دین اسلام میں رسول اللہ ﷺ کی طرف جھوٹ منسوب کرنے کی شدید مذمت کی گئی ہے لیکن بدقسمتی ملاحظہ کیجئے کہ امت مسلمہ خصوصاً بر صغیر پاک و ہند میں اس قدر ضعیف، موضوع اور من گھڑت احادیث مروج ہیں کہ ان کو شمار کرنے کا صرف تصور ہی کیا جا سکتا ہے۔ ’ضعیف اور موضوع روایات‘ کے نام سے آپ کے سامنے ایسی روایات موجود ہیں جن کو ائمہ جرح و تعدیل نے ضعیف یا موضوع قرار دیا ہے اور جو ناقابل عمل ہونے کے ساتھ ناقابل بیان بھی ہیں۔ کتاب میں حافظ محمد یحییٰ گوندلوی نے نہایت جانفشانی کے ساتھ ہر حدیث کے عموماً مجروح راوی پر مفسر جرح کی ہے، ضعیف وغیرہ کا حکم ائمہ نقاد کی روشنی میں لگایا ہے، جو روایات حکم کے لحاظ سے مختلف فیہ ہیں ان روایات میں قوی قرائن کو مد نظر رکھا ہے، راویوں پر جرح بحوالہ نقل کی ہے اور جس محدث نے راوی پر جرح کی ہے اس کا نام بھی ذکر کیا ہے۔ کتاب کا تمام تر تنقیدی مواد ائمہ محدثین کی کتابوں سے اخذ کیا گیا ہے اس میں سوائے ترتیب اسلوب اور ترجمہ کے باقی سب محدثین کرام کی محنتوں کا نتیجہ ہے۔ اس کتاب کو اردو زبان میں پہلی مستقل اور منفرد کتاب کہا جائے تو بے جا نہ ہوگا۔
عناوین |
|
صفحہ نمبر |
1۔انتساب |
|
16 |
2۔ابتدائیہ |
|
17 |
عملی نوعیت |
|
19 |
مقدمہ |
|
|
موضوع روایات تاریخ و اسباب |
|
22 |
دین میں جھوٹ بولنا |
|
22 |
شدیدوعید کیوں؟ |
|
23 |
تاریخ افتراء |
|
24 |
اسلام میں وضع حدیث کی ابتداء |
|
25 |
عہودخلفاء ثلاثہ ؓ |
|
26 |
خطرناک چال |
|
26 |
خلافت علی و معاویہ |
|
27 |
موقف صحابہ ؓ |
|
28 |
تحقیق حدیث کا اہتمام |
|
28 |
جھوٹ سے نفرت |
|
29 |
روایت حدیث میں احتیاط |
|
30 |
مراکز وضع |
|
32 |
موضوع حدیث کے مختلف دور |
|
34 |
واضعین حدیث کا تعارف |
|
34 |
1۔ روافض (شیعہ) |
|
34 |
وضع کا خطرناک انداز |
|
37 |
مقدار وضع |
|
38 |
2۔بعض نام نہاد اہلسنت |
|
39 |
3۔زنادقہ |
|
40 |
تعداد وضع |
|
40 |
4۔سیاسی گروہ |
|
42 |
5۔واعظین و خطباء |
|
42 |
6۔ مقلدین حضرات |
|
48 |
7۔ صوفیاء حضرات |
|
49 |
8۔ صالحین کی جماعت |
|
52 |
9۔ بدعتی اور قبوری حضرات |
|
54 |
اسباب وضع |
|
56 |
حفاظت حدیث |
|
57 |
محدثین کی ثمر آور کاوشیں |
|
57 |
موضوع روایات کی شناخت |
|
58 |
موضوع روایات کا اجمالی خاکہ |
|
60 |
ضعیف روایات پر عمل |
|
63 |
اصطلاحات ضروریہ |
|
64 |
ضعیف روایت کی تعریف |
|
65 |
اسباب ضعف |
|
65 |
سندکی وجہ سے ضعف کے اسباب |
|
66 |
٭٭٭ |
|
|
عناوین |
|
حدیث نمبر |
1۔کتاب الایمان |
|
|
ایمان کی تعریف و حدود |
|
1 |
ایمان میں کمی بیشی |
|
4 |
ایمان میں استثناء و شک |
|
12 |
ا یمان اور عمل میں تمیز |
|
17 |
ایمان کے ساتھ شرک |
|
18 |
کسی دوسرے کو مسلمان بنانا |
|
19 |
وطن کی محبت |
|
20 |
2۔ کتاب التوحید |
|
|
تعارف الہٰی |
|
21 |
حجاب الہٰی |
|
24 |
شناخت الہٰی |
|
30 |
شناخت علی ؓ |
|
33 |
مسکن الہٰی |
|
34 |
اللہ تعالیٰ کے برتن |
|
37 |
اللہ تعالیٰ کے بارہ میں تفکر |
|
38 |
ریا کاری |
|
43 |
نصرت الہٰی |
|
44 |
اہل توحید کا باعمل ہونا |
|
45 |
خوف الہٰی |
|
47 |
کنبہ خدا |
|
49 |
عورت عبادت میں رکاوٹ ہے |
|
51 |
بدویوں اور عورتوں کا دین |
|
54 |
نداء و پکار |
|
|
جنگ یمامہ میں شعار |
|
55 |
پاؤں کا سن ہونا |
|
56 |
حضرت عمرؓ کی ساریہؓ کو آواز |
|
58 |
علم غیب |
|
61 |
وسیلہ |
|
64 |
3۔ کتاب العلم |
|
|
متعلم و عالم کی فضیلت |
|
90 |
طلب علم |
|
97 |
طلب علم کا مقصد |
|
107 |
علم خزانہ ہے |
|
110 |
حکمت گم گشتہ ہے |
|
111 |
بچپن میں علم کا طلب |
|
112 |
عائشہ سے علم حاصل کرنا |
|
113 |
عالم علم سے سیر نہیں ہوتا |
|
114 |
تکلف سے پرہیز |
|
115 |
عالم کی لغزش |
|
116 |
علماء سے سوال کرنا |
|
117 |
فقہ دین کا ستون ہے |
|
118 |
فقہاء کی فضیلت |
|
119 |
علماء امتی کانبیاء بنی اسرائیل |
|
122 |
عالم کے لیے دعائے مغفرت |
|
123 |
اہل عراق کی علم میں برتری |
|
124 |
اساتذہ کی تعظیم |
|
125 |
اساتذہ کی لمبی عمر کے لیے دعاء |
|
126 |
ناانصاف استاد |
|
127 |
اساتذہ کامحتاج ہونا |
|
128 |
اساتذہ بدترین مخلوق ہیں |
|
129 |
استاذ مشورہ کے قابل نہیں |
|
130 |
استاذ کی تنخواہ |
|
131 |
کتاب اللہ پر شرط اور اجرت |
|
132 |
قابل رحم عالم |
|
134 |
علم کی آفت اور ضیاع |
|
136 |
علم عبادت سے بہتر ہے |
|
140 |
طالب علم کا مقام |
|
141 |
علم عمل سے بہتر ہے |
|
146 |
عالم کی نیند |
|
147 |
عالم کی موت |
|
148 |
4۔ کتاب الاعتصام |
|
|
کون سی سنت قابل قبول ہے |
|
<p style="text-align: |