موجودہ دور میں ذرائع ابلاغ موثر اور وسیع ترین ہتھیار ہے ۔ میڈیا پر قابض قوتیں اس کے ذریعے اچھے کو برااور برے کو اچھا ثابت کردیتی ہیں ۔یورپ اورامریکہ کےتمام نشریاتی اداروں،اخبارات ،رسائل اور دیگر تمام ذرائع ابلاغ پر قابض یہود نصاریٰ جہاں اپنے باطل اور فرسودہ عقائد نظریات کی اشاعت کررہے ہیں۔ وہاں اسلامی عقائد وتعلیمات ،پیغمبر اسلام ﷺ کی ہدایات وشخصیت اوراسلامی شعائر پر مسلسل حملے کررہے ہیں۔مغربی ذرائع ابلاغ مؤثر انداز میں پوری دنیا میں یہودیت ،عیسائیت ،لادینیت ،قادیانیت اور دوسرے مذاہب باطلہ کی تبلیغ کررہا ہے ۔اور اسلام کے بارے میں لوگوں کےدلوں میں طرح طرح کےشکوک وشبہات پیدا کر کے اسے قبول کرنے سے انہیں روک رہا ہے ۔عقائد کا موضوع فلسفہ اور منطق کی طرح نہایت بوریت کا حامل ہے ،اس کی مشکل اور پچیدہ ابحاث سے عموما طبیعت اُچاٹ ہوجاتی ہے کم لوگ ایسے ہوتے ہیں جو عقائد کواپنا موضوع بحث بناتے ہیں اور اسی کواوڑھنا بچھونا بنا کر ہر دم مشقت طلب ابحاث کی کھود کرید میں لگے ہوں۔خصوصا پاکستان اور ہندوستان میں ۔ہاں عالمِ عرب میں عقائد کا موضوع نہایت اہمیت ہے پی ایچ ڈی کے اکثر مقالات کا دائرہ موضوع عقائد کے گرد گھومتا دکھائی دیتا ہے ۔مکالمہ بین المذاہب کو بین الاقوامی اور عالم گیرت کے اس پر فتن دور میں مختلف فورموں پر اٹھایا جارہا ہے جس سے وحدت ِ ادیان کی طرح مضر اور نقصان دہ مقاصد حاصل کرنے کی کوشش ہور ہی ہے اس لیے علماء کواس سے پہلوتہی نہیں کرنی چاہیے اوراس عنوان سےاپنی کوششوں اور مساعی کو مرتب کرنا چاہیے،تاکہ احقاق حق اور ابطال باطل کا فریضہ بحسن وخوبی انجام پذیر ہو۔ زیر نظر کتاب’’مکالمہ بین المذاہب ‘‘ مولانا ولی خان المظفر(مدرس جامعہ فاروقیہ،کراچی) کی ان محاضرات پر مشتمل ہےجو انہوں نے جامعہ فاروقیہ ،کراچی میں مناظر ہ کورس کے کےطلبا کے لیے بیان کیے ۔اس میں انہوں نےادیان ومذاہب ہی نہیں تقریبا قدیم وجدید فرقوں ،مسالک ،افکار ونظریات پر بھی خوب نظر ڈالی ہے او ران کااچھا خاصا استقصاء واحاطہ کیا ہے،اس جہت سے اگر دیکھا جائے تویہ ایک مستقل مذاہب وفرق اور نظریات وفلسفوں کے انسائیکلوپیڈیا کی حیثیت رکھتاہے۔اللہ تعالیٰ اسے طالبانِ علوم نبو ت کےلیے نفع بخش بنائے۔ آمین(م۔ا )
عناوین |
|
صفحہ نمبر |
تقریظ .... مولاناسلیم اللہ خان |
|
17 |
عرض مرتب |
|
19 |
پیش گوئی |
|
21 |
افتتاحیہ |
|
31 |
سختہائے گفتنی |
|
34 |
باب اول : ادیان و مذاہب |
|
37 |
دین |
39 |
|
اسلام |
|
41 |
اسلام کے قوی پہلو |
|
42 |
اسلامی تعلیمات |
|
42 |
قرآن |
|
44 |
پیغمبر اسلام |
|
44 |
شریعت |
|
46 |
فقہ |
|
46 |
فتویٰ |
|
47 |
اجماع |
|
48 |
اجتہاد |
|
48 |
وحی |
|
48 |
توحید |
|
49 |
توحید کےدلائل |
|
49 |
اسلام کی مذہبی زبان عربی |
|
49 |
جاہلیت |
|
50 |
کافر ؍ کفر |
|
51 |
مرتد |
|
52 |
بدعت؍ بدعتی |
|
52 |
زندقہ ؍ زندیق |
|
54 |
الحاد |
|
55 |
حدود اللہ |
|
55 |
ختم نبوت |
|
55 |
عیسائیت |
|
63 |
عیسائیت کے قدیم فرقے |
|
65 |
مشہور ترین اور مؤثر جدید فرقے بھی تیں ہی ہیں |
|
65 |
اناجیل |
|
66 |
انجیل برناباس |
|
66 |
توریت |
|
66 |
زبور |
|
67 |
بائبل |
|
67 |
مجالس قسطنطین |
|
68 |
بائبل مستند کتاب نہیں |
|
69 |
بائبل کےتضادات |
|
69 |
بائبل کی اغلاط |
|
72 |
کیا بائبل کی کتابیں الہامی ہیں ؟ |
|
75 |
ہمارا نقطہ نظر |
|
75 |
اس حوالے سے تین مغالطے |
|
76 |
بائبل کی تحریفات |
|
76 |
تحریف لفظی کی تین قسمیں |
|
77 |
تبدیلیاں |
|
77 |
اضافات |
|
78 |
تحرف حذف |
|
79 |
مغالطے |
|
80 |
تثلیث |
|
81 |
باپ کی تعریف |
|
81 |
بیٹے کی تعریف |
|
81 |
روح القدس کی تعریف |
|
81 |
جسمیت اور مکانیت |
|
82 |
تثلیث ...عیسیٰ کے اقوال کی روشنی میں |
|
82 |
خدا کا بیٹا |
|
83 |
میں اور باپ ایک ہیں |
|
83 |
قرآن پر عیسائیوں کےاعتراضات |
|
84 |
احادیث پر عیسائیوں کےاعتراضات |
|
85 |
آپ ﷺ کی نبوت کی اثبات |
|
87 |
فائدہ |
|
88 |
کانونٹ |
|
89 |
بعثنی |
|
89 |
حائظیہ |
|
89 |
بپتسمہ |
|
89 |
صلیبی جنگیں |
|
90 |
کرسمس |
|
91 |
گڈفرائیڈے |
|
91 |
ایسٹر |
|
92 |
بیت اللحم |
|
92 |
جلیل ؍ گلیلی |
|
93 |
ہیرود |
|
93 |
کلیسا |
|
93 |
کیتھیڈرل |
|
94 |
اپبے |
|
94 |
چرچ آف انگلینڈ |
|
94 |
ویسٹ منسٹراپبے |
|
95 |
کارڈینل |
|
96 |
رہبانیت ؍ پاپائیت |
|
96 |
راہب ؍ پادری |
|
99 |
گریگری |
|
99 |
لاٹ پادری |
|
99 |
مارمن |
|
100 |
میتھو ڈسٹ |
|
100 |
فرسان مالطا اور العنظمۃ التصیریۃ العالمیۃ |
|
101 |
یہودیت |
|
102 |
حضرت ابراہیم |
|
102 |
حضرت اسرائیل |
|
103 |
حضرت موسیٰ |
|
103 |
حضرت طالوت |
|
104 |
حضرت داؤد |
|
104 |
بنی اسرائیل کی شکست اور بخت وعیسیٰ کی آمد |
|
105 |
حضرت خاتم النبین ﷺ |
|
106 |
موجودہ اسرائیل اور موجودہ فلسطین |
|
106 |
اسرائیل ، الفتح اور حماس |
|
110 |
یورپین یہودی |
|
112 |
یہودی فرقے |
|
112 |
تورات ، تلمود اور پروٹوکولز |
|
113 |
عیدیں |
|
113 |
یوم السبت |
|
114 |
یوم کیر؍ یوم کفارہ ؍ تکفیر |
|
114 |
نبوکدنصر ؍بخت نصر |
|
114 |
صیہون ؍ صہونیت |
|
115 |
تعلیمات |
|
117 |
تاؤمت کی مقبولیت |
|
119 |
تاؤمت اپنے بانی کے بعد |
|
119 |
بانی مذہب |
|
120 |
مذہبی کتاب |
|
121 |
چین کے بڑے مذاہب ؍ چینی فلسفہ |
|
121 |
تاؤمت کے فرقے |
|
122 |
کنفیوشزم |
|
123 |
کتب |
|
124 |
شنٹوازم |
|
125 |
شنٹوازم کی کتابیں |
|
126 |
کامی |
|
126 |
عبادت |
|
126 |
سکھ مت |
|
127 |
اکالی |
|
129 |
گروگوبند سنگھ |
|
130 |
رنجیت سنگھ |
|
130 |
بدھ مت |
|
131 |
مہاتمام گوتم بدھ |
|
132 |
بدھ مت بطور مذاہب |
|
134 |
بدھ فلسفہ |
|
135 |
کتب |
|
136 |
تاریخ |
|
137 |
فرقے |
|
139 |
نروان |
|
141 |
یوآن چوانگ |
|
141 |
ہیون سانگ |
|
141 |
جین مت |
|
142 |
بانی مذہب |
|
142 |
تعلیمات |
|
143 |
آہنسا |
|
143 |
اب نشد |
|
145 |
ہندومت |
|
146 |
تعریف |
|
146 |
کتب |
|
146 |
برہمن |
|
147 |
برہمو سماج |
|
147 |
بالمکی |
|
148 |
کیلاش |
|
148 |
اوشا |
|
149 |
ستی |
|
149 |
اوم |
|
149 |
کرشن شری |
|
150 |
سومنات |
|
151 |
دیوداسی |
|
152 |
دیوی |
|
152 |
ذات پات کا نظام |
|
152 |
شوجی |
|
153 |
تناسخ |
|
153 |
ادویتا |
|
154 |
اندرا |
|
155 |
اتت |
|
155 |
اوتار |
|
155 |
ہنومان |
|
156 |
دیوالی |
|
156 |
ہولی |
|
156 |
جنم اشٹمی |
|
157 |
موریا سلطنت |
|
157 |
جوگی ؍جوگ ؍یوگی؍یوگ |
|
158 |
وشنو |
|
158 |
وشوامتر |
|
159 |
مہابھارت |
|
159 |
بھگوت گیتا |
|
159 |
ہندی زبان |
|
160 |
مجوسیت |
|
161 |
آگ کی عبادت اور پارسی |
|
162 |
ژند |
|
163 |
اوستا |
|
164 |
اہرمزد |
|
165 |
گشتاسپ |
|
165 |
زرتشت |
|
166 |
صائبین ؍آفتاب پرست |
|
167 |
عبادت کے طریقے |
|
167 |
صائبہ |
|
168 |
کاہن؍کہانت ؍ نجومی |
|
170 |
باب ثانی : فرق ومکاتب |
|
171 |
اسلامی فرقے.... مختصر مختصر |
|
173 |
اہل تقلید |
|
178 |
رافضہ |
|
178 |
خارجیہ |
|
180 |
جبریہ |
|
180 |
قدریہ |
|
181 |
جہمیہ |
|
181 |
مرجیہ |
|
182 |
اہل السنۃ والجماعت ؍ طائفہ منصورہ |
|
183 |
دی نیشن آف اسلام |
|
183 |
دیوبندی |
|
184 |
اہل حدیث |
|
185 |
جماعۃ المسلمین ؍حزب اللہ ؍توحیدی |
|
186 |
وہابی |
|
186 |
بریلوی |
|
187 |
فرقہ گوہر شاہی |
|
187 |
مقلدین |
|
188 |
تصوف |
|
190 |
قادریہ |
|
191 |
سہروردی ؍ سہروردیہ |
|
192 |
نقشبندیہ |
|
192 |
چشتیہ |
|
193 |
حلولیہ |
|
193 |
حریریہ |
|
194 |
احباب ؍ تجانیہ |
|
194 |
حکیمیہ |
|
196 |
حلمانیہ |
|
196 |
روحانیہ ؍روشنیہ ؍بایزیدانصاری؍پیر تاریک |
|
197 |
پیر بابا |
|
198 |
حلال خوریہ ؍ حروفیہ |
|
199 |
معتقدات |
|
200 |
جلوتیہ ؍ بیرامیہ |
|
201 |
قلندریہ |
|
202 |
سیاریہ |
|
203 |
شاذلیہ |
|
203 |
خفیفہ |
|
204 |
پنج تنی |
|
205 |
سالمیہ ؍ سہیلیہ |
|
207 |
سالمیہ کے عقائد |
|
208 |
حشویہ |
|
208 |
سعدیہ جباویہ |
|
209 |
اباحیہ |
|
210 |
شیعہ |
|
211 |
رافضی |
|
212 |
ذمیہ |
|
212 |
سرحوبیہ ؍ جارودیہ |
|
212 |
ممطوریہ |
|
213 |
کاملیہ |
|
213 |
خشابیہ ؍ مختاریہ ؍ کیسانیہ |
|
214 |
مغیریہ |
|
215 |
مغیریہ کے عقائد |
|
215 |
مفضلیہ |
|
216 |
مدثریہ |
|
217 |
تقیہ |
|
218 |
اثنا عشریہ |
|
220 |
امامیہ |
|
221 |
ناؤسیہ |
|
221 |
مومنہ جماعت |
|
222 |
میمونیہ |
|
223 |
خطابیہ |
|
224 |
نوربخشہ ؍ صوفیہ |
|
224 |
زیدیہ |
|
225 |
نعیمیہ |
|
226 |
اسماعیلی ؍ فاطمی |
|
227 |
آغاخان |
|
228 |
فدائی |
|
228 |
جدید آغاخانیت |
|
228 |
آغا خانیوں کاحقیقی کلمہ |
|
229 |
آغا خانیوں کا سلام |
|
229 |
آغا خانیوں کے پیر (نبی اورعلی) |
|
229 |
مقدس کتاب گنان |
|
230 |
باطنیہ |
|
230 |
قرامطہ |
|
231 |
بوہرہ ؍بہرہ؍ داؤدی |
|
232 |
خارجی ؍خوارج |
|
233 |
اباضیہ |
|
235 |
ازارقہ |
|
236 |
حازمیہ |
|
237 |
معلومیہ |
|
237 |
مرجیہ |
|
238 |
مریسیہ |
|
239 |
جہمیہ ؍ جبریہ |
|
239 |
معطلہ |
|
240 |
معتزلہ ؍ قدریہ |
|
241 |
مشبہ |
|
242 |
نجاریہ |
|
242 |
ملاحیہ |
|
243 |
خرمیہ ؍ خراسانیہ |
|
243 |
ناصبیہ ؍یزیدیہ |
|
244 |
ذکری؍ داعی |
|
245 |
بہائی؍ بابی |
|
246 |
مہدوریہ |
|
247 |
سرسید محمد جونپوری کےکچھ حالات |
|
248 |
غلام پرویز ؍ پرویزیہ |
|
250 |
جدیدیت ؍ تجدد پسند ؍ غامدیت |
|
251 |
سر سید |
|
252 |
چکڑالوی |
|
253 |
مودودی |
|
254 |
فکری |
|
254 |
اشعریہ مالیزیہ |
|
255 |