’’علم توجیہِ القراءات‘‘ایک جلیل القدر علم ہے،اس علم میں کسى خاص قرأت کى عربی کے معتمداسالیب سے مطابقت کو بیان کیا جاتا ہےتاکہ کسی بھی صحیح قراءت کامعروف رکن ثابت ہوسکے اور لغت کے ساتھ اس کی موافقت معلوم ہوسکے،نیزمختلف قراءاتوں کے مابین موجودفروق کو بھی واضح کیا جاتا ہے۔اس علم سے معانی کى عظمت اور وسعت کا ادراک کرنے میں مدد ملتی ہے، اس کے تحت کئی مباحث آتے ہیں۔ جیسے نحوی توجیہ، صرفی توجیہ، ادائیگی سے متعلق توجیہ اور الفاظ کے معنوں کى توجیہ وغیرہ۔اس علم کی اہمیت کے پیش نظر دنیا بھر کے كليات القرآن الكريم کے طلبہ پر’’توجیہ القراءات‘‘ کا مضمون پڑھنا لازم کیاگیاہے،تاکہ وہ قراءات سیکھنے کے ساتھ ساتھ ان کے مختلف معانی اور اسرار ووجوہ پر بھی کامل دسترس پیدا کر سکیں،نیز ایک لفظ کی مختلف قراءات کے مابین سبب اختلاف، ان کا باہمی تعلق اور تفسیری فروق جان سکیں۔اس علم سے متعلق عربی زبان بیسیوں مباحث کتابی صورت میں موجود ہیں لیکن اردو زبان میں کوئی مستند کتاب موجود نہ تھی ۔ یہ سعادت شیخ القراء قاری ابراہیم میرمحمدی حفظہ اللہ (فاضل مدینہ یونیورسٹی )کے صاحبزادےو تلمیذ رشید جناب قاری عویمرابراہیم میرمحمدی حفظہ اللہ نے حاصل کی ہے زیر نظر کتاب’’ النفحات العاطرة فی توجیه القراءات العشر المتواترة‘‘توجیہ قراءات عشرہ پر ایک مستند اور مفید کتاب ہےجو کہ پاک وہند کےتمام کلیات القرآن الکریم کے طلبہ ،اہل علم اور فن قراءات سے محبت رکھنے والوں کےایک لیے انمول تحفہ ہے استاذ القراء قاری محمد ابراہیم میر محمدی حفظہ اللہ کی تقدیم اور فضیلۃ الشیخ مفتی عبد الولی خان حفظہ اللہ کی نظرثانی سے کتاب ہذا کی افادیت دوچند ہوگئی ہے۔ اللہ تعالیٰ قاری عویمر صاحب کے علم وعمل اوران کے زورِقلم میں اضافہ فرمائے اور اس عمدہ کاوش کوقبول فرمائے ۔آمین (م۔ا)
عناوین |
صفحہ نمبر |
عرض مؤلف |
11 |
پيش لفظ(از الشيخ مفتي عبد الولي خان حفظہ اللہ) |
20 |
تقريظ(از الشيخ عبد الرشيد خليق حفظہ اللہ ) |
22 |
تقديم(از قاري محمدابراهيم مير محمدي حفظہ اللہ ) |
23 |
مقدمہ |
37 |
تمہید |
41 |
المطلب الأول: توجیہ اور احتجاج کی لغوی و اصطلاحی تعریف |
42 |
المطلب الثانی: توجیہ اور احتجاج کي مترادف اصطلاحات |
48 |
المطلب الثالث: توجیہ القر اء ات اور ایک قراء ت کو دوسری پر ترجیح دینے میں فرق |
51 |
المبحث الأول |
54 |
المطلب الأول: علم توجیہ القرا ء ات کی اہمیت اور اس سے متعلقہ علوم |
55 |
المطلب الثانی: علم توجیہ القرا ء ات کے فوائد و ثمرات |
59 |
المطلب الثالث: علم توجیہ کا علم قراء ات کے ساتھ تعلق |
61 |
المبحث الثاني: علم توجیہ القراء ات کے اہم مقاصد |
62 |
المطلب الأول: قراء اتِ قرآنیہ میں غلطیاں نکالنے والوں کے مقابلے میں کتاب اللہ کا دفاع |
63 |
المطلب الثانی: لغت ِ قرآن کی صحت کا دفاع |
67 |
المطلب الثالث: ایک لفظ کی متعدد قراء ات کے درمیان اعجازِ قرآن |
71 |
المطلب الرابع: قرآنِ کریم کی تفسیر |
75 |
المبحث الثالث : علمِ توجیہ کا ارتقاء اور اس کے مراحل |
79 |
پہلا مرحلہ: باقاعدہ تدوین سے پہلے قراء ات کے بعض الفاظ کی توجیہات |
79 |
دوسرا مرحلہ: کتاب اللہ سے متعلق علوم میں پھیلی ہوئی قراء ات کی توجیہات |
80 |
تیسرا مرحلہ: توجیہ و احتجاج میں مستقل کتب کی تدوین |
83 |
المبحث الرابع: علل کے اصول و انواع کی جہت سے دلائل قراء ات کی اقسام |
86 |
المبحث الخامس : توجیہ القراء ات سیکھنے کا حکم اور کس سے قرآن اور قراء ات سیکھنا چاہئیں؟ |
93 |
الخاتمۃ |
98 |
باب الاستعاذۃ |
107 |
باب البسملۃ |
110 |
باب میم الجمع |
114 |
باب الإدغام |
117 |
باب ھاء الکنایۃ |
119 |
باب المد والقصر |
121 |
باب الھمز |
127 |
باب السکت |
128 |
باب الفتح والإمالۃ |
130 |
باب الراء ات |
132 |
باب اللامات |
134 |
باب الوقف علی أواخر الکلم |
135 |
باب الوقف علی مرسوم الخط |
136 |
باب یاء ات الإضافۃ |
139 |
باب یاء ات الزوائد |
141 |
کثرت سے استعمال ہونے والے کلمات کی توجیہات |
142 |
سورة الفاتحة |
146 |
سورۃ البقرۃ |
149 |
سورۃ آل عمران |
216 |
سورۃ النساء |
247 |
سورۃ المائدۃ |
276 |
سورۃ الأنعام |
295 |
سورۃ الأعراف |
330 |
سورۃ الأنفال |
358 |
سورۃ التوبۃ |
368 |
سورۃ یونس |
383 |
سورۃ ہود |
398 |
سورۃ یوسف |
413 |
سورۃ الرعد |
426 |
سورۃ إبراہیم |
432 |
سورۃ الحجر |
437 |
سورۃ النحل |
443 |
سورۃ الإسراء |
459 |
سورۃ الکھف |
476 |
سورۃ مریم |
499 |
سورۃ طٰہٰ |
511 |
سورۃ الأنبیاء |
531 |
سورۃ الحج |
544 |
سورۃ المؤمنون |
558 |
سورۃ النور |
561 |
سورۃ الفرقان |
593 |
سورۃ الشعراء |
606 |
سورۃ النمل |
617 |
سورۃ القصص |
632 |
سورۃ العنکبوت |
641 |
سورۃ الروم |
649 |
سورۃ لقمان |
659 |
سورۃ السجدۃ |
664 |
سورۃ الأحزاب |
667 |
سورۃ سباء |
678 |
سورۃ فاطر |
690 |
سورۃ یٰسٓ |
695 |
سورۃ الصّٰفّٰت |
708 |
سورۃ صٓ |
717 |
سورۃ الزمر |
725 |
سورۃ المؤمن |
733 |
سورۃ حٰم السجدۃ |
743 |
سورۃ الشورٰی |
748 |
سورۃ الزخرف |
753 |
سورۃ الدخان |
766 |
سورۃ الجاثیۃ |
770 |
سورۃ الأحقاف |
777 |
سورۃ محمد صلی اللہ علیہ وسلم |
783 |
سورۃ الفتح |
788 |
سورۃ الحجرات |
793 |
سورۃ قٓ |
798 |
سورۃ الذاریات |
800 |
سورۃ الطور |
803 |
سورۃ النجم |
808 |
سورۃ القمر |
813 |
سورۃ الرحمٰن |
816 |
سورۃ الواقعۃ |
821 |
سورۃ الحدید |
827 |
سورۃ المجادلۃ |
836 |
سورۃ الحشر |
839 |
سورۃ الممتحنۃ |
843 |
سورۃ الصف |
845 |
سورۃ المنافقون |
847 |
سورۃ التغابن |
849 |
سورۃ الطلاق |
851 |
سورۃ التحریم |
855 |
سورۃ الملک |
858 |
سورۃ القلم |
861 |
سورۃ الحاقۃ |
863 |
سورۃ المعارج |
866 |
سورۃ نوح |
870 |
سورۃ الجن |
872 |
سورۃ المزمل |
878 |
سورۃ المدثر |
881 |
سورۃ القیامۃ |
884 |
سورۃ الدھر |
889 |
سورۃ المرسلٰت |
893 |
سورۃ النبأ |
896 |
سورۃ النازعات |
900 |
سورۃ عبس |
903 |
سورۃ التکویر |
905 |
سورۃ الإنفطار |
908 |
سورۃ المطففین |
911 |
سورۃ الإنشقاق |
914 |
سورۃ البروج |
916 |
سورۃ الطارق |
918 |
سورۃ الأعلٰی |
919 |
سورۃ الغاشیۃ |
920 |
سورۃ الفجر |
923 |
سورۃ البلد |
926 |
سورۃ الشمس |
928 |
سورۃ الّیل |
929 |
سورۃ الم نشرح |
930 |
سورۃ العلق |
931 |
سورۃ القدر |
932 |
سورۃ البیّنۃ |
934 |
سورۃ الزلزال |
935 |
سورۃ القارعۃ |
936 |
سورۃ التکاثر |
937 |
سورۃ الھمزۃ |
938 |
سورۃ قریش |
940 |
سورۃ اللھب |
941 |
سورۃ الاخلاص |
942 |
سورۃ الفلق |
943 |
اَطْیَبُ النَّفَحَاتِ فِيْ عِلْمِ تَوْجِیْہِ الْقِرَاءَ اتِ (بِاللُّغَۃِ الْعَرَبِیَّۃِ) |
947 |