دنیا میں ہمیشہ تغیرات اور تبدیلیاں آتی رہتی ہیں۔کبھی کوئی ایسا دور نہیں گزرا کہ اس عالم میں جمود طاری ہو گیا ہو۔انسان کی ساری تاریخ انقلاب اور تغیرات سے بھری پڑی ہے۔لیکن موجودہ صدی میں تغیرات اور تبدیلیوں کی رفتار بہت تیز ہوگئی ہے۔ان تغیرات وتبدیلیوں نے امت مسلمہ کو ایک چیلنج سے دوچار کر دیا ہے۔ایسا چیلنج جس کا تعلق براہ راست فقہ اسلامی کے احیاء اور تدوین نو سے ہے۔اس چیلنج سے عہدہ برا ہونے کے لئے جہاں اس بات کی اشد ضرورت ہے کہ جدید تمدنی مسائل کا حل کتاب وسنت کی روشنی میں اجتہاد کے ذریعے تلاش کیا جائے وہیں جدید اسلوب کے مطابق فقہی کتب کی تدوین واشاعت کی ضرورت بھی بڑھ گئی ہے۔اس ضرورت کو پورا کرنے کے لئے اہل علم اپنی اپنی استطاعت کے مطابق کام کر رہے ہیں۔ زیر تبصرہ کتاب" اسلامی فقہ کے اصول ومبادی "محترم ڈاکٹر ساجد الرحمن صدیقی صاحب کی تصنیف ہے، جس میں انہوں فقہ اسلامی کے اصول ومبادی کو بیان فرمایا ہے۔اللہ تعالی سے دعا ہے کہ وہ مولف موصوف کی اس کاوش کو قبول فرمائے اور ان کے میزان حسنات میں اضافہ فرمائے۔آمین(راسخ)
عناوین |
صفحہ نمبر |
مقدمہ :،اسلامی شریعت اورفقہ اسلامی کاتاسیسی پس منظر الدین کامفہوم |
14 |
شریعت کامعنی |
|
اسلامی شریعت کاعمومی نظم |
|
اسلامی شریعت اورانسان کےبنائے ہوئے قوانین |
|
اسلامی شریعت اورقانون کےدرمیان اساسی فرق |
|
پہلی جہت |
|
دوسری جہت |
|
تیسری جہت |
|
محاسن شریعت |
23 |
قرآن کریم کی آیات |
|
احادیث نبوی ﷺ |
|
اسلامی شریعت کی خصوصیات |
|
اللہ کی حاکمیت |
|
شخصی مسئولیت |
|
عقل وحکمت |
|
مساوات |
|
اخلاقیت |
|
عمومیت |
|
تصور ملکیت |
|
جزاوسزا |
|
فقہ کامفہوم |
|
فقہ اسلامی کانشووارتقاء |
|
رائے کامفہوم |
|
عصرصحابہ کی خصوصیات |
|
صحابہ کرام کااجتہاد |
|
حضرت عمر کےاجتہادات کااسلوب |
|
مفقود الخبرشوہر کامسئلہ |
|
عراق کی مفتوحہ اراضی |
|
مولفۃ القلوب |
|
قحط کےزمانے میں حدسرقہ کاعدم اجراء |
|
فقہ کی اشاعت |
|
فقہی مسالک |
|
مسلک حنفی |
|
مسلک مالکی |
|
مسلک شافعی |
|
مسلک حنبلی |
|
موضوعات فقہ کی تقسیم |
|
فقہ اسلامی اورقانون |
|
اصول فقہ |
|
اصول فقہ کانشووارتقاء |
|
کلامی اسلوب |
|
فقہی اسلوب |
|
فقہی اسلوب کی اہم تصانیف |
|
اصول فقہ پر جامع تصانیف |
|
اصول فقہ کاموضوع |
|
باب اول :احکام شریعت |
72 |
حکم کی اقسام |
|
واجب |
|
واجب معین |
|
واجب مخیر |
|
واجب محدود |
|
واجب عینی |
|
واجب کفائی |
|
مستحب یامندوب |
|
حرام |
|
حرام لذاتہ |
|
حرام لغیرہ |
|
مکروہ |
|
مباح |
|
حکم وضعی |
|
سبب |
|
شرط |
|
مانع |
|
محکوم علیہ |
|
اہلیت |
|
اہلیت وجوب |
|
اہلیت اداء |
|
عوارض اہلیت |
|
باب دوم:اسلامی فقہ کےماخذ ومصادر |
95 |
قرآن کریم |
100 |
تواتر قرآن |
|
اعجاز القرآن |
|
وجہ اول |
|
وجہ دوم |
|
معروف اورمنکر کامفہوم |
|
اصول اربعہ |
|
تدریج |
|
عدم حرج |
|
یسراورسہولت |
|
سنت نبوی ﷺ |
117 |
حدیث اورسنت کامفہوم |
|
حجیت سنت |
|
سنت کامرتبہ اورمقام |
|
پہلی حیثیت |
|
دوسری حیثیت |
|
قرآن کریم کےمجمل احکام کی تفصیل |
|
قرآن کریم کےمطلق احکام کی تقید |
|
قرآن کریم کےعام حکم کی تخصیص |
|
قرآن کریم کےبیان کردہ اصول پر تفریع |
|
تیسری حیثیت |
|
سنت کی اقسام بلحاظ روایت |
|
اجماع |
136 |
اجماع کےدلائل |
|
سنت اوراقوال صحابہ سےاجماع کاثبوت |
|
اجماع کی اقسام |
|
اجماع کی تشکیل کرنےوالے افراد |
|
اجماع کااستناد |
|
پہلی رائے |
|
دوسری رائے |
|
تیسری رائے |
|
اجماع اہل مدینہ |
|
قیاس |
145 |
حجیت قیاس |
|
تحقیق مناط |
|
قیاس کےعناصر اربعہ |
|
اصل |
|
حکم |
|
پہلی شرط |
|
دوسری شرط |
|
تیسری شرط |
|
چوتھی شرط |
|
فرع |
|
علت |
|
حکمت علت اورسبب میں فرق |
|
علت کی تعریف اوراس کی شرائط |
|
پہلی شرط |
|
دوسری شرط |
|
تیسری شرط |
|
چوتھی شرط |
|
اعتبار شارع کےلحاظ سےعلت کی تقسیم |
|
پہلی قسم کی مثال |
|
مسالک علت |
|
قرآن وسنت کی نصووص |
|
اجماع سے علت کاثبوت |
|
اجتہاد واستنباط سےعلت کےثبوت کےطریقے |
|
قیاس کی مثالیں |
|
اقوال صحابہ |
170 |
خلفائے راشدین کی سنت |
|
اقوال صحابہ اورفقہائے کرام |
|
مصالح مرسلہ |
173 |
مصلحت اورمفسدہ کاشرعی اعتبار |
|
مصالح کی تین اقسام |
|
پہلی ضروریات |
|
دوسری حاجیات |
|
تیسری تکمیلات یاتحسینات |
|
حضرت عمر کامصالح پر عمل |
|
امام مالک اورمصالح مراسلہ |
|
عرف وعادت |
183 |
قرآن کریم میں عرف کالفظ |
|
عرف سنت کی نظر میں |
|
فقہاءکےنزدیک عرف کامقام |
|
عرف وعادت کانص شرعی سےمعارض نہ ہونا |
|
عادت وعرف کااعتبار |
|
وقت قانون سازی عرف باقی ہو |
|
عرف غالب اورعام ہو |
|
معاشرے میں اس کوپوراکرناضروری مقصود ہوتاہو |
|
معاملہ کرنےوالوں نےاس کی برخلاف شرط نہ لگائی ہو |
|
عرف کی اقسام |
|
عرف لفظی |
|
عرف عام |
|
عرف خاص |
|
عرف اوردالہ شرعیہ میں تعارض کی صورتیں |
|
نص خاص اورعرف کاتعارض |
|
نص عام اورعرف میں تعارض |
|
اجتہادات فقہاءاورعرف کاتعارض |
|