اہل حدیث کوئی نئی جماعت نہیں، تمام اہل علم اس کو اچھی طرح جانتے ہیں کہ ان کا نصب العین کتاب و سنت ہے اور جب سے کتاب و سنت ہے اس وقت سے یہ جماعت ہے، اس لیے ان کا انتساب کتاب و سنت کی طرف ہے کسی امام یا فقیہ کی طرف نہیں اور نہ ہی کسی گاؤں اور شہر کی طرف ہے۔ اصحاب اہل حدیث، اہل حدیث، اہل سنت یہ سب مترادف لفظ ہیں، اہل یا اصحاب کے معنی " والے" اب اس کے نسبت حدیث کی طرف کردیں تو معنی ہونگے، " حدیث والے" اور قرآن کو بھی اللہ نے حدیث کہا ہے جیسا کہ اوپر گذر چکا ہے۔اب یہ بات اچھی طرح واضح ہوگئی کہ اسلام سے مراد"قرآن و حدیث" ہے اور قرآن و حدیث سے مراد اسلام ہے۔اور مسلک اہلحدیث کی بنیاد انہی دو چيزوں پر ہے اور یہی جماعت حق ہے۔اہل حدیث مروّجہ مذہبوں کی طرح کوئی مذہب نہیں، نہ مختلف فرقوں کی طرح کوئی فرقہ ہے ،بلکہ اہل حدیث ایک جماعت اور تحریک کا نام ہے۔ اور وہ تحریک ہے زندگی کے ہر شعبے میں قرآن وحدیث کے مطابق عمل کرنا اور دوسروں کو ان دونوں پر عمل کرنے کی ترغیب دلانا، یا یوں کہہ لیجئے کہ اہل حدیث کا نصب العین کتاب وسنت کی دعوت اور اہل حدیث کا منشور قرآن وحدیث ہے۔اور اصلی اہل سنت یہی ہیں ۔ زیر تبصرہ کتاب " عقیدہ اہلحدیث "شیخ الحدیث والتفسیر محترم مولانا محمدیحیی گوندلوی صاحب کی تصنیف ہے جس میں انہوں نے اہل حدیث کا عقیدہ بیان کیاہے۔اللہ تعالی سے دعا ہے کہ وہ مولف کی اس کاوش کو قبول فرمائے اوران کے میزان حسنات میں اضافہ فرمائے۔آمین(راسخ)
عناوین |
صفحہ نمبر |
افتتاحیہ |
9 |
ابتدائیہ |
21 |
تحریک اہل حدیث کی نشاہ ثانیہ |
13 |
تحریک کا پھیلاو |
15 |
مخالفت |
15 |
انگریز کی روش |
16 |
اہل حدیث کامنہج |
17 |
تحریک کاتیسرا دور |
20 |
الباب الاول |
|
قدامت اہل حدیث |
23 |
تنازع کاحل |
24 |
اختلا ف کی ابتداء |
25 |
وصفی نام |
26 |
وجہ تسمیہ اہل حدیث |
28 |
شخصی نسبت |
29 |
تقلید |
31 |
اہل الرامی |
33 |
حدیث کارد |
34 |
فقہ سے مراد |
36 |
قیاس سے اجتناب |
37 |
عہد صحابہ |
42 |
عہد تابعین |
42 |
عہد تبع تابعین |
43 |
الباب الثانی |
|
مبادیات عقیدہ |
51 |
اصول عقیدہ |
51 |
عقیدہ میں تقلید |
55 |
علم الکلام |
57 |
خواب مکاشفہ |
61 |
ذوق ۔فراست |
64 |
غیر نبی کاالہام |
65 |
طریقت وشریعت |
67 |
ایمان کی تعریف |
66 |
ارکان |
69 |
ہرقل وابو طالب |
71 |
منافقین |
72 |
نماز ایمان ہے |
74 |
ایمان میں کمی وبیشی |
75 |
انشاءاللہ کہنا |
81 |
ایمان جبریل وابلیس |
83 |
ایمان ابی بکر وابلیس |
85 |
فائدہ |
87 |
نوافض ایمان |
87 |
ذات وصفات کاانکار |
89 |
رسالت کاانکار |
89 |
کتب سبلویہ کاانکار |
89 |
فرشتوں کےوجود کاانکار |
89 |
آخرت کاانکار |
89 |
ستاروں سے بارش |
89 |
فرائض اسلام کاانکار |
90 |
استہزاء |
92 |
جادو |
92 |
کہانت |
93 |
درجات کفر |
93 |
کبیرہ کاارتکاب |
94 |
جمال ایمان |
96 |
الباب الثالث |
|
توحید باری تعالی |
97 |
اقسا م توحید |
98 |
توحید ربوبیت |
98 |
کفار کاعقیدہ |
100 |
توحید کاعقیدہ |
100 |
توحید الوہیت |
102 |
دعوت انبیاء |
103 |
عبادت کامعنی |
106 |
اقسام |
107 |
زبانی عبادت |
111 |
نبی ولی کو پکارنا |
111 |
شرکیہ وظائف |
112 |
وسیلہ |
113 |
الاستعاذہ |
114 |
غیر اللہ کے نام کاسوال |
120 |
دم |
121 |
تعویذ |
122 |
قسم |
122 |
نام رکھنا |
124 |
بدنی عبادات |
127 |
قیام |
128 |
رکوع ۔سجدہ |
129 |
تعظیمی سجدہ |
130 |
طواف |
132 |
اعتکاف |
132 |
مالی عبادات |
134 |
نذر ونیاز |
136 |
ذبح لغیر اللہ |
140 |
اہل کامعنی |
142 |
قربانی |
144 |
چڑھاوا |
144 |
چادر پوشی |
146 |
توحید اسماء وصفات |
148 |
صفات باری تعالی |
146 |
تعداد صفات |
150 |
سلف صالحین کامذہب |
150 |
الحادذ |
161 |
کیفیت |
152 |
تاویل |
154 |
تعطیل |
156 |
تحریف |
156 |
تشبیہ وتمثیل |
159 |
شبہ کاازالہ |
161 |
تفویض |
163 |
عتزیہ |
166 |
اقسام صفات |
167 |
صفات کی تفصیل |
168 |
ذات |
166 |
نفس |
169 |
وجہ |
169 |
عین وبصرہ |
170 |
سمع |
171 |
یدان |
171 |
کف |
172 |
اصابع |
173 |
ساق |
174 |
رحل وقدم |
175 |
قدرت واختیار |
178 |
رحمت |
183 |
کارساز |
186 |
شافی |
187 |
حرام دواء |
186 |
اولاد کاہبہ کرنا |
188 |
خوشی وغمی |
190 |
زندگی وموت |
190 |
حیات |
191 |
علم |
193 |
علم غیب |
195 |
کلام |
199 |
کلام نفسی |
202 |
علو |
204 |
علو کاانکار |
206 |
خلول |
207 |
وحدۃ کاانکار |
206 |
استوی علی العرش |
211 |
نزول |
214 |
ابن تیمیہ پر الزام |
217 |
الضحک |
219 |
الحب والفرح |
220 |
کراہت وغضب |
221 |
معیت |
221 |
حاضر وناظر |
224 |