اہل اسلام میں یہ بات روز اول ہی سے متفق علیہ رہی ہے کہ ان کے لیے علم ومعرفت کے حصول اور رہنمائی کے قابل اعتماد ذرائع صرف دو ہیں:ایک اللہ کی کتاب اور دوسرا ذریعہ اللہ کے آخری رسول ﷺ کی حدیث وسنت ہے۔امت میں جب بھی کوئی گمراہی رونما ہوتی ہے اس کا ایک بڑا سبب یہ تھا کہ ان میں سے کسی ماخذ کی اہمیت کو نظر انداز کر دیا گیا ۔ہماری بدقسمتی ہے کہ موجودہ زمانے میں بعض لوگوں نے ’حسبنا کتاب اللہ ‘کے قول حق کو اس گمراہ کن تصور کے ساتھ پیش کیا کہ کتاب اللہ کے بعد سنت رسول ﷺ کی ضرورت ہی نہیں رہی۔اس طرح بعض افراد رسول مقبول ﷺ کے بارے میں یہ تصور پیش کرتے رہے ہیں کہ ان کا کام محض ہرکارے کا تھا۔معاذ اللہ۔زیر نظر کتاب میں جو کہ ایک عظیم المرتبت مصری عالم کی تصنیف ہے،ان تمام شبہات کا ازالہ کرتے ہوئے سنت رسول کے صحیح مقام ومرتبے کا تعین کیا گیاہے۔اس موضوع پر ویسے تو بے شمار کتابیں لکھی جا چکی ہیں لیکن اس کی انفرادی خصوصیت یہ ہے کہ اس میں سنت کی حجیت کو عصمت انبیاء کے تصور سے مربوط کیا گیاہے۔بلامبالغہ یہ بحث جس قدر تفصیل کے ساتھ اس کتاب میں آئی ہے وہ موجودہ دور کی شایدہی کسی اور تصنیف میں نظر آئے۔(ط۔ا)
عناوین |
|
صفحہ نمبر |
حرف آغاز |
|
15 |
تعارف |
|
19 |
مقدمہ |
|
27 |
باب اول:سنت کے معانی |
|
39 |
سنت کا لغوی مفہوم |
|
41 |
سنت کا فقہی مفہوم |
|
49 |
شوافع کے نزدیک سنت کی اصطلاح |
|
49 |
احناف کے نزدیک سنت کی اصطلاحذ |
|
53 |
حنابلہ کے نزدیک سنت کی اصطلاح |
|
67 |
اصول فقہ میں سنت کا مقام |
|
68 |
باب دوم:عصمت انبیاء |
|
105 |
عصمت کی تعریف |
|
107 |
انبیاء کن چیزوں سے معصوم ہیں؟ |
|
118 |
قسم اول |
|
118 |
دوسری قسم |
|
133 |
پہلا مسلک سے چھٹا مسلک |
|
153۔165 |
انبیاء کا ناپسندیدہ چیزوں سے محفوظ ہونا |
|
175 |
انبیاء کو اجتہاد کی اجازت :ائمہ کے مسالک |
|
195 |
پہلے سے تیسرا مسلک |
|
195۔198 |
اختیار کردہ مسلک اور اس کی دلیل |
|
199 |
انبیاء کے اجتہاد کے منکرین کے دلائل اور ان کے جوابات |
|
200 |
انبیاء کو اجتہاد کا حکم اور ان سے اس کا صدور |
|
222 |
حنفیہ کے دلائل |
|
261 |
احتیار کردہ مسلک |
|
290 |
باب سوم:حجیت سنت |
|
351 |
حجیت سنت کا مفہوم |
|
353 |
باب چہارم:حجیت سنت کے دلائل |
|
411 |
پہلی دلیل |
|
415 |
دوسری دلیل |
|
422 |
تیسر ی دلیل |
|
435 |
چوتھی دلیل |
|
469 |
پانچویں دلیل |
|
491 |
چھٹی دلیل |
|
511 |
ساتویں دلیل |
|
525 |
باب پنجم:منکرین حجیت سنت کے بعض شبہات اور ان کے جوابات |
|
611 |
حجت کی حفاظت،اس کے حامل کی عدالت ہی سے حاصل ہوتی ہے |
|
641 |
کتابت کا مرتبہ حافظہ سے کم ہے |
|
646 |
باب ششم:سنت سے متعلق کچھ اہم مباحث |
|
781 |
پہلی بحث:کتاب اللہ کے مقابلہ میں سنت کا مقام |
|
783 |
دوسری بحث:سنت کی قسموں کے بارے میں |
|
799 |
تیسری بحث:سنت کی مستقل تریحی حیثیت |
|
813 |
اب بات کا بیان کہ ایک فریق کے ساتھ اختلاف لفظی ہے اور دوسرے کے ساتھ حقیقی |
|
859 |
زیر بحث مسئلہ سے متعلق امام شافعی کی دو باتیں |
|
861 |
فہارس ۔اشاریے |
|
869 |