ہنسنا ہنسانا ایک جائز کام ہے جیسا کہ حضور ﷺ اور صحابہ کرام رضوان اللہ عنھم اجمعین کے عملی نمونوں سے واضح ہوتا ہے۔حقیقت یہ ہے کہ زندگی کی مصیبتوں اور سختیوں کو برداشت کرنے میں ہنسنے ہنسانے والی کیفیت بڑا رول ادا کرتی ہے۔ ہنسی مذاق جائز ہے لیکن حد کے اندر کیوں کہ کسی بھی چیز کی زیادتی مضر ہوتی ہے،جھوٹی باتیں گھڑ کر لوگوں کو ہنسانے کی کوشش نہ کی جائے،ہنسی مذاق کے ذریعے کسی کی تحقیر وتذلیل نہ کی جائے۔الا یہ کہ وہ خود اسکی اجازت دے دے اور اس پر ناراض نہ ہو۔کسی کی تحقیر کرنابڑاگناہ ہے جیسا کہ قرآن میں ہے: ﴿يـٰأَيُّهَا الَّذينَ ءامَنوا لا يَسخَر قَومٌ مِن قَومٍ... ﴾ (الحجرات)’’اے ایمان والو!لوگوں کو چاہیے کہ ایک دوسرے کامذاق نہ اُڑائیں۔ ڈاکٹر بدر الزماں محمد شفیع نیپالی حفظہ اللہ نے زيرنظر كتاب ’’لاک ڈاؤن میں ہنسی مذاق‘‘میں کتاب وسنت کی روشنی میں ہنسی مذاق کے آداب پیش کیے ہیں۔(م۔ا)
عناوین |
صفحہ نمبر |
ہنسی مذاق کا جواز |
8 |
ہنسی مذاق کسے کہتے ہیں |
9 |
ہنسی مذاق کے آداب اصول و ضوابط |
13 |
ہنسی مذاق کے نقصانات وفوائد |
13 |
ہنسی مذاق کی قسمیں |
18 |
الف مذاق کرنے اور نہ کرنے کے اعتبار سے قسمیں |
18 |
ب مذاق کی تقسیم باعتبار حیثیت |
18 |
ہنسنا اور مسکرانا |
18 |
اللہ کا ہنسنا |
19 |
رسول اللہ ﷺ کا ہنسنا |
21 |
مذاق کرنے اور سمجھنے میں فرق ہو |
28 |
مذاق کو سنجیدگی سمجھنا |
30 |
مذاق کرنے اور سمجھنے میں فرق نہ ہو |
34 |
مخاطب کی حیثیت اور مضمون کی پرکھ کرلی ہو |
34 |
مخاطب کی حیثیت اور مضمون کی پرکھ نہ کی ہو |
36 |
استہزاء کا حکم |
36 |
غالب کا اردو کلام میں شرعی اقدار کا استہزاء |
39 |
اللہ سے مانگنا توکل کے خلاف ہے |
43 |
انبیاء کا اللہ سے مانگنا |
45 |
غالب کا بندوں سے مانگنا |
47 |
اقبال کا نظام الدین سے مانگنا |
48 |
موسی ہی کلیم اللہ نہ رہے |
50 |
اقبال کی بیداری مہم کی حقیقت |
51 |
ذات و صفات کی معرفت اساس عقیدہ |
53 |
شریعت کے تین مصادر |
54 |
اقبال کی چند مصطلحات |
56 |
اللہ اقبال کے دل کا مکیں؟ |
57 |
عرش پر بیٹھانا |
57 |
اقبال نظام الدین میں |
58 |
اللہ کا بخل |
60 |
نوازش بلاقید دیر وحرم |
62 |
آستانے بصورت حرم پاک |
63 |
من میں ڈوبنا |
63 |
تقدیر اور اقبال |
64 |
کتاب و سنت میں تقدیر |
67 |
مقدر کے چار مراحل |
70 |
علم کتاب و سنت میں |
72 |
دنیا میں دیدار الہٰی؟ |
76 |
علم حسن و عشق پر لگام لگاتا ہے |
79 |
قلندر کے پاس دو حروف لاالہ حقیقۃ |
80 |
رسول اللہ ﷺ معلم تھے |
81 |
حلاج کی سولی ملا کی رقابت تھی؟ |
83 |
دل تمام اعضاء کا سردار ہے |
84 |
اقرار بالسان کافی ہونا نفاق؟ |
85 |
عشق نہ ہو تو مسلمان کافر ؟ |
86 |
اللہ اور اس کے خلق و امر پر اعتراض |
87 |
اقبال اہل قرآن اور منکر حدیث |
87 |
حلاج کی روایت سے ہم آہنگی |
89 |
اقبال کا تشیع |
91 |
دل بہلانا |
93 |
برکت کے لیے کجھ کرنا یا کہنا |
99 |
دل و دماغ سے سستی ہٹا کر چستی لانا |
103 |
کسی چیز کی تحصیل کے لیے رغبت دلانا |
104 |
فہم وفراست کی دھار تیز کرنی |
106 |
غصہ اور ناراضگی یا غم درد کرنا |
109 |
مستعبد چیز پیش کرنی |
110 |
غلطی پر تنبیہ |
110 |
مقصد حاصل کرنے کے لیے راضی کرنا |
111 |
اپنی یا مردوں کی سابقہ یا موجودہ حالت پر تعجب یا افسوس |
114 |
ڈرانا یا دھمکانا |
116 |
عتاب و سرزنش |
117 |
عام یا متفرق |
124 |
مذموم وناجائز اہداف |
134 |
عیب جوئی اور غیبت |
134 |
بہتان تراشی |
135 |
اظہار عداوت |
137 |
مذاق بحیثیت ھدف و مقصود |
137 |