قرآن مجید واحد ایسی کتاب کے جو پوری انسانیت کےلیے رشد وہدایت کا ذریعہ ہے اللہ تعالی نے اس کتاب ِہدایت میں انسان کو پیش آنے والےتما م مسائل کو تفصیل سے بیان کردیا ہے جیسے کہ ارشادگرامی ہے کہ و نزلنا عليك الكتاب تبيانا لكل شيء قرآن مجید سیکڑوں موضوعا ت پرمشتمل ہے۔مسلمانوں کی دینی زندگی کا انحصار اس مقدس کتاب سے وابستگی پر ہے اور یہ اس وقت تک ممکن نہیں جب تک اسے پڑ ھا اور سمجھا نہ جائے۔اسے پڑھنے اور سمجھنے کا شعور اس وقت تک پیدار نہیں ہوتا جب تک اس کی اہمیت کا احساس نہ ہو۔قرآن مجید قیامت کے قیام تک آنے والی انسانیت کے نام ایک مستقل دعوت ہے جس میں مادی زندگی کی نسبت ایمانی اور اخلاقی زندگی کے لوازم کے تعمیر وتزکیہ پر توجہ دی گئی ہے ۔انسانی روح کی بالیدگی اور پاکیزگی اس کا خاص موضوع ہے۔حقیقت نفس انسانی کی معرفت اور حکمت پر یہ کتاب مبین باربار متنوع پہلوؤں سے متوجہ کرتی ہے ۔نفس انسانی کی تین حالتوں امّارہ، لوّامہ اور مطمئنہ پر جس قدر گہرائی پر گیرائی سے ساتھ کلام مجید میں شرح وبسط کے ساتھ بیان کیاگیا ہے۔قرآن مجید نے اس موضوع کے حوالے سے نفس انسانی کے پہلو پر مختلف جہات سے توجہ دلائی ہے ۔اگر قرآن مجید کا جدید علم النفس کے حوالےسے مطالعہ کیا جائے تو اعجاز القرآن کےعجیب پہلو سامنے آتے ہیں ۔ زیر تبصرہ کتاب’’القرآن شئی عجیب‘‘ پروفیسر غلام نبی طارق کی تصنیف ہے ۔موصوف عربی زبان وادب اور اس زبان کی لطافت، فصاحت اور بلاغت کاکامل شعوررکھتے ہیں ۔انہوں نےمدت العمر قرآن مجید کا علم النفس کے حوالے سے اختصاصی مطالعہ کیا ہے اور قرآن مجید کے اس سب سے اہم موضوع پر نکتہ سنجی اور دقیقہ رسی سے کام لیتے ہوئے اس کے تمام تر مطالب کو اس کتاب میں سمیٹنے کی کوشش کی ہے ۔مصنف نے اس کتاب کو دوحصوں میں تقسیم کیا ہے ۔ پہلےحصے میں نفس محرکہ کے حوالے اس موضوع کے مبادیات کوپیش کیا ہے اور پھر دوسرے حصے میں نفس انسانی کے مختلف داعیات اور رویوں کو بالتفصیل بیان کیا گیا ہے ۔اس ضمن میں فاضل مصنف نے بہت گہرائی اور اعماق نظر سے آیات قرآنیہ کا مطالعہ کرتے ہوئےاس کتاب مبین کے 270 مقامات کے ان مخصوص الفاظ وتراکیب سے بحث کی ہے جو نفس انسانی کے مختلف پہلوؤں کوپیش کرتے ہیں ۔اور کتاب کے آخر میں ذخیرۂ احادیث سے سو ایسی احادیث کو پیش کیاگیا ہےجونفس انسانی کی ماہیت اور اس کے تزکیے کی مختلف صورتوں کو پیش کرتی ہیں۔قرآنیات کے موضوع پر اس جدید علمی موضوع کا مطالعہ تفہیم قرآن کی نئی جہات کو بے نقاب کرتے ہوئے قرآن فہمی کے ایک نئے اسلوب سے آشنا کرتا ہے ۔(م۔ا)
عناوین |
صفحہ نمبر |
حسن ترتیب |
6 |
حرف اول |
15 |
انتساب |
19 |
پیش لفظ |
21 |
نفس محرکۃ کے اجزاء |
24 |
نفس انسانی کی خصوصیات |
30 |
مقدمہ |
39 |
قرآن ایک عجیب چیز ہے |
54 |
الجزالاول |
|
نفس محرکہ |
55 |
نفس |
57 |
نفس کاانجن |
57 |
انسانی نفس |
59 |
فواد افتدۃ |
75 |
قلب |
78 |
العقل |
85 |
نفس ارو روج |
89 |
الفقه اور الفهم |
90 |
لب |
94 |
السمع |
98 |
بصارت |
115 |
روية |
123 |
اسماءالقرآن |
130 |
تخلیق انسانی کےتین مراحل |
139 |
روح الانسان |
142 |
مسیح ابن مریم کابیان |
149 |
جسم الانسان |
150 |
الشعور |
159 |
النظر |
161 |
الجز الثانی |
|
نفس انسانی |
173 |
الایمان |
173 |
اللہ اہل ایمان کامحافظ ہے |
176 |
انااول المسلمین |
185 |
المخلصون |
192 |
التقوي |
193 |
الخشوع |
200 |
الخشية |
202 |
تزکیہ نفس |
204 |
نفس انسانی کے محرکات |
211 |
فلسفہ خودی |
215 |
اطاعت الہی |
216 |
ضبط نفس |
216 |
نیابت الہی |
216 |
اقبال اورمرد مومن |
216 |
اقبال اورتصوف |
216 |
الولی ولیاء |
217 |
ولی کامفہوم کب بدلا |
219 |
صوفیانہ فلسفہ |
219 |
ایمان نو رہے |
243 |
پہلاغلط خیال |
244 |
دوسراغلط خیال |
245 |
اولیاء اللہ اوراولیاء الشیطان |
246 |
الشرک |
246 |
کافر |
253 |
المنافقون |
258 |
منافقين كابيان |
258 |
الاباء |
262 |
الاتيان |
264 |
الابشار |
266 |
اثم |
266 |
البر |
268 |
الاجروالاجروة |
269 |
الاجل |
270 |
اخذياخذ |
271 |
التاخير |
272 |
الاداء |
273 |
اذان |
275 |
الاذي |
276 |
الاسر |
276 |
الاسف |
277 |
لاشر |
278 |
الاف |
279 |
الافك |
280 |
الاكل |
281 |
بوس |
282 |
البخس |
283 |
التلاوة |
284 |
تمام لشي |
285 |
التوب |
286 |
الثبات |
288 |
تخن الشي |
289 |
الشقف |
290 |
اثار ولاورض |
291 |
جبر |
292 |
جحدا |
293 |
الجد |
294 |
الجدال |
295 |
الجذ |
296 |
الجزع |
297 |
الجس |
298 |
جعل |
299 |
الجمع |
300 |
الاجنتاب |
301 |
الجهد |
302 |
الجهر |
303 |
الجهل |
304 |
المحبة |
306 |
الحبط |
307 |
الحج |
308 |
الحدر |
309 |
الحرب |
310 |
الحرث |
311 |
بسط |
314 |
المباشرة |
315 |
البطش |
317 |
الباطل |
317 |
البطو |
318 |
البعث |
319 |
البغض |
321 |
الغي |
322 |
بكي يبيكي |
325 |
البلاغ |
326 |
بناءا |
327 |
البهتان |
328 |
البهجة |
329 |
البيع |
330 |
تبعه |
332 |
تجارة |
333 |
اخذ |
33 |
الترفة |
334 |
الخبيث |
335 |
الخير |
336 |
الحول |
337 |
الحور |
339 |
الحائط |
341 |
الحاجة |
342 |
الحوذ |
343 |
الحمل |
344 |
الحنين |
345 |
الحلم |
346 |
الحمد لله |
348 |
حكم |
348 |
الحلف |
349 |
الحطم |
350 |