عالم اسلام میں سے ایک مخصوص حلقے کے اس رویے کی کسی طور بھی تائید نہیں کی جاسکتی کہ اجتہاد کادروازہ بند ہوچکاہے- اگر اس مؤقف کو تسلیم کر لیا جائے تو معاشرہ یقینی طور پر جمود کا شکار ہوکر عصر حاضر میں پیش آمدہ نئے نئے مسائل کے حل سے عاری نظر آئیگا- مزید برآں اجتہاد کا دروازہ خود خدا تعالی نے امت محمدیہ کے لیے کھولا ہے جس کی توثیق متعدد فرامین نبوی سے ہوتی ہے-زیر نظر کتاب میں مولانا ارشاد الحق اثری صاحب نے اجتہاد کا دامن تھام کر غیر تقلیدی رویہ اختیار کرنے والوں پر کیے جانے والے اعتراضات کا علمی جواب پیش کیا ہے-مصنف نے مقلدین کی تنگ نظری اوراس سلسلے میں مسلک اعتدال کا تذکرہ کرتے ہوئے فقہاء کے مابین اختلاف کی نوعیت بیان کی ہے-علاوہ ازیں تراویح کی مسنون تعداد،حلالہ، عید میلاد کے بارے میں قرآن وسنت کا اصل مؤقف بیان کرنے کے ساتھ ساتھ علامہ کوثری کے افکار ونظریات پر روشنی ڈالی ہے-مزید برآں ایسے ڈھیروں مسائل کو کتاب کی زینت بنایا گیا ہے جو کتاب و سنت کے حامیوں کے مابہ الامتیاز ہیں اورمقلدین حضرات اپنی تقلیدی روش کی بناء پرواضح دلائل کے باوجود ان سے اعراض کیے ہوئے ہیں-
عناوین |
|
صفحہ نمبر |
نمبر 1 |
|
|
مسئلہ اجتہاد و تقلید اور اہلحدیث پر بعض اعتراضات کا جواب |
|
13 |
اہل حدیث اور اجتہاد |
|
13 |
کیا متقدمین فقہاء کا اجتہاد قیامت تک کے لیے کافی ہے ؟ |
|
16 |
علامہ کشمیر ی ؒ کا فرمان ہے کہ سارا دین فقہ میں نہیں |
|
19 |
فرقہ بندی اور باہم لڑائیاں |
|
20 |
اہل حدیث کی علیحدہ مسجدیں اور مقلدین کا کردار |
|
23 |
ڈاکٹر صاحب کی کجروی |
|
26 |
شافعی ؒ کی اقتداء اور مقلدین کی تنگ نظر ی |
|
26 |
ائمہ کرام اس سے بری ہیں |
|
30 |
اہل حدیث اور ہمارے اسلاف |
|
31 |
ایک امام کی تقلید کی دعوت طریقہ سلف نہیں , علامہ قرافی ؒ |
|
33 |
تقلید و جمود کا دور اور انتقال مذہب |
|
34 |
غیر مقلد عالم |
|
37 |
مقلد عالم |
|
38 |
دلیل کےبغیر امام کے قول پر فتوی کا حکم |
|
40 |
ائمہ نے ہر مسئلہ کی دلیل بیان نہیں کی |
|
41 |
مقلد کا اصل روگ |
|
43 |
مولانا تھانوی کا بیان |
|
43 |
ابن عبد السلام اور دیگر اہل علم کی تصریحات |
|
43 |
مقلدین علماء |
|
45 |
مجتہدین کی اقسام |
|
47 |
انتساب مذہب کے مختلف اسباب |
|
48 |
علامہ الکوثری اور تنقیص ائمہ |
|
53 |
علمائے دیوبند کی چند جسارتیں |
|
56 |
اہل حدیث پر توہین ائمہ کا الزام اور اس کا جواب |
|
62 |
مقلدین کے طرز عمل کو ائمہ سے کوئی نسبت نہیں |
|
65 |
تقلید و جمود کی انتہاء |
|
67 |
نمبر 2 |
|
|
اختلاف امت اور مسلک اعتدال |
|
70 |
کیا امت کا اختلاف رحمت ہے ؟ |
|
71 |
سلف میں اختلاف کی نوعیت |
|
72 |
مقلدین کا طرز عمل اور باہم منافرتیں |
|
83 |
فقہی مسائل میں ہمارا موقف |
|
84 |
مقلد کامل شریعت پر عمل نہیں کر سکتا |
|
85 |
علامہ کرخی کا اصول |
|
86 |
دین کی تمام جزئیات کا علم کسی ایک کے بس میں نہیں |
|
86 |
مقلدین کی تنگ نظری |
|
88 |
کیا ائمہ اربعہ کے علاوہ کوئی مجتہد نہیں |
|
88 |
قاضی ابو یوسف ، امام محمد اور تقلید |
|
92 |
بعض دیگر اہل علم بھی مقلد نہیں |
|
93 |
کیا حضرت عیسی ؑ اور امام مہدی ؑ حنفی مقلد ہوں گے ؟ |
|
95 |
شاہ ولی اللہ کا موقف |
|
96 |
کیا ائمہ اربعہ کا اجماع حجت ہے ؟ |
|
98 |
ائمہ اربعہ کے علاوہ دیگر فقہاء کے اقوال پر فتوی |
|
98 |
دلیل کی معرفت کے بغیر امام کے قول پر فتوی |
|
99 |
اسباب اختلاف الفقہاء |
|
101 |
تعامل سلف کی حیثیت |
|
106 |
کیا صحیحین کی روایت مقدم ہے ؟ |
|
106 |
نمبر 3 |
|
|
مدیر بینات سے چند سوالات |
|
110 |
فقہاء کے مابین اختلاف کی نوعیت |
|
110 |
وسیلہ کے مسئلہ کی وضاحت |
|
112 |
وظیفہ یا شیخ عبد القادر جیلانی ؒ |
|
113 |
ہر بدعت گمراہی ہے |
|
114 |
غیر اللہ کی نذر |
|
114 |
کیا آپ ﷺ کی وفات 12 ربیع الاول ہی ہے ؟ |
|
115 |
اجتماعی دعا |
|
115 |
تراویح کی مسنون تعداد |
|
116 |
حلالہ مروجہ اور حنفی مذہب |
|
117 |
ذکاۃ الجنین اور ذکاۃ امہ |
|
118 |
نمبر 4 |
|
|
گمراہی کیا ہے ، اتباع سنت یا تقلید |
|
120 |
تقلید کے بارے میں اہل علم کی تصریحات |
|
121 |
نمبر 5 |
|
|
تقلید کی روش سے تو بہتر ہے خود کشی |
|
128 |
اہل الرائے اور وضع حدیث |
|
131 |
موفق مکی کون ہیں ؟ |
|
132 |
فتنہ انکار حدیث اور اہل الرائے |
|
134 |
مقلدین کا طرز عمل |
|
137 |
بر صغیر میں انکار حدیث |
|
140 |
کاردیگر کند |
|
141 |
مرزا غلام احمد کون تھا ؟ |
|
144 |
گستاخی کا مرتکب کون ؟ |
|
148 |
تقلیدی مزاج اور تجلی دیو بند |
|
150 |
امام صاحب کے تلامذہ کا طرز عمل |
|
150 |
فتوی میں مفتی کو ہدایت |
|
151 |
امام صاحب کے بعض مسائل کی بنیاد درست نہیں ، علامہ کوثری |
|
152 |
امام محمد ؒ کا تقلید امام پر تبصرہ |
|
153 |
مولانا عبید اللہ سندھی کے عجیب تفردات |
|
154 |
گستاخی کا مرتکب کون ہے ؟ |
|
159 |
نمبر 6 |
|
|
علامہ الکوثری ؒ کے بدعی افکار علمائے دیوبند کے لیے لمحہ فکریہ |
|
162 |
علامہ کوثری ؒ اور قبروں کوپختہ کرنا |
|
164 |
علامہ کوثری ؒ اور صحیح مسلم کی حدیث |
|
167 |
علامہ کوثری ؒ کی بددیانتی |
|
168 |
یک نہ شدد و شد |
|
169 |
قبروں پر کتبے لکھنا |
|
169 |
صحیح مسلم کی دوسری حدیث پر علامہ کوثری ؒ کی تنقید |
|
171 |
رسول اللہ ﷺ کو پکارنا |
|
175 |
میلاد مصطفی ﷺ |
|
177 |
نمبر 7 |
|
|
علامہ کوثری ؒ کے بدعی افکار کے دفاع کا علمی جائزہ |
|
179 |
امام ابو حنیفہ ؒ کی منقبت میں موضوع حدیث اور علامہ کوثری ؒ |
|
179 |
جھوٹ کا الزام |
|
181 |
علامہ کوثری ؒ نے کتاب التوحید کو کتاب الشرک کہا |
|
182 |
کتاب السنہ کو کتاب الزیغ کہا |
|
183 |
قبروں کو پختہ بنانا اور ان پر مسجدیں تعمیر کرنا |
|
186 |
چوری اور سینہ زوری |
|
193 |
نیل الاوطار میں علامہ شوکانی ؒ کا موقف |
|
195 |
قارن صاحب کی غلطی فہمی |
|
199 |
اصحاب کہف اور مسجد |
|
201 |
صحیح مسلم کی حدیث اور علامہ کوثری ؒ |
|
205 |
قارن صاحب کی غلط بیانی |
|
206 |
بے انصافی کی دوسری مثال |
|
207 |
میلاد مصطفی ﷺ |
|
208 |
بدعت کی تعریف علامہ کوثری ؒ کا موقف |
|
209 |
نمبر 8 |
|
|
مولانا سید حامد ؒ میاں سے پہلی اور آخری ملاقات |
|
212 |
مسئلہ رفع الیدین اورسید صاحب |
|
213 |
اہل حدیث طالب علم کی کہانی |
|
214 |
فاتحہ خلف الامام |
|
216 |
علامہ ابن حزم ؒ اور اہل حدیث |
|
218 |
کیا بلوغ المرام کو دیکھا کر فتوی دینا ناجائزہ ہے |
|
221 |
توہین اکابر کا الزام |
|
222 |
غلط بیانی اور حساب دانی |
|
224 |
ایک عجیب نکتہ |
|
227 |
تکفیر یزید اور واقعہ حرہ |
|
228 |
نمبر 9 |
|
|
عورت کی سربراہی اور حدیث بخاری جناب عبد العزیز خالدکے اعتراضات کا جائزہ |
|
230 |
کیا عورت کی سربراہی کے بارے میں قرآن خاموش ہے ؟ |
|
232 |
موضوع روایات سے استدلال |
|
234 |
قرآن کے موافق روایت کا مسئلہ |
|
237 |
اصول فقہ حنفی کی ایک روایت پر بحث |
|
238 |
کیا صرف ایک صحابی سے مروی روایت قابل اعتبار نہیں |
|
238 |
ذھول اور نسیان قادح صحت نہیں |
|
239 |