تاریخ اسلام کا مطالعہ کرنے سے یہ بات معلوم ہوتی ہےکہ خلیفہ سوم حضرت عثمان کی مظلومانہ شہادت کے بعد امت مسلمہ مختلف جماعتوں اور گروہوں میں تقسیم ہوگی تھی، ابتدءً یہ اختلافات سیاسی نوعیت کے تھے جو بعد میں چل کر دینی شکل اختیار کر گئے،اور اسی کے بعد سے نئی نئی جماعتوں اور فرقوں کا ظہور ہونےلگا۔ ہر جماعت اور ہر فرقہ اپنے آپ کو اسلام کا علمبر دار کہتا اور اسلام سے وابستگی کا مظاہرہ کرتے ہوئے اپنے آپ کو حق پر ثابت کرنے کی کوشش کرتا۔ اس صورت حال کو پیش نظر رکھتے ہوے علمائے کرام نے باطل فرقوں اور راہ حق سے بر گشتہ جماعتوں سے اہل حق کو ممتاز کرنے کے لئے’’اھل السنۃ والجماعۃ‘‘کی اصطلاح ایجاد کی۔ اس اصطلاح سے خوارج، اہل تشیع، روافض اور معتزلہ سے وغیرہ سے تمیز مقصود تھی۔ اس اصطلاح سے تمام علماء حق راضی اور متفق تھے۔ لیکن ’’اھل السنۃ والجماعۃ ‘‘ کے مابین بھی اختلاف رونما ہوئے۔فلسفہ اور علم الکلام سے اشتغال رکھنے کی وجہ سے مختلف مکاتب فکر اور جماعتیں ظہور پزیر ہوئیں جنہوں نے اپنے لیے الگ الگ اصول وضوابط متعین کئے، اور ’’اھل السنۃ والجماعۃ‘‘ سے وابستگی ظاہر کرتے ہوے ہر ایک نے اپنے آپ کو کتاب وسنت کا حامل وعلمبردار قرار دیا۔ لہذا ان تمام جماعتوں اور مکاتب فکر سے امتیاز کے لیے اہل حق نے ’’سلف‘‘ کا انتخاب کرتے ہوئے اس کی طرف اپنی نسبت کی۔ تو جس طرح ’’اہل السنۃ والجماعۃ‘‘ کی اصطلاح ایک ضرورت کےتحت ایجاد کی گی تھی اسی طرح ’’سلف ‘‘ اور سلفی‘‘ کی اصطلاح بھی ایک ضرورت کے تحت ایجاد کی گئی ہے۔ زیر تبصرہ کتاب’’ سلفیت کا تعارف‘‘فاضل مصنف رضاءاللہ محمد ادریس مبارکپوری کی تصنیف کردا ہے جس میں انہوں نے سلفیت کا تعارف اور اس کے متعلق شکوک وشبہات کا ازالہ کیا ہے اور اہل حدیث پر کیے جانے والے اعتراضات کا رد کیا ہے۔ اللہ رب العزت سے دعا کرتے ہیں کہ اللہ فاضل مصنف کو اس کا ر خیر پر اجرے عظیم سے نوازے۔ آمین(شعیب خان)
عناوین |
صفحہ نمبر |
تمہید |
7 |
(1)سلف اور سلفیت |
10 |
سلف :لغت میں |
10 |
سلف :اصطلاح میں |
12 |
کیا مفہوم سلف کی تحدید میں محض زمانہ کااعتبار کافی ہے ؟ |
15 |
علما ء سلف وعلماء خلف کے مابین زمانی حدفاصل |
18 |
سلف کی اتباع کیسے ؟ |
30 |
’’سلفی ‘‘نسبت جائز یاناجائز ؟ |
37 |
(2)سلفیت کی ابتداء |
46 |
علماء دیو بند کی انگریز دشمنی دوستی کی حقیقیت |
61 |
انگریز وں کی پٹھوکو ن ؟ |
65 |
علماء اہل حدیث کی انگریز دوستی کی حقیقت |
90 |
علماء اہل حدیث کی سرفرج شانہ سرگرمیا ں اکابر ین دیو بند کی نظر میں |
94 |
(3)سلف اور تعداد اسماء |
100 |
محمدی |
103 |
اہل حدیث |
105 |
اہل لاثر |
108 |
موحد |
110 |
سلفی |
114 |
(4)ازراہ جو وستم دئیے ہوئے اسماء والقاب کا جائز ہ |
132 |
کیا ترک تقلید ایک قابل مذمت فتنہ ہے ؟ |
135 |
بعض اہل علم جنہوں نے راہ تقلید کی آبلہ پائی نہیں اختیار کی |
143 |
کی اہل حدیث اور غیر مقلد دونوں ایک ہیں؟ |
156 |
(5)مذہبیت اور لامذہبیت :ایک جائز ہ |
168 |
مذہب :لغت میں |
169 |
مذہب فقہاء کی نظر میں |
170 |
’’لامذہبیت ‘‘مذہبین (مقلدین )کی نظر میں |
172 |
’’لامذہبیت ‘‘کی بوطی تفسیر اور تضادبیانی |
174 |
’’لامذہبیت ‘‘فقیہ دیو بندمحمد ارشد اعظمی کی نظرمیں |
177 |
وجو ب تقلید پر ایک عجیب وغریب استدلال |
190 |
لامذہبیت کی اصطلاح کاتاریخی پس منظر |
195 |
(6)فتنوں کی جڑ تقلید یاعدم تقلید |
201 |
مذہب ،امام مذہب ،کتب مذہب اور علماء مذہب کی مبنی برغلو تقدیس |
205 |
صرف مذہب حنفی ہی درست اور برحق ہے |
209 |
تمام احناف بخشے بخشائے ہیں |
210 |
فقہ حنفی کی کتابو ں پر نظر ڈالنا قیام اللیل سے بہتر ہے |
226 |
فقہ حنفی کی کتابیں اور ان کاسلسلہ سند |
226 |
الجرلمختار کی تالیف رسول اکرام ﷺ کی صریح اجازت سے عمل میں آئی ہے |
230 |
مولانا (..........)انسان فرشتہ مقرب تھے؟ |
239 |
ذراسے بھی ایک نظر |
240 |
اسے کیا نام دیں گے؟ |
241 |
’’رحمۃ للعالمین ‘‘صفت خاصہ رسول اللہ ﷺ کی نہیں ہے |
245 |
تقلید کی ایک بڑی دین کتاب وسنت پر آرا ء قیاسات کی ترجیح |
252 |
ایک ہی حدیث کے ساتھ دوہراسلوک |
261 |
مذہبیت (تقلید )کی ایک بڑی دین خیالی وفرضی مسائل |
268 |
1۔مستحق امامت اور اس کے درجات |
272 |
2۔فقہی موشگانی |
290 |
3۔خانہ کعبہ اصحاب کرامات کی زیارت پر |
293 |
4۔مذہبیت (تقلید ) کی کرشمہ سازی کتاب الحیل |
295 |
(7)تقلید کی تفرقہ بازی |
306 |
1۔مساجد اور منبر ومحراب کی تقسیم |
307 |
2۔شادی بیاہ میں تفریق |
313 |
3۔دیگر مذاہب کی تنقیص وتوہین میں مبالغہ آمیزی |
313 |
(ایک نوٹ ) |
318 |
4۔مناظرہ بازی |
319 |
5۔مذہبی تعصب کاشاخسانہ |
324 |
(8)دعوی احترام صحابہ اور اس کی حقیقت |
332 |
کتاب وسنت میں صحابہ کرام کامقام ومرتبہ |
336 |
صحابہ کرام اور علماء سلف |
333 |
صحابہ کرام اور علماء اہل حدیث |
336 |
صحابہ کرام کی سیرت پر علماء اہل حدیث کی تصنیفی خدمات |
345 |
کیا علماء اہل حدیث گستاخ صحابہ ہیں |
348 |
اقوال صحابہ کی حجیت اور علماء احناف |
362 |
احترام صحابہ اور علماء احناف |
367 |
فقہ حنفی کی مستند کتابوں میں صحابہ کرام کامقام |
371 |
بعض صحابہ کرام کے یہاں علم ومعرفت اور اطلاع کی کمی تھی |
372 |
مکثرین صحابہ اصولی قواعد شرع کے خلاف احادیث روایت کرتے تھے؟. |
373 |
غیر فقیہ صحابی کی مخالفت قیاس روایت ناقابل قبول کیوں؟ |
373 |
صحابہ کرام میں عادل وغیرہ عادل دونوں طرح کے لوگ تھے |
374 |
حضرت علی ؓمجتہد نہیں تھے؟ |
275 |
حضرت معاویہ ؓباغی او ربدعتی تھے؟ |
376 |
موصوف غازی پوری اوراحترام صحابہ |
377 |
حدیث رسول کے ساتھ موصوف غازی پو ری مخول |
383 |
مولانا غازی پور ی کی امانت دار ی(؟)کااچھوتا نمونہ |
390 |
اس حدیث کو رویت کیا ہے امام ترمذی نے |
391 |