علوم کےمیدان میں تاریخ کاایک اپنامقام ہے۔بالخصوص دور جدید میں جب اجتماعی اور معاشرتی علوم نےایک خاص اہمیت اختیا ر کی ہےتو اس میں تاریخ کی اور زیادہ اہمیت بڑھ گئی ہے۔چناچہ اس سلسلے میں قدیم اور جدید تاریخ نگاروں میں جو خاص فرق آیا ہے وہ یہ ہےکہ پہلے دور میں تاریخ کو شخصیات کےحساب سےلکھاجاتاتھاجبکہ آج کے دور میں تاریخ علوم وفنون اور عام عوام کے حساب سےلکھاجانا پسند کیاجاتاہے۔زیرنظرکتاب اسی سلسلے کی ایک کڑی ہے جس میں راقم الحروف نے ہندستانی تاریخ کا خاص باب عہدمغلیہ کو لکھاہے اور علوم وفنون کےاعتبارسے لکھنےکی کوشش کی ہے۔یہ بہت زیاد ہ مشقت طلب کام ہے۔بلکہ بقول مولاناشبلی رحمۃ اللہ علیہ چیونٹیوں کےمنہ سےدانہ دانہ جمع کرکےخرمن تیارکرناپڑتاہے۔اور بقول مصنف کےقصہ نویسی اورخوش اعتقادی کی کہرتمام لٹریچر پرچھا ئی ہوئی ہے۔جس کےاندر نہ مختلف اولیا ئے کرام کےجداگانہ خدوخال نظرآتےہیں اور نہ ان کےعملی کارناموں سے صحیح واقفیت ہوتی ہے۔تاہم پھر بھی مصنف نے حتی الوسع اس پر بطریق احسن اور واضح انداز میں روشنی ڈالنےکی کو شش کی ہے۔اللہ انہیں جزائے خیر سےنوازے۔آمین۔(ع۔ح)
عناوین |
|
صفحہ نمبر |
دیباچہ |
|
11 |
عرب اور ہندو پاکستان کے قدیم تعلقات |
|
19 |
فتح سندھ |
|
20 |
محمد بن قاسم کا نظم ونسق |
|
24 |
عرب اور ہندو پاکستان کے علمی او رتمدنی روابط |
|
31 |
ساحل ہند پر عربوں کی بستیاں |
|
41 |
شرق الہند میں اشاعت اسلام |
|
52 |
غزنی ولاہور 980ءسے 1186ء تک |
|
|
امیر ناصرالدین سبکتگین |
|
55 |
سلطان محمود غزنوی |
|
59 |
عہد غزنویہ میں علم وادب |
|
64 |
علامہ ابوریحان البیرونی |
|
66 |
خطہ لاہور کے مشائح وعلماء |
|
74 |
داتا گنج بخش لاہوری |
|
76 |
امام حسن صنعانی لاہوری |
|
81 |
سلطان سخی سرور |
|
82 |
دور توسیع واشاعت 1186ء سے 1321ء تک توسیع حکومت |
|
|
سلطان معزالدین محمد غوری |
|
89 |
خاندان غلاماں |
|
99 |
سلطان غیاث الدین بلبن |
|
102 |
عہد غلاماں میں علم وادب |
|
115 |
ہندوستان میں اسلامی فقہ کا آغاز |
|
125 |
صدرالصدور قاضی منہاج سراج |
|
130 |
خاندانی خلحی |
|
139 |
سلطان علاء الدین خلجی |
|
145 |
عہد علائی میں علم وادب |
|
171 |
طوطی ہند امیرخسرو |
|
177 |
اشاعت اسلام |
|
196 |
حضرت خواجہ معین الدین اجمیری |
|
196 |
خواجہ قطب الدین بختیار کاکی |
|
213 |
بابا فرید شکرگنج |
|
217 |
خواجہ نظام الدین اولیاء |
|
228 |
سہروری اور دوسرے سلسلے |
|
252 |
سہروری سلسلے کے افغانی مشائخ |
|
268 |
اچہ میں تبلیغی اور صوفیانہ سرگرمیاں |
|
274 |
حضرت مخدوم جہانیاں جہاں گشت |
|
277 |
سندھ میں اشاعت اسلام |
|
290 |
بنگال میں اشاعت اسلام |
|
297 |
شیخ جلال الدین تبریزی |
|
297 |
حضرت نورقطب عالم چشتی نظامی |
|
307 |
بنگال کے غازی اولیاء |
|
320 |
گجرات میں اشاعت اسلام |
|
329 |
میمن جماعت |
|
337 |
قرامطہ |
|
338 |
خوجے |
|
339 |
اسماعیلی جماعتیں |
|
344 |
بوہرے |
|
353 |
دکن میں اشاعت اسلام |
|
356 |
طبل عالم سید نطہرولی |
|
357 |
حضرت سید گیسودراز |
|
366 |
کشمیر میں اشاعت اسلام |
|
374 |
توسیع اسلام |
|
383 |
دور نفوز وترویج |
|
|
سلطان غیاث الدین تغلق |
|
393 |
سلطان محمد بن تغلق |
|
401 |
حضرت نصیرالدین چراغ دہلی |
|
411 |
خاندان تغلق کے زمانے میں علم وادب |
|
423 |
تیمور |
|
443 |
صوبجاتی حکومتیں |
|
445 |
خاندان سادات اور خاندان لودھی |
|
454 |
شیخ جمالی |
|
460 |
بھگتی تحریک |
|
465 |
ہندوستان پر اسلام کے اثرات |
|
467 |
چند اہم تاریخیں |
|
469 |