سرزمین سیالکوٹ نے بہت سی عظیم علمی شخصیات کو جنم دیا ہے جن میں مولانا ابراہیم میر سیالکوٹی ،علامہ محمد اقبال، شہید ملت علامہ احسان الٰہی ظہیر سرفہرست ہیں مولانا ابراہیم میر 1874ء کو سیالکوٹ میں پیدا ہوئے سیالکوٹ مرے کالج میں شاعر مشرق علامہ محمد اقبال کے ہم جماعت رہے مولاناکا گھرانہ دینی تھا لہذا والدین کی خواہش پر کالج کوخیر آباد کہہ دیا اور دینی تعلیم کے حصول کے لیے کمر بستہ ہوگے ۔ شیخ الکل سید نذیر حسین محدث دہلوی کے حضور زانوے تلمذ طے کیا مولانا میر سیالکوٹی سید صاحب کے آخری دور کےشاگرد ہیں اور انہیں ایک ماہ میں قرآن مجید کو حفظ کرنےکااعزاز حاصل ہے ۔مولانا سیالکوٹی نے جنوری1956ء میں وفات پائی نماز جنازہ حافظ عبد اللہ محدث روپڑی نے پڑہائی اللہ ان کی مرقد پر اپنی رحمت کی برکھا برسائے ۔(آمین )مولانا مرحوم نے درس تدریس تصنیف وتالیف دعوت ومناظرہ وعظ وتذکیر غرض ہر محاذ پر کام کیا۔ ردّقادیانیت میں مولانا نےنمایاں کردار اداکیا مرزائیوں سے بیسیوں مناظرے ومباحثے کیے اور مولانا ثناء اللہ امرتسری کے دست وبازوبنے رہے مرزائیت کے خلا ف انھوں نے17 ؍کتابیں تصنیف کیں ۔مولانا کی تصانیف میں تفسیر’’ تبصیر الرحمن‘‘ بھی شامل ہے ۔ زیر نظر کتاب ’’ تبصیر الرحمٰن فی تفسیر القرآن ‘‘ کی پہلی جلد ہے جو کہ پارہ اول کی تفسیر پر مشتمل ہے ۔سورۃ فاتحہ کی الگ تفسیر ’ واضح البیان فی تفسیر ام القرآن ‘‘ کے نام سے بھی مطبوع ہے۔ مولانا ابراہیم میر سیالکوٹی نے طریقِ تفسیر کے مسالک خمسہ(مسلک محدثین،مسلک متکلمین،مسلک صوفیائے کرام ،مسلک فقہائے مجتہدین،مسلک اہل ادب ومعانی ) کو ملحوظ رکھتے ہوئے یہ تفسیر مرتب کی ہے ۔ اور مفسّر نےاپنی تفسیر میں جگہ جگہ تفسیر رحمانی کا حوالہ دیا ہے ۔تفسیر تبصیر الرحمن کی یہ جلد اول تقریباً ستر سال قبل 1949ء میں مسلمان کمپنی ،سوہدرہ نے شائع کی تھی جواب نایاب ہے ۔ استاد گرامی شیخ الحدیث مولانا ابو عمارعمرفاروق سعید ی﷾ (مترجم ومصنف کتب کثیرہ ) سے حاصل کر کے کتاب وسنت پر سائٹ پر پبلش کی گئی ہے تاکہ یہ نایاب تفسیر محفوظ ہوجائے اور دنیا بھر میں کتاب وسنت سائٹ کے ہزاروں قارئین اس سے مستفید ہوسکیں ۔اگر کسی کے پاس پارہ اول ،پارہ ،سوم اورتفسیر سورۃ کہف کے علاوہ مولانا میر سیالکوٹی کی تفسیر کے اجزاءہوں ہمیں عنائت کریں سکین کرنے کے بعد قابل واپسی ہونگے ۔ ان شاء اللہ ۔(م۔ا) تفاسیر قرآن ۔(م۔ا)
عناوین |
صفحہ نمبر |
دیباچہ اول تفسیر سورت فاتحہ |
2 |
دیباچہ دوم تفسیر تبصیر الرحمن |
3 |
عرض حال |
4 |
ترتیب کتابت وبیان لطائف مجملا |
4 |
قرآن مجید کی عربی اور تفسیر کی اردو عبارت میں تسلسل |
5 |
سید سلیمان صاحب ندوی اور آپکے ارفقائے دار المصنفین سے مشورہ |
6 |
سید سلیمان صاحب کے عم مکرم سیدناعبد الحکیم کے خطوط |
6 |
سید سلیمان صاحب کے اپنے خطوط |
7 |
تفسیر بالرائ عام ہے |
6 |
کچھ اپنی بابت |
6 |
مسالک خمسہ تفسیر القرآن |
7 |
مسلک محدثین |
7 |
مسلک متکلمین |
8 |
مسلک صوفیائے کرام |
8 |
مسلک فقہائے مجتہدین |
8 |
مسلک اہل ادب ومعانی وبیان |
8 |
موسی وخضر علیہاالسلام کے قصے میں احکام تشریعی وتکوینی کابیان |
8 |
اصحاب فوائد وحواشی |
9 |
کتب خانہ مع مکان بیٹھک کی منز ل زیرین وفرینچر ورسی کرتی میز وغیر وقف |
9 |
التماس وبرات اللہ |
10 |
حمد اور تسبیح میں |
11 |
شروع تفسیر سورت فاتحہ |
11 |
اسمائے سورت فاتحہ |
11 |
بسم اللہ کی ترکیب نحوی |
11 |
رب کے معنی |
12 |
اسوی اللہ کے عالم کہتے ہیں |
12 |
ہر دو میں فرق ہر تکرار کاجواب |
12 |
مالک اور ملک ہر دو قراءت |
12 |
یوم الدین روز قیامت ہے |
12 |
مفعول کو مقدم یاواسطے حصر کے معنی |
13 |
مقدمہ تفسیر سورت بقرہ |
19 |
ابتدا بنام خدا |
19 |
نام وجہ تسمیہ |
20 |
زمانہ نزول ومدت نزول |
20 |
اتنے برسوں تک نازل ہوتےرہنے میں حکمت |
21 |
فضائل وخواص سورت بقرہ |
21 |
خضائل وخواص آیت الکرسی |
22 |
آیت الکرسی میں 18۔17دفعہ اللہ تعالیٰ کانام ہے |
22 |
ابتدائی وبعض دیگر آیات |
24 |
خواتیم سورت بقرہ |
25 |
سورت فاتحہ سے اس کا ارتباط |
25 |
بسم اللہ کے مناسبت ہر سورت کےمضمون سے |
27 |
بسم اللہ کے مفصل معنی |
27 |
شیطان کے کافر ہونے کے دو وجہیں ہی |
75 |
نص کے مقابلہ میں قیا س پیش کرنا مولانا روم صاحب کے بعض اشعار |
76 |
حضرت حواء کی پیدائش |
76 |
حضرت آدم اور حضرت حوا کو کونسی جنت میں رکھا |
77 |
ایک پھل کو کیوں ممنوع قرار دیا |
77 |
یہ درخت کس جنس وقسم کا تھا |
78 |
قرآن وشریف میں بشارت ونذرات کی حکمت |
88 |
خدا کا عہد پیغمبروں خصوصا پیغمبر |
89 |
مسائل کی تفصیل تین طر ح پر ہے |
90 |
آیتوں کو تھوڑی قیمت پر بیجنے کا مطلب |
91 |
باوجود علم کے موقع ضرورت پر کتمان حق گنا ہے |
92 |
بنی اسرائل کی نماز مسئلہ رکوع |
92 |
واعظین کے لیے مقام عبرت |
94 |
خدا سے مدد لینے کے لیے دو چیزیں صبر اور تماز |
95 |
قوم بنی اسرائل کے لیے احقائق کی روشنی میں نبوت پیغمبر آخر الزمان کی تصدیق |
219 |
ملت ابراہیمی سے منحرف ہونا مفاہت ہے |
220 |
ملت ابراہیمی کا تقید اسلام میں ہے |
220 |
مناقب حضرت ابراہیم دینا میں |
221 |
کعبہ جسمانی منہ کا قبلہ ہے دل اور باطن کی توجہ کا قبلہ ذات حق سبحانہ ہے |
221 |
دیکھنو کلمات وحرکات |
221 |
فضائل حضرت ابراہیم در آخرت |
222 |
حضرات صوفیا کے نزدیک مرتبہ صلاحیت |
222 |
علامہ محمد اقبال مروحوم کا ذکر خیر |
333 |
حضرت ابراہیم کا دین مذہب |
223 |
حضرت ابراہیم کے بیٹے |
223 |
حضرت یعقوب کے بارہ بیٹے |
225 |
لفظ اب کا اطلاق چچا پر |
226 |
بعض اہل تقلید کا قول |
225 |
مختلف زمانوں اور مختلف قوموں میں مختلف تیار |
230 |
یہود ونصاری کا حقیقی صبغہ اللہ |
231 |
اپنے اپنے اعمال کی ذمہ داری توریت وغیرہ میں |
233 |
قد خلت سے حضرت عیسی کی وفات قبل نزول پر مرزا کے قادیانی کا غلط استدلال |
233 |
عما کانوا یعملون اپنی کرنی بھرنی ہے کسی دوسرے کے اعمال سے کوئی واسطہ نہیں ہوگا |
234 |
پارہ اور ختم: والحمدللہ |
236 |