اس کتاب کو دو حصوں میں تقسیم کیا گیا ہے-پہلے حصہ میں وہ موضوعات زیر بحث لائے گئے ہیں جو قرآن و حدیث یا اجماع صحابہ کے خلاف ہیں جن کی تہذیب اجازت نہیں دیتی اور حصہ دوم میں وہ امور صحیہ اور مسلمہ درج کیے گئے ہیں جن پر بالخصوص اہل حدیث کا عمل ہے –مصنف نے اس کتاب میں جن باتوں پر خصوصی بحث کہ ہے اور اپنا موضوع بنایا ہے وہ رسول اللہ , صحابہ , تابعین کے زمانے کا طرز عمل ہے، اسلام میں فرقہ بندی , تقلید کے معنی , ابتداء و اسباب , تقلید کی تردید کتاب و سنت و تفاسیر ز اقوال صحابہ تابعین و تبع تابعین آ ئمہ اربعہ کے اقوال سے ہے- اس طرح نماز , روزہ , حج, زکوۃ , نکاح , رضاعت , طلاق و بیوع اور کھا نے پینے کے متعلق سب مسائل کا بیان ہے -جبکہ حصہ دوم میں امام ابو حنیفہ , شافعی , ملا علی قاری کے اقوال , کتب احادیث , آئمہ حدیث , کتب فقہ , اور دوسرے اہم موضوع بیان کیے ہیں-ہر بحث کو الگ الگ باب بنا کر اس کے بارے میں احناف کے فقہی مسائل کو بیا ن کر کے قرآن وسنت کی روشنی میں اور علمائے احناف کی آراء کی روشنی میں اس کی وضاحت کی گئی ہے-
عناوین |
صفحہ نمبر |
|
حرف آغاز |
11 |
|
حمد و صلوة |
13 |
|
سبب تالیف |
13 |
|
مقدمہ |
15 |
|
تمہید مشتمل بر حالات جاہلیت و بعثت |
15 |
|
رسول اللہ کے زمانے کا طرز عمل |
20 |
|
صحابہ اور تابعین کے زمانے کا طرز عمل |
23 |
|
اسلام میں فرقہ بندی |
26 |
|
تفصیل تہتر فرقوں کی |
28 |
|
نقشہ بہتر فرقوں کا |
30 |
|
تقلید کی تمہید |
52 |
|
تقلید کے معنی |
53 |
|
تقلید کب سے شروع ہوئی |
55 |
|
تقلید کے اسبا ب |
59 |
|
تقلید کی ترقی |
61 |
|
حنفی مذہب کی ترقی کے متعلق ایک مغا لطہ اور اس کا ازالہ |
62 |
|
تقلید کی تردید قرآن و تفاسیر سے |
66 |
|
تقلیدکی تردید احادیث سے |
71 |
|
تقلید کی تردید اقوال صحابہ , تابعین , و تبع تابعین سے |
73 |
|
تقلید کی تردید ائمہ اربعہ کے اقوال سے |
84 |
|
اقوال امام ابو حنیفہ |
86 |
|
اقوال امام مالک |
90 |
|
اقوال امام شافعی |
92 |
|
اقوال امام احمد |
95 |
|
اقوال امام ابو یوسف و زفر و عافیہ بن یزید و حسن بن زیاد و عبداللہ بن مبارک |
97 |
|
تقلید کی تردید فقہاء و علماء کے اقوال سے |
99 |
|
تقلید کی تردید ایک نئے طرز سے |
142 |
|
دوسری طرز |
144 |
|
تیسری طرز |
145 |
|
کعبہ شریف میں چار مصلوں کا قائم ہونا |
147 |
|
چار مصلوں کا بدعت ہونا |
148 |
|
حنفی مذہب کی حالت |
150 |
|
حضرت امام ابو حنیفہ اور علم حدیث |
151 |
|
قلت کے اسباب |
153 |
|
سبب اول : عدم تحصیل حدیث |
153 |
|
سبب دوم : عدم سفر در تلاش حدیث |
156 |
|
سبب سوم : عدم تدوین احادیث |
157 |
|
سبب چہارم : قلت عربیت |
159 |
|
حضرت امام ابو حنیفہ اور اجماع صحابہ |
159 |
|
حضرت امام ابو حنیفہ کی رائے اور قیاس میں مہارت |
160 |
|
حضرت امام ابو حنیفہ کے اجتہاد کے متعلق ایک مغالطہ اور اس کا ازالہ |
162 |
|
حضرت امام ابو حنفیہ کے شاگردو ں کی رائے اور قیاس میں مہارت |
163 |
|
حضرت امام ابو حنیفہ پر جرح |
165 |
|
امام ابو حنفیہ کے شاگردوں اور ان کی اولاد پر جرح |
169 |
|
اہل کوفہ کی حدیث دانی |
171 |
|
فقہا متأخرین حنفیہ کا حدیث سے تعلق |
174 |
|
کیا حنفی مذہب میں ولی ہوئے ہیں |
183 |
|
فقہ حنفیہ کی حالت |
183 |
|
وجہ اول |
184 |
|
وجہ دوم |
186 |
|
فصل اول : اسناد کی ضرورت کے متعلق |
187 |
|
فصل دوم : کتب فقہ کی اسناد امام صاحب تک نہیں پہنچتیں |
188 |
|
فصل سوم : کتب فقہ میں نقل کردہ احادیث اعتبار کے قابل نہیں |
194 |
|
صاحب ہدایہ کا افتراء |
198 |
|
شریعت کا مدار قرآن و حدیث پر ہے |
199 |
|
علماء مفتیان سے ایک سوال |
201 |
|
احناف عقائد میں امام ابو حنفیہ کے مقلد نہیں |
205 |
|
فقہ کے متعلق مولوی ولایت علی صاحب کا فیصلہ |
207 |
|
فقہ کے متعلق امام غزالی کا فیصلہ |
207 |
|
مسائل فقہ کے اختلاف کے متعلق ایک مغالطہ اور اس کا ازالہ |
208 |
|
فقہ کی تدوین کے متعلق ایک مغالطہ اور اس کا ازالہ |
210 |
|
شریعت کیا ہے ؟ |
213 |
|
شان حدیث |
214 |
|
حدیث کا التزام و اہتمام |
220 |
|
گردان حدیث |
220 |
|
کتابت احادیث |
224 |
|
فتاوی حدیث کے متعلق |
226 |
|
محدثین کی تعریف |
228 |
|
فتاوے متعلق محدثین و کتب احادیث |
230 |
|
|
|
|
حصہ اول : |
234 |
|
|
|
|
حمد و صلوة |
234 |
|
ضروری گزارش |
235 |
|
کتاب الشتی |
236 |
|
باب : ابراہیم نخعی کے حیلوں کے بیان میں |
236 |
|
باب: امام ابو حنیفہ کے مناقب کے متعلق |
236 |
|
باب: فقہا حنفیہ کے بیان میں |
240 |
|
باب : متعلق اختلاف اقوال |
240 |
|
باب: متعلق تقلید و اجتہاد |
242 |
|
باب : متعلق فقہ |
243 |
|
باب: متعلق عقائد |
245 |
|
کتاب الطہارات |
246 |
|
باب : متعلق وضوء |
246 |
|
باب : متعلق مسواک |
247 |
|
باب : ان چیزوں کے بیان میں جن سے وضوء نہیں ٹوٹتا |
248 |
|
باب : ان چیزوں کے بیان میں جن سے وضوء ٹوٹ جاتا ہے یا جو مستحب ہیں |
248 |
|
باب : ان چیزوں کے بیان میں جن سے غسل لازم نہیں ہوتا |
249 |
|
باب : غسل لازم ہونے اور دیگر مسائل کے بیان میں |
252 |
|
باب : پانی کے متعلق |
253 |
|
باب : کنویں کے متعلق |
255 |
|
باب : استنجے کے متعلق |
256 |
|
باب : پیشاب کے متعلق |
257 |
|
باب : پاخانہ و گوبر و مینگنی کے متعلق |
258 |
|
باب : عام نجاستوں کے متعلق |
260 |
|
باب : شراب کے متعلق |
263 |
|
باب : سور کے متعلق |
265 |
|
باب : کتے کے متعلق |
265 |
|
باب : گدھے کے متعلق |
266 |
|
باب : دباغت کے متعلق |
266 |
|
باب : متفر ق نجاسات |
267 |
|
باب : تیمم کے بیان میں |
268 |
|
مسح کے بیان میں |
269 |
|
کتاب الصلوة |
269 |
|
باب : اذان کے بیان میں |
269 |
|
باب نماز کی کیفیت میں |
269 |
|
باب : ان امور کے بیان میں جن سے نماز فاسد نہیں ہوتی |
273 |
|
باب : متعلقات نماز |
276 |
|
باب: متعلق جمعہ |
277 |
|
باب : متعلق عیدین |
278 |
|
کتاب الزکوة |
278 |
|
کتاب الصو م |
280 |
|
باب: شک کے روزے کے متعلق |
280 |
|
باب : ان چیزوں کے بیان میں جن سے روزہ فاسد نہیں ہوتا یا کفارہ لازم نہیں آ تا |
280 |
|
باب : فدیہ کے بیان میں |
283 |
|
باب : اعتکاف کے بیان میں |
283 |
|
کتاب الحج |
284 |
|
کتاب النکا ح |
284 |
|
باب : مہر کے متعلق |
287 |
|
کتاب الرضاعہ |
287 |
|
کتاب الطلاق |
287 |
|
باب : نسب کے بیان میں |
288 |
|
عدت کے بیان میں |
288 |
|
حیلوں کے بیان میں |
288 |
|
کتاب الحدود |
289 |
|
کتاب السیر |
293 |
|
کتاب المفقود |
293 |
|
کتاب البیوع |
294 |
|
باب : سود کے بیان میں |
296 |
|
کتاب القضاء |
296 |
|
کتاب الشھادة |
296 |
|
کتاب الاجارة |
296 |
|
کتاب الذبائح |
297 |
|
کتاب الاضحیۃ |
299 |
|
کتاب الخطر والاباحۃ |
299 |
|
کتاب الاشربۃ |
301 |
|
کتاب الجنایات |
303 |
|
کتاب الصید |
303 |
|
حصہ دوم : |
304 |
|
حمد و صلوة |
304 |
|
کتاب الشتی |
304 |
|
باب : متعلق قرآن و حدیث |
304 |
|
باب : امام ابو حنفیہ کے اقوال |
307 |
|
باب : امام شافعی کا قول |
308 |
|
باب : ملا علی قاری کا قول |
308 |
|
باب : متعلق کتب احادیث |
308 |
|
باب : متعلق ائمہ حدیث |
311 |
|
باب : متعلق کتب فقہ |
312 |
|
باب : متعلق فرقہ اہل حدیث |
313 |
|
باب : متعلق اجماع |
313 |
|
باب : اہل سنت کی تعریف میں |
314 |
|
باب : متعلق اجتہاد |
314 |
|
باب : متعلق تقلید |
314 |
|
باب : متعلق بدعت |
316 |
|
باب : متعلق عقائد |
316 |
|
باب : متعلق علم غیب |
317 |
|
باب : الفاظ کفریہ , عقائد و اعمال کفریہ کے متعلق |
317 |
|
باب : مسائل متفرقہ |
322 |
|
کتاب الطہارات |
324 |
|
باب : متعلق استنجاء |
324 |
|
باب : وضوء کے متعلق |
324 |
|
باب : تیمم کے متعلق |
326 |
|
باب : مسح کے متعلق |
326 |
|
باب : پانی کے متعلق |
326 |
|
کتاب الصلو ة |
326 |
|
باب : اوقات کے متعلق |
327 |
|
باب : اذان کے متعلق |
328 |
|
باب : نماز کے متعلق |
329 |
|
باب : متعلقات نماز میں |
332 |
|
باب : امامت کے متعلق |
336 |
|
باب : جماعت کے متعلق |
337 |
|
باب : وتر کے متعلق |
338 |
|
باب : سجدہ سہو کے متعلق |
340 |
|
باب : نماز بدعت کے متعلق |
340 |
|
باب : مسجد کے متعلق |
341 |
|
باب : تہجد کے متعلق |
341 |
|
باب : تروایح کے متعلق |
341 |
|
باب : جمعہ کے متعلق |
342 |
|
باب : عیدین کے متعلق |
344 |
|
باب : نماز کسوف و خسوف کا بیان |
345 |
|
باب : نماز استسقاء کے متعلق |
345 |
|
کتاب الجنائز |
346 |
|
باب : مردے کے غسل دینے کے متعلق |
346 |
|
باب : نماز جنازہ کے متعلق |
346 |
|
باب : مردے کو لے جانے کے متعلق |
347 |
|
باب : دفن کے متعلق |
347 |
|
باب : قبور کے متعلق |
347 |
|
باب : رسومات کے متعلق |
348 |
|
کتاب الزکوة |
348 |
|
کتاب الصوم |
349 |
|
باب : اعتکاف کے بیان میں |
350 |
|
کتاب الحج |
350 |
|
کتاب الطلاق |
350 |
|
کتاب النکا ح |
351 |
|
کتاب المفقود |
351 |
|
کتاب الوقف |
351 |
|
کتاب الذبائح |
352 |
|
کتاب الاضحیۃ |
352 |
|
باب : عقیقہ کے متعلق |
353 |
|
کتاب الشھادة |
353 |
|
کتاب العلم |
356 |
|
باب : علماء کے متعلق |
356 |
|
باب : فقہ کے متعلق |
357 |
|
باب : مجتہد کے متعلق |
357 |
|
باب : قاضی کے متعلق |
358 |
|
کتاب الکراہۃ والاباحۃ |
359 |
|
نتیجہ و خاتمہ |
364 |
|
المصادر والمراجع |
375 |