مسلک اہل حدیث در اصل مسلمانوں کوکتاب وسنت کی بنیاد پر اتحاد کی ایک حقیقی دعوت پیش کرنےوالا مسلک ہے ۔ اہل حدیث کے لغوی معنی حدیث والے اوراس سے مراد وہ افراد ہیں جن کے لیل ونہار،شب وروز،محض قرآن وسنت کےتعلق میں بسر ہوں او رجن کا کوئی قول وفعل اور علم، طور طریقہ اور رسم ورواج قرآن وحدیث سے الگ نہ ہو۔گویامسلک اہل حدیث سے مراد وہ دستورِ حیات ہےجو صرف قرآن وحدیث سے عبارت ،جس پر رسول اللہﷺ کی مہرثبت ہو۔مسلک اہلحدیث کی بنیاد دو چيزوں قرآن مجید اور سنت نبوی ﷺ پر ہے اور یہی جماعت حق ہے۔ اہل حدیث مروّجہ مذہبوں کی طرح کوئی مذہب نہیں، نہ مختلف فرقوں کی طرح کوئی فرقہ ہے، بلکہ اہل حدیث ایک جماعت اور تحریک کا نام ہے۔ اور وہ تحریک ہے زندگی کے ہر شعبے میں قرآن وحدیث کے مطابق عمل کرنا اور دوسروں کو ان دونوں پر عمل کرنے کی ترغیب دلانا، یا یوں کہ لیجئے کہ اہل حدیث کا نصب العین کتاب وسنت کی دعوت اور اہل حدیث کا منشور قرآن وحدیث ہے۔اور اصلی اہل سنت یہی ہیں۔ زیر تبصرہ کتاب"مقیاس حقیقت بجواب مقیاس حنفیت"محترم حکیم محمد اشرف سندھو صاحب کی تصنیف ہے جوایک بریلوی عالم مولوی محمد عمر اچھروی کی کتاب "مقیاس حنفیت" کا کافی وشافی جواب ہے۔ مقیاس حنفیت کے مصنف مولوی اچھروی نے اپنی کتاب میں تاریخی غلط بیانی ، جعلسازی اور فریب کاری کے ایسے جوہر دکھائے ہیں کہ مسلمان توکیا اگر کوئی غیر مسلم ذی شعور بھی دیکھ پائے توحیران رہ جائے ۔کذب اور غلط بیانی پر مبنی اس کتاب کےبارے یو ں چیلنج کیا کہ :’’ایک ہزار روپے انعام اس شخص کودیا جائے گا جو اس کتاب کا ’’ مقیاس حنفیت‘‘ کا جواب نمبر وار پیش کر کے شائع کرے گا۔اور یک صد روپیہ ہر اس شخص کو دیا جائے گا جو اس کتاب کا ایک حوالہ غلط ثابت کردے او ر جتنے حوالے ثابت کر ے اتنے سو روپے انعام حاصل کرے‘‘(طبع ثالث ص64) مولوی عمر اچھروی نے اپنے اکابر کے نقش قدم پر چلتے ہوئے اپنی کتاب میں مسلک اہل حدیث کے خلاف نہایت گندی زبان اور حقارت آمیز رویہ استعمال کیا ہے جسے کتاب کے اندر جابجا ملاحظہ کیاجا سکتا ہے۔محترم حکیم محمد اشرف سندھو نے بھی رد عمل کے طور پربعض جگہوں پر سخت زبان کااستعمال کیا ہے۔ مصنفنے اس کتاب میں بریلویوں کی طرف سے مسلک اہل حدیث پر لگائے گئے الزامات کا بھرپور دفاع کیا ہے۔ یہ مسلک اہل حدیث کے حوالے سےایک لاجواب اور قابل مطالعہ نایاب کتاب ہے۔اللہ تعالی سے دعا ہے کہ وہ مولف موصوف کی اس محنت کو اپنی بارگاہ میں قبول فرمائے اور ان کے میزان حسنات میں اضافہ فرمائے۔آمین۔ یہ کتاب پہلے الگ الگ دوحصوں میں شائع ہوئی تھی۔زیر تبصرہ ایڈیشن میں دونوں حصوں کویکجا کردیا گیا ہے۔(م۔ا)
عناوین |
صفحہ نمبر |
مقدمہ |
25 |
نمو نے کے جھوٹ |
29 |
جھوٹ |
29 |
پیر پیران کا فیصلہ |
31 |
اہل بد عت وگمراہ |
31 |
مر جیہ کی شا خیں یا فر قے |
31 |
پہچان و تعارف |
32 |
جیلانی مذہب و عقیدہ |
32 |
معیا ر ولا یت |
33 |
اہل سنت کی تعریف |
33 |
اہل بد عت کی پہچان |
34 |
تا ر یخ غلط بیانی |
34 |
مزید جعلساز ی |
35 |
نقد انعام |
36 |
اصلیت و اقعہ |
37 |
طبرا نی صغیر |
40 |
اختلاف روایت |
42 |
شا ہکار |
42 |
مزید بتا ئے |
43 |
علم و عقل سے عدا وت |
44 |
تا ریخی شہا دت |
44 |
کذب بیانی کی مزید مثال |
46 |
انو کھی کذب بیانی |
46 |
جھو ٹ میں تخفیف |
46 |
جھو ٹ پر اضطراب |
47 |
درو غ گورا حا فظہ نبا شد |
48 |
سفید جھوٹ |
49 |
بے سرو پا جھوٹ |
50 |
مزید بے سرو پا جھوٹ |
50 |
کیا حج ہی وہا بیت کی اصل بنیاد ہے |
51 |
عقل و شعور سے تہی دستی |
51 |
نہ صرف اقتدا ر |
52 |
تضاد بیانی |
52 |
مشا ہد ہ کے خلا ف جھوٹ |
53 |
مسجد ہلال |
54 |
دیو بند ی ہندو ؤں کے نما ئندے اور دا ر العلوم دیو بند ہند وؤ ں اور عیسا ئیوں کا اداراہ |
54 |
نبی ؐ پر جھوٹ |
56 |
نجد یوں کی پہچان |
57 |
اصلیت |
58 |
جھوٹ و افترا ء |
59 |
حنفی مذہب |
60 |
مو لوی احمد رضا خان صاحب |
60 |
مقیاس حنیف اچھر وی صاحب |
61 |
بنیادی مسئلہ |
62 |
مقیاس حنیف |
62 |
آدم |
64 |
انسان |
65 |
بشر |
65 |
رجل |
65 |
کفار کا عقیدہ ہے کہ بشر یا انسان نبی اور رسول نہیں ہو سکتا |
66 |
تلک اثنا عشرہ کا ملہ |
69 |
اسلام کا اصولی مسئلہ |
70 |
ابنیا ءؑاپنی اپنی قوم دامت کے رشتہ دا ر ہیں |
73 |
تلک خمسہ کا ملہ |
74 |
ر سو ل اللہ ﷺ کا اپنے امتیوں کو اپنا بھا ئی فر ما نا |
74 |
علامہ ندوی |
75 |
صحابہ حضور ﷺ کو ا پنا بھا ئی جا نتے تھے |
75 |
اہل ایمان یا نبی کی بر ادری |
76 |
نبی ﷺ بنی نو ع انسان ہی سے ہیں |
76 |
حضور فر ماتے ہیں |
77 |
غیر مبہم لفظوں میں پڑھیے |
78 |
تلکہ ر یعتہ کاملہ |
78 |
انبیا ء رسل رجل ہی ہیں |
79 |
تلک ثما نیہ کا ملہ |
80 |
صحا بہ حضور ﷺ کو رجل ہی جا نتے تھے |
82 |
فر شتے بھی نبی ﷺ کو رجل ہی جا نتے اور کہتے ہیں |
84 |
بخاری و مسلم |
84 |
سنن ابی دا ؤد |
84 |
اللہ تعا لی ٰ کا انبیا ء اور خود نبی ؐ سے اپنی اپنی بشریت کا اعلان کروانا |
86 |
تلک سبعتہ کاملہ |
89 |
نبی ؐ کا اپنی زبان مبا رک سے اپنی بشریت کا اعلان فرمانا |
89 |
صحابہ ؐ کا نبی کو بشر کہنا |
91 |
اہلسنت کا عقیدہ کہ نبی ؐ سید البشر ہیں |
93 |
فقہا حنفیہ کا متفقہ عقیدہ |
97 |
مجدد الف ثانی نو ر اللہ مرقد ہ |
97 |
غلط بیانی کے نمو نے |
100 |
پیران پیر پر بہتان |
100 |
کیا خان صاحب احمد رضا اور ان کے والد بھی را فضی ہیں |
103 |
دما غی عا رضہ کی عام علا مت |
104 |
امام صاحب کی خود نو شت تصنیف |
105 |
حضرت امام کے مذہب کا انحصار |
106 |
بیس ابو حنیفہ |
107 |
ا صلیت وا قع |
107 |
حضرت امام کا مقام تو حید |
110 |
غرائب فی تحقیق المذ اہب |
111 |
رسو ل ؐ پر دجھوٹ |
113 |
فریب در فریب |
113 |
نقد انعام یا لعنت وپھٹکا ر |
114 |
غلط حو الہ دیکھئے |
114 |
مزید بہتان |
115 |
حقیقت وا قعہ |
116 |
احا دیث کا مطلب وا ضح ہے |
117 |
اچھروی افسانہ کا رد |
118 |
سب سے بڑا کذب |
118 |
وہ حضرات جو سفر حج سے فا ئز ہیں |
119 |
مدینہ منو رہ آباد ہے یاغیر آباد |
119 |
جھوٹ کا منہ کا لا |
120 |
قائدین بر یلویہ سے مخالف |
121 |
قا ئد بریلویہ کی تصنیفات |
122 |
کفر کی اصل اور کفا ر کا بنیادی عقیدہ |
123 |
بر یلوی تر جمہ و تفسیر کا خلاصہ |
124 |
ازالہ شبہ |
125 |
خان صاحب کے قلم |
125 |
اچھروی صاحب کی مخا لفت |
125 |
تمام ابنیاء و رسل بشر و انسان ہی ہیں |
126 |
قا ئد بر یلویہ |
127 |
صدر الافا ضل |
128 |
مجدد بریلویہ کا اعلان |
128 |
فقہا ء حنفیہ کا متفقہ عقیدہ |
131 |
در بار نبو ت کا فیصلہ |
132 |
پیران پیر ؑ |
132 |
صدر الفا ضل بریلویہ وسید المفسر ین |
133 |
بر یلویہ کے تیسرے قا ئد |
133 |
فقہ حنفی اور بریلوی قا ئدین کا فیصلہ |
133 |
اچھروی صاحب کی بغاوت |
133 |
مجدد دین مذہبب بریلویہ کا بنیادی عقیدہ کہ رسو ل ؐ ہماری جنس و نسل ہی سے ہیں |
135 |
پور ی اسلامی دنیا میں |
135 |
تصدیق کنز الایمان خزائن العر فان سے سنئیے |
136 |
کیا قائد ین بر یلویہ وہا بی ہیں |
137 |
رسول نو ری مخلوق نہیں بلکہ نوری ہدایت ہیں |
138 |
مجسم وزندہ ثبوت |
140 |
در بار رسالت کا اعلان |
140 |
قائد بر یلوی کا فیصلہ |
141 |
خان صاحب کے الفاظ وصیت |
141 |
اچھروی صاحب کے الفاظ وصیت |
141 |
اچھروی صاحب کی کی بغاو ت |
142 |
تیسرے ایڈیشن میں انتہا ئی ظلم |
143 |
جھوٹ کے سر پر خاک |
143 |
مجدد بر یلویہ کا فتویٰ |
144 |
کھلم کھلا اور بر ملا |
144 |
متفقہ لعنت |
146 |
مجدد بریلو یہ کا فتو ی ٰ |
146 |
فتا وی افریقہ |
146 |
در با ر نبو ت کا فیصلہ |
147 |
اچھر وی صاحب کی پھو ہڑی اور فا تحہ خو انی |
148 |
مجد د اعظم کا فتو ی |
148 |
تحر یف کے نمو نے |
149 |
تکمیل دین کا اعلان |
151 |
فہرست جا ری ہے |
|