دنیا کے ہر مذہب میں خدا کے تعارف‘ اس کے اقرار‘ اس سے انسان کے تعلق اور اس تعلق کے حامل انسان کی خصوصیات کو مرکزیت حاصل ہے۔ مختصراً‘ مذہب خدا کا تعارف اور بندگی کا سانچہ ہے۔ جدید عہد مذہب پر فکری یورش اور اس سے عملی روگردانی کا دور ہے۔ لیکن اگر مذہب سے حاصل ہونے والے تعارفِ خدا اور تصور خدا سے انکار بھی کر دیا جائے تو فکری اور فلسفیانہ علوم میں’خدا‘ ایک عقلی مسئلے کے طور پر بھی موجود رہتا ہے۔ خدا کے مذہبی تصور اور اس سے تعلق کے مسئلے کو حل کرنے کے لیے جدیدیت نے اپنی ابتدائی تشکیل میں ایک مجہول الٰہ کا تصور دیا تھا جس کی حیثیت ایک فکشن سے زیادہ نہیں تھی۔الحاد سے عام طور پر خدا کا انکار مراد لیا جاتا ہے اور دہریت اس کی فکری تشکیلات اور تفصیلات پر مبنی ایک علمی مبحث اور تحریک ہے۔زیرِ تبصرہ کتاب میں الحاد کا تعارف‘ پس منظر‘ اسباب کو بیان کیا گیا ہے اور کتاب کے تین حصے کیے جا سکتے ہے۔پہلے حصے کو محمد دین جوہر نے تالیف کیا ہے ‘ جس میں ہم عصر الحاد پر ایک نظر ڈالی گئی ہے۔دوسرے حصے کو محمد مبشر نذیر نے ترتیب دیا ہے جس میں مسلم اور مغربی معاشروں پر الحاد جدید کے اثرات کو تفصلاً بیان کیا گیا ہے اور اس حصے میں سات ابواب ہیں۔ اور تیسرے حصے کو حافظ محمد شارق نے مرتب کیا ہے جس میں الحاد اور جدید ذہن کے سوالات کو بیان کیا گیا ہے اور تیسرے حصے میں مزید مصنف نے چار حصے مرتب کیے ہیں۔ کتاب کا اسلوب نہایت عمدہ‘سادہ اور عام فہم ہے۔ یہ کتاب’’ الحاد ایک تعارف ‘‘ محمد دین جوہر‘ محمد مبشر نذیر اور حافظ محمد شارق کی تصنیف کردہ ہے۔آپ سب تصنیف وتالیف کا عمدہ شوق رکھتے ہیں‘ اس کتاب کے علاوہ ان کی درجنوں کتب اور بھی ہیں۔ دعا ہے کہ اللہ تعالیٰ مؤلفین وجملہ معاونین ومساعدین کو اجر جزیل سے نوازے اور اس کتاب کو ان کی میزان میں حسنات کا ذخیرہ بنا دے اور اس کا نفع عام فرما دے۔(آمین)( ح۔م۔ا )
عناوین |
صفحہ نمبر |
ہم عصرالحادپرایک نظرازمحمددین جوہر |
|
ہم عصرالحادپرایک نظر |
11 |
الحادکےعقلی اسباب |
13 |
الحادکےنفسی اسباب |
17 |
استعماری غلامی بطورمنبع الحاد |
22 |
الحادجدیدکےمسلم اورمغربی معاشروں پراثرات ازمحمدمبشرنذیر |
|
باب:1الحادکی تعریف |
27 |
باب2:یورپ میں الحادکی تحریک |
31 |
یورپ عیسائی عہدمیں |
31 |
ری نی ساں اوریفارمیشن کی تحریکیں |
33 |
ڈی ازم کی تحریک |
37 |
سیکولرازم کافروغ |
39 |
باب3:مسلم فاسروں میں الحادکافروغ |
41 |
مسلم اشرافیہ |
41 |
روایتی مسلم علماء |
42 |
متجدین |
43 |
جدیدمصلحین |
44 |
باب4:مغربی مسلم معاشروں پرالحادلےاثرات |
45 |
عقائدفلسفہ اورنظریات |
45 |
سیاست |
47 |
معیشت |
48 |
اخلاق اورمعاشرت |
54 |
باب5:الحادکی سائنسی اساسات کاانہدام |
63 |
بک بینگ کانظریہ |
65 |
کائنات کاانٹیلی جنٹ ڈیزائن |
66 |
سگمنڈفرائڈکےنظریات کی تردید |
69 |
کمیونزم کازوال |
69 |
باب6:الحاد،اکیسویں صدی اورہماری ذمہ داریاں |
73 |
باب7:ایتھی ازم کےاسلام پرسوالات اوران کےجوابات |
77 |
الحداورجدیدذہن کےسوالات ازحافظ محمدشارق |
|
حصیہ اول:الحادکاتعارف |
85 |
الحاد |
86 |
الحادمطلق |
86 |
لاادریت |
87 |
ڈیزم |
87 |
موجودہ الحادکی تاریخ |
89 |
بیسویں صدی کی سائنسی تحققات کی الحادپرضرب |
93 |
اقوام عالم پرالحادکےاثرات |
95 |
ہندو |
95 |
بدھ مت اوردیگرمشرقی ایشیائی مذاہب |
96 |
مسلم |
96 |
الحادجدیددورمیں |
99 |
نیواتھیزم |
99 |
ملحدین کےافکار |
101 |
مذہب |
101 |
نفس انسانی کےمتعلق ملحدین کانقطہ نظر |
102 |
طرزحیات |
102 |
مطلق آزادی کاتصور |
103 |
معاشی نظام |
103 |
اباحیت اورجنسی آزادی |
104 |
اصول ومبادی |
106 |
رائےفہم اورخلاف عقل |
106 |
معیارقبولیت |
107 |
ذرائع علم |
109 |
حواس خمسہ |
109 |
عقلی استدلال |
109 |
خبر |
110 |
ثبوت اورنظیر |
111 |
حصہ دوم:خدامذہب اورسائنس |
113 |
مذہب اورجدیدسائنسی استدلال |
113 |
مذہب اورسائنس کی قطعیت |
121 |
منبع علم’’قرآن‘‘کی قطعیت کیسےپرکھی جائے.؟ |
125 |
سائنس اورانکارخدا |
127 |
نظریہ ارتقاءاورخدا |
131 |
یاسائنس خداکاانکارکرسکتی ے |
135 |
کیاکائنات اتفاقی حادثہ ہے |
139 |
خدااورکائنات کی ازلیت |
137 |
حصہ سوم:ملحدین کےعمومی سوالات |
143 |
خداکاخالق کون؟ |
143 |
خدانظرکیوں نہیں آتا |
145 |
بن دیکھےخداپریقین کیوں؟ |
146 |
قدرتی آفات کیوں آتی ہیں |
148 |
خداکی عبادت کیوں کی جاتی ہے |
150 |
آخرت میں سزاکی مدت |
151 |
مذاہب میں اختلاف کیوں.؟ |
152 |
حصہ چہارم:ضمیمہ |
155 |
شہدکی مکھی |
155 |
کائنات کی نظم اورجودخداوندی |
157 |
الحادکی وجوہات اوراس کےسدباب کی حکمت عملی |
159 |
یورپ میں الحادی فکرکےمحرکات اورموجودہ مسلمان |
159 |
مذہب بیزاری کی وجوہات اوراس کےتدارک کی حکمت عملی |
167 |
مذہبی ومعاشرتی حالات |
167 |
شخصی وجوہات |
169 |
نفس پرستی |
169 |
عقلی ونظریاتی وجوہات |
169 |
موروثی الحاد |
170 |
مغربی تہذیب سےمرعوبیت |
171 |