قرآن مجید کی آخری دو سورتوں سورۃ الناس اور سورۃ الفلق کو مشترکہ طور پر مُعَوِّذَتَیُن کہا جاتا ہے۔اگرچہ قرآن مجید کی یہ آخری دوسورتیں خود الگ الگ ہیں، اور مصحف میں الگ ناموں ہی سے لکھی ہوئی ہیں، لیکن ان کے درمیان باہم اتنا گہرا تعلق ہے، اور ان کے مضامین ایک دوسرے سے اتنی قریبی مناسبت رکھتے ہیں کہ ان کا ایک مشترک نام "مُعَوِّذَتَیُن" (پناہ مانگنے والی دو سورتیں) رکھا گیا ہے۔ یہ دو سورتیں سورہ فلق اور سورہ الناس خاص فضیلت وبرکت کی حامل ہیں۔بالخصوص یہ دو سورتیں جادو کا تریاق ہیں اور ان کی تلاوت سے انسان جادوزہریلے جانوروں کی کاٹ اور شیطان کے تسلط اور اس کی شرانگیزیوں سے محفوظ رہتا ہے۔ لہذا فرض نماز کے بعد صبح وشام کے اوقات میں اور نیند سے پہلے ان دو سورتوں سمیت سورہ اخلاص کی تلاوت کو ضروری معمول بنانا چاہیے۔سیدہ عائشہ ؓ سے روایت ہے کہ : رسول الله ﷺ جب بیمار ہوتے تو مُعَوِّذَات ( سورۃ اخلاص ، سورۃ فلق، سورۃ الناس ) پڑھ کر اپنے اوپر پهونک مارتے، پھر جب (مرض الوفات میں) آپ کی تکلیف زیاده ہوگئی تو میں ان سورتوں کو پڑھ کر رسول الله ﷺ پر پڑھتی تهی اور اپنے ہاتھوں کو برکت کی امید سے آپ کے جسد مبارک پر پھیرتی تھی۔ شیخ الاسلام امام ابن تیمیہ اوران کے نامور شاگر امام ابن قیم نے ا ن دونوں سورتوں کی الگ الگ تفسیر اور زیر تبصرہ کتاب ’’تفسیر معوذتین حاسدوں کا علاج‘‘ امام ابن تیمیہ اور امام ابن قیم کی سورۃ الفلق والناس کی تفسیر کا اردو ترجمہ ہے قارئین کے لیے اس کتاب کا مطالعہ کافی مفید ثابت ہوگا۔لہذا قارئین سے التماس ہے کہ وہ اس کتاب کو خوب غوروخوض سے پڑھیں اور ان سورتوں کے فیوض وبرکات سے ضرور مستفید ہوں۔فضائل وبرکات کوبیان کیا ہے۔ (م۔ا)
عناوین |
صفحہ نمبر |
تفسیر معوذتین |
7 |
سورہ فلق والناس |
7 |
تفسیر سورہ فلق |
7 |
اصطلاحی مفہوم |
9 |
’’غاسق ‘‘اور’’وقب‘‘ |
9 |
سورۃ فلق والناس کی خصوصیات میں فرق |
14 |
تفسیر سورۃ والناس |
16 |
وسوسہ ڈالنے والی تین چیزیں ہیں |
18 |
فراءنحوی کاقول اوراس کی تضعیف |
19 |
رجاج نحوی کاقول اوراس کارد |
22 |
فراءاورزجاج کےقول کی مشترک وجہ ضعف |
23 |
قول منصور کی تائید ایک اوروجہ سے |
24 |
حضور ؑ کارحمتہ للعالمین ہونا |
27 |
رب الناس کی تفسیر |
29 |
ملک الناس کی تفسیر |
29 |
الہٰ الناس کی تفسیر |
29 |
بہترین استعاذہ سورہ فلق والناس میں ہے |
30 |
وسوسہ یاحدیث نفس کی تقسیم |
32 |
شیطان کےوسوسہ کی ایک اورقسم |
33 |
بھول چوک پر مواخذہ نہ ہونے کی دلیل |
36 |
خواب کی تین قسمیں |
38 |
شیطانی خیال اورگناہوں کازنگ |
39 |
تخویف شیطانی |
41 |
تثبیت کی دوقسمیں |
43 |
لفظ صلوۃ کامفہوم |
44 |
فرشتوں کی طرف منسوب لفظ صلوۃ کے معنی |
45 |
اللہ تعالی کی طرف منسوب صلوۃ کےمعنی |
46 |
القاء فی القلب کی اقسام |
48 |
الہام اوروسوسہ میں امتیاز |
53 |
وسوسہ نفس اوروسوسہ شیطان میں امتیاز |
54 |
نظر اوراستدلال کےبعد جوعلم حاصل ہوتاہے |
54 |
امام ابن قیم کاقول |
|
پیش لفظ |
60 |
مقدمہ |
61 |
باب :1 |
|
تفسیر المعوذتین |
63 |
فصل اول |
65 |
شان نزول |
65 |
خصوصیات |
66 |
تلخیص مضامین |
68 |
فصل دوم |
69 |
معانی |
69 |
مثال |
69 |
ایک سوال |
70 |
جواب |
70 |
منصب رسالت |
72 |
فصل سوم |
72 |
معانی |
72 |
کلام اللہ غیر مخلوق |
73 |
فصل چہارم |
75 |
معانی واقسام شر |
75 |
شراوراسکی حقیقت |
76 |
عالم اسباب |
76 |
تمثیل |
77 |
زوال نعمت کے اسباب |
78 |
شرکامفہوم |
78 |
سرورکونین کاپہلا استعاذہ |
79 |
سرورکونین کادوسرا استعاذہ |
80 |
فصل پنجم |
82 |
تفصیل |
82 |
سیئات اعمال |
85 |
فصل ششم |
85 |
اسباب شرکامبداء ومنتہی |
85 |
شرکی چار قسمیں |
85 |
فصل ہفتم |
86 |
شرورجن کامعوذتین میں ذکر ہے |
86 |
افعال اللہ خیر محض ہیں |
86 |
انتساب شر |
87 |
شرامرنسبی ہے |
88 |
امرنسبی کی تمثیلات |
89 |
مسئلہ تقدیر کاراز |
89 |
حکمت بالغہ |
90 |
مشاہدہ |
91 |
تہدید |
92 |
میدان قیامت |
93 |
فصل ہشتم |
94 |
خیرالکلام وخیرالعباد کاتنزیہ تقدیس |
94 |
ذات باری تعالی |
94 |
حدیث نبوی ﷺ |
95 |
شرکی اضافت |
95 |
پہلی صورت |
95 |
دوسری صورت |
95 |
حضرت خضر کاقول |
96 |
حضرت ابراہیم کاقول |
97 |
باب :2۔ |
|
تفسیر سورۃ الفلق |
99 |
فصل اول |
99 |
شرکی پہلی قسم |
99 |
استعاذہ من شرماخلق |
99 |
ماخلق سے مراد |
99 |
فصل دوم |
102 |
شرکی دوسری قسم |
102 |
استعاذہ من شرغاسق اس سورۃ کی دوسری آیت |
102 |
غاسق کےمعانی |
102 |
غاسق سےمراد چاند |
103 |
اذاوقت کےمعنی |
105 |
فصل سوم |
105 |
رات اور چاند سےاستعاذہ کی حقیقت |
105 |
رات کی تاریکی |
105 |
دن کی روشنی |
106 |
فصل چہارم |
107 |
استعاذہ برب الفلق کےاسرار |
107 |
نوراورظلمت |
107 |
تقابل ایمان وکفر |
107 |
فصل پنجم |
110 |
تفسیر الفلق |
110 |
فلق بمعنی پھوٹنا |
110 |
فلق معنی لزوم علیحدگی |
110 |
فصل ششم |
111 |
شرکی تیسری قسم |
111 |
استعاذہ من شرالنفثت |
111 |
واقعہ سحر النبی ﷺ |
112 |
ہل یستخرج السحر |
113 |
تناقض روایات |
114 |
متکلمین کاقول |
114 |
اہل علم کی رائے |
115 |
جادوایک عارضہ ہے |
117 |
منکرین سحرکارد |
118 |
سحرومسحور کی تحقیق |
119 |
متکلمین کےقول کارد |
121 |
فصل ہفتم |
122 |
جادوکااثر مسلم ہے |
122 |
قال اللہ وقال الرسول |
122 |
فصل ہشتم |
125 |
شرکی چوتھی قسم |
125 |
استعاذہ من شرحاسد |
125 |
حسدکااثر مسلمہ ہے |
125 |
نظربد کااثر |
125 |
عالم اجسام اورعالم ارواح |
127 |
عالم ارواح کامشاہدہ |
128 |
پہلی مثال |
128 |
دوسری مثال |
128 |
فصل نہم |
129 |
عاین اورحاسد میں اشتراک وافتراق |
129 |
قوت مقناطیسی |
139 |
مہلک نظرکےاسباب واثرات |
131 |
نظربدایک حقیقت |
132 |
نظر بداورتقدیر |
133 |
جادواورحاسد ہے |
133 |
موضوع سورتین |
134 |
ساحراورحاسد کاعمل |
134 |
قوی ترجادو |
136 |
فصل دہم |
137 |
استعاذہ من شرحاسد اذا حسد |
137 |
معانی |
137 |
سورہ فلق کاخلاصہ |
138 |
ساحر اورشیطان |
138 |
شیطان کی عبادت |
138 |
عبادت لغیر اللہ |
139 |
فصل یازدہم |
140 |
حاسد کےشرپر اذاحسد کی قید |
140 |
ایک نکتہ |
140 |
مومن حاسد |
140 |
حسد کے مراتب |
141 |
جائے پناہ |
143 |
فصل دوازدہم |
145 |
حاسد کےشرکادفعیہ |
145 |
پہلاسبب استعاذہ باللہ |
145 |
دوسراسبب :خشیت الہی ،امر بالمعروف اورنہی عن المنکر پر عمل |
146 |
تیسرا سبب :الصبر علی عدود |
147 |
چوتھا سبب:توکل علی اللہ |
147 |
پانچواں سبب:قلب وفکر کوحسد سےخالی رکھنا |
149 |
چھٹا سبب :رضائے الہی کی تلاش میں استغراق |
150 |
ساتواں سبب:گناہوں سے استغفار |
152 |
آٹھواں سبب:صدقہ اورنیکی کاعمل لازم گرداننا |
153 |
نواں سبب:آتش حسد کو احسان سےبجھانا |
154 |
دسواں سبب |
157 |
عالم اسباب کو نظر انداز کرکےخالق حقیقی کو نفع وضرر کامالک سمجھنا |
157 |
استحضار مافات |
159 |
فصل سیزدہم |
159 |
سورہ فلق کاماحصل |
159 |
چارفرقے |
159 |
پہلا فرقہ متکلمین ومادہ پرست |
159 |
دوسرا فرقہ :معتزلہ وغیرہ |
160 |
تیسرا فرقہ کاہن وغیرہ |
160 |
چوتھا فرقہ اہل حق |
161 |
تفسیر سورۃ الناس |
162 |
استعاذہ بربالناس |
162 |
فصل اول |
162 |
مستعاذبہ اورمستعاذمنہ |
162 |
معانی |
162 |
رب کی تفسیر |
163 |
ملک کی تفسیر |
163 |
الہ کی تفسیر |
163 |
قرآن کااسلوب |
163 |
خلاصہ کلام |
164 |
جامعیت ثلاثہ |
164 |
رب الناس کامفہوم |
165 |
ملک الناس کامفہوم |
166 |
الہٰ الناس کی مفہوم |
166 |
فصل دوم |
167 |
سورہ فلق اورسورہ ناس کامقابلہ |
167 |
دنیاوی شرور |
167 |
فصل سوم |
167 |
وسواس کی تفسیر |
167 |
لفظی واصلاحی معنی |
167 |
فصل چہارم |
168 |
الخناس کی تفسیر |
168 |
خناس کی معنی |
168 |
فصل پنجم |
170 |
تفسیر الذی یوسوس فی صدورالناس |
170 |
شیطانی وسوسہ |
170 |
شیطان کانفوذ |
170 |
دلائل نفوذ شیطان |
170 |
وسوسہ کی قسمیں |
171 |
شیطان کاسب سے بڑا شر |
172 |
اقسام |
174 |
تہجد سےباز رکھنا |
174 |
نیکی کے کام سےروکنا |
175 |
شیطان اپنی پرستشں چاہتاہے |
176 |
حضرت ابراہیم کوآگ میں ڈلوانا |
176 |
حضرت عیسی کو صلیب پرچڑھانا |
177 |
حضرت یحیٰ کی شہادت |
177 |
رسول اکرم ﷺ کو نماز میں ورغلانا |
177 |
رسول کریم پرجادو کرنا |
178 |
فصل ہفتم |
178 |
شیطانی شرکےاقسام |
178 |
چھ قسمیں |
178 |
شرک وکفر |
178 |
بدعت |
179 |
کبائر |
179 |
مباحات |
181 |
افضل عمل سےباز رکھنا |
182 |
شیطان کی رسائی |
183 |
فصل ہشتم |
184 |
تفسیر من الجنۃ والناس |
184 |
مفسرین کااختلاف |
184 |
جن وانس کی بحث کافیصلہ |
185 |
سیاق کلام |
186 |
فصل نہم |
188 |
اسباب اوربچاؤ |
188 |
پہلا سبب:استعاذہ باللہ |
188 |
دوسراسبب:استعاذہ بالمعوذتین |
189 |
تیسرا سبب:آیۃ الکرسی کاورد |
190 |
چھٹا سبب:سورہ حم المومن کی ابتدائی آیات |
191 |
ساتواں سبب:مسنون وظیفہ |
192 |
آٹھواں سبب:ذکر الہی |
192 |
حضرت یحیٰ کویادرگار نصیحت |
193 |
نمازپڑھو |
193 |
روزہ رکھو |
193 |
صدقہ دو |
194 |
اللہ کی یاد میں مشغول |
194 |
رسول اکر مﷺ کی نصیحت |
194 |
نواں سبب:غصہ کوضبط کرنا |
195 |
دسواں سبب: فضول اولغو سےاحتراز |
196 |
پیٹ بھر کےکھانا |
199 |
فصل دہم |
199 |
مخاطت |
199 |
معانی |
199 |
لوگوں کی قسمیں |
200 |
پہلی قسم بہ منزلہ غذا |
200 |
دوسری قسم بمنزلہ ادویہ |
200 |
تیسری قسم بہ منزلہ مرض |
200 |
چوتھی قسم :منزلہ ہلاکت |
201 |