سرمایہ دارانہ نظام زندگی کے مختلف شعبوں میں جو بگاڑ پیدا کیا ہے اس کا سب سے بڑا سبب سود ہے ۔ ہماری معاشی زندگی میں سود کچھ اس طرح رچا بسا دیاگیا ہے کہ لوگ اس کو معاشی نظام کا ایک لازمی عنصر سجھنے لگے ہیں اور اس کےبغیر کسی معاشی سرگرمی کو ناممکن سمجھتے ہیں وجہ یہ ہے کہ اب وہ امت مسلمہ جس کو اللہ تعالیٰ نےاپنی کتاب میں سود مٹانے کے لیے مامور کیا تھا جس کو سودخواروں اعلان جنگ کرنے کا حکم دیا تھا۔ اب اپنی ہر معاشی اسکیم میں سود کوبنیاد بناکر سودخوری کےبڑے بڑے ادارے قائم کررکھے ہیں اور سودی نظام کو استحکام بخشا جار ہا ہے ۔جس کے نتیجے میں امت مسلمہ کو معاشی اور اقتصادی تباہ کاریوں کا سامنا بھی کرنا پڑھ رہا ہے۔ زیر تبصرہ کتاب ’’سود‘‘ سید ابو الاعلیٰ مودودی کی تصنیف ہے۔جس میں انہوں نےسود کے ہر پہلو پر تفصیل کے ساتھ ایسی مدلل بحث کی ہے کہ کسی معقول آدمی کواس کی حرمت وشناعت میں شبہ باقی نہ رہے ۔ اس کتاب میں سودپر نہ صرف اسلامی نقطۂ نظر سے بحث کی گئ ہے بلکہ معاشی نقطۂ نظر سےبھی یہ بات ثابت کی گئی ہے کہ سود ہر پہلو سے انسانی معاشرہ کے لیے مضرت رساں او رتباہ کن ہے۔یہ کتاب معاشیات سےدل چسپی رکھنے والے حضرات عموماً کالجوں ،یونیورسٹیوں میں معاشیات کےطلباء اور کاروباری حضرات کےلیے انتہائی مفید ہے۔اللہ تعالیٰ مولانا مودودی کی تمام دینی خدمات کو قبول فرمائے (آمین)
عناوین |
|
صفحہ نمبر |
مقدمہ |
|
|
فہرست مضامین |
|
|
عر ض ناشر |
|
10 |
دیبا چہ تر تیب جدید |
|
12 |
تمہید |
|
14 |
1۔ اسلام ، سرمایہ داری اور اشتراکیت کا اصولی فرق |
|
18 |
نظام سرمایہ داری |
|
18 |
نظام اشتراکی |
|
20 |
نظام اسلامی |
|
24 |
2۔ اسلامی نظم معیشت اور اس کے ارکان |
|
26 |
اکتساب مال کے ذرائع جائز و ناجائز کی تفریق |
|
26 |
مال جمع کرنے کی ممانعت |
|
28 |
خر چ کرنے کا حکم |
|
29 |
زکوۃٰ |
|
35 |
قانون وراثت |
|
39 |
غنائم جنگ ماور اموال مفتوحہ کی تقسیم |
|
39 |
اقتصاد کاحکم |
|
41 |
افیک سولا |
|
44 |
3۔ حرمت سود، سبلی پہلو۔ |
|
46 |
سود کی عقلی تو جیہات۔ |
|
48 |
توجیہہ اول۔ |
|
49 |
توجیہہ دوم۔ |
|
54 |
توجیہہ سوم ۔ |
|
55 |
توجیہہ چہارم ۔ |
|
57 |
شر ح سو د کی معقولیت |
|
60 |
شر ح سو د کے وجوہ |
|
63 |
سود کا معاشی ، فائدہ ، اور اس کی ضرورت |
|
67 |
کیا سود فی الواقع ضروری اور مفیدہے؟ |
|
69 |
4۔ حرمت سود ، ایجابی پہلو |
|
75 |
سود کے اخلاقی اور روحانی نقصانات؛ |
|
75 |
تمدنی و جتماعی نقصانات۔ |
|
76 |
معاشی نقصانات۔ |
|
78 |
اہل حاجت کے قر ضے۔ |
|
79 |
کاروباری قرض |
|
82 |
حکومتوں کے ملکی قرضے |
|
86 |
حکومتوں ےکے بیرونی قرضے۔ |
|
90 |
5۔جدید بینکنگ |
|
94 |
ابتدائی تاریخ |
|
94 |
دوسرا مرحلہ |
|
97 |
تیسرا مرحلہ |
|
100 |
نتائج |
|
104 |
6۔ سود کے متعلق اسلامی احکام |
|
107 |
ربوٰ کے مفہوم |
|
107 |
جاہلیت کا ربوٰ۔ |
|
109 |
بیع اور ربو ٰ میں ا صو لی فرق |
|
1112 |
حرمت سود کی شدت |
|
114 |
7۔ سود کے متعلقات |
|
118 |
ربوٰ الفضل کا مفہوم |
|
120 |
ر بوٰ الفضل کے احکام |
|
120 |
احکام بالا کا ماحصل |
|
125 |
حضرت عمر ؓ کا قول |
|
129 |
فقہا کے اختلافات |
|
129 |
جانوروں کے مبادلہ میں تفاضل |
|
130 |
8۔معاشی قوانین کی تد وین جد ید اور اس کے اصول |
|
132 |
تجدیدسے پہلے تفکر کی ضرورت |
|
132 |
اسلامی قانون میں تجدید کی ضرورت |
|
134 |
تجد ید کے لیے چند ضروری شر طیں |
|
136 |
پہلی شرط |
|
136 |
دوسری شرط |
|
138 |
تیسری شرط |
|
139 |
چوتھی شرط |
|
140 |
تخفیفات کے عام اصول |
|
142 |
مسئلہ سود میں شریعت ک تخفیفات |
|
145 |
9۔ اصلاح کی عملی صورت |
|
148 |
چند غلط فہمیاں |
|
148 |
اصلاح کی راہ میں پہلا قدم |
|
151 |
انسداد سود کے نتائج |
|
153 |
غیر سودی مالیات میں فراہمی قرض کی صورتیں |
|
156 |
شحضی حاجات کے لیے |
|
156 |
کاروباری اغراض کےلیے |
|
159 |
ٍحکومتوں کی غیر نفع ا ٓور ضروریات کے لیے |
|
161 |
بین الاقوامی ضروریات کے لیے |
|
162 |
نفع آور اغراض کے لیے سرمایہ کی بہم رسانی |
|
163 |
بینکنگ کی اسلامی صورت |
|
166 |
ضمیمہ |
|
171 |
کیاتجارتی قرضو ں پر سود جائز ہے |
|
171 |
سید یعقوب شا ہ صاحب کا پہلا خط |
|
171 |
جواب |
|
172 |
دوسراخط |
|
173 |
جواب |
|
175 |
تیسرا خط |
|
177 |
جواب |
|
183 |
چو تھا خط |
|
185 |
جواب |
|
190 |
ضیمیمہ (2) |
|
194 |
ادارہ ثقافت اسلامیہ کاسوال نامہ اور اس کا جواب |
|
198 |
سوال نامہ |
|
198 |
جواب |
|
200 |
پہلا سوال |
|
200 |
دوسرا سوال |
|
217 |
تیسرا سوال |
|
218 |
چوتھا سوال |
|
219 |
پانچواں سوال |
|
220 |
چھٹا سوال |
|
220 |
ساتوں سوال |
|
222 |
آٹھواں سوال |
|
224 |
ضمیمہ (3) |
|
228 |
مسئلہ سود اور دارالحرب |
|
228 |
مولانا مناظر احسن صاحب گیلانی مرحوم کا پہلا مضمون |
|
228 |
غیر اسلامی مقبو ضات کے متعلق اسلامی نقطہ ء نظر |
|
228 |
غیراسلامی حکومتوں میں مسلمانوں کی زندگی کا دستور العمل |
|
223 |
مسلمانوں کی بے نظیر امن پسندی |
|
235 |
بین الاقوامی قانون کا ایک اہم سوال |
|
236 |
اموال معصومہ وغیر مصوم اور ان کی اباحت وعدم ابا حت |
|
238 |
عود الی المقصود |
|
242 |
دارالحرب میں سود حلال نہیں بلکہ فے حلال ہے |
|
248 |
فےاورپھاو کی اصطلاح |
|
251 |
فے سے انکار قومی جرم ہے |
|
253 |
بینک کا سود |
|
254 |
فے نہ لینا وطنی جرم بھی ہے |
|
257 |
اسلامی حکومتوں اور ریاستوں کاحکم |
|
260 |
مولانا کا دوسرا مضمون |
|
|
تنقید از مصنف |
|
281 |
دلائل مذکورہ پر مجمل تبصرہ |
|
283 |
کیا عقود فاسدہ صرف مسلمانوں کے درمیان ممنوع ہیں؟ |
|
289 |
دارلحرب کی بکث |
|
295 |
قانون اسلامیکے تین شعبے |
|
295 |
اعتقادی قانون |
|
296 |
دستوری قانون |
|
299 |
دارالحرب اور دارالکفرکا اصطلاحی فرق |
|
312 |
تعلقات خارجیہ کا قانون |
|
313 |
کفار کی اقسام |
|
315 |
(1) باجگذار |
|
315 |
(2) معاہدین |
|
317 |
(3) اہل غدر |
|
318 |
(4) غیر معاہدین |
|
320 |
(5) محار بین |
|
323 |
اموال حربیہ کے مدارج و احکام |
|
323 |
غینمت |
|
325 |
غنیمت |
|
325 |
دارالحرب میں کفار کے حقوق ملکیت |
|
327 |
مباحث گزشتہ کا خلاصہ |
|
331 |
مسلمانوں کی حیثیا ت بلحاط اختلاف دار |
|
333 |
1۔ داراالا سلام کے مسلمان |
|
335 |
2۔ مستامن مسلمان دارالکفر اور دارالحرب میں |
|
335 |
3۔ دارالکفر اور دارالحرب کی مسلم رعایا |
|
343 |
قول فیصل |
|
358 |