین) (م۔ ا)
عناوین |
صفحہ نمبر |
اصول ترجمہ وتفسیر |
3 |
تفسیر بالرائے سےکیا مراد ہے |
10 |
تفسیر بالرائے محمود |
11 |
تفسیر بالرائے مذموم |
11 |
تفسیر بالرائے مذموم کی بعض صورتیں |
11 |
کچھ اس کتاب کےبارے میں |
15 |
تفسیر بسم الله الرحمن الرحيم |
|
الفاظ كي تحقیق |
17 |
نظائروشواہد |
18 |
تسمیہ اورقرآن |
19 |
تسمیہ سےکام کے آغاز میں حکمتیں |
19 |
تفسیر سورہ الفاتحہ |
|
اس کےمختلف نام |
21 |
زمانہ نزول |
21 |
مرکزی مضمون |
22 |
الفاظ کی تحقیق اورآیات کی تفسیر |
23 |
حمد کے ایک معنی |
23 |
رب کے معنی |
24 |
عالمین کےمعنی |
24 |
خلاصہ مضمون |
25 |
آیات کی تفسیر |
25 |
صراط مستقیم سے کیا مراد ہے |
31 |
سورہ الفاتحہ کےفضائل |
33 |
سورہ الفاتحہ کےمسائل واحکام |
35 |
تفسیر سورہ البقر ہ |
|
اس کانام |
36 |
زمانہ نزول |
36 |
سورہ البقرہ کے فضائل |
36 |
الفاظ کی تحقیق اورآیات کی تفسیر |
37 |
حروف مقطعات کےمعنی |
38 |
ذلک کےمعنی ہذا ی کے بھی ہے |
38 |
الکتا ب کامطلب |
38 |
لاریب فیہ کامعانقہ |
39 |
لاریب فیہ کی وضاحت |
39 |
ہدی کےمعنی |
39 |
متقین سےکون لوگ مراد ہین |
40 |
کیا قرآن صرف متقین کےلیے ہدایت ہے |
40 |
تقوی کے معنی |
40 |
متقین کی پہلی صفت ایمان بالغیب |
41 |
ایمان بالغیب اندھا ایمان نہیں ہوتا |
41 |
متقین کی دوسری صفت نماز قائم کرنا |
42 |
اقامت صلوۃ سے کیا مراد ہے |
42 |
متقین کی تیسری صفت نفاق فی سبیل اللہ |
43 |
انفاق سے کیا مراد ہے |
43 |
متقین کی یہ تینوں صفات اجمالی ہیں |
43 |
آیت 3کےبارے میں ایک عمدہ تفسیری قول |
44 |
آیت 4میں حق پسند اہل کتاب کاذکر ہے |
44 |
کفر کےلغوی اوراصطلاحی معنی |
47 |
آیت 6 میں قریش کےپکے کافروں کاذکر ہے |
49 |
دل پر مہر لگنے سے کیا مراد ہے |
49 |
اس بارے میں ایک حدیث |
50 |
آیت 8 میں جن منافقین کاذکر ہے اس سےعام اہل کتاب کےمنافق لوگ ہین |
52 |
ایمان باللہ اورایمان بالاخرت سے کیا مراد ہے |
54 |
فی قلوبہم مرض کامطلب |
55 |
فساد فی الارض سےکیا مراد ہے |
56 |
آیت 14 میں شیاطین سےمراد کفارو یہود کےسردار ہیں |
57 |
آیت 15 میں قرآن کاایک اسلوب مشاکلہ |
58 |
طغیان کے معنی |
58 |
یعمہون کےمعنی |
58 |
عرب یہودیوں کی اکثریت نےاسلام قبول نہیں کیاتھا |
59 |
آیت 18 میں بلاغت کاایک نکتہ |
59 |
صیب کےمعنی |
60 |
صواعق کےمعنی |
60 |
آیت 19 میں بارش سےمراد اسلام کی دعوت ہے |
60 |
سب کاخالق ایک ہے تومعبود بھی ایک ہی ہے |
62 |
مشرکین عرب بھی اللہ کوخالق مانتے تھے |
62 |
بناء کےمعین |
62 |
الداد کےمعنی |
62 |
قرآن مجید کاچیلنج |
63 |
اعجاز القرآن اوراس کےمختلف پہلو |
65 |
ازواج مطہرہ کے معنی |
69 |
جنت کی نعمتوں اورجنتیوں کےبارے میں احادیث |
69 |
من تحتہا الانہر کامطلب |
69 |
ضرب المثل مثال دینے سے کیا مراد ہے |
72 |
فاسقین کےلغوی اوراصطلاحی معنی |
72 |
فاسقین کی چند نشانیاں |
73 |
خالق کاانکار ممکن نہیں ہے |
74 |
شرک کرنا انسانیت کی توہین ہے |
75 |
فرشتے محض قوتیں نہین ہین بلکہ انسانوں کیطرح ایک مستقل مخلوق ہے |
78 |
خلیفہ کےمعنی |
78 |
علم اسماء سے کیا مراد ہے |
80 |
علم کوعبادت پر فضیلت حاصل ہے |
80 |
تعظیمی سجدہ |
81 |
ابلیس جن تھا فرشتہ نہ تھا |
82 |
آدم سےحضرت آدم مراد ہیں نہ کہ نوع انسانی |
83 |
آدم کی غلطی ان کو نبوت ملنے سے پہلے ہوئی تھی |
84 |
آدم کی توبہ |
85 |
لاخوف علیہم ولاہم یحذنون کےالفاظ سےجنت مراد ہوتی ہے |
86 |
قصہ آد م وابلیس میں حکمتیں |
86 |
بنی اسرائیل سےخطاب |
88 |
نعمتی (میری نعمت )کامطلب ہے میری نعمتیں |
88 |
یہودی قوم بدعہد اورعہد شکن ہے |
89 |
قصہ بنی اسرائیل بیان کرنے کےمقاصد |
90 |
مصدقا کےمعنی |
90 |
یہودی علما ء حق بات کو چھپاتے تھے |
92 |
دین میں نماز کی اہمیت |
92 |
قول وفعل میں تضاد |
93 |
مشکل حالات میں نماز اورصبر سےکام لو |
94 |
صبر کےمعنی |
94 |
یظنون کےمعنی |
95 |
بنی اسرائیل کو آخرت کےحساب سے ڈرایا گیا |
100 |
بنی اسرائیل بر فرعونیوں کےمظالم |
101 |
بنی اسرائیل پر اللہ تعالی کی نعمتیں اوراحسانات |
102 |
موسی کامعجزہ عصامارنے سےسمندر میں راستہ بن گیا |
102 |
بنی اسرائیل نے بچھڑے کی پوجا کی |
103 |
بنی اسرائیل کی شریعت میں بھی مرتد کی سزا قتل تھی |
105 |
بنی اسرائیل کے لیے من وسلوی |
106 |
موسی کاایک معجزہ عصامارنے سےپانی کے بارہ چشمے پھوٹ نکلے |
109 |
بنی اسرائیل کی ناشکر ی |
110 |
آخرت کی نجات کادارمدار صرف اروصرف ایمان اورعمل صالح پر ہے |
112 |
حضرت محمد ﷺ کی نبوت پر ایمان لائے بغیر اہل کتاب کےلیے نجات نہیں |
113 |
بنی اسرائیل نےہفتے کےدن کی حرمتی کی تو ان کو بندر بنا دیا گیا |
117 |
بنی اسرائیل سےتوریت کی پابندی کاعہد زبردستی نہیں لیاگیا تھا |
115 |
بنی اسرائیل کوگائے ذبح کرنے کاحکم دیاگیا |
120 |
گائے ذبح کرنےکےحکم کی حکمت |
123 |
دین میں فضول سوالات کرنے کی ممانعت |
123 |
بنی اسرائیل کے دل پتھروں سے زیادہ سخت ہوگیے |
126 |
یہود کےان پڑھ لوگوں کو مذہبی غلط فہمیاں |
129 |
یہودی علماء کی دین فروشی |
130 |
اللہ تعالی نے بنی اسرائیل سے چند باتوں کاعہد لیا |
132 |
بنی اسرائیل کی عہد شکنی |
134 |
بنی اسرائیل نےنبیوں اورسولوں کوقتل کیا |
140 |
عیسی کوجبرئیل کی تائید حاصل ہونے کامطلب |
140 |
بعض لوگوں کابہ غلط دعوی کہ کوئی رسول کبھی قتل نہیں ہوا |
142 |
یہود کاحسد اورتعصب |
143 |
یہود کوقرآن نےایک چیلنج دیا جس کاوہ جواب نہ دےسکے |
145 |
ہزار برس جیتے کامحاورہ استعارہ |
146 |
جبرئیل سےیہودکی دشمنی اوراس کاانجام |
148 |
ہاروت ماروت کاقصہ |
151 |
حضرت سلیما ن کویہود نےجادوگرکہا |
151 |
جادوگری کےبار ے میں چند قابل غور باتیں |
151 |
جادو کرنا کفر ہے اوراسلام میں جادوگر کی سزاقتل ہے |
151 |
جادوگری کےبارےمیں چندقابل غور باتیں |
151 |
جادوکرناکفرہے اوراسلام میں جادو گر کی سز اقتل ہے |
151 |
نبی ﷺ کی شان میں یہودیوں کی ایک گستاخی |
155 |
ناسخ ومسنوخ احکام کی حقیقت |
156 |
دین کےبارےمیں فضول سوالات کرنامنع ہے |
158 |
مدینے کےیہودی قبائل سےمسلمانوں کاسلوک |
159 |
دین میں نمازاورزکوۃ کی اہمیت |
160 |
آخرت میں نجات پانے کاصحیح معیار |
160 |
یہودیوں اورعیسائیوں کےباہمی اختلاف |
161 |
عبادت گاہوں کوگرانا ظلم ہے |
163 |
اللہ تعالی کواولاد نہیں ہے |
165 |
مشرکین عرب کی ایک غلط فرمائش |
166 |
یہود ونصاری مسلمانوں سےکبھی راضی نہیں ہوں گے |
168 |
اہل کتاب کےحق پرست لوگوں کاذکر |
168 |
ابراہیم کاواقعہ اوراس کی حکمت |
173 |
خانہ کعبہ کی تعمیر نو |
174 |
ابراہیم کی دعا |
174 |