اسلام ایک دین فطرت ہے اور خدا تعالیٰ نے تمام تر احکامات انسان کی فطری ضرورتوں کے عین مطابق نازل فرمائے ہیں لیکن مسلم معاشرے میں ایک ایسے فرقے کا بھی وجود ہے جس نے اپنے عقائد میں اس قدر غلو اختیار کیا کہ عیسائیوں کے نظریہ تثلیث کو بھی پیچھے چھوڑ دیا۔ زیر مطالعہ کتاب شہید اسلام علامہ احسان الہٰی ظہیر کی گرانقدر تصنیف ہے جس میں انہوں نے اپنے مخصوص انداز میں صوفیت کے چہرے پر چڑھے ہوئے نقاب کو اتار پھینکا ہے۔ علامہ صاحب نے تصوف کے اصول، بنیاد اور مصادر پر تفصیلی مباحث پیش کرنے کے ساتھ ساتھ کسی تصنع اور تکلف کے بغیر تصوف کی دوسرے مذاہب کے ساتھ واضح مشابہت کو بیان کیا ہے۔ مولانا نے نہ صرف صوفیت کی اپنی معتبر کتابوں کے حوالے دئیے ہیں بلکہ دیگر مذاہب کی کتابوں کے ڈھیروں حوالے موجود ہیں۔ اس کتاب میں کچھ اشیاء ایسی پیش کی گئی ہیں جن سے ابھی تک کسی اور نے بحث نہیں کی اور ایسے پہلو سامنے لائے گئے ہیں جن کی طرف عام محققین کی نظر نہیں گئی۔ مولانا نے خصوصی طور پر ایک باب صوفیاء اور شیعہ کے متلعل قائم کیاہے جس میں ثابت کیا گیا ہے کہ صوفی اور شیعہ بہت سے عقائد میں مشترک ہیں۔
عناوین |
|
صفحہ نمبر |
عرض مترجم |
|
7 |
مقدمہ |
|
9 |
پہلا باب: تصوف کی بنیاد اور تاریخ |
|
19 |
پہلی فصل: اسلام کتاب و سنت کے اتباع کا نام ہے |
|
19 |
دوسری فصل:تصوف کا اصل اور اس کے مشتقات |
|
31 |
تیسری فصل: تصوف کی تعریف |
|
51 |
چوتھی فصل : تصوف کی ابتدا اور اس کا ظہور |
|
56 |
دوسرا باب: تصوف کے مصادر اور مآخذ |
|
74 |
ابراہیم بن ادھم کا واقعہ |
|
76 |
گوتم بدھ کا واقعہ |
|
80 |
ترک نکاح |
|
84 |
عیسائیت |
|
91 |
ترک دنیا |
|
93 |
ظاہری حلیہ اور لباس |
|
101 |
ہندو اور فارسی مذاہب |
|
131 |
افلاطون کے جدید افکار |
|
155 |
تیسرا باب: شیعیت اور تصوف |
|
181 |
جابر بن حیان |
|
183 |
عبدک |
|
191 |
تصوف کے سلسلے |
|
192 |
وحی کا نزول اور فرشتوں کی آمد |
|
205 |
ولی اور نبی کے درمیان مساوات |
|
233 |
ولی کی نبی پر فضیلت |
|
235 |
نبوت کا اجراء |
|
246 |
عصمت اولیاء |
|
256 |
زمین کا کسی بھی وقت حجت سے خالی نہ ہونا |
|
264 |
امام کی معرفت ضروری ہے |
|
268 |
ولایت اور وصیت |
|
271 |
حلول اور تناسخ کا عقیدہ |
|
277 |
مراتب صوفیا |
|
287 |
تقیہ |
|
292 |
ظاہر او رباطن |
|
301 |
شریعت و احکام شریعت کا منسوخ اور ختم ہونا |
|
317 |
مصادر و مراجع |
|
355 |