’’مسنداحمد‘‘ ہے امام احمد رحمہ اللہ کی سب سے مشہور کتاب ہے اس سے پہلےاور اس کے بعد مسانید کے کئی مجموعے مرتب کیے گئے مگر ان میں سے کسی کو بھی مسند احمد جیسی شہرت، مقبولیت نہیں ملی ۔ یہ سات سو صحابہ کی حدیثوں کا مجموعہ ہے۔اس میں روایات کی تعداد چالیس ہزار ہے۔ امام احمد نے اس کو بڑی احتیاط سے مرتب کیا تھا۔ اس لیے اس کا شمار حدیث کی صحیح اور معتبر کتابوں میں ہوتا ہے۔بہت سے علماء نے مسند احمد کی احادیث کی شرح لکھی بعض نے اختصار کیا بعض نےاس کی غریب احادیث پر کام کیابعض نے اس کے خصائص پر لکھا اوربعض نےاطراف الحدیث کا کام کیا ۔ مصر کے مشہور محدث احمد بن عبدالرحمن البنا الساعاتی نے الفتح الربانى بترتيب مسند الامام احمد بن حنبل الشيباني کے نام سے مسند احمدکی فقہی ترتیب لگائی اور بلوغ الامانى من اسرار الفتح الربانى کے نام سے مسند احمد پر علمی حواشی لکھے ۔اور شیخ شعیب الارناؤوط نے علماء محققین کی ایک جماعت کے ساتھ مل کر الموسوعةالحديثية کے نام سے مسند کی علمی تخریج اور حواشی مرتب کیے جوکہ بیروت سے 50 جلدوںمیں شائع ہوئے ہیں۔مسند احمد کی اہمیت وافادیت کے پیش نظر اسےاردو قالب میں بھی ڈھالا جاچکا ہے ۔ زیر تبصرہ کتاب’’تہذیب الفتح الربانی ترتیب مسند امام احمد بن حنبل شیبانی ‘‘ انصار السنۃ پبلی کیشنز کی عظیم کاوش ہے۔یہ کتاب دراصل مذکورہ ادارے کی 12؍جلدوں میں مطبوعہ کتاب ’’ الفتح الربانی ترتیب مسند امام احمد بن حنبل شیبانی‘‘ کا 6؍جلدوں پر مشتمل اختصار ہے۔اختصار وتہذیب کاکام مولانا ابو حمزہ عبدالخالق صدیقی (رئیس ادارہ انصارالسنۃ پبلی)کیشنزنے انجام دیا ہے جبکہ تحقیق وتخریج کا فریضہ حافظ حامد محمود الخضری(پی ایچ ڈی رسرچ سکالر) نے انجام دیا ہے۔ مترجمین میں پروفیسر سعید مجتبیٰ سعیدی ﷾(سابق شیخ الحدیث جامعہ لاہور الاسلامیہ،لاہور ) ، شیخ الحدیث عباس انجم گوندلوی﷾ ، ابو القاسم محمد محفوظ اعوان ﷾ کےاسمائےگرامی شامل ہیں۔ اللہ تعالیٰ اس کتاب کو منظر عام پرلانے میں شامل تمام افرادکی محنت کو قبول فرمائے ۔ (آمین) (م۔ا)
پیش لفظ |
23 |
اجازۃ فی روایة الحدیث |
29 |
تقریظ |
33 |
امام احمد بن حنبل رحمہ اللہ کے مختصر حالاتِ زندگی |
48 |
امام عبداللہ بن احمد کے حالاتِ زندگی |
63 |
شیخ احمد عبدالرحمٰن بنّاساعاتی رحمہ اللہ علیہ کے حالات زندگی |
66 |
اَلْقِسْمِ الْاَوَّل ُ (پہلا حصہ) الَتَّوْحِیْدُ وَاُصُوْلُ الدِّیْنِ ۔توحید اور اصول دین کے متعلق |
71 |
توحید کی کتاب |
|
اللہ تعالیٰ کی معرفت،توحیداور اس کے وجودکے اعتراف کے واجب ہونے کا بیان |
71 |
اللہ تعالیٰ کی عظمت،کبریائی اور کمالِ قدرت اور اللہ کی طرف مخلوق کے محتاج ہونے کا بیان |
72 |
اللہ تعالیٰ کی صفات کا اور اس کو ہرنقص سے پاک جاننے کا بیان |
76 |
توحیدوالوں کے لیے نعمتوں او رمشرکوں کے لیے وعید اورعذاب کا بیان |
77 |
ایمان اور اسلام کی کتاب |
|
ایمان اور اسلام کی فضیلت کا بیان |
84 |
ایمان،اسلام اورا حسان کی وضاحت کا بیان |
87 |
ایمان اور اسلام او ر ان کے ارکان کے بارے میں سوال کرنے کے لیے عرب لوگوں کا نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم کے پاس آنے کا بیان |
89 |
اسلام کے ارکان اور اس کے بڑے بڑے ستونوں کا بیان |
95 |
ایمان کے شعبوں اوراس کی مثال کا بیان |
97 |
ایمان کی خصلتوں اور اس کی نشانیوں کا بیان |
98 |
مشرکوں کو قبولیتِ اسلام کی رغبت دلانا اور ان پررحم کرتے ہوئے ان کی تالیف قلبی کرنا |
103 |
اہل کتاب میں سے ہونے والے مسلمان کے لیے دو اجروں کا بیان |
104 |
اسلام اورہجرت کا پہلے والے گناہوں کو مٹادینے ،دورجاہلیت کے اعمال کی وجہ سے مؤاخذہ ہونے اور مسلمان ہوجانے والے کافر کے پہلے والے عمل کے حکم کا بیان |
105 |
دونوں شہادتوں کا اقرار کرنے والے کاحکم اور اس امر کا بیان کہ یہ دونوں آدمی کوقتل سے بچاتی ہیں اوران کے ذریعے ہی بندہ مسلمان ہوتاہے اورجنت میں داخل ہوتاہے |
107 |
نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم پرایمان لانے اورآپ کو دیکھے بغیر آپ پرایمان لانے والے کی فضیلت کابیان |
110 |
امانت اور ایمان کے اٹھ جانے کا بیان |
118 |
تقدیرکی کتاب |
|
تقدیرکے ثبوت اورحقیقت کا بیان |
120 |
تقدیرپررضامندہونے اوراس کی فضیلت کا بیان |
123 |
انسان کی اس حالت کی تقدیرکا بیان،جبکہ وہ ماں کے پیٹ میں ہو |
124 |
تقدیرپرایمان لانے کا بیان |
125 |
تقدیرکے ساتھ عمل کرنے کا بیان |
128 |
تقدیرکو جھٹلانے والوں سے قطع تعلقی کرنے اوران پرسختی کرنے کا بیان |
130 |
علم کی کتاب |
|
علم اور علماء کی فضیلت کا بیان |
132 |
حصولِ علم کے لیے سفرکرنے او ر طالب علم کی فضیلت کا بیان |
135 |
علم سکھانے پررغبت دلانے اورمعلم کے آداب کا بیان |
136 |
علم کی مجالس اور ان کے آداب اور متعلّم کے آداب کا بیان |
138 |
عربی کے علاوہ کوئی اور زبان سیکھنے کا بیان |
139 |
بغیرضرورت کے علم کےبارے میں کثرتِ سوال کی مذمت کا بیان |
139 |
دین ودنیا کے لیے ضرورت پڑنے والی ہرچیز کے بارے میں واجبی طور پر سوال کرنے کا بیان |
140 |
علم حاصل کرنے کے بعد اس کو چھپالینے والے یا اس پرعمل نہ کرنے والے یاکسی غیراللہ کے لیے علم حاصل کرنے والی کی مذمت کا بیان |
141 |
رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم کی حدیث کی تبلیغ اور اس کو جیسے سنا ویسے ہی نقل کرنے کی فضیلت کا بیان |
143 |
روایتِ حدیث میں محتاط رہنے اور الفاظ کو اسی طرح عمدگی کے ساتھ ادا کرنے کا بیان ،جیسے وہ نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم سے صادرہوئے |
145 |
رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم کی حدیث کو لکھے سے منع کرنے اور اس کی رخصت دینےکا بیان |
146 |
حدیث لکھنے کی رخصت کا بیان |
147 |
اہل کتاب سے ان کی روایات بیان کرنے کو نہی اور اس کی رخصت کا بیان |
148 |
اہل کتاب سے روایات بیان کرنے کی رخصت کا بیان |
148 |
رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم پر جھوٹ بولنے کے معاملے میں سختی کا بیان |
149 |
علم کےا ٹھائے جانے کا بیان |
150 |
کتاب وسنت کو تھامنےکی کتاب |
|
اللہ تعالیٰ کی کتاب کو مضبوطی سے تھامنے کا بیان |
153 |
نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم کی سنت کو تھامنے اور آپ صلی اللہ علیہ وسلم کی سیرت سے رہنمائی طلب کرنے کا بیان |
156 |
دین میں بدعت سے ڈرانے اور گمراہی کی طرف بلانے والے کے گناہ کا بیان |
158 |
نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم کے بعد کسی چیز میں تبدیلی کردینے والے یا بدعت ایجاد کرنے والے کی وعید کا بیان |
159 |
آپ کے ارشاد”تم پہلے لوگوں کے طریقوں کی پیروی کروگے“ کا بیان |
161 |
خاتمہ بعض صحابہ سے اس چیز کا ثابت ہونا کہ تابعین کے زمانہ میں ہی حالات بگڑ گئے تھے |
162 |
اَلْقِسْمُ الثَّانِیْ (دوسری قسم ) قِسْمُ الْفِقْهِ۔۔۔فقہی احکام کے بارے |
164 |
طہارت کا بیان |
|
سمندر اور کنویں کے پانی کے ظاہر ہونے کا بیان |
164 |
خاوند کا اپنی بیوی کے ساتھ ایک برتن میں غسل کرنا، پانی کی طہوریت کو ختم نہیں کرتا |
165 |
جس پانی سے وضو کیاجائے ،اس کی طہارت کا بیان |
167 |
(ایک طہارت سے بچے ہوئے پانی سے مزید طہارت کرنے کی)رخصت کا بیان |
167 |
اس پانی کے حکم کا بیان ، جس کے ساتھ نجاست مل جائے اور بئیربضاعہ کی تفصیل |
168 |
ساکن پانی میں پیشاب کرنے اور پھر اس سے وضو یا غسل کرنے کا حکم |
169 |
کتے کا جوٹھے کا بیان |
169 |
بلی کے جوٹھے کا بیان |
170 |
نجاست کو پاک کرنے کے ابواب |
171 |
حیض کے خون کو پاک کرنے کا بیان |
171 |
جوتے کے نچلے حصے کو لگ جانے والی نجاست کو پاک کرنے کا بیان |
172 |
زمین کو پیشاب کی نجاست سے پاک کرنے کا بیان |
173 |
اس چیز کا بیان کہ مردار کے چمڑوں کو کھاناحرام ہے،اگرچہ ان کو رنگ کر پاک کرلیاجائے |
173 |
کافروں کے برتنوں کو پاک کنے اور ان کو دھولینے کے بعد استعمال کرنے کا جواز کا بیان |
174 |
کھائی جانے والی ان چیزوں کو پاک کرنے کا بیان، جن میں نجاست گرجاتی ہے |
175 |
پیشاب ، مذی اور منی وغیرہ کے حکم کا بیان |
176 |
بندے کے پیشاب کا بیان |
176 |
بچے اور بچی کے پیشاب کا بیان |
176 |
مذی کا حکم کا بیان |
178 |
منی کا بیان |
180 |
مسلمان زندہ ہو یا مردہ، اس کے طاہر ہونے کا بیان |
180 |
جن جانداروں میں بہنے والا خون نہ ہو،ان کی طہارت کا بیان،وہ زندہ ہوں یا مرد |
181 |
قضائے حاجت کرنے،استنجاکرنے،پتھر استعمال کرنے او ران کے آداب کے ابواب |
183 |
قضائے حاجت کے لیے نرم جگہ کو تلاش کرنے کا بیان اور ان مقامات کی تفصیل جہاں قضائے حاجت جائز نہیں ہے |
183 |
ان مقامات کا بیان ، جہاں پیشاب کرنے سے منع کیاگیا ہے |
184 |
کھڑے ہوکر پیشاب کرنے کابیان |
185 |
قضائے حاجت کے وقت دور جانے کھلی جگہ میں پردہ کرنے اور اس وقت کلام اور اسلام کے جواب سے رکے رہنے کا بیان |
185 |
قضائے حاجت کے دوران سلام کا جواب دینے یا اللہ تعالیٰ کے ذکر میں مصروف رہنے کی کراہیت کا بیان |
186 |
قضائے حاجت کرنے والے کا داخل ہوتے وقت اور نکلتے وقت دعا پڑھنے کا بیان |
187 |
قضائے حاجت کے وقت قبلہ کی طرف منہ کرنے یا پیٹھ کرنے سے منع کرنے کا بیان |
188 |
پتھروں سے استنجا کرنے اور اس کے آداب کا بیان |
189 |
تین پتھروں سے کم پر اکتفا کرنے سے نہی کا بیان |
190 |
ان چیزوں کا بیان جن سے استنجا کرنا جائز ہے او ر جن سے ناجائز ہے |
191 |
پانی سے استنجا کرنے کابیان اور دائیں ہاتھ سے عضوِ خاص کو چھونے اور اس سے استنجاء کرنے سے نہی کا بیان |
192 |
پیشاب سے بچنے کا بیان |
194 |
استنجاء کے بعد شرمگاہ پرپانی کے چھینٹے مارنے کا بیان |
194 |
مسواک کے ابواب |
196 |
نماز کے وقت مسواک کرنے کا حکم |
197 |
وضو کے ساتھ مسواک کرنے کاحکم |
198 |
لکڑی سے مسواک کرنے کی کیفیت اور کلی کرتے وقت وضو کرنے والے آدمی کا اپنی انگلی سے مسواک کرنے کا بیان |
198 |
نیند سے بیدار ہوتے وقت، تہجد کے وقت اور گھر میں داخل ہوتے وقت مسواک کرنے کا بیان |
199 |
وضوء کے ابواب |
201 |
وضو کی فضیلت اور اس کو پوری طرح کرنے کا بیان |
201 |
وضو، مسجدوں کی طرف چلنے اور اِس وضو سے نماز پڑھنے کی فضیلت کا بیان |
204 |
وضواور اس کے بعد پڑھی جانے والی نماز کی فضیلت |
205 |
وضو اورغسل کے پانی کی مقدار کا بیان |
208 |
ہرتکریم وتزئین والے کام کو دائیں ہاتھ سے شروع کرنے کے مستحب ہونے کا بیان |
209 |
نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم کے وضو کی کیفیت اور جو سیدنا عثمان بن عفان رضی اللہ عنہ سے مروی کیفیت |
209 |
سیدنا علی بن ابی ابوطالب رضی اللہ عنہ سے مروی حدیث کا بیان |
210 |
سیدنا علی اور سیدنا عثمان رضی اللہ عنہ کے علاوہ دوسرے صحابہ سے وضو کے بارے میں مروی احادیث |
213 |
وضوکی نیت اور اس کے شروع میں ”بِسْمِ اللہِ“ پڑھنے کا بیان |
215 |
کلی سے پہلے ہاتھ دھونے کے مستحب ہونے اور رات کی نیند کے لیے تاکیدی طور پردھونے کا بیان |
216 |
کلی کرنے،ناک میں پانی چڑھانے اورا س کو جھاڑنے کا بیان |
217 |
چہرے اور ہاتھوں کے بعد کلی کرنے اورناک میں پانی چڑھانے کے جواز اور وضو میں ترتیب کے حکم کا بیان |
219 |
چہرے کو دھونے،داڑھی کا خلال کرنے اور ناک سے ملے ہوئے گوشۂ چشم کا خیال رکھنے کا بیان |
219 |
بازوؤں کوکہنیوں سمیت دھونے ، سفیدی کو لمبا کرنے،انگلیوں کا خلال کرنے اور ملنے کا بیان |
220 |
سر،دونوں کانوں اور دونوں کنپٹیوں کے مسح کا بیان |
222 |
پگڑی اور تساخین پر مسح کرنے کا بیان |
223 |
پاؤں کو دھونے کی کیفیت کابیان |
224 |
وضو کو مکمل طور پرکرنے اور آپ صلی اللہ علیہ وسلم کے فرمان” ایڑھیوں کے لیے آگ سے ہلاکت ہے“ کابیان |
224 |
پاؤں کی انگلیوں کے خلال کے بارے میں |
225 |
وضو میں خشک رہ جانے والی جگہ،اعضائے وضو کاپے درپے دھونے اور وضو کو اچھے اندازسے کرنے کی ترغیب دلانے کا بیان |
226 |
اعضاء کو ایک دفعہ،دو دفعہ اور تین دفعہ دھوکر وضو کرنے اور تین سے زیادہ کرنے کی کراہت کا بیان |
227 |
وضو کے بعد پڑھی جانے والی دعائیں |
229 |
وضو کے بعد شرمگاہ پر چھینٹے مارنے کا بیان |
229 |
ہرنماز کے لیے نیاوضو کرنے اور ایک وضو کے ساتھ ایک زائد نمازیں پڑھنے کا بیان |
230 |
مسجد میں وضوکرلینے اور سونے کا ارادہ رکھنے والے کے لیے وضو کے مستحب ہونے کا بیان |
231 |
موزوں پر مسح کرنے کے ابواب |
232 |
موزوں پر مسح کی مشروعیت کا بیان |
232 |
موزے پہننے سے پہلے باوضو ہونے کی شرط کا بیان |
233 |
مسح کی مدت مقررکرنے کا بیان |
234 |
موزے کی پشت پر مسح کرنے کا بیان |
235 |
جرابوں اور جوتوں پر مسح کرنے کا بیان |
235 |
نواقض وضوکے مسائل |
237 |
پیشاب اور پائخانہ سےو ضوٹوٹنے کا بیان |
237 |
ہوا خارج ہونے سے وضو کرنا |
237 |
مذی ، ودی اور استحاضہ کے خون سے وضو کرنا |
238 |
بے وضگی کا شک پڑجانے کا بیان |
239 |
بیٹھنے والے کی نیند کے بارے میں |
239 |
نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم کی نیندناقض، وضو نہیں تھی،اگرچہ وہ لیٹ کر ہوتی |
240 |
لیٹ کر سوجانے والے کا وضو |
241 |
شرمگاہ کو چھونےسے وضوکرنے کا بیان |
241 |
ذکر کو چھونےسےوضو ٹوٹ جانے کے بارے میں سیدہ بسرہ بنت صفوان رضی اللہ عنہاکی حدیث کا بیان |
242 |
جوشخص رائے رکھتا ہے کہ شرمگاہ کو چھونے سے وضو نہیں ٹوٹتا |
243 |
عورت کوچھونے اورا س کا بوسہ لینے سےوضو کرنے کا بیان |
244 |
قے،ڈکار اور نکسیر سےوضوکرنے کابیان |
244 |
اونٹ کا گوشت کھانےسےوضو کرنے کا بیان |
245 |
آگ پرپکی ہوئی چیز کو کھانے سے وضو نہ کرنے کا بیان |
245 |
غسل جنابت اورا س کو واجب کرنے والے امورکے مسائل |
249 |
ختنے والی دوجگہوں کے مل جانے سے غسل کے واجب ہوجانے کا بیان،اگرچہ انزال نہ ہوا ہو |
249 |
احتلام ہوجانے کی بناپر غسل کے واجب ہونے کا بیان ،بشرطیکہ انزال ہوا ہو |
250 |
ان لوگوں کا بیان جویہ کہتے ہیں کہ جنابت والا قرآن مجید کی تلاوت نہ کرے |
252 |
غسل کے وقت پردہ کرنا |
253 |
غسل اور وضو کے پانی کی مقدار کا بیان |
253 |
غسلِ جنابت اور اس سے پہلےوالے وضوکی کیفیت کا بیان |
254 |
غسل میں سر دھونے کی کیفیت اور بالوں کو کھولنے کابیان |
255 |
غسل خانے سے باہر آکر پاؤں کودھونے،تولیہ وغیرہ سے خشک کرنے کے حکم اور نماز کا ارادہ رکھنے والے کا وضوکی بجائے غسل پراکتفا کرنے کا بیان |
257 |
سونے کا ارادہ رکھنے والے جنبی کے لیےو ضو کے مستحب ہونے کا بیان |
258 |
جب جنبی آدمی کھانے کا یا دوبارہ مجامعت کرنے کا ارادہ کرے تو اس کے لیے وضو کے مستحب ہونے کا بیان |
258 |
رات کے پچھلے حصے تک غسلِ جنابت کومؤخر کرنا |
259 |
میت کو غسل دینے سے غسل کرنے اور اس کو اٹھانے سے وضو کرنے کابیان |
260 |
مسلمان ہونے والے کافرسے غسل کرنے کا مطالبہ کرنے کا بیان |
260 |
حمام میں داخل ہونے کا حکم |
261 |
حیض ، استحاضہ اور نفاس کے خونوں کی کتاب |
262 |
حیض کی وجہ سےممنوعہ امور اور حائضہ خاتون کے عبادات کی قضائی دینے کا بیان |
262 |
جس نے حائضہ بیوی سے جماع کرلیا ،اس کے کفارے کا بیان |
263 |
ازار سے اوپر والے حصے کو استعمال کرنے،ایسی خاتون کے ساتھ لیٹ جانے اور اس کے ساتھ کھانا کھانے کا بیان |
264 |
حائضہ کے ساتھ کھانے اورا س کے جوٹھے کے پاک ہونے کابیان |
265 |
حائضہ کی گود میں قرآن مجید کی تلاوت کے جواز اورا یسی خاتون کے مسجد میں داخل ہونے کے حکم کا بیان |
266 |
حائضہ عورت کے جسم او ر کپڑوں کے پاک ہونے کا بیان،الّا یہ کہ وہ جگہ جہاں خون لگا ہوا ہو |
267 |
حیض اور نفاس والی عورت کے غسل کی کیفیت |
267 |
مستحاضہ کا اپنی عادت پر بنیاد رکھنے اور ہر نماز کے لیے وضو کرنے کا بیان |
268 |
تیمم کی کتاب |
270 |
تیمّم کی مشروعیت کے سبب اور اس کے طریقے کا بیان |
270 |
تیمّم کے لیے وقت کے داخل ہونے کی شرط اورا ن چیزوں کا بیان، جن سے تیمم کیاجائے گا |
271 |
پانی کی عدم موجودگی میں نفاس اور حیض والی خواتین اورجنابت والے لوگوں پرتیمّم کے واجب ہونے کا بیان، اگرچہ ان کو کئی مہینے ٹھہرنا پڑے |
273 |
پانی کی موجودگی میں زخم یا سردی کے ڈر کی وجہ سے تیمّم کرنے کا بیان |
274 |
پانی کی عدم موجودگی میں جماع اور تیمّم کی رخصت اور پانی کے موجود ہونے کی صورت میں تیمّم کے باطل ہونے کا بیان |
275 |
پانی اور مٹی نہ ہونے کے باوجودنماز کے وجوب کے قائلین کی حجت کا بیان |
277 |
نماز کی کتاب |
|
نماز کی فرضیت اورا س کے فرض ہونے کےو قت کا بیان |
278 |
پانچ نمازوں کی فضیلت کا بیان اور اس چیز کا بیان کہ یہ گناہوں کا کفارہ بنتی ہیں |
280 |
نماز کی مطلق فضیلت کے بارے میں |
284 |
نماز کے انتظار اور مسجدوں کی طرف جانے کی فضیلت کا بیان |
286 |
نماز کو اس کے وقت پرا دا کرنے اورا س کا سب سے افضل عمل ہونے کا بیان |
289 |
نماز کو اس کےو قت پرا داکرنے اور اس کا سب سے افضل عمل ہونے کا بیان |
289 |
قیام کی طوالت اور رکوع وسجود کی کثرت کی فضیلت کا بیان |
290 |
نمازِفجر اور نمازِ عصر کی فضیلت کا بیان |
292 |
نفلی نماز کی فضیلت اور نوافل کے ذریعے فرائض کی کمی کو پورا کرنے کا بیان |
293 |
نماز کے معاملے میں سستی کرنے والے یا اس کو اس کے وقت سے لیٹ کر نے والے کی وعید کا بیان |
294 |
جان بوجھ کر یا نشے کی وجہ سے نماز کو ترک کرنے والے کی وعید کا بیان |
296 |
تارکِ نماز کو کافر قرار دینے کی دلیل کا بیان |
297 |
ان لوگوں کی دلیل کا بیان کہ جنہوں نے تارکِ نما زکو کافرنہیں قراردیا اوراس کے لیے وہی امید رکھی جو کبیرہ گناہوں والوں کے لیے رکھی جاتی ہے |
298 |
بچوں کو نماز کا حکم دینے کا بیان اور ان لوگوں کی تفصیل کہ جن سے قلم اٹھالیا گیاہے |
299 |
نمازوں کے اوقات کے مسائل |
300 |
ظہر کے وقت اور اس کو جلدی ادا کرنے کا بیان |
305 |
گرمیوں کے موسم میں نمازِ ظہر کو مؤخر کرنے او را س کو ٹھنڈا کرکے ادا کرنے کا بیان |
306 |
عصر کے وقت اور اس کے بارے میں مزید روایات کا بیان |
307 |
نما زعصر کی فضیلت اور اس کے نمازِ وسطی ہونے کا بیان |
309 |
نماز عصر کو ترک کرنے والے اور اس کو اس کے وقت سے مؤخر کرنے والے کی وعیدکابیان |
311 |
مغرب کےو قت کا بیان اورا س امر کی وضاحت کہ یہ نمازوں کو طاق کرنے والی ہے |
312 |
نمازِ مغرب کو جلدی ادا کرلینے اورا س کو عشاء کا نام دینے کی کراہت کا بیان |
313 |
نماز عشاء کے وقت اور اس کے بعد گفتگو کرنے اور اس کو ” عَتَمَة“ کہنے کی کراہت کا بیان |
314 |
نمازِ عشاء کو ایک تہائی یا نصف رات تک مؤخر کرنے کے مستحب ہونے کا بیان |
315 |
نمازِ فجر کے وقت اور اس نماز کو اندھیرے میں یا روشنی میں پڑھنے کا بیان |
316 |
فجرا ور عشاکی نمازوں کی فضیلت کا بیان |
316 |
نمازِ فجر سے طلوع آفتاب تک(جائے نماز پر)بیٹھے رہنے کی فضیلت |
317 |
اس چیز کا بیان کہ جس نے نماز میں سے ایک رکعت کو پالیا، پس تحقیق اس نے ساری نماز کو پالیا |
318 |
ان اوقات کے ابواب ، جن میں نماز ادا کرنا منع ہت |
319 |
نہی کے اوقات کا جامع بیان |
319 |
فجرا ور عصر کی نمازوں کے بعدمزیدنماز پڑھنے سے نہی کا بیان |
321 |
عصر کےبعد مزید دورکعت نما زپڑھنے کا بیان |
322 |
طلوعِ فجر کے بعد نماز پڑھنے کا بیان |
323 |
طلوع آفتاب ، غروب آفتاب اور زوال کےو قت نماز پڑھنے سے نہی کا بیان |
323 |
مکہ مکرمہ میں ا س کی رخصت کا بیان |
324 |
فوت شدہ نمازوں کی قضائی کا بیان |
325 |
اس چیز کا بیان کہ نماز کو بھول جانے کا وقت وہ ہے ، جب اس کو یاد آئے |
325 |
سورج طلوع ہونے تک نمازِ فجر سے سوئے رہنے والے کا بیان |
325 |
کافروں کے ساتھ لڑائی کی مصروفیت کی وجہ سے نماز کو مؤخر کرنے، نمازِ خوف کی وجہ سے اس رخصت کے منسوخ ہوجانے، فوت شدہ نمازوں کو بالترتیب ادا کرنے ، پہلی نماز کے لیے اذان اور اقامت کہنے اور باقی ہر فوت شدہ نماز کے لیےصرف اقامت کہنے کا بیان |
330 |
فوت ہونے والی نفلی نماز اور وظیفوں کی قضائی کی مشروعیت کا بیان |
331 |
اذان اور اقامت کے ابواب |
333 |
اذان کا حکم اورا س حکم کی تاکید کا بیان |
333 |
اذان ،ا ذان کہنے والوں اور اماموں کی فضیلت کا بیان |
334 |
بلند آواز سے اذان کہنے کے حکم ،اس کی فضیلت اورا ذان واقامت کے درمیان دعاکی قبولیت اور اذان واقامت سن کر شیطان کے بھاگ جانے کا بیان |
337 |
اذان کی ابتداکا بیان اور عبداللہ بن زید کا خواب اور فجر میں ”ا َلصَّلَاۃُ خَیْرٌ مَّنَ النَّوْمِ“ کی مشروعیت |
339 |
اذان اور اقامت کا طریقہ اور دونوں کے کلمات کی تعداد اور ابومحذورہ رضی اللہ عنہ کے واقعہ کا بیان |
342 |
آدمی اذان اور اقامت سنتے وقت اور اذان کے بعد کیاکہے |
346 |
اول وقت میں اذان کہنے اور صرف فجر میں وقت سے پہلےا ذان کہنے کا بیان |
349 |
جمعہ کے لیے، اور بارش والے دن اذان کہنے کا بیان |
350 |
اذان اور اقامت کے درمیان وقفہ کرنے کا بیان اور جو اذان کہے وہی اقامت کہے |
351 |
مؤذن کا جواب نہ دینے اور اذان کے بعد مسجد سے نکلنے کی وعید |
352 |
مساجد کا بیان |
353 |
زمین میں بنائی جانے والی سب سے پہلی مسجد اور مساجد بنانے کی فضیلت |
353 |
نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم کے فرمان ” میرے لیے زمین مسجداور پاک کرنے والی بنائی گئی ہے“کا بیان |
355 |
مسجد میں داخل ہوتے وقت اور نکلتے وقت دعائیں پڑھنے اور مسجد میں بیٹھنے اور وہاں سے گزرنے کے آداب کا بیان |
355 |
مساجد کو گندگیوں سے محفوظ رکھنے کا بیان |
357 |
مساجد کو ناپسندیدہ بدبوؤں سے محفوظ رکھنا |
358 |
ان تمام چیزوں کا بیان جن سے مساجد کومحفوظ رکھاجائے |
359 |
ان تما م چیزوں کا بیان جن سے مساجد کو محفوظ رکھاجائے |
359 |
مساجد میں جوکام کرنے جائز ہیں |
360 |
تبرک وتعظیم کے لیے انبیاء وصالحین کی قبروں کومساجد بنانے کی ممانعت |
362 |
گھروں میں مساجدبنانے کا بیان |
363 |
شرمگاہ کو ڈھانپنے کے بارے میں ابواب |
365 |
عورۃ اور اس کی حد کا بیان اور ان کو پردہ قراردینے والے کی دلیل |
365 |
ستر کو چھپانے کے وجوب کا بیان |
366 |
آزاد عورت چہرے اور ہاتھوں کے علاوہ ساری چھپانے کی چیز ہے |
367 |
نماز میں مسلمانوں کے ننگا ہونے کی ممانعت اور ایک کپڑے میں نماز پڑھنے کا جواز |
368 |
دوکپڑوں میں نماز کے مستحب ہونے اور ایک کپڑے میں جائزہونے کا بیان اور صرف قمیص میں نماز پڑھنے والے شخص کا بیان کہ اگرشرمگاہ کا اندیشہ ہوتو وہ کیاکرے |
370 |
”اِشْتِمَالُ الصَّمَّاء “ اور ایک کپڑے میں گوٹھ مانے کی کراہیت کا بیان |
371 |
نمازی کی جائے نماز،کپڑے کا بدن کا نجاست سے پاک ہونے کا بیان اور جو نجاست معلوم نہ ہوا س سے درگزرکا بیان |
372 |
ان جگہوں کا بیان جن میں نماز پڑھنے سے منع کیا گیا اور جن میں نماز پڑھنے کی اجازت دی گئی ہے |
372 |
جوتوں میں نماز پڑھنے کا بیان |
373 |
چٹائی ،ٹاٹوں ، پوستینوں اور اوڑھنیوں پرنماز پڑھنے کا بیان |
375 |
قبلہ کے آداب |
377 |
بیت المقدس کے قبلہ رہنے کی مدت اور پھر کعبہ کی طرف تحویلِ قبلہ کا بیان |
377 |
فرض نمازمیں قبلہ رخ ہونےکا وجوب |
378 |
کعبہ کے اندر نفلی نماز پڑھنے کا بیان |
379 |
مسافرکے لیے اپنی سواری پر بیٹھ کر نفلی نماز پڑھنے کا جواز چاہے سواری کا منہ جس طرف مرضی ہوجائے |
380 |
نمازی کے آگے سترہ رکھنے اور اس کے پیچھے سے گزرنے کا حکم |
382 |
نمازی کے لیے سترے کے مستحب ہونے اوراس کے قریب ہونے کا بیان اور اس کی وضاحت کہ وہ کس چیز کا ہو اور نمازی کی کس طرف ہونا چاہیے ؟ |
382 |
نمازی کے آگے گزرنے والے آدمی وغیرہ کو روکنے کا بیان |
383 |
نمازی اور اُ س کے سترہ کے درمیان سے گزرنے کے متعلق سختی کا بیان |
385 |
جوشخص اس حالت میں نماز پڑھے کہ اس کے آگے کوئی انسان یا چوپایہ ہو |
386 |
امام کا سترہ ہی مقتدی کا سترہ ہےا ور کسی چیز کے گزرجانے سے نماز منقطع نہیں ہوتی |
386 |
نماز کے طریقہ کے ابواب |
388 |
نماز کے جامع طریقے کا بیان |
388 |
”مُسِیُْٰ الصَّلَاۃ“ کی حدیث کے متعلق اسی باب کی ایک فصل |
393 |
نما زکے افتتاح اوراس میں خشوع کا بیان |
394 |
تکبیر تحریمہ کے وقت رفع الیدین کا بیان |
395 |
دائیں بائیں ،ہاتھ کےا وپر رکھنے کا بیان |
396 |
تکبیرِ تحریمہ کے بعد،قراء ت سے پہلے ﴿وَلَاالضَّآلِّیْنَ﴾کہنے کے بعد اور سورت (کی تلاوت ) کے بعد یعنی رکوع سے پہلے سکتوں کا بیان |
398 |
دعائے استفتاح اور قراءت سے پہلے تعوذ کا بیان |
399 |
سورۂ فاتحہ کی تلاوت کرتے وقت﴿بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ﴾ پڑھنے کا بیان |
402 |
سورۃا لفاتحہ کی تفسیر اور اس کی دلیل جس کا یہ خیال ہے کہ ﴿بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ﴾فاتحہ کی آیت نہیں ہے |
404 |
فاتحہ پڑھنے کے وجوب کا بیان |
406 |
مقتدی کی قراء ت اور جب اپنے امام کو سنے تو اس کے خاموش ہونے کا بیان |
408 |
نماز میں بلند آوازسے قراءت کرنے کی ممانعت ، جب وہ دوسرے نمازی پر گڈمڈکررہا ہو |
410 |
آمین کہنے اور قراء ت میں اسے بلندآواز یا آہستہ کہنے کا بیان |
411 |
اس شخص کے حکم کا بیان جو قراء ت کا فریحہ اچھی طرح ادا نہیں کرسکتا |
412 |
پہلی دو رکعتوں میں فاتحہ کے بعد سورت پڑھنے اور دوسری دورکعتوں میں اس کا پڑھنا مسنون ہونے یا نہ ہونے کا بیان |
413 |
ایک رکعت میں دو یا زائد سورتیں یا ایک سورت کا بعض حصہ تلاوت کرنے اور ایک سورت یا بعض آیات کو تکرار کے ساتھ تلاوت کرنے کا بیان |
415 |
نمازوں میں قراءت کے متعلق جامع بیان |
416 |
ظہر وعصر میں قراءت کا بیان |
418 |
مغرب میں قراءت کا بیان |
420 |
عشاء میں قراء ت کا بیان |
422 |
صبح میں اور جمعہ کی دن کی صبح میں قراءت کا بیان |
423 |
قراءت کے سری اور جہری ہونے کا اور ترتیل وغیرہ کا بیان |
424 |
امام پر طاری ہونے والے (امور)اورا س کو لقمہ دینے کا حکم |
425 |
سیدنا عبداللہ بن مسعود رضی اللہ عنہ اور سیّدنا ابی رضی اللہ عنہ کی قراءت کا نماز میں حجت ہونے کا بیان جن کی قراءت پرتعریف کی گئی ہے |
426 |
ایک حالت سے دوسری حالت میں منتقل ہونے والی تکبیرات کا بیان |
426 |
رکوع وسجود اور ان کے متعلقات کے ابواب |
429 |
رکوع میں تطبیق کی مشروعیت اور پھر اس کے منسوخ ہوجانے کا بیان |
429 |
رکوع کی مقدار، اس کے طریقہ اور اس میں تمام ارکان میں برابر کا اطمینان رکھنے کا بیان |
430 |
جس نے رکوع وسجود پورا نہ کیا ،اس کی نماز کے باطل ہونے کا بیان |
431 |
رکوع میں ذکر کا بیان |
432 |
رکوع وسجودمیں قرآن پڑھنے کی ممانعت کا بیان |
434 |
رکوع وسجود سے اٹھنے اور ان کے بعد اطمینان اختیار کرنے کے وجوب اور اسے ترک کرنے والے کی وعید کا بیان |
435 |
رکوع سے اٹھ کر اذکار(کرنے) کا بیان |
436 |
سجدے کی حالتیں اوراس کے لیے جھکنے کی کیفیت کا بیان |
438 |
سجدے کے اعضاء اور بال اورکپڑا لپیٹنے کی ممانعت کا بیان |
441 |
کسی ضرورت کی وجہ سے نمازی کا اپنے کپڑے پر سجدہ کرنے،نیز ہجوم کے وقت کوئی سجدہ کیسے کرے |
442 |
سجدے کی دعاؤں اور اذکار کا بیان، ان کے علاوہ جو رکوع میں گزرچکے ہیں |
443 |
دوسجدوں کے درمیان بیٹھنے اور اس میں جو پڑھا جاتا ہے،اس کا بیان |
444 |
جلسہ استراحت کا بیان |
445 |
دعائے قنوت کے ابواب |
447 |
صبح میں قنوت اور اس کا سبب اور کیا وہ رکوع سے پہلے ہے یا اس کے بعد ؟ |
447 |
ظہرا ور دوسری نمازوں میں قنوت کا بیان |
449 |
پانچوں نمازوں میں قنوت کے بارے میں ایک فصل |
450 |
بلند آواز سے قنوت کرنے کا بیان |
451 |
وترمیں قنوت اورا س کے الفاظ کا بیان |
451 |
تشہد کے ابواب |
453 |
اس کے الفاظ کے بارے میں ثابت ہونے والے مواد کا بیان اور فصل: سیدنا عبداللہ بن مسعود رضی اللہ عنہ سے مروی تشہد |
453 |
فصل: اس تشہد کے بارے میں جو سیدنا عبداللہ بن عباس اور سیدنا ابوموسیٰ اشعری رضی اللہ عنہ سے مروی ہے |
454 |
تشہد میں بیٹھنے کی کیفیت ،انگشت ِ شہادت سے اشارہ کرنے کا او ر دوسرے امور کا بیان |
454 |
آخری تشہد کے بعد نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم پراور آپ صلی اللہ علیہ وسلم کی آل پر درود بھیجنے کا بیان |
456 |
فصل: نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم کی جس آل پر درود بھیجا جاتا ہے،اس کی تفسیر کابیان |
458 |
نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم پردرود بھیجنے کے بعد تعوذ اور دعاکا بیان |
459 |
فصل: نماز (کے تشہد میں )دعا کرتے وقت انگلی اٹھانا |
461 |
نماز میں جامع منقول دعاؤں کا بیان |
462 |
سلام کے ساتھ نماز سے خارج ہونے اور اس کے متعلقات کا بیان |
465 |
سلام کی کیفیت ،اس کے الفاظ اورا س کے دو مرتبہ ہونے کا بیان |
465 |
سلام کی تخفیف کا اور اس کے ساتھ ہاتھ کےا شارے کی کراہیت کا بیان |
466 |
سلام کے فرض ہونے اورا یک سلام کے کافی ہونے کے متعلق بیان |
466 |
نما ز کے بعد امام کے ٹھہرنے کی مقدار کا اور اس کے دائیں یا بائیں طرف پھرنے کے جواز کا بیان |
467 |
سلام کے بعد امام کا لوگوں کی طرف رخ کرنا اور صحابہ کا نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم سے برکت حاصل کرنا |
468 |
امام کا مردوں کے ساتھ تھوڑی دیر تک ٹھہرنا تاکہ عورتیں نکل جائیں اور فرضی اور نفلی نمازوں کے درمیان باہر جانے یا کلام کرنے یا جگہ بدلنے کے ساتھ فاصلہ کرنا |
469 |
نماز کے بعد کیے جانے والے اذکار کے ابواب |
471 |
ان اذکار میں سے کی جانے والی دعاؤں کا بیان |
471 |
نمازوں کے بعد تسبیح، تحمید، تکبیراور استغفار کا بیان |
472 |
نمازوں کے بعد اذکار ،تعوذات ۔ادعیہ اور بعض سورتوں کے پڑھنے کا جامع بیان |
477 |
نماز سے فارغ ہونے کے بعد بآواز بلند ذکر کرنے کا بیان |
480 |
نماز کو باطل کرنے والے اور اس میں مکروہ اور جائز امور کا بیان |
482 |
نماز میں کلام کرنے کی ممانعت کا بیان |
482 |
نماز کو توڑدینے والے امور کا بیان |
484 |
نماز میں بال باندھنے ، کنکریوں سے کھیلنے اور پھونکنے کا بیان |
485 |
نماز میں ہنسنے ،اِدھر اُدھر متوجہ ہونے ،انگلیوں کے پٹاخے نکالنے اور ان میں تشبیک ڈالنے کا بیان |
487 |
(نمازمیں) نظر اٹھانے ، ہاتھ سے اشارہ کرنے اور نماز پڑھنے کے لیے مخصوص جگہ کا اہتمام کرنے کا بیان |
487 |
پیشاب یا پاخانہ کو روک کر، کھانے کی موجودگی میں اوراونگھ کے غلبہ کی صورت میں نماز پڑھنے کی کراہت کابیان |
488 |
نماز میں گونگی ،بکل ، سدل،اسبال،نقش ونگار والے کپڑوں اور عورتوں کی چادروں کی کراہت کا بیان |
489 |
نمازی کا امام کی طرف یا دائیں جانب کھنکھارنے اور نماز میں کوکھوں پر ہاتھ رکھنے کی ممانعت کا بیان |
490 |
نماز میں سبحان اللہ کہنے، تالی بجانے اور اشارہ کے جواز کا بیان |
491 |
اللہ کے ڈر سے نماز میں رونے کے جائز ہونے کا بیان |
493 |
نماز میں دو سیاہ جانوروں ( بچھو اور سانپ) کو قتل کرنے، معمولی مقدار میں چلنے اور اس سلسلے میں کسی ضرورت کی وجہ سے اِدھر اُدھر متوجہ ہونے کے جواز کا بیان |
494 |
نماز میں بچہ اٹھانے کے جواز کا بیان |
495 |
دھاری دار کپڑے میں ،صرف ایک کپڑے میں اور ایسے کپڑے میں جس کاکچھ حصہ نمازی پر اورکچھ حائضہ عورت پر ہو نماز کے جواز کا بیان |
497 |
تاریکی میں نمازی کے سامنے عورت کے سونے کے جواز کابیان |
498 |
سجدہ سہو کے ابواب |
500 |
نماز میں شک کرنے والاکیا کرے؟ |
500 |
نمازی کے لیے شیطان کے وسوسے ڈالنے اور اسے دفع کرنے کا بیان |
502 |
دو رکعتوں کے بعد سلام پھیردینے والے کابیان اور ا س میں سیدنا ذوالیدین رضی اللہ عنہ کے قصے کا تذکرہ |
503 |
سلام پھیردینے والا وہ آدمی کیا کرے،جس کی ابھی تک ایک رکعت باقی ہو |
504 |
جو شخص پہلے تشہد کے لیے بیٹھنا بھول جائے اور سیدھا کھڑا ہوجائے تو بیٹھنے کے لیے واپس نہ لوٹے |
505 |
جوشخص چار رکعت والی نماز کی پانچ رکعتیں ادا کرلے |
506 |
بھول جس قسم کی بھی ہو ،اس کے لیے سلام کے بعد سجدے کرنا |
507 |
سجدۂ تلاوت اور سجدۂ شکر کے ابواب |
508 |
سجدہ تلاوت کی فضیلت اور اس کے مقامات کی تعداد کا بیان |
508 |
سجدۂ تلاوت میں کیا پڑھاجائے؟ |
508 |
جہری اور سری نماز میں سجدۂ تلاوت والی آیت پڑھنا |
509 |
جب تلاوت کرنے والا سجدہ کرے گا تو سننے والا بھی کرے گا |
509 |
اس شخص کی دلیل کا بیان جو مفصل سورتوں میں تلاوت کے سجدوں کے نہ ہونے کا قائل ہے |
510 |
مفصل سورتوں میں سجدۂ تلاوت کی مشروعیت کے قائلین کی دلیل کا بیان |
510 |
سورۂ حج کے دوسجدوں اور سورۂ ص کے سجدہ کا بیان |
511 |
سجدہ ٔ شکر کا بیان |
512 |
نفل نماز کے ابواب |
513 |
نفل نماز کی فضیلت اور اس چیز کا بیان کہ یہ فرض نماز میں ہوجانے والی کمی پوری کرتی ہے |
513 |
نفل نماز گھر میں پڑھنے کی فضیلت کا بیان |
513 |
نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم کے دن کے نفل ا ور فرضوں کی سنتوں کا جامع بیان |
515 |
ظہر کی سننِ رواتب اورا ن کی فضیلت کا بیان |
518 |
عصر کی سنن رواتب اور ان کی فضیلت کا بیان |
519 |
عصر کے بعد دو رکعتوں کا بیان |
520 |
عصر کے بعد والی دو رکعتوں کے سبب کا بیان اور اس کا ذکر کہ جس نے ا ن کو ظہر کی سنتوں کی قضائی قرار دیا |
521 |
مغرب کی سننَ رواتب کا بیان |
522 |
مغرب سے پہلے دو رکعتوں کا بیان |
522 |
عشا کی سننِ رواتب کا بیان |
523 |
فجر کی دو رکعتوں ، ان کی فضیلت اور تاکید کا بیان |
523 |
فجر سے پہلے والی دو رکعتوں کی تخفیف اور ان میں قراء ت کا بیان |
524 |
ان دو سنتوں کو اول وقت میں جلدی جلدی ادا کرنے اور ا ن کے بعد لیٹنے کا بیان |
525 |
رات کی نماز اور وتر کے ابواب |
527 |
رات کی نماز کی فضیلت ،اس کی ترغیب اور اس کے افضل وقت کا بیان |
527 |
رات کی نماز میں آپ صلی اللہ علیہ وسلم کے اذکار ، قراءت اور دعاؤں کا بیان |
531 |
سیدنا عبداللہ بن عباس رضی اللہ عنہ سے مروی وہ حدیث ، جس میں رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم کی رات کی نماز کی کیفیت بیان کی گئی |
535 |
ام المومنین سیدہ عائشہ رضی اللہ عنہا سے مروی حدیث جس میں رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم کی رات کی نماز بیان کی گئی ہے |
536 |
رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم کی رات کی نماز کے بارے میں سیدنا عبداللہ بن عباس اور سیدہ عائشہ رضی اللہ عنہا کے علاوہ دوسرے صحابہ سے مروی احادیث |
539 |
وتر کے ابواب |
524 |
وتر کی فضیلت ، تاکید اور حکم کا بیان |
542 |
وتر کے وقت کا بیان |
543 |
فصل: وتر کا مستحب وقت رات کا آخری حصہ ہے |
545 |
ایک ،تین، پانچ ،سات اور نورکعت وتر ایک سلام کے ساتھ پڑھنے اورا س سے پہلے جفت رکعات ادا کرنے کا بیان،ایک رکعت وتر پڑھنے کا بیان |
546 |
تین رکعت نمازِ وترکا بیان |
547 |
پانچ رکعت نمازِ وتر کا بیان |
548 |
سات،نو،گیارہ اور تیرہ رکعت نمازِ وتر کا بیان |
548 |
وتر کی دو اورایک رکعت کے درمیان سلام کا فاصلہ کرنے کا بیان ، نمازِ وتر میں قراءت کا بیان |
550 |
پانچ یا سات سے کم وتر نہ ہونے اور ایک رات میں دو وتر نہ ہونے کا بیان، رات کی نماز کو وتر کے ساتھ ختم کرنےا ور اسے توڑنے کا بیان |
551 |
سواری پر نمازِ وتر کو ادا کرنے اور سواری سے اترکرزمین پرا دا کرنے والے شخص کا بیان |
551 |