اللہ تعالیٰ نے قرآن مجید کو بندوں کی رشد و ہدایت کے لیے نازل فرمایا ہے۔یہ اللہ تعالیٰ کی طرف سے نازل کیا جانے والا ایسا کلام ہے جس کے ایک ایک حرف کی تلاوت پر دس دس نیکیاں ملتی ہیں۔اور قرآن مجید کی درست تلاوت اسی وقت ہی ممکن ہو سکتی ہے، جب اسے علم تجوید کے قواعد و ضوابط اور اصول و آداب کے ساتھ پڑھا جائے۔ اللہ تعالیٰ نے قرآن کریم کو ترتیل کے ساتھ پڑھنے کا حکم دیا ہے ۔لہٰذا قرآن کریم کو اسی طرح پڑھا جائے جس طرح اسے پڑھنے کا حق ہے۔اور ہر مسلمان کے لیے ضروری ہے کہ وہ علمِ تجوید کے بنیادی قواعد سے آگاہی حاصل کرے۔ زیر نظر کتاب ’’القول الجلیل فی حکم الترتیل المعروف تجوید کی اہمیت ‘‘ محترم ابو معاویہ محمد عبد الستار محمود کوٹی صاحب کی تصنیف ہے ۔ فاضل مصنف نے اس کتاب میں تجوید کی اہمیت و ضرورت اور قرآن پاک کو باتجوید پڑھنے کے فوائد اور خلافِ تجوید پڑھنے کے نقصانات کو بہت ہی عمدہ انداز میں بیان کیا ہے۔(م۔ا)
عناوین |
|
صفحہ نمبر |
انتساب |
|
3 |
عرض حال |
|
13 |
سبب تالیف |
|
16 |
تقریظات علماء وقراء کرام |
|
17 |
پسندیدہ عمل |
|
37 |
اللہ تعالی سے ہم کلامی کا شرف |
|
38 |
قرآن کے لغوی معنی |
|
38 |
ترتیل کا حکم |
|
40 |
امر کے مخاطب |
|
40 |
ترتیل کی نسبت |
|
41 |
مکث کا مطلب |
|
42 |
حسن تجوید و حسن وقف |
|
42 |
رَتِّلِ الْقُرْآنَ تَرْتِيلاً کی تغییر |
|
43 |
ترتیل کے لغوی معنی |
|
44 |
تجوید کے لغوی اور اصطلاحی معنی |
|
45 |
تجوید مصدر |
|
47 |
اجماع امت اور قوی دلیل |
|
47 |
دعوئی اور اسکی دلیل |
|
47 |
تجوید کا حکم |
|
48 |
علم تجوید کی فضلیت |
|
49 |
تجوید سخت مشبعہ ہے |
|
49 |
علم تجوید کی تدوین |
|
49 |
علم تجوید ہم تک کیسے پہنچا |
|
50 |
قرآن مجید کی نزولی کیفیت |
|
52 |
تواتر کی تعریف |
|
53 |
امانت کی حفاظت |
|
54 |
حروف قرآنیہ کی اداء |
|
55 |
تجوید کا مقصد |
|
56 |
تجوید کا ظاہری فائدہ |
|
56 |
تلاوت کے ظاہری و باطنی فائدے |
|
56 |
چار چاند |
|
57 |
عقل سلیم |
|
57 |
علم تجوید سیکھنا واجب علی العین ہے |
|
57 |
فرض عین اور فرض کفایہ |
|
59 |
تجوید قرآن کی مقدار فرض |
|
63 |
بغیر تجوید کے تلاوت |
|
63 |
ترک تجوید حرام ہے |
|
65 |
غیر قرآن کی تلاوت |
|
65 |
قسم جھوٹی نہ ہوگی |
|
65 |
نا فرمانی |
|
65 |
اپنا خیال معتبر نہ ہوگا |
|
65 |
کوشش کرنا واجب ہے |
|
66 |
عموم بلوی کا مطلب |
|
68 |
امی کا حکم |
|
69 |
جواز کا مطلب |
|
69 |
تجوید سے پڑھنا فرض عین ہے |
|
70 |
تجوید کی رعایت نماز اور غیر نماز میں |
|
71 |
غلط پڑھنے والے کو امام نہ بنایا جائے |
|
74 |
ستنی لود |
|
74 |
دو وجہوں سے خوف عذاب |
|
75 |
باب دوم : معانی کی حفاظت الفاظ پر موقوف ہے |
|
76 |
الفاظ قرآن کا اہتمام |
|
76 |
لفظ و معنی |
|
78 |
قرآنی الفاظ مقصود اول ہیں |
|
82 |
تمام علوم کا سر چشمہ |
|
83 |
قرآن مجید الفاظ و معانی کا مجموعہ ہے |
|
86 |
معنی سمجھے بغیر تلاوت قرآن |
|
89 |
حفاظ و علماء کی ضرورت |
|
92 |
کہیں کفر کا فتوی نہ لگ جائے |
|
95 |
یہود و نصاری کی چال |
|
95 |
یہود و نصاری کی چاہت |
|
96 |
طوطے کی طرح رشا |
|
99 |
ڈپٹی نذیر احمد (غیر مقلد ) کار جوع |
|
100 |
متفرقات: امام جزری کی ایک اہم نصیحت |
|
100 |
حوصلہ افزائی |
|
101 |
اگر اشتہار دیدیا جائے |
|
101 |
یہ سب بہانے ہیں |
|
102 |
عذر قابل قبول نہیں |
|
102 |
تعلیم قرآن کی فکر |
|
103 |
تنخواہ کا مستحق |
|
103 |
مستحق لعنت |
|
104 |
آئمہ مساجد کی حالت |
|
105 |
مجلس منتظمہ اور امام کا تقرر |
|
105 |
افسوس کا مقام |
|
106 |
اہل علم کی حالت |
|
106 |
پچاس علماء |
|
107 |
ساده قرآن |
|
109 |
صحیح تلفظ کے ساتھ نہم و تدبیر |
|
110 |
نہ جمال نہ کمال |
|
110 |
خانقاہ تھانہ بھون کا معمول |
|
111 |
اہل مدارس کیلئے دستور العمل |
|
111 |
افراد کی ضرورت |
|
112 |
دار العلوم دیو بند میں تجوید کا اجراء |
|
113 |
تجوید کی تجدید |
|
114 |
ایک اہم کو تا ہی |
|
115 |
مدرسہ قاسمیہ شاہی مراد آباد میں تجوید و قراءت . |
|
116 |
مدارس میں تجوید کا سبق |
|
116 |
درس تجوید کی اہمیت |
|
118 |
ایک عالم کا واقعہ |
|
119 |
باب سوم: اصول تجوید اور قواعد کی پابندی |
|
120 |
قواعد تجوید |
|
121 |
خلط معنی کا مطلب |
|
122 |
کسی حرف کا قصد أبدلنا |
|
124 |
تجوید اور علم تجوید میں فرق |
|
124 |
ارکان تجوید |
|
124 |
باعتبار علم و عمل کے |
|
125 |
باعتبار ادا کے |
|
126 |
مخارج اور صفات کا اہتمام |
|
127 |
مخارج اور صفات کی حیثیت |
|
127 |
صحیح حروف کی مدت |
|
130 |
تجوید کے بارے میں کوتاہیاں |
|
130 |
صحیح حروف کیلئے وقت نکالیں |
|
131 |
ہر حرف کی خاص طرز اداء |
|
131 |
اغلاط باعتبار مخرج کے |
|
132 |
اغلاط باعتبار صفات کے |
|
132 |
ستم بالائے ستم |
|
133 |
مد کی دلیل |
|
134 |
لحن کے لغوی معنی |
|
136 |
لحن علی اور لحن خفی کی تعریف |
|
137 |
لحن جلی اور لحن خفی کا حکم |
|
137 |
غلط پڑھنے اور سننے کا حکم |
|
138 |
ترک تجوید کا نقصان |
|
140 |
تقابلی اور مثالی صورتیں |
|
141 |
باب چہارم : استاذ کی بہر حال ضرورت ہے |
|
143 |
تعلیم حاصل کرنے کی صورتیں |
|
146 |
تجوید سے پڑھنے کا طریقہ |
|
148 |
پانچ چیزوں کا جانتا |
|
148 |
مجود بننے کا طریقہ |
|
149 |
محنت اور بد مفتی کا نتیجہ |
|
151 |
کمال تجوید |
|
151 |
عملی مشق |
|
152 |
اپنے کو کامل سمجھنا |
|
152 |
امتحان کا اصل موقع |
|
152 |
عادت ثانیه |
|
153 |
محمود کامل کی پہچان |
|
154 |
آج کل کے قاری |
|
155 |
پہلی وحی |
|
157 |
سید نا ابی بن کعبؓ بحیثیت متعلم |
|
160 |
ادائے نبوی(ﷺ) |
|
160 |
خوش آوازی اللہ تعالیٰ کی نعمت |
|
162 |
سید نا حضرت ابو موسی اشعریؓ |
|
163 |
خوش نصیب انسان |
|
164 |
سید نا سالم ؓکی قراءت |
|
165 |
ہد ہد کا قصہ |
|
166 |
قاريه بدر النساء |
|
166 |
حق تلاوت |
|
167 |
جنت میں تلاوت قرآن |
|
167 |
تلاوت قرآن کا حسن |
|
168 |
قرآن مجید کا زیور |
|
168 |
عربی نہ کی اہمیت |
|
171 |
قواعد تجوید اور عربی لہجہ |
|
173 |
الحان اور انعام کا مطلب |
|
173 |
حسن صوت کا اظہار |
|
174 |
طر ز طبیعی کا نام لہجہ نہیں |
|
175 |
الحون عرب سے مراد |
|
175 |
بے تکلف تلاوت |
|
176 |
اہل فن کیلئے انمول تحفہ |
|
178 |
محض کنجه |
|
179 |
نعمه اور لهجة |
|
179 |
صحیح حروف کے بعد نتیجہ |
|
180 |
خوش آوازی کی مخالفت |
|
180 |
باب پنجم ترتیل کا دوسرا جز یعنی معرفتہ الوقوف / ترتیل کے دو جز |
|
182 |
وقف کی اہمیت |
|
183 |
من حيث الأداء |
|
186 |
من حيث القواعد |
|
187 |
وقف اور اعادہ |
|
187 |
وقف کی تعریف |
|
189 |
دوران تلاوت سانس لینے کی ضرورت |
|
191 |
محل ابتداء اور کیفیت ابتداء |
|
192 |
غلط وقف کرنے پر تنبیہ |
|
193 |
سند فراغت |
|
194 |
تلاوت قرآن کی خوبیاں |
|
196 |
تلاوت قرآن کے عیوب |
|
196 |
تنبیہ |
|
199 |
تلاوت قرآن کے تین انداز |
|
200 |
قاریوں کی تین قسمیں |
|
200 |
ضروری وضاحت |
|
203 |
کتابیات |
|
204 |