علم وقف منجملہ علوم قرآنیہ میں سے ایک ہے جو کہ علم تجوید کاتکملہ وتتمہ ہے ۔ کیونکہ تجوید کی طرح وقوف کی معرفت بھی ترتیل کا ایک حصہ اور اس کا جز ہے۔اہمیت کے لحاظ سے علم وقف کسی طرح بھی علم تجوید سے کم نہیں جس آیت مبارکہ سے تجوید کا وجوب ثابت ہوتا ہےاسی آیت سے علم وقف کا بھی وجوب ثابت ہوتا ہے ۔اسی لیے قراء نے رسائل تجوید میں وقف کے مسائل بھی بیان کیے ہیں حتی ٰ کہ بہت سے علماء نے اس موضو ع پر مستقل کتابیں بھی تصنیف کی ہیں ۔ زیر نظر کتاب’’المرشد فی مسائل التجوید والوقف‘‘شیخ القرّاء قاری اظہار احمد تھانوی رحمہ اللہ ک تصنیف ہے۔اس کتاب میں تجوید اوروقف کےعلاوہ تاریخ جمع قرآن وکتابت قرآن سے متعلق بیش بہا نادر معلومات سوال وجواب کی صورت میں جمع ہیں ،کتاب کے مقدمہ میں حفاظت قرآن،جمع وتدوین قرآن، قراءات متواترہ،اہمیت تجوید اور تحسین صورت،سند کی اہمیت وغیرہ سے متعلق نہایت علمی اور پُر مغز ابحاث کی گئی ہیں ۔(م۔ا)
عناوین |
صفحہ نمبر |
مقدمہ |
3 |
حفاظت قرآن کریم |
5 |
اللہ تعالیٰ نے قرآن کریم کی حفاظت کس طرح فرمائی |
8 |
ضبط تحریر |
9 |
ادائیگی کی حفاظت |
10 |
کلمات قرآن کی حفاظت |
10 |
فضائل قرآن |
11 |
قرآن کی جمع و تدوین |
18 |
دور رسالت میں قرآن کریم کی جمع و تدوین |
18 |
خلافت صدیقی میں قرآن کی جمع و تدوین |
23 |
خلافت عثمانی میں قرآن کی جمع و تدوین |
28 |
اعراب و نقاط اور مزید تسہیلی اقدام |
32 |
قراءات متواترہ |
34 |
اہمیت سند |
40 |
اہمیت تجوید |
41 |
تحسین صوت |
51 |
تلاوت قرآن کے مراتب |
58 |
مبادیات تجوید |
60 |
تجوید کی تعریف غرض و غایت |
60 |
حصول علم تجوید کا صحیح طریقہ |
64 |
لحن اور اس کی اقسام |
68 |
لحن جلی |
71 |
لحن خفی |
77 |
لحن جلی و خفی کا حکم |
77 |
عیوب تلاوت |
79 |
استعاذہ و بسملہ |
80 |
مخارج الحروف |
91 |
مبادیات مخارج الحروف |
91 |
سانس اور آواز |
91 |
حرف |
92 |
حروف مبانی |
93 |
حروف معانی |
93 |
تعداد حروف میں مذاہب |
95 |
تعداد مخارج میں مذاہب |
97 |
مخارج الحروف |
107 |
جوف دہن |
111 |
حلق |
113 |
لسان |
114 |
شفتان |
117 |
خیثوم |
117 |
صفات الحروف |
130 |
مبادیات صفات الحروف |
130 |
صفات کے فوائد |
134 |
تعداد صفات |
134 |
اقسام صفات |
135 |
صفات ممیزہ |
163 |
نقشہ صفات الحروف |
171 |
حرف ضاد کی صحیح ادائیگی |
176 |
صفات عارضہ |
189 |
مبادیات صفات عارضہ |
189 |
تفخیم و ترقیق |
193 |
تفخیم و ترقیق لام |
198 |
تفخیم و ترقیق راء |
199 |
مراتب تفخیم |
216 |
ادغام کا بیان |
223 |
اجتماع مثلین |
223 |
مثلین |
226 |
ادغام کبیر |
228 |
ادغام صغیر |
229 |
اسباب ادغام |
234 |
لام تعریف کا ادغام و اظہار |
246 |
نون و میم کے احکامات |
250 |
نون ساکن اور نون تنوین کے احکامات |
250 |
اظہار |
253 |
ادغام |
256 |
اقلاب |
262 |
اخفاء |
264 |
مراتب اخفاء |
268 |
میم ساکن کے قواعد |
270 |
نون و میم مشدد |
275 |
ہمزہ کے قواعد |
279 |
اقسام ہمزہ |
279 |
ہمزتین فی کلمۃ کے قواعد |
286 |
تحقیق |
286 |
تسہیل |
287 |
ابدال |
289 |
حذف |
291 |
اجتماع ساکنین احکام ھا |
293 |
اجتماع ساکنین |
293 |
حذف کرنا |
296 |
ضمہ دینا |
297 |
فتحہ دینا |
298 |
کسرہ دینا |
300 |
احکام ھاء ضمیر |
303 |
توجیحات |
306 |
مد کا بیان |
323 |
مبادیات مد |
323 |
اقسام مد |
326 |
باعتبار موقوف علیہ وقفی وجوہ |
349 |
معرفۃ الوقوف |
383 |
مبادیات وقف |
390 |
وقف اختیاری |
394 |
وقت تام |
394 |
وقت کافی |
397 |
وقف حسن |
399 |
وقف قبیح |
404 |
وقف اقبح |
405 |
وقف باعتبار موقوف علیہ |
414 |
سکتہ |
425 |
مقطوع و موصول او رتاء تانیث کا بیان |
433 |
مقطوع موصول |
433 |
تاء نانیث کا بیان |
444 |
خاتمہ |
452 |
بعض ضروری مسائل رسم قرآن |
452 |
تکبیر کا بیان |
458 |
الحال المرتحل |
466 |
حالات حضرت مؤلف |
468 |
فہرست مضامین |
472 |