امام کے پیچھے مقتدی کو سورۃ الفاتحہ پڑھنی چاہئے یا نہیں۔ اس مسئلے پر اختلاف پایا جاتا ہے۔ زیر تبصرہ کتاب میں اسی مسئلہ کی نفیس تحقیق ہے۔ اسلوب بیان سنجیدہ ، محققانہ اور معتدل ہے۔ زبان کچھ حد تک پیچیدہ ہے شاید عوام کو ان علمی نکات کو سمجھنے میں کچھ دقت ہو۔ ممکن ہے یہ کتاب "دلچسپ" نہ ہو اور زبان اور مناظرانہ نوک جھونک کے چٹخارہ پسند حضرات اس سے محظوظ نہ ہو سکیں۔ لیکن اس میں شبہ نہیں کہ یہ بلند پایہ تحقیقات پر مشتمل مدبرانہ انداز میں تصنیف کی گئی شاندار کتاب ہے۔ فریق مخالف دیوبندی عالم سرفراز خان صفدر صاحب کی مشہور کتاب "احسن الکلام" کے بھی چیدہ چیدہ گوشوں پر علمی گرفت کی گئی ہے۔
عناوین |
صفحہ نمبر |
|
تقریب |
11 |
|
دینی اختلافات کی اقسام اور ان کےاحکام |
16 |
|
اصولی اختلافات کی قسمیں اور ان کا حکم |
17 |
|
کفر اور فسق کی حقیقت |
18 |
|
فرعي اختلاف كا حكم |
18 |
|
فروعی اختلافی مسائل کی قسمیں |
19 |
|
مقدمہ |
35 |
|
صحابہ کی مراسیل کی بحث |
38 |
|
شذوذ کی بحث |
40 |
|
جرح وتعدیل کا ذکر |
43 |
|
تدلیس کابیان |
46 |
|
مدلسین کےطبقات |
47 |
|
حاکم کی تصحیح کےمتعلق فیصلہ |
49 |
|
مقصد اول |
49 |
|
خلاصہ کلام |
54 |
|
سند پر بحث |
60 |
|
دوسرا حصہ |
63 |
|
پہلی حدیث |
63 |
|
جواب |
67 |
|
الجواب |
73 |
|
خلاصہ کلام |
76 |
|
بقیہ حصہ فصاعداً |
86 |
|
فصاعداً کی بحث کا خلاصہ |
104 |
|
عبادہ بن صامت کی حدیث میں ایک اوربحث |
108 |
|
فرض اور واجب میں فرق |
109 |
|
آمدم برسرمطلب |
109 |
|
اس پر بعض حنفیہ کا اعتراض |
111 |
|
حاصل کلام یہ ہے |
113 |
|
ذات کی نفی،صحت کی نفی اور کمال کی نفی کی بحث |
113 |
|
بعض احباب کی غلط روش |
115 |
|
بعض حنفیہ کی اپچ |
116 |
|
حنفیہ کی اورتقریر |
121 |
|
دوسری حدیث |
131 |
|
تیسری حدیث |
145 |
|
عمرو بن شعیب عن ابیہ عن جدہ پر بحث |
146 |
|
محمد بن اسحاق او راسماءالرجال |
147 |
|
حضرت شعبہ کی شہادت |
148 |
|
امام محمد بن اسحاق کو کذاب کہنے کی وجہ اور اس کی حقیقت |
150 |
|
ایک علمی غلطی یا مغالطہ دہی |
153 |
|
چھٹی حدیث |
154 |
|
ساتویں حدیث |
155 |
|
آٹھویں حدیث |
157 |
|
محمدبن اسحاق کی دوسری متابعت |
163 |
|
محمدبن اسحاق کی تیسری متابعت |
164 |
|
الجواب |
165 |
|
الجواب |
165 |
|
مکحول کی پہلی متابعت |
168 |
|
مکحول کی دوسری متابعت |
169 |
|
الجواب |
170 |
|
زیدبن واقد والی متعابعت پر اعتراض |
172 |
|
الجواب |
172 |
|
فن حدیث میں امام دار قطنی کا مقام |
175 |
|
حافظ ابن حجر کی شہادت |
175 |
|
اب اس کا جواب سنیئے |
178 |
|
بعض حنفیہ کی خلف الامام کے لفظ کی غلط تاویل |
182 |
|
دلائل کا غلط توازن |
184 |
|
محمدبن اسحاق والی روایت کے مفہوم میں بحث |
187 |
|
خلاصہ کلام |
188 |
|
ان پانچ تاویلات پر مفصل بحث |
190 |
|
سنت کا اطلاق واجب وفرض پر |
199 |
|
حضرت انس کی روایت |
202 |
|
ایک صحابی کی مرفوع روایت |
205 |
|
پہلے مقصد کا تیسراحصہ(صحابہ کرام کا طرز عمل) |
209 |
|
اب خاص خاص صحابہ کا ذکر سنیئے |
209 |
|
عبادہ بن صامت |
209 |
|
حضرت عمر بن خطاب ؓکا مسلک |
212 |
|
شاہ ولی اللہ صاحب اور حضرت عمر کا اثر |
216 |
|
حضرت ابو ہریرہ کافتوی |
218 |
|
جہاری نمازوں کے متعلق حضرت ابوہریرہ کافتوی |
219 |
|
حضرت علی کے اس اثر کی دوسری سند بھی ہے |
220 |
|
حضرت جابر کا اثر |
226 |
|
حضرت جابر کا ایک اور اثر |
227 |
|
حضرت عبداللہ بن عباس ؓ کا فتوی |
231 |
|
حضرت ابوالدرداء کا اثر |
236 |
|
حضرت انس مالک کا اثر |
236 |
|
عبد اللہ بن عمروبن العاص کا اثر |
237 |
|
عبداللہ بن عمربن خطاب کا اثر |
238 |
|
عبد اللہ بن مغفل صحابی کا اثر |
239 |
|
حضرت ابوسعید خدری کا اثر |
240 |
|
حضرت عمران کاایک اثر |
240 |
|
حضرت ابوہریرہ اورحضرت عائشہ صدیقہ کا اثر |
240 |
|
حضرت عبداللہ بن مسعود اورقرأت خلف الامام |
241 |
|
ابراہیم نخعی کے مقابل سعید بن جبیر کا اثر |
246 |
|
حضرت ابوسلمہ تابعی کافتوی(حضرت ابوہریرہ کےسامنے) |
246 |
|
حضرت عروہ بن زبیرکافتوی |
247 |
|
حضرت مکحول کا فتوی |
247 |
|
حضرت حسن بصری کا فتوی |
248 |
|
حضرت قاسم کافتوی |
248 |
|
دوسرامقصد |
|
|
اس کے تین حصے ہیں پہلا حصہ |
249 |
|
ابوالعالیہ ریاحی کی روایت |
258 |
|
زہری کی روایت |
260 |
|
عبید بن عمر اور عطاء بن ابی رباح کااثر |
261 |
|
محمد بن کعب قرظی |
261 |
|
استماع اورانصات کا تعلق جہر کی حالت کےساتھ ہے |
269 |
|
چالاکی |
275 |
|
سکتات کی بحث |
288 |
|
تخصیص کی حقیقت |
292 |
|
خلاصہ |
298 |
|
دوسرے مقصد کادوسراحصہ |
301 |
|
غلطی |
306 |
|
امام بیہقی پرحملہ |
310 |
|
امام بیہقی کے قول کی ایک اورتوجیہ |
310 |
|
حضرت ابوہریرہ کی حدیث میں جملہ واذاقرأء فانصتوا |
313 |
|
حضرت انس کی روایت میں جملہ واذاقرأ فانصتوا |
314 |
|
غلطی |
320 |
|
مانعین کی چھٹی حدیث |
328 |
|
دوسرے مقصد کاتیسراحصہ |
370 |
|
حضرت عمر کاوہ اثر جوفاتحہ خلف الامام کےاثبات میں ہے |
370 |
|
حضرت عمر کاوہ اثر جوفاتحہ خلف الامام کے خلاف پیش کیا جاتا ہے |
370 |
|
ان کی صحت وسقم کا مقابلہ |
371 |
|
صراحت اور اجمال کا بیان |
371 |
|
مطلق اور مقید کابیان |
371 |
|
حضرت عبداللہ بن عباس کےدونوں فتوے بالمقابل ذکرکیے جاتے ہیں |
371 |
|
فاتحہ خلف الامام کے اثبات کافتوی |
371 |
|
جوفاتحہ خلف الامام کے خلاف پیش کیا جاتا ہے |
372 |
|
صراحت اور اجمال کا بیان |
372 |
|
اطلاق اور تقیید کا ذکر |
372 |
|
مطلق پر مقید کوترجیح ہوتی ہے |
372 |
|
حضرت علی کے دونوں فتوے بالمقابل پیش کیےجاتےہیں |
373 |
|
فاتحہ خلف الامام کا فتویب |
373 |
|
جوفتوی فاتحہ خلف الامام کے خلاف پیش کیا جاتا ہے |
373 |
|
صراحت اور اجمال کا بیان |
373 |
|
حضرت عبادہ بن صامت کااثر |
374 |
|
حضرت ابوہریرہ کااثر |
374 |
|
صحت وضعف کااعتبار |
374 |
|
صراحت اور اجمال کاذکر |
374 |
|
حضرت جابر کا اثر۔فاتحہ خلف الامام کےاثبات کا فتوی |
375 |
|
جوفتوی فاتحہ خلف الامام کے خلاف پیش کیا جاتاہے |
375 |
|
صحت وضعف |
375 |
|
مطلق ومقید |
375 |
|
صراحت واجمال |
376 |
|
حضرت عبداللہ بن عمر ؓکااثر۔فاتحہ خلف الامام کے اثبات کا فتوی |
376 |
|
وہ فتوی جومانعین پیش کرتے ہیں |
376 |
|
صحت وضعف |
376 |
|
صراحت وابہام |
377 |
|
حضرت عبداللہ بن مسعود کا اثر |
377 |
|
فاتحہ خلف الامام کےبارے میں ان کا فتوی |
377 |
|
وہ فتوی جومانعین پیش کرتےہیں |
377 |
|
صحت وضعف |
377 |
|
صراحت وابہام |
377 |
|
مطلق ومقید |
378 |
|
حضرت عائشہ ؓ کا اثر |
378 |
|
حضرت سعدبن ابی وقاص کااثر |
378 |
|
فاتحہ خلف الامام کے اثبات میں ان کا فتوی |
378 |
|
فاتحہ خلف الامام کےخلاف ان کا فتوی |
378 |
|
حضرت ابوالدرداء کا اثر |
380 |
|
فاتحہ خلف الاما م کےاثبات میں ان کافتوی |
380 |
|
جوفتوی مانعین پیش کرتےہیں |
380 |
|
حضرت عبد اللہ بن عمرو بن عاص ؓکا اثر |
381 |
|
فاتحہ خلف الامام کےاثبات میں ان کا فتوی |
381 |
|
حضرت انس ؓکا اثر۔قرأت فاتحہ خلف الامام کے اثبات میں فتوی |
381 |
|
حضرت عبداللہ بن مغفل کا اثر |
381 |
|
جضرت ابوسعیدخدری کااثر |
382 |
|
حضرت زید بن ثابت کااثر۔قرأت خلف الامام میں ان کافتوی |
382 |
|
جوفتوی مانعین پیش کرتےہیں |
382 |
|
تابعین |
382 |
|
خاتمہ |
|
|
پہلی دلیل |
384 |
|
اس کا جواب |
384 |
|
دوسری دلیل |
385 |
|
اس کا جواب |
385 |
|
تیسری دلیل |
385 |
|
اس کا جواب |
386 |
|
چوتھی دلیل |
386 |
|
اس کا جواب |
386 |
|
پانچویں دلیل |
386 |
|
اس کا جواب |
386 |
|
چھٹی دلیل |
387 |
|
اس کا جواب |
387 |
|
ساتویں دلیل |
387 |
|
اس کا جواب |
387 |
|
آٹھویں دلیل |
387 |
|
اس کا جواب |
388 |
|
نویں دلیل |
388 |
|
اس کا جواب |
388 |
|
دسویں دلیل |
388 |
|
اس کا جواب |
388 |
|
گیارہویں دلیل |
389 |
|
اس کا جواب |
389 |
|
بارھویں دلیل |
389 |
|
اس کا جواب |
389 |
|
دوسری فصل |
390 |
|
اس کا جواب سنیئے |
390 |
|
سقوط عن الفرس(یعنی گھوڑے سےگرنے کاواقعہ) |
361 |
|
تیسری فصل میں بعض حنفیہ کے ساتھ تحقیقی مناقشات |
392 |
|
پہلا مناقشہ |
392 |
|
دوسرا مناقشہ |
394 |
|
مناقشہ نمبر 3 |
395 |
|
مناقشہ نمبر4 |
397 |
|
مناقشہ نمبر5 |
398 |
|
مناقشہ نمبر6 |
400 |
|
مناقشہ نمبر7 |
401 |
|
مناقشہ نمبر8 |
402 |
|
مناقشہ نمبر9 |
402 |
|
مناقشہ نمبر10 |
403 |
|
مناقشہ نمبر11 |
403 |
|
مناقشہ نمبر12 |
403 |
|
مناقشہ نمبر13 |
404 |
|
مناقشہ نمبر14 |
404 |
|
مناقشہ نمبر15 |
405 |
|
مناقشہ نمبر16 |
406 |
|
اس کاجواب سنیئے |
407 |
|
مناقشہ نمبر17 |
411 |