’’مسنداحمد‘‘ ہے امام احمد رحمہ اللہ کی سب سے مشہور کتاب ہے اس سے پہلےاور اس کے بعد مسانید کے کئی مجموعے مرتب کیے گئے مگر ان میں سے کسی کو بھی مسند احمد جیسی شہرت، مقبولیت نہیں ملی ۔ یہ سات سو صحابہ کی حدیثوں کا مجموعہ ہے۔اس میں روایات کی تعداد چالیس ہزار ہے۔ امام احمد نے اس کو بڑی احتیاط سے مرتب کیا تھا۔ اس لیے اس کا شمار حدیث کی صحیح اور معتبر کتابوں میں ہوتا ہے۔بہت سے علماء نے مسند احمد کی احادیث کی شرح لکھی بعض نے اختصار کیا بعض نےاس کی غریب احادیث پر کام کیابعض نے اس کے خصائص پر لکھا اوربعض نےاطراف الحدیث کا کام کیا ۔ مصر کے مشہور محدث احمد بن عبدالرحمن البنا الساعاتی نے الفتح الربانى بترتيب مسند الامام احمد بن حنبل الشيباني کے نام سے مسند احمدکی فقہی ترتیب لگائی اور بلوغ الامانى من اسرار الفتح الربانى کے نام سے مسند احمد پر علمی حواشی لکھے ۔اور شیخ شعیب الارناؤوط نے علماء محققین کی ایک جماعت کے ساتھ مل کر الموسوعةالحديثية کے نام سے مسند کی علمی تخریج اور حواشی مرتب کیے جوکہ بیروت سے 50 جلدوںمیں شائع ہوئے ہیں۔مسند احمد کی اہمیت وافادیت کے پیش نظر اسےاردو قالب میں بھی ڈھالا جاچکا ہے ۔ زیر تبصرہ کتاب’’تہذیب الفتح الربانی ترتیب مسند امام احمد بن حنبل شیبانی ‘‘ انصار السنۃ پبلی کیشنز کی عظیم کاوش ہے۔یہ کتاب دراصل مذکورہ ادارے کی 12؍جلدوں میں مطبوعہ کتاب ’’ الفتح الربانی ترتیب مسند امام احمد بن حنبل شیبانی‘‘ کا 6؍جلدوں پر مشتمل اختصار ہے۔اختصار وتہذیب کاکام مولانا ابو حمزہ عبدالخالق صدیقی (رئیس ادارہ انصارالسنۃ پبلی)کیشنزنے انجام دیا ہے جبکہ تحقیق وتخریج کا فریضہ حافظ حامد محمود الخضری(پی ایچ ڈی رسرچ سکالر) نے انجام دیا ہے۔ مترجمین میں پروفیسر سعید مجتبیٰ سعیدی ﷾(سابق شیخ الحدیث جامعہ لاہور الاسلامیہ،لاہور ) ، شیخ الحدیث عباس انجم گوندلوی﷾ ، ابو القاسم محمد محفوظ اعوان ﷾ کےاسمائےگرامی شامل ہیں۔ اللہ تعالیٰ اس کتاب کو منظر عام پرلانے میں شامل تمام افرادکی محنت کو قبول فرمائے ۔ (آمین) (م۔ا)
نمازِ تراویح کے آداب |
27 |
یہ باب نماز تراویح کی فضیلت کےبارے میں ہےا ور اس بارے میں کہ نماز تراویح سنت ہے واجب نہیں ہے |
27 |
نمازتراویح کے سبب اوراس کامسجدمیں باجماعت ادا کرنے کا جواز کا بیان |
27 |
اس کی دلیل کابیان جو یہ کہتا ہے کہ گھر میں تراویح ادا کرنا افضل ہے |
30 |
اس کی دلیل کا بیان جو یہ کہتا ہے کہ وتر کے علاوہ نمازتراویح آٹھ رکعت ہے |
31 |
چاشت کی نماز کے بارے میں ابواب |
33 |
صلٰوۃ الضحیٰ کی فضیلت اور اس کے حکم کابیان |
33 |
صلٰوۃ الضحیٰ کےو قت اورا س کے ساتھ باجماعت ادا کرنے کے جواز کے بارے میں بیان |
34 |
فصل: ان روایات کے بارے میں جو (اس مسئلہ میں) ام المومنین سیدہ عائشہ رضی اللہ عنہا سے منقول ہیں |
35 |
وضوکے بعد نماز پڑھنے کا بیان |
36 |
تحیۃ المسجد کابیان |
37 |
نماز استخارہ کا بیان |
38 |
جوشخص شادی کا ارادہ رکھتا ہےاس کے لیے استخارہ کرنے کے بیان میں فصل |
39 |
سفر کی نماز ، آداب اورا ذکار اورا س سے متعلقہ دوسرےا مورکا بیان |
40 |
سفرکی فضیلت ،اس پرآمادہ کرنے اوراس کےبعض آداب کا بیان |
40 |
سفرکے لیےافضل دن اور مسافر کو الوداع کہنے اورا س کو وصیت کرنے اور اس کے لیے دعاکرنے کا بیان |
42 |
سفرمیں ساتھی بنانے اور اس کے سبب کابیان |
43 |
سواری پر سوارہوتے وقت اورا س کو ٹھوکر لگتے وقت کیا کہنا چاہیے اور نیز سواری پرردیف بنانے کے بارے میں بیان |
44 |
ان اذکار کا بیان، جو مسافر کے ارادے کے وقت،دورانِ سفر کہیں اترتے وقت اور اپنے وطن کو واپس ہوتے ہوئے کہتا ہے |
46 |
مسافر کے سفر سے لوٹنے کے آداب اورا س کا رات کے وقت گھر میں واپس نہ آنا اور (واپس آکر ) دو رکعتیں پڑھنے کا بیان |
48 |
جس عورت کا خاوند غائب ہو،اس پر( مرد) کے داخل ہونے کی ممانعت اس کا سبب اورا یسا کرنے والے کی وعید کا بیان |
49 |
عورتوں کے سفرکرنے ،ا ن کے ساتھ نرمی کرے ،سفرکے لیے ان کے درمیان قرعہ اندازی کرنے اور محرم کے بغیر ان کا سفر نہ کرنے کا بیان |
51 |
سفری نماز کے تقرر اورا س کے حکم کا بیان |
52 |
قصرکی مسافت اور کسی شہرمیں اقامت کی نیت سے ٹھہرنے والے کے حکم کا بیان مقیم کی اقتداء میں مسافر کانمازپوری پڑھنا کیا اہل مکہ منیٰ میں قصر نماز پڑھیں گے |
53 |
قصر نمازکی مدت ،مسافر کب پوری نماز ادا کرے گااور اقامت کی نیت نہ کرنے والے کا حکم ،ان سب امور کا بیان |
56 |
دونمازوں کو جمع کرنا |
57 |
سفرمیں نمازوں کو جمع کرنے کی مشروعیت |
57 |
ظہر وعصر اور مغرب وعشاء کو تقدیم وتاخیر کے ساتھ جمع کرکے ادا کرنا |
58 |
ظہر وعصر کو جمع کرکے ادا کرنے کا بیان |
59 |
مغرب اور عشاء کو جمع کرکے ادا کرنے کا بیان |
60 |
مقیم آدمی کا بارش وغیرہ کی وجہ سے نمازوں کو جمع کرنے کا بیان |
61 |
دونمازوں کے درمیان نفلی نماز کے بغیر ایک اذان اور اقامت سے جمع کرنے کا بیان |
62 |
سفر میں سنن مؤکدہ کا حکم |
62 |
مریض کی نماز اوربیٹھ کرنماز پڑھنے کے بارے میں ابواب |
64 |
یہ باب اس شخص کے بارے میں ہے جو بیماری وغیرہ کی وجہ سے کھڑے ہونے پر قدرت نہیں رکھتا ، وہ جیسے ممکن ہونماز پڑھ لے، اس کو کھڑا ہوکرنماز پڑھنے والے کی طرح اجرملے گا |
64 |
جو شخص فرض یا نفل نماز میں مشقت کے ساتھ کھڑے ہونے پر قادر ہو اور بیٹھ کرنماز پڑھے تو اس کو کھڑے ہوکر نماز پڑھنے والے کی بہ نسبت آدھا اجرملے گا |
66 |
بغیرکسی عذر کے بیٹھ کر نماز پڑھنے کا جواز کا بیان اورنبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم کے علاوہ کے لیےنماز کے اجر کا آدھا ہونے کا بیان |
67 |
نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم کابیٹھ کر نفلی نماز اداکرنا |
67 |
اسی باب کی فصل: نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم کا بیٹھ کرنماز پڑھنے کی صفت |
68 |
نماز باجماعت کے بارے میں ابواب |
70 |
اس کی فضیلت کے بارے میں منقول احادیث کا بیان |
70 |
فجر اور عشاء کی جماعتوں میں حاضر ہونے کی ترغیب کا بیان |
73 |
جماعت کے بارے میں تاکید اور اس پر آمادہ کرنے کا بیان |
74 |
جماعت بالخصوص عشاء اور فجر سے پیچھے رہ جانے پرسختی کا بیان |
75 |
ان عذروں کا بیان جو جماعت سے پیچھے رہنے کو جائز کردیتے ہیں |
77 |
عورتوں کے جماعت کے لیے مسجدوں کی طرف نکلنے کے بیانات |
79 |
عورتوں کو مسجد میں جانے کے لیے اجازت کا بیان |
79 |
جب فتنوں کا اندیشہ ہو تو عورتوں کو مسجد میں نہ جانے دینے کا بیان اورگھروں میں ان کی نماز کی فضیلت کا بیان |
80 |
عورتوں کے مسجد کے لیے نکلنے اور اس میں نماز پڑھنے کے آداب کا بیان |
82 |
دور والی مسجدکی اور مسجدوں کی طرف زیادہ قدم چلنے کی فضیلت کا بیان |
83 |
سکون کے ساتھ جماعت کی طرف چلنے کی فضیلت |
85 |
جوشخص شرعی حکم کے مطابق جماعت کے لیے نکلا ،لیکن اس سے پہلے نماز پڑھ لی گئی تو اس کے لیے اتنا ہی اجر ہوگا، جتنا اس جماعت کو پانے والے کو ملے گا |
87 |
امامت کا بیان، اماموں کی صفات اوران سے متعلقہ مزید احکام |
88 |
امام کے ضامن ہونے اور فاسق کی امامت کا بیان |
88 |
اس کا بیان کہ امامت کا زیادہ حق دار کون ہے |
90 |
نابینا آدمی اور بچے کی اور عورت کی عورتوں کی امامت کا بیان |
92 |
اس تخفیف کا بیان جس کو امام کا حکم دیاگیا ہے |
93 |
مقتدیوں کو لمبی نماز پڑھانے کے بارے میں سیّدنا معاذ بن جبل رضی اللہ عنہ کا قصہ اورعذر کی وجہ سے مقتدی کااکیلے نماز پڑھنے کا جواز |
95 |
رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم کا باوجود نماز مکمل کرنے کے لوگوں کو ہلکی نماز پڑھانے کا بیان |
97 |
اس امام کے حکم کا بیان ، جس کو ( دورانِ نماز) یہ یاد آجائے کہ وہ بے وضو ہے |
98 |
نماز میں امام کا اپنا نائب بنانے کا اور نائب بنانے والے امام کے آنے کے بعد نائب کا مقتدی بن جانے کا جواز |
99 |
اکیلے آدمی کا(دورانِ نماز)امامت ک طرف منتقل ہوجانے کا جواز کا بیان |
101 |
اس بات کا بیان کہ قبیلے کے امام کی عدم موجودگی میں کیا کیاجائے |
102 |
امام کا پہلی رکعت کو لمباکرنے اور اس شخص کا انتظار کرنے کا بیان جس کوو ہ داخل ہوتا ہوا محسوس کرے،تاکہ وہ رکعت پالے |
102 |
امام کا مقتدیوں کو سنانے کے لیے نماز میں اونچی آواز سے تکبیر کہنے کے جواز کا بیان اور امام کے علاوہ کسی دوسرے کا تکبیر سنانے کا حکم |
103 |
امام اور ایک مقتدی کے ساتھ جماعت کا منعقد ہوجانا، برابر ہے کہ وہ مقتدی مرد ہو یا عورت ہو یا بچہ |
104 |
مقتدیوں سے متعلقہ اور اقتداء کے احکام کے ابواب |
106 |
امام کی اتباع کے واجب ہونے اور اس سے آگے بڑھ جانے کی ممانعت کا بیان |
106 |
مفترض کی متنفل کی اور مقیم کی مسافر کی اقتداء میں نماز ادا کرنا |
110 |
وضو کرنے والے کا تیمّم کرنے والے کی اقتداکرنے کے جواز کا بیان |
110 |
مقتدی کا امام کی اقتدااس حال میں کرنا کہ ان دونوں کے درمیان کوئی چیز حائل ہو |
111 |
کھڑے ہونے پرقدرت رکھنے والے کا بیٹھے ہوئے امام کی اور کسی عذر کی وجہ سے بیٹھنے والے کا کھڑے ہونے والے امام کی اقتدا رکرنے کا بیان |
111 |
ہونے والے امام کی اقتدا کرنے کا بیان |
112 |
فاضل کا مفضلوں کی اقتداء کرنے کے جواز کا بیان |
114 |
امام اور مقتدی کے کھڑے ہونے کی جگہ کےا بواب اور صفیں بنانے کا احکام |
115 |
امام کے ساتھ ایک آدمی کے کھڑے ہونے کا بیان |
115 |
امام کے ساتھ دو آدمیوں کے کھڑا ہونے کا بیان |
116 |
مردوں کے ساتھ عورتوں اور بچوں کے کھڑے ہونے کے مقام کا بیان |
117 |
امام کا مقتدیوں سےا ونچا کھڑا ہونے اوراس کےبرعکس کا بیان |
117 |
عقلمند اور سمجھدار لوگوں کا امام کے قریب کھڑے ہونے کی مشروعیت کا بیان |
118 |
صفوں کو درست کرنے اور ملانے پررغبت دلانے کا بیان اوران میں سب سے اچھی |
120 |
اور سب سے بری صفوں کا بیان |
120 |
پہلی صف کی فضیلت کا بیان |
125 |
کیالوگ امام سے پہلے صفیں بنالیں یا نہیں |
127 |
مقتدیوں کا ستونوں کے درمیان صف بنانے کی کراہت کا بیان |
128 |
صف کے پیچھے اکیلے آدمی کا نماز پڑھنے کا بیان |
128 |
اس شخص کا بیان جو صف کےبغیررکوع کرے پھر چل کر صف میں مل جائے |
129 |
جماعت کے احکامات کے متعلق |
130 |
اقامت کے بعد فرضی نماز کے علاوہ کسی اور نماز کے نہ ہونے کا بیان |
130 |
جس آدمی نے نماز ادا کرچکنے کے بعد جماعت کو پالیاتو وہ ان کے ساتھ نفلی نماز ادا کرلے |
131 |
مسجد میں دو مرتبہ جماعت کرانے کا اور حدیث ” ایک دن میں ایک نماز دومرتبہ نہ پڑھو“ کا بیان |
134 |
جس سے کچھ نماز رہ گئی ہو ، وہ کیا کرے؟ اس کا بیان |
134 |
نماز جمعہ اور جمعہ کے دن کی فضیلت اوراس کے متعلقات کے ابواب |
136 |
یوم جمعہ کی فضیلت کا بیان |
136 |
فصل: جمعہ کے دن نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم پر کثرت سے درود بھیجنے کی ترغیب کا بیان |
137 |
جمعہ کےد ن قبولیت کی گھڑی اورا س کے وقت کا بیان |
138 |
جمعہ کی فرضیت اور اس کو ترک کرنے پر تشدید کابیان ، نیز یہ کن لوگوں پر واجب ہے |
139 |
عید یابارش کے دن جمعہ ترک کرنے کے جواز کا بیان |
140 |
جمعہ کے وقت کا بیان |
141 |
جمعہ کے لیے غسل کرنے، اچھے کپڑے پہن کر خوبصورتی اختیار کرنےا ور خوشبولگانے کا بیان |
142 |
جمعہ کے لیے جلدی جانے ، پیدل چل کرجانے ،نہ کہ سواری پر،امام کے قریب ہوکر بیٹھنے اور خطبہ کےلیے خاموش ہونے وغیرہ کی فضیلت کا بیان |
146 |
جمعہ کے لیے مسجد میں بیٹھنے اورا س کے آداب اور کسی ضرورت کے بغیر وگوں کے کندھے پھلانگنے کی ممانعت کا بیان |
148 |
خطیب کے منبر پر چڑھنے سے پہلے نفل نماز پڑھنے کابیان اوراس چیز کا بیان کہ جب وہ منبر پر چڑھ جائے تو آنے والا دو رکعت تحیۃ المسجد پڑھے گا |
149 |
جمعہ کی اذان کا بیان جب خطیب منبر پر بیٹھ جائے، نیز اس چیز کا بیان کہ عہد نبوی میں منبر کیساتھا |
150 |
دو خطبوں ،ان کی کیفیات اور آداب اور ان کے درمیان بیٹھنے کا بیان |
151 |
دوران خطبہ باتیں کرنے سے رکے رہنے ، لیکن کسی مصلحت کے لیے امام سے بات کرنے یا امام کا بات کرنے کی رخصتی اور کسی معاملے کے واقع ہوجانے کی وجہ سے خطبہ منقطع کردینے کا بیان |
155 |
دو رکعت نماز جمعہ ہونے کا بیان، اس آدمی کا حکم جس سے ایک رکعت رہ یاہجوم کردیا جائے اور جمعہ صحیح ہونے کے لیے مسجد کی شرط لگانے والے کا بیان |
157 |
نماز جمعہ میں قراء ت کا بیان |
158 |
جمعہ کی نماز کے بعد نفل پڑھنے اور ان کو فرض نما زکے ساتھ نہ ملانے کا بیان حتی کہ نمازی کسی سے کلام کرلے یا وہاں سے نکل جائے |
158 |
عیدین اور ان کے متعلقہ امور مثلاً نماز وغیرہ کے ابواب |
160 |
ان دونوں کی مشروعیت کے سبب، ان کے لیے غسل اور تجمّل کے مستحب ہونے |
160 |
اور واپسی پرراستہ تبدیل کرنے کا بیان |
160 |
عورتوں کا عیدین کی طرف جانے کی مشروعیت |
161 |
عیدالفطر کے موقع پر نکلنے سے پہلے کھانے کا مستحب ہونا، نہ کہ عیدالاضحیٰ اور ان دونوں میں نماز کےو قت پر کلام کرنے کا بیان |
162 |
خطبہ کے قبل اذان واقامت کے بغیر نماز عید کے دو رکعت کے ہونے کا اور عید گاہ میں امام کے سامنے سترہ رکھنے کا بیان |
163 |
عیدین کےد ن امام کے سامنے برچھی یا نیزہ گاڑھنے کا بیان |
165 |
عید کی نماز میں تکبیرات کی تعداد اوران کے محل کا بیان |
165 |
عیدین میں قراء ت کا بیان |
166 |
عیدین کے خطبہ اور اس کے احکامات کا بیان، اور عورتوں کو وعظ کرنے اور ان کو صدقہ کرنے پر ابھارنے کا بیان |
167 |
عید کی نماز سےپہلےا ور بعد میں نماز پڑھنے کا بیان |
171 |
عید کے دن دف بجانے اور کھیلنے کا بیان |
172 |
عیدین ، دس دنوں اور ایام تشریق میں ذکر کرنے ،اطاعت کے کام کرنے اورتکبیرات کہنے پر ابھارنے کا بیان |
173 |
نماز ِ کسوف کے ابواب |
175 |
کسوف کے لیے نماز کی مشروعیت اور اس کے لیے بلانے کی کیفیت کا بیان |
175 |
نمازِ کسوف میں قراءت اور اس کے جہری یا سرّی ہونے کا بیان |
177 |
اس شخص کا بیان جو یہ روایت کرتا ہے کہ اس نماز کی دو رکعتیں ( دوسری نمازوں کی)عام رکعات کی طرح ہوں گی |
178 |
اس شخص کا بیان جس نے روایت کیا ہے کہ نمازِ کسوف دو رکعتیں ہیں اورہررکعت میں دو رکوع ہیں نیز اس نماز کو مسجد میں باجماعت ادا کرنے اور مطوّل ومختصر ہونے کی صورت میں اس کے ارکان کا بیان |
180 |
اس شخص کا بیان جو یہ روایت کرتا ہے کہ دو رکعت نماز ہے اور ہررکعت میں تین رکوع ہیں |
183 |
نماز کسوف کی طوالت اورا س نماز کے لیے عورتوں کی مسجد میں جماعت کے لیے حاضری کا بیان |
185 |
سورج گرہن کی نماز کے بعد خطبے کا بیان |
185 |
فصل: اس موقع پرلوگوں کو وعظ کرنے، ان کو صدقہ ،ذکر ،دعا اورتکبیر کہنے پرترغیب دلانے کا بیان |
187 |
نمازِ استسقاء کے ابواب |
188 |
نمازِ استسقاء کی کیفیت ،ا س کے لیے خطبے اور اس میں جہری قراء ت کا بیان |
188 |
جمعہ کے خطبہ میں بارش کے لیے دعا کرنے اور نماز کے بغیر یہ دعاکرنے کا بیان |
189 |
امام اورلوگوں کا دعا کے دوران اپنی اپنی چادریں تبدیل کرنے اوران کی کیفیت اور وقت کا بیان |
189 |
استسقاء کی دعا کرتے وقت ہاتھوں کواٹھانے اور منقول دعاؤں کا بیان |
190 |
اس عقیدے کا بیان کہ بارش اللہ تعالیٰ کے ہاتھ میں ہے،ا س کی مخلوق ہے او ر اسی کی ایجاد کردہ ہےا ور اسی آدمی کے کفر کا بیان جو یہ کہتا ہے کہ فلاں ستارے کی وجہ سے بارش ہوئی ہے |
191 |
جب آدمی بارش کو دیکھے تو کیا کرے اور کیا کہے ،اس کابیان |
192 |
نماز خوف اور اس کی کئی صورتیں ہیں |
193 |
نمازِ خوف کی مشروعیت کا سبب، اس کا حکم اور یہ کب ادا کی جائے گی نماز خوف کی اقسام میں سے پہلی قسم کا بیان |
193 |
نمازخوف کی دوسری صورت امام ہر گروہ کو ایک ایک رکعت پڑھائے اور لوگ ایک ایک رکعت الگ الگ پڑھیں |
194 |
نما زخوف کی تیسری صورت : ہر گروہ کا امام کے ساتھ والی ایک رکعت پرہی اکتفا کرنا اور دوسری کی قضائی نہ دینا |
195 |
نمازِ خوف کی چوتھی صورت : ہر گروہ کو ایک ایک رکعت پڑھا کرا س قدر انتظار کرے کہ وہ لوگ دوسری کی قضائی نہ دینا |
195 |
نمازِ خوف کی چوتھی صورت : امام ہر گروہ کو ایک ایک رکعت پڑھا کر اس قدر انتظار کرے کہ وہ لوگ دوسری رکعت خود پڑھ لیں |
197 |
نماز خوف کی پانچویں صورت :امام ہر گروہ کو (الگ الگ) ایک سلام کے ساتھ دو دو رکعتیں پڑھائے |
197 |
نماز خوف کی چھٹی صورت : دونوں گروہوں کا قیام او ر سلام میں ایام کے ساتھ شریک ہونا |
199 |
نماز خوف کی ساتویں صورت: ایک گروہ کا پہلی رکعت میں قیام سے لے کر پہلے سجدہ تک امام کے ساتھ شریک ہونا اور دوسرے کا اُسی رکعت کے دوسرے سجدے میں شریک ہونا، پھر ”دوسری رکعت “ میں سب کا امام کے ساتھ شرکت کرنا |
200 |
جنازہ کے احکام ومسائل |
|
موت کو یاد رکھنے ،ا س کے تیار رہنے اوراہل ایمان کو اس سلسلے میں ترغیب دلانا |
202 |
اللہ تعالیٰ کے بارے میں حسن ظن رکھنے اور حسن خاتمہ کا بیان |
204 |
موت کی تمنا کے مکروہ ہونےا ور نیک عمل والی طویل عمر کی فضیلت کا بیان |
206 |
نیک عمل والی طویل عمر اور اجنبیت والی موت مرنے والے کی فضیلت کابیان |
207 |
قریب الومت کو کلمہ ٔ توحید کی نصیحت کرنا ،اس کے پاس نیک لوگوں کا حاضر ہونا اور اس کی پیشانی کا پسینہ ،ان امور کا بیان |
208 |
قریب الموت کے پاس سورۂ یس کی تلاوت کرنے، سدتِ موت، روح کے عالَم نزع میت کی آنکھیں بند کرنے اور اس کے لیے دعا کرنے کا بیان |
211 |
اس کا بیان کہ جب اللہ تعالیٰ کسی بندے کی روح کسی علاقے میں قبض کرنے کا فیصلہ کرتا ہے تو اس کے لیے اس میں کوئی ضرورت بنادیتا ہے نیز اچانک موت کا بیان |
212 |
قریب الموت کو دکھائے جانے والے مناظر اور جسم سے جدا ہونے کے بعد روح کا ٹھکانہ |
213 |
روح سے متعلقہ مسائل |
218 |
میت کی تجہیز وتکفین اور قرضہ ادا کرنے میں جلدی کرنا |
219 |
میت کو ڈھانپنے اورا سے بوسہ دینے کا بیان |
220 |
میت پر رونے، سوگ کرنے اورموت کیا اطلاع دینے کےا بواب |
221 |
میت پر رونے کی ناجائز صورت کا بیان |
221 |
نوحہ کرنے، نوحہ کرنے والی اوراسے سننے والی کے حق میں ثابت ہونے والی سختی کا بیان |
223 |
گھروالوں کے رونے کی وجہ سے میت کو عذاب دئیے جانے کا بیان |
223 |
نوحہ کے بغیر رونےکی رخصت کا بیان |
227 |
میت پرسوگ منانے کابیان |
230 |
میت کو غسل دینے کے مسائل |
232 |
میت کے امور کا ذمہ دار کون ہےَ؟اس کےساتھ نرمی کرنے اور اس پرپردہ ڈالنے اورا س کے ثواب کا بیان |
232 |
میاں بیوی کا ایک دوسرے کو غسل دینے کا بیان |
232 |
شہید کو غسل نہ دینے کا بیان |
233 |
میت کو غسل دینے کا بیان |
234 |
کفن اور اس سے متعلقہ مسائل |
235 |
اس امر کا بیان کہ غلو کئے بغیر میت کو عمدہ کفن دیا جائے اور سفید کفن زیادہ پسندیدہ ہے |
235 |
مردا ور عورت کے کفن کی کیفیت کا بیان، نیز وہ کتنے کپڑے ہونے چاہئیں |
236 |
میت کی تکفین اس کے راس المال سے کرنے، ضرورت کے وقت دو تین تین اموا ت کو ایک ایک کپڑے میں کفن دینے کہ شرم والے مقامات پرپردہ ہوجائے ،اور کسی دوسرے آدمی کو کفن دینے کے مستحب ہونے کا بیان |
237 |
شہید کو انہی کپڑوں میں کفن دینے کا بیان،جن میں وہ شہادت پاتا ہے |
240 |
میت کے بدن وکفن کو خوشبو لگانے کا بیان ،اَلّا یہ کہ وہ محرِم ہو، نیز محرم کی تکفین کا بیان |
240 |
نماز جنازہ کے ابواب |
242 |
نماز جنازہ پڑھنے اور میت کے ساتھ جانے کی فضیلت کا بیان |
242 |
نمازِ جنازہ میں نمازیوں ی کثرت کی وجہ سے میت کے بارے میں رکھی جانے والی امید کا بیان |
244 |
انبیاء کی نماز جنازہ مشروع ہونے او ر شہداء کی یہ نماز غیر مشروع ہونے کا بیان |
245 |
چھوٹے اور قبل ازوقت پیدا ہونے والے نامکمل بچے کی نماز جنازہ پڑھنے اور نہ پڑھنے کا بیان |
245 |
وقت کےا مام کا خیانت کرنے والے او ر کود کشی کرنے والے جیسے لوگوں کی نماز جنازہ نہ پڑھنے کا بیان |
246 |
جو شخص کسی شرعی حد میں قتل کیاجائے ،امام اس کی نماز جنازہ پڑھے یا نہ پڑھے ،اس کا بیان |
247 |
غائبانہ نماز جنازہ کا بیان |
248 |
دفن کے بعد قبر پر نماز جنازہ پڑھنے کا بیان |
250 |
نماز جنازہ میں تکبیرات کی تعداد اور سلام کا بیان |
252 |
نمازِ جنازہ میں میت پرپڑھی جانے والی دعاؤں کا بیان |
253 |
اس امر کا بیان کہ امام یا منفرد آدمی مرد اور عورت کی نماز جنازہ پڑھاتے وقت کہاں کھڑا ہو اور جب متعدد جنازے ہوں تو کیا کیاجائے؟ |
255 |
مسجد نماز جنازہ کا بیان |
255 |
جنازہ کو اٹھانے اور دوڑے بغیر تیزی سے لے کرجانے کا بیان |
256 |
جنازہ کے آگے پیچھے چلنے اور سوار ہوکر جانے کا بیان |
258 |
جنازے کے ساتھ آگ لے جانے ، چیخ وپکارکرنے اور عورتوں کے جانے کا ممنوع ہونا |
260 |
جنازے کے ساتھ چلنے والے کے جنازے کے رکھے جانے تک نہ بیٹھنے اور جنازے کے گزرتے وقت اس کے لیے کھڑے ہونے کا بیان |
261 |
کافرکی میت کے لیے کھڑا ہونا |
262 |
میت کو دیکھ کر کھڑے ہونے کے منسوخ ہوجانے کا بیان |
263 |
لوگوں کا میت کی تعریف کرنا اوراس کے حق میں وگواہی دینا |
264 |
مردوں کو برا بھلا کہنے اور ان کی خامیوں کو یاد کرنے سے ممانعت کا بیان |
267 |
دفن کے ابواب او ر قبروں کے احکام |
268 |
” لحد“ کو ”شَق” پرترجیح دینا ،قبر کو گہرا اور وسیع کرنا اور حالات کے تقاضے کے مطابق دو تین تین افراد کو ایک قبر میں دفنانا |
268 |
اس امر کا بیان کہ میت کو کہاں سے قبر میں داخل کیا جائے ،اس وقت کیا کہاجائے اورا س کو اتارنے والا کون ہو، نیز قبر پر مٹی ڈالنے اور دفن سے فراغت کا انتظار کرنے کا بیان |
270 |
میت کو رات کو دفن کرنے کا اورا ن اوقات کا بیان جن میں تدفین منع ہے |
270 |
قبروں کو برابر کرنا ،ان پر پانی چھڑکنا اور ان کو کوہان نما بناناتاکہ ان کو پہچانا جاسکے |
271 |
قبروں کےا وپر عمارت بنانے،ا ن کو چونا گچ کرنے،ان کےا وپر بیٹھنے اور کی طرف رخ کرنے نماز پڑھنے کی ممانعت کا بیان اور میت کی ہڈی توڑنے اور جوتے پہن کر قبروں کے درمیان چلنے ( کے جواز یا عدم جواز) کا بیان |
272 |
مصیبت زدہ کی تعزیت کرنا ، صبر کرنے کا ثواب، صبر کرنے کا حکم اور ایسی صورتوں میں کیا کہاجائے ،ان سب امور کا بیان |
275 |
اہلِ میت کے لیے کھانا تیار کرنے اور اس چیز کے مکروہ ہونے کا بیان کہ یہ کھانا اہل میت خود تیار کریں، کیونکہ وہ لوگوں کے اکٹھ کی وجہ سے مصروف ہوں گے |
276 |
وہ اعمالِ صالحہ جن کا ثواب فوت شدگان تک پہنچتا ہے |
277 |
عذاب قبر کے ابواب |
280 |
قبرکی ہولناکی ،آزمائش اس میں کیے جانے والا سوال اورا س کی سختی کا بیان |
280 |
عذابِ قبر اور اس سے پناہ مانگنے کا بیان |
285 |
قبرمیں کفار اور یہود کو عذاب دیے جانے کا بیان |
286 |
دورِ جاہلیت والے لوگوں کا قبر میں عذاب |
287 |
گنہگا مومنوں کو قبر میں عذاب ہونے او را س کو ہلکا کرنے والے امور کا بیان اور اس چیز کی وضاحت کہ یہ عذاب زیادہ پیشاب کی وجہ سے ہوتا ہے |
289 |
فصل چہارم: قبر کے میت کو سختی کی ساتھ دبوچنے کا بیان |
290 |
کسی صحیح مقصد کے لیے منتقل کرنے یا اس کی قبر کو اکھاڑنے کا بیان |
291 |
قبروں کے اوپر مساجد بنانے کی ممانعت کا بیان |
291 |
قبروں کی زیارت کے بارے میں ابواب |
294 |
اس امر کا بیان کہ قبروں کی زیارت صرف مردوں کے لیے مستحب ہے، نہ کہ عورتوں کے لیے |
294 |
قبروں کی زیارت کرنے والی عورتوں،ا ور قبروں کو سجدہ گاہ بنانے والوں اور ان پر چراغ جلانے والوں پر لعنت کا بیان |
295 |
اس امر کا بیان کہ قبروں کی زیارت کے موقع کیا کہا جائے اور کیامیت،زندہ کی بات سنتاہے؟ |
296 |
زکوۃ کا بیان |
|
زکوۃ کی فضیلت اور اس کی انواع اور زکوٰۃ کی فضیلت کا بیان |
300 |
زکوۃ کی فرضیت، اس کی ترغیب اور زکوٰۃ ادا نہ کرنے کی مذمت کا بیان |
304 |
زکوۃ کے فرائض پر مشتمل رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم کی تحریر کا بیان |
310 |
جن چیزوں میں زکوۃ واجب ہے ،ا ن کا اور ان میں سے ہر ایک کے نصاب کا بیان |
313 |
گائے اور وقص کی زکوٰۃ کے بارے میں بیان |
314 |
زکوۃ وصول کرتے ہوئے لوگوں کے قیمتی مال سے اجتناب کرنے، بکریوں میں سے کس قسم کی بکری کا کفایت کرنے اور زکوۃ کی واجب مقدارسےا فضل یا زائد دینے کا بیان |
314 |
غلاموں، گھوڑوں اور گدھوں میں زکوٰۃ کے نہ ہونے کا بیان |
316 |
سونےا ور چاندی کی زکوۃ |
317 |
کھیتوں اور پھلوں کی زکوۃ کا بیان |
318 |
زیورات کی زکوۃ کا بیان |
320 |
زکوٰۃ کی ادائیگی کے متعلق ابواب |
321 |
زکوۃ ادا کرنے میں جلدی کرنے ،وقت سے پہلے ادا کردینے اور امام کو زکوۃ دینے والے حق میں دعاکرنے کا بیان |
321 |
اس امر کا بیان کہ انسان کسی کو مستحق سمجھ کر صدقہ ادا کردے ،لیکن بعد میں پتہ چلے کہ وہ صدقہ کا مستحق نہ تھا |
323 |
زکوۃ کے عامل کو زکوٰۃ دے دینے سے مالک بری ٔ الذمہ ہوجاتا ہے ، خواہ وہ نمائندہ اس میں ناجائز تصرف کرے |
324 |
مالک کے ساتھ نرمیاور زکوۃ وصول کرنے والے نمائندے کا خود اس کی طرف چلے جانے او را س پر زیادتی نہ کرنے کا بیان |
325 |
زکوۃ وصول کنندہ کوراضی کرنا |
325 |
حقیر قسم کی چیز کا قصد کرنے اور اس کا صدقہ کرنے کی کراہت اور عمدہ چیز کا صدقہ کرنےکی فضیلت کا بیان |
325 |
حکمران کا کسی مصلحت کی بنا پر بعض لوگوں کو دینا اور بعض کو محروم کردینا |
327 |
فقیرا ور مسکین کا بیان |
328 |
عاملینِ زکوٰۃ |
329 |
ان لوگوں کا بیان، جن کو تالیفِ قلبی کے لیے زکوٰ ۃدی جاتی ہے |
329 |
غلاموں کی آزادی پر زکوٰۃ صرف کرنا |
331 |
قرض داروں کو زکوٰۃ دینا |
332 |
اللہ کی راہ میں اور مسافروں کو صدقہ دینے اور مصارفِ زکوٰۃ کی تمام اصناف کو صدقہ دینے کا بیان |
334 |
بنوہاشم اور ان کی بیویوں اور غلاموں کے لیے صدقہ کے حرام ہونے اور ہدیہ کے جائز ہونے کا بیان |
335 |
صدقہ میں خیانت کرنے او ر ایساکرنے والے کے لیے وعید کا بیان |
337 |
مالدار کو سوال سے منع کرنے ، غِنیٰ کی حد اور ان کولوگوں کا بیان، جن کے لیے صدقہ حلال نہیں ہے |
339 |
اوپر والے ہاتھ اور نیچے والے ہاتھ کا بیان |
341 |
بھیک مانگنے پرا کتفا کرتے ہوئے کمائی کوترک کردینے اور ایسا کرنے کی مذمت کا بیان |
343 |
سوال کرنے سے بچنے اور اس کی فضیلت کا بیان |
344 |
سوال نہ کرنے پر بیعت کرنا |
344 |
اگر بن مانگے کچھ مل جانے تواسے قبول کرلینے اور اگر مانگنے کے بغیر کوئی چارہ کار نہ ہوتو نیک لوگوں سے سوال کرلینے کا بیان |
345 |
سائل کے ساتھ حسن سلوک کرنے، اس کے بارے میں حسنِ ظن رکھنے اور خواہ وہ گھوڑے پر آئے ،ا س کو کچھ نہ کچھ دینے کا بیان |
346 |
اللہ تعالیٰ کے نام پر یا اللہ تعالیٰ کا واسطہ دے کر سوال کرنے کا بیان |
347 |
صدقہ کرنے والے کے لیے اپنی صدقہ کی ہوئی چیز خریدنے سے ممانعت کا بیان |
348 |
صدقہ فطر کی مشروعیت اور حکم کا اور جن لوگوں پر یہ فرض ہے ان کا بیان 349 |
|
صدقۂ فطر کی مقدار اور اجناس کا بیان |
349 |
گندم کے نصف صاع کی روایت بیان کرنے والے |
350 |
صدقہ ٔ فطر دینے کے وقت کا بیان |
351 |
گندم کے نصف صاع کی روایت بیان کرنے والے |
350 |
صدقۂ فطر دینے کے وقت کا بیان |
351 |
نفلی صدقات کا بیان |
352 |
نفلی صدقات کی ترغیب اور فضیلت کا بیان |
352 |
سب سے زیادہ فضیلت والے صدقے کا بیان |
357 |
عاریۃً دی ہوئی چیز کا بیان |
359 |
اللہ کی راہ میں صدقہ کرنے کی فضیلت کا بیان |
360 |
صدقہ میں شمار کئے جانے والے اعمال اور جسم کے صدقے کا بیان |
362 |
جسم کے صدقہ کابیان |
363 |
اس آدمی کا بیان جسے دو کپڑے بطورِ صدقہ دئیے گئے ، لیکن ا س نے ان میں سے ایک کپڑا صدقہ کی نیت سے ڈال دیا |
366 |
شوہر اور رشتہ داروں پر صدقہ کرنے اور ان کو دوسروں پر مقدم کرنے اور مستحق لوگوں کے مراتب کا بیان |
367 |
بیوی کااپنے شوہر کی اجازت کے بغیر اس کے گھر سے صدقہ کرنے کا بیان |
369 |
مخفی طور پر صدقہ کرنے کی فضیلت |
370 |
صدقہ جاریہ کا بیان |
371 |
روزوں کے احکام ومسائل |
|
مطلق طور پر روزوں کی فضیلت کا بیان |
373 |
رمضان کے روزوں اور قیام کی فضیلت کا بیان |
375 |
ماہِ رمضان اورا س میں کیے گئے عمل کی فضیلت کا بیان |
376 |
روزے کی فرضیت میں پیش آنے والے مختلف احوال ، رمضان کے روزوں کے وجوب اور ان کی فرضیت کی ابتداء کا بیان |
378 |
ماہِ رمضان اک آغاز اور اختتام چاند کو دیکھ کر کرنے اور بادل وغیرہ کی وجہ سے چاند نظر نہ آنے کی صورت میں تیس دن پورے کرنے کا بیان |
380 |
جب بادلوں کی وجہ سے رمضان کا چاند نظر نہ آئے تو شعبان کے تیس دن پورے کرنے کا خصوصی طور پر بیان |
381 |
جب بادلوں کی وجہ سے شوال کا چاند نظر نہ آئے تو رمضان کے تیس دن پورے کرنے کا خصوصی طور پر بیان |
382 |
روزہ رکھنے اورترک کرنے کے بارے میں چاند کی رؤیت کے سلسلے میں کیسے افراد کی گواہی پر اکتفا کیاجائے؟ |
383 |
افطار وسحری کے آداب |
385 |
روزہ افطار کرنے کا وقت |
385 |
روزہ جلدی افطار کرنے کی فضیلت اور اس امر کا بیان کہ کس چیز سے افطاری کرنا پسندیدہ ہے |
385 |
افطار کے وقت کی فضیلت ،افطاری کے وقت کی دعا اور روزہ دار کو افطاری کرانے کی فضیلت کا بیان |
386 |
روزہ جلدی افطار کرنے اور سحری دیر سے کھانے( دونوں چیزوں) کا اکھٹا بیان |
387 |
سحری کی فضیلت او را س کا حکم |
387 |
سحری کےو قت اورا س کو تاخیر سے کھانے کے مستحب ہونےکا بیان |
388 |
صبح صادق اورکاذب کی کیفیت اورسیّدنا بلال اور سیّدنا ام مکتوم رضی اللہ عنہما کی اذانوں کا بیان |
389 |
سحری سے فراغت اور نماز فجر کے درمیان کے وقفہ کی مقدار کا بیان |
390 |
روزہ کو باطل کردینے والے اور دورانِ روزہ مکروہ اور مباح امور کا بیان |
391 |
روزے کی حالت میں سینگی لگوانے کی رخصت کا بیان |
391 |
روزہ دارکو قے آجانے کا بیان |
391 |
روزے دا ر کے لیے مسواک کرے، کلی کرنے، ناک میں پانی چڑھانے اور گرمی کی وجہ سے غسل کرنے کے جواز کا بیان |
392 |
روزے دارکا( اپنی بیوی کا ) بوسہ لینا |
393 |
روزے دار کے لیے ( بیوی کا) بوسہ لینے اور اس کے ساتھ مباشرت کرنے کی رخصت ہے،ماسوائے اس شخص کے جسے اپنے نفس پر کوئی اندیشہ ہو |
393 |
بھول کر یا تاویل کرکے کھاپی لینے والے کا بیان |
395 |
جنابت کی حالت میں صبح کرنے والے، جبکہ وہ روزے داربھی ہو ،کابیان |
396 |
روزے دار کو لغو ، فحش کلامی اورغیبت سے متنبہ کرنے اور ان امور کا روزے کے ثواب کو ضائع کردینے کا بیان |
397 |
وصال سے منع کرنے اورنبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم کے لیے اس کا بطور خصوصیت جائز ہونےکا بیان |
397 |
رمضان کے دن میں مجامعت کرنے والے کے کفارہ کابیان |
398 |
سفرمیں روزہ چھوڑنے اور روزہ رکھنے کے جواز کا بیان |
399 |
جوآدمی روزہ تو رکھ لے ، لیکن پھر اسی دن اس کو سفر کی وجہ سے توڑدے ،اس کا بیان |
400 |
جب مسافر (اپنے علاقے سے )باہر نکل جائے تو کب روزہ چھوڑسکتا ہے،نیز افطار کو جائزقرار دینے والی مسافت کی مقدار کا بیان |
401 |
مریض، بوڑھے ،حاملہ اور مرضعہ کے روزے کے حکم کا بیان |
402 |
رمضان کے روزوں کی قضاء اورا س کے وقت کا بیان |
402 |
فوت شدہ کی طرف سے روزوں کی قضاء دینے کا بیان |
403 |
عیدین کے دونوں کا روزہ رکھنے کی ممانعت کا بیان |
403 |
ایام تشریق کے روزوں کی ممانعت |
405 |
صرف جمعہ اور ہفتہ کو روزہ رکھنے کی ممانعت کا بیان |
406 |
ہمیشہ کے روزے رکھنے سے ممانعت کا بیان |
407 |
ان ایام کا بیان کہ جن میں روزہ رکھنا مستحب یا مکروہ ہے |
408 |
سفرمیں نفلی روزہ رکھنا |
409 |
نفلی روزہ شروع کردینے سے اس کے واجب نہ ہوجانے کا بیان |
410 |
اللہ کے مہینے محرم کے روزے اور ان کی فضیلت |
410 |
یوم عاشوراء کی فضیلت اور فرضیت ِ رمضان سے قبل اس کے روزے کی تاکید کا بیان |
410 |
ماہِ رمضان کے روزوں کی فرضیت کےبعد یومِعاشوراء کے روزے کے غیر مؤکد ہوجانے کا بیان |
411 |
محرم کی (0) تاریخ کو یومِ عاشوراء قرار دینے والوں اور اس سے پہلے یا بعد میں روزہ رکھنے کا بیان |
412 |
رجب اور حرمت والے باقی مہینوں کے روزوں کا بیان |
413 |
نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم کے ماہِ شعبان میں بکثرت روزے رکھنے اور اس مہینے میں روزوں کی فضیلت |
413 |
شعبان کے دوسرے نصف میں روزہ رکھنے کی ممانعت اور اس کی رخصت کا بیان |
414 |
ماہِ صبر یعنی( رمضان) اور باقی مہینوں میں ہر ماہ کے غیر متعین تین روزے رکھنے کا بیان |
415 |
ایام بیض کے روزوں کا بیان |
416 |
ماہِ شوال کے چھ روزوں کا بیان |
417 |
ہفتہ اور اتوار کے روزوں کا بیان |
418 |
سوموار اور جمعرات کے روزوں کے مستحب ہونے کا بیان |
418 |
داؤد علیہ السلام کے روزوں یعنی ایک دن روزہ رکھنے اور ایک دن نہ رکھنے کا بیان |
420 |
حاجیوں کے علاوہ دوسرے لوگوں کے لیے ذوالحجہ کے نو دنوں کےا ور یومِ عرفہ کے روزوں کا بیان |
421 |
حجاج کرام کے لیے نو ذوالحجہ کے روزے کی کراہت کابیان |
421 |
اعتکاف اور ماہِ رمضان کے آخری عشرے کی فضیلت |
423 |
اعتکاف کی فضیلت اور اس کے زمان ومکان کا بیان |
423 |
جائے اعتکاف میں داخل ہونے کے وقت کا بیان، نیز جو شخص اس کا عادی ہو اور اس سے بوجہ عذر رہ جائے تو اس کی قضائی کے مستحب ہونے کا بیان |
424 |
متکف کے لیے جائز اور ناجائز امور کابیان |
424 |
استحاضہ والی خاتون سمیت عورتوں کے اعتکاف کے جواز کا بیان |
426 |
ماہِ رمضان کے آخری عشرے میں بھرپور کوشش کے ساتھ عبادت کرنے کا بیان |
426 |
شبِ قدر اورا س کی فضیلت کابیان، نیز اس امر کا بیان کہ وہ ماہِ رمضان کونسی رات ہوتی ہے شبِ قدر کی فضیلت اور اس رات کی خصوصی دعاء کا بیان |
427 |
ماہِ رمضان کے آخری عشرے کی طاق راتوں میں شبِ قدر کے ہونےکا بیان |
428 |
رمضان اکیسویں رات کے شبِ قدر ہونے کا بیان |
428 |
رمضان کی تئیسویں رات کے شبِ قدر ہونے کا بیان |
429 |
رمضان کی ستائیسویں رات کے شبِ قدر ہونے اور اس کی علامتوں کا بیان |
430 |
مطلق طور پر روزوں کی فضیلت کا بیان |
373 |
رمضان کے روزوں اور قیام کی فضیلت کا بیان |
375 |
ماہِ رمضان اورا س میں کیے گئے عمل کی فضیلت کا بیان |
376 |
روزے کی فرضیت میں پیش آنے والے مختلف احوال ، رمضان کے روزوں کے وجوب اور ان کی فرضیت کی ابتداء کا بیان |
378 |
ماہِ رمضان اک آغاز اور اختتام چاند کو دیکھ کر کرنے اور بادل وغیرہ کی وجہ سے چاند نظر نہ آنے کی صورت میں تیس دن پورے کرنے کا بیان |
380 |
جب بادلوں کی وجہ سے رمضان کا چاند نظر نہ آئے تو شعبان کے تیس دن پورے کرنے کا خصوصی طور پر بیان |
381 |
جب بادلوں کی وجہ سے شوال کا چاند نظر نہ آئے تو رمضان کے تیس دن پورے کرنے کا خصوصی طور پر بیان |
382 |
روزہ رکھنے اورترک کرنے کے بارے میں چاند کی رؤیت کے سلسلے میں کیسے افراد کی گواہی پر اکتفا کیاجائے؟ |
383 |
افطار وسحری کے آداب |
385 |
روزہ افطار کرنے کا وقت |
385 |
روزہ جلدی افطار کرنے کی فضیلت اور اس امر کا بیان کہ کس چیز سے افطاری کرنا پسندیدہ ہے |
385 |
افطار کے وقت کی فضیلت ،افطاری کے وقت کی دعا اور روزہ دار کو افطاری کرانے کی فضیلت کا بیان |
386 |
روزہ جلدی افطار کرنے اور سحری دیر سے کھانے( دونوں چیزوں) کا اکھٹا بیان |
387 |
سحری کی فضیلت او را س کا حکم |
387 |
سحری کےو قت اورا س کو تاخیر سے کھانے کے مستحب ہونےکا بیان |
388 |
صبح صادق اورکاذب کی کیفیت اورسیّدنا بلال اور سیّدنا ام مکتوم رضی اللہ عنہما کی اذانوں کا بیان |
389 |
سحری سے فراغت اور نماز فجر کے درمیان کے وقفہ کی مقدار کا بیان |
390 |
روزہ کو باطل کردینے والے اور دورانِ روزہ مکروہ اور مباح امور کا بیان |
391 |
روزے کی حالت میں سینگی لگوانے کی رخصت کا بیان |
391 |
روزہ دارکو قے آجانے کا بیان |
391 |
روزے دا ر کے لیے مسواک کرے، کلی کرنے، ناک میں پانی چڑھانے اور گرمی کی وجہ سے غسل کرنے کے جواز کا بیان |
392 |
روزے دارکا( اپنی بیوی کا ) بوسہ لینا |
393 |
روزے دار کے لیے ( بیوی کا) بوسہ لینے اور اس کے ساتھ مباشرت کرنے کی رخصت ہے،ماسوائے اس شخص کے جسے اپنے نفس پر کوئی اندیشہ ہو |
393 |
بھول کر یا تاویل کرکے کھاپی لینے والے کا بیان |
395 |
جنابت کی حالت میں صبح کرنے والے، جبکہ وہ روزے داربھی ہو ،کابیان |
396 |
روزے دار کو لغو ، فحش کلامی اورغیبت سے متنبہ کرنے اور ان امور کا روزے کے ثواب کو ضائع کردینے کا بیان |
397 |
وصال سے منع کرنے اورنبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم کے لیے اس کا بطور خصوصیت جائز ہونےکا بیان |
397 |
رمضان کے دن میں مجامعت کرنے والے کے کفارہ کابیان |
398 |
سفرمیں روزہ چھوڑنے اور روزہ رکھنے کے جواز کا بیان |
399 |
جوآدمی روزہ تو رکھ لے ، لیکن پھر اسی دن اس کو سفر کی وجہ سے توڑدے ،اس کا بیان |
400 |
جب مسافر (اپنے علاقے سے )باہر نکل جائے تو کب روزہ چھوڑسکتا ہے،نیز افطار کو جائزقرار دینے والی مسافت کی مقدار کا بیان |
401 |
مریض، بوڑھے ،حاملہ اور مرضعہ کے روزے کے حکم کا بیان |
402 |
رمضان کے روزوں کی قضاء اورا س کے وقت کا بیان |
402 |
فوت شدہ کی طرف سے روزوں کی قضاء دینے کا بیان |
403 |
عیدین کے دونوں کا روزہ رکھنے کی ممانعت کا بیان |
403 |
ایام تشریق کے روزوں کی ممانعت |
405 |
صرف جمعہ اور ہفتہ کو روزہ رکھنے کی ممانعت کا بیان |
406 |
ہمیشہ کے روزے رکھنے سے ممانعت کا بیان |
407 |
ان ایام کا بیان کہ جن میں روزہ رکھنا مستحب یا مکروہ ہے |
408 |
سفرمیں نفلی روزہ رکھنا |
409 |
نفلی روزہ شروع کردینے سے اس کے واجب نہ ہوجانے کا بیان |
410 |
اللہ کے مہینے محرم کے روزے اور ان کی فضیلت |
410 |
یوم عاشوراء کی فضیلت اور فرضیت ِ رمضان سے قبل اس کے روزے کی تاکید کا بیان |
410 |
ماہِ رمضان کے روزوں کی فرضیت کےبعد یومِعاشوراء کے روزے کے غیر مؤکد ہوجانے کا بیان |
411 |
محرم کی (0) تاریخ کو یومِ عاشوراء قرار دینے والوں اور اس سے پہلے یا بعد میں روزہ رکھنے کا بیان |
412 |
رجب اور حرمت والے باقی مہینوں کے روزوں کا بیان |
413 |
نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم کے ماہِ شعبان میں بکثرت روزے رکھنے اور اس مہینے میں روزوں کی فضیلت |
413 |
شعبان کے دوسرے نصف میں روزہ رکھنے کی ممانعت اور اس کی رخصت کا بیان |
414 |
ماہِ صبر یعنی( رمضان) اور باقی مہینوں میں ہر ماہ کے غیر متعین تین روزے رکھنے کا بیان |
415 |
ایام بیض کے روزوں کا بیان |
416 |
ماہِ شوال کے چھ روزوں کا بیان |
417 |
حج اور عمرہ کے ابواب |
|
حج اورعمرہ کی فضیلت کا بیان |
433 |
حج کی فرضیت کا بیان |
435 |
خواتین پرحج کے فرض ہونےا ور ان سے متعلقہ بعض مسائل کا بیان |
436 |
عمررسیدہ اور مستقل بیمارپرحج کے فرض ہونے کا بیان،بشرطیکہ ان کی طرف سے نیابت ممکن ہو اور میت کی طرف سے حج کے جواز کا بیان ،جبکہ اس پر واجب ہو |
437 |
نابالغ بچے اور غلام کے حج کا صحیح ہونا،جبکہ یہ ان پر واجب نہیں ہوتا |
437 |
زادِ راہ اور سواری کی دستیابی کے ساتھ ساتھ راستے کا پرامن ہونا اور عورت کے ساتھ محرم کا ہونا حج کی استطاعت میں سے ہے |
438 |
عمرہ کے ابواب |
441 |
عمرہ کی اور بالخصوص ماہِ رمضان کے عمرہ کی فضیلت کا بیان |
441 |
حج سے پہلے، اس کے بعد اور اس کے ساتھ ،غرضیکہ سال کے تمام مہینوں میں عمرہ کے جواز کا بیان |
441 |
عمرے کے حکم اور اس کے طریقہ کا بیان |
442 |
اس چیز کا بیان کہ نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم نے کتنے حج اور کتنے عمرے کیے؟ |
443 |
عمرۂ حدیبیہ کا بیان |
444 |
عمرۂ قضاء کا بیان |
445 |
عمرۂ جعرانہ کا بیان |
445 |
ماہِ رجب میں عمرہ کرنے کا بیان |
446 |
نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم کے حج کی کیفیت کا بیان |
447 |
مدینہ منورہ اور مکہ مکرمہ کے درمیان ان مقامات اور مساجد کا تذکرہ ، جہاں جہاں رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم نے حجۃ الوداع کے سفر کے دوران قیام کیا اور نمازیں ادا کیں |
451 |
احرام ،اس کے مواقیت ،طریقے اور اس سےمتعلقہ دوسرے احکام |
453 |
مواقیتِ احرام کے مقامات کا بیان |
453 |
صحابہ کرام رضی اللہ عنہم کا اس بارے میں اختلاف نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم نے کس جگہ سے تلبیہ پڑھا تھا |
453 |
احرام کا ارادہ کرنے والے کا غسل کرنا اور خوشبو لگانا |
455 |
حیض اور نفاس والی عورتیں احرام سے پہلے اور اس کے بعد کیاکریں ،ان امور کابیان |
456 |
احرام میں شرط لگانے کا بیان |
457 |
مطلق طور پر احرام باندھنے والے یا اس شخص کا بیا ن جو یہ کہے : میں نےو ہ احرام باندھا جو فلاں نے باندھا |
458 |
حج تمتع ، حج افراد اور حج قران میں کوئی ایک ادا کرلینے کا اختیار دینے کا بیان |
460 |
حج افراد کا بیان |
461 |
حج قران کا بیان |
461 |
حج تمتع کا بیان |
465 |
حج کے مہینوں میں عمرہ کی ادائیگی کے جائز ہونے اور کسی کاوٹ کی بناء پرا حرام کھول دینے کا بیان |
467 |
تلبیہ او را س کی کیفیت اور اس کے احکام |
469 |
تلبیہ کےا لفاظ اورا س کی فضیلت کا بیان |
469 |
تلبیہ کا حکم او را سے بآوازبلند پکارنا |
470 |
تلبیہ کے دورانیہ اور نمازوں کے بعد تلبیہ پکارنے کا بیان |
471 |
محرم کے لیے جائز اور ناجائز امور کا بیان |
473 |
محرم کے سلے ہوئے کپڑےا تاردینے کا بیان اور اس امر کی وضاحت کہ کون سے کپڑے اور خوشبو اس کے لیے ناجائز ہے |
473 |
محرم کے لیے سینگی لگوانے، سرمہ لگانے اور سردھونے کا بیان |
475 |
احرام کی حالت میں گرمی وغیرہ سے بچنے کے لیے سایہ کرنے ، مرد کا سر کو اور عورت کا چہرہ ڈھانپنے اور محرم کا اپنے خادم کو مارنے کا بیان |
476 |
سیّدنا کعب بن عجرہ رضی اللہ عنہ سے مروی حدیث اورا س کے متعدد طرق کا بیان |
477 |
احرام کی حالت میں نکاح کرنے یا کروانے یا نکاح کا پیغام بھیجنے کا پیغام |
477 |
محرم کے لیے خشکی کا شکار کرنے اور اس کو کھانے کے حرام ہونے کا بیان |
478 |
اس امر کا بیان کہ اگرمحرم نہ ہوتو خود شکار کرے اور نہ اس کی خاطر کیاجائے تو اس کے لیے اس کا کھانا جائز ہوگا |
481 |
ان حیوانات کا بیان، جن کو حرم کی حدود کے اندر اور باہر قتل کرنا محرم کے لیے جائز ہے |
483 |
مکہ مکرمہ میں داخل ہونے اور اس سے متعلقہ دوسرے مسائل |
484 |
مکہ مکرمہ میں داخل ہونے کے لیے غسل کرنا |
484 |
مکہ مکرمہ میں کس راستے سے اور کس وقت داخل ہوا جائے |
485 |
طواف کے لیے طہارت اور سترہ کا بیان |
485 |
طوافِ قدوم اورا س می رمل اور اضطباع کا بیان |
486 |
طواف، رکن یمانی ، حجرا سود اور مقامِ ابراہیم کی فضیلت |
488 |
حجراسوداور رکن یمانی کا استلام کرنے اور دوسرے دوکونوں کا استلام نہ کرنے کا بیان |
489 |
حجرا سود کا استلام کرنے، اس کو بوسہ دینے اور اس وقت کی دعا کا بیان ، نیز ہجوم والا بندہ کیا کرے،اس چیز کا بیان |
490 |
بیت اللہ کے تمام کونوں کا استلام کرنا |
491 |
اس امرکا بیان کہ کسی عذر اور ضرورت کی بنا پراونٹ وغیرہ پرطواف اور چھڑی وغیرہ کے ساتھ حجر اسود کا استلام کیاجاسکتا ہے |
491 |
اس امر کا بیان کہ طواف کرنے والا آدمی حطیم کے باہر سے طواف کرے ،تاکہ ابراہیم علیہ السلام کی بنیادوں کے مطابق پورے بیت اللہ کاطواف ہوسکے |
492 |
ہروقت طواف کے جائزہونے کا اوربعض اوقات میں اس کو مکروہ سمجھنے والوں کا بیان |
494 |
حج افراد کرنے والے کا طواف |
494 |
حج قران کرنے والے کا طواف |
496 |
حج تمتع کرنے والے کے طواف کا بیان،یعنی وہ آدمی جو شروع میں صرف عمرے کا احرام باندھتا ہے |
497 |
طواف اور استلام کے موقع پر کیا جانےو الا ذکر،جاہلیت والے لوگ طواف میں کیا کہتے تھے اوردورانِ طواف کلام نہ کرنے کا مستحب ہونا، ان سب امورکا بیان |
498 |
طواف کی دو رکعتوں اور ان کی قراءت اور ان کے بعد حجر اسود کے استلام کا بیان |
499 |
صفا مروہ کی سعی میں صفا سے ابتداکرنے اورا س میں چلنے یارمل کرنے کا بیان |
501 |
کسی حاجت کے پیش نظر سوارہوکر صفا مروہ کرنے کا بیان |
501 |
صفا اور مروہ کے اوپر وقوف کرنے اور اس دوران اللہ تعالیٰ کاذکر کرنے کا بیان |
502 |
حج تمتع کرنے والے کو سعی اور بال منڈوانے یا کٹوانے کے بعد احرام کھول دینے کا حکم دینے کا بیان، الّا یہ کہ وہ قربانی لے کر آیا ہو |
503 |
حج کو فسخ کرکے عمرہ بنالینا |
504 |
اس امر کا بیان کہ حج تمتع کرنے والا کس وقت احرام باندھے، لوگ کس وقت منیٰ کو روانہ ہوں، وہاں کتنا عرصہ ٹھہریں اور منیٰ میں جاک پہلے کونسی نماز پڑھی جائے؟ |
506 |
منیٰ سے روانگی کا وقت، وادیٔ نمرہ میں نزول اور عرفہ میں وقوف کےو قت کا بیان |
507 |
عرفہ کی طرف جاتے ہوئے تلبیہ اور تکبیر کہنے کا بیان |
508 |
وقوفِ عرفہ کے واجب ہونے اور اس کےو قت اور عرفہ کےسارے مقام کا جائے وقوف ہونے کا بیان |
509 |
عرفہ میں سواری پر وقوف کرنے اور وہاں خطبہ دینے اوردعا کرنے کا بیان |
510 |
عرفہ سے مزدلفہ کی طرف روانگی کا وقت اور عرفہ اور مزدلفہ کے درمیان اترنے کا بیان |
512 |
عرفہ سے مزدلفہ کو جاتےو قت نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم کا لوگوں کو سکون سے چلنے کاحکم دینے کا بیان |
513 |
مزدلفہ میں مغرب اور عشاء کی نمازوں کو جمع کرنے اور وہاں رات بسر کرنے کا بیان |
513 |
مزدلفہ میں وقوف ،اس کے آداب، وہاں سے منی کی طرف روانگی کےو قت،جانوروں کو تیز چلانے کا سبب اور جمرہ ٔ عقبہ کی رمی کرنے تک تلبیہ جاری رکھنے کا بیان |
514 |
مزدلفہ سے منی کی طرف جاتے وقت سکینت کا حکم دینے اور وادی محسر سے تیزی سے گزرنے کا بیان |
516 |
اس امر کا بیان کہ کمزور اور ضعیف خواتین کو رش سے پہلے پہلے مزدلفہ سے منیٰ کو روانہ کیا جاسکتا ہے |
517 |
یہ کنکریاں کہاں سےاٹھائی جائیں |
518 |
یوم نحر دس ذوالحجہ کو جمرۂ عقبہ کی رمی کے وقت کا بیان |
519 |
وادی کے درمیان کھڑے ہوکر جمرۂ عقبہ کی رمی کرنے ،رمی کی کیفیت اور اس وقت کی دعا کا بیان |
520 |
جمرۂ عقبہ کی رمی کے لیے سوار ہوکر جانےاور باقی دنوں میں پیدل چل کر جانے کے مستحب ہونے کا بیان |
521 |
جمرۂ عقبہ کی رمی کے بعد حاجی کے حلال ہوجانے اور اس کے بعد دوسرے افعال کا بیان |
522 |
قربانی کرنا اور بال منڈوانا یا کترنا |
523 |
تراشنے کی بہ نسبت بالوں کو مونڈنےکی فضیلت کا بیان |
523 |
یوم النحر یعنی دس ذوالحجہ کو منیٰ سے طواف کے لیے لوٹنا اور اسی کو طوافِ افاضہ اور طوافِ زیارت کہنے اور شام تک یہ طواف نہ کرسکنے والے کے حکم کا بیان |
524 |
دس ذوالحجہ کو قربانی، حجامت ، رمی اور طوائف افاضہ میں تقدیم وتاخیر کے جائز ہونے کا بیان |
525 |
یوم النحر یعنی دس ذوالحجہ کو منیٰ میں خطبہ کا بیان |
526 |
منیٰ کی راتیں یعنی منیٰ میں بسر کرنے، ان دنو ں میں جمروں کی رمی کرنےا ور کچھ دوسرے امور کا بیان |
527 |
یوم النحر یعنی دس ذوالحجہ کے بعد والے دنوں میں کنکریاں مارنے کےو قت اور اس کے آداب کا بیان |
527 |
اس امر کا بیان کہ اونٹوں کے چرواہوں کے لیے دودنوں کی رمی ایک دن میں کرلینا اور ضرورت مندلوگوں کا منی کی راتیں مکہ میں گزارلیناجائزہے |
529 |
منیٰ میں نمازوں کو قصر کرکے ادا کرنے اور ان دنوں میں روزہ کے ناجائز ہونے کا بیان |
529 |
ایام تشریق کے وسط میں خطبہ دینے کا بیان |
530 |
منیٰ سے واپسی پر وادیٔ محصّب میں ٹھہرنے کا بیان |
531 |
مکہ مکرمہ سے ہجرت کرجانے والا آدمی مناسکِ حج کی ادائیگی کے بعد کتنا عرصہ وہاں قیام کرسکتا ہے؟ |
532 |
طوافِ وداع کی مشروعیت اور حائضہ سے اس کے ساقط ہونے اور ملتزم کے پا س دعا کرنے کا بیان |
532 |
فوات اور احصار کا بیان |
534 |
محصر کو حل وحرم کے جس مقام پر بھی روک دیا جائے گا ،وہ قربانی اور پھر حلق کرکے عمرہ سے حلال ہوجائے گا اور اس پر کوئی قضاء نہیں ہوگی |
534 |
طوافِ افاضہ کے بعد حائضہ ہوجانے والی خاتون کا حکم |
535 |
کعبہ میں داخل ہونا اور اس میں آپ صلی اللہ علیہ وسلم کے نماز پڑھنے کے بارے میں صحابہ کا اختلاف |
537 |
اس چیز کا بیان کہ حاجی واپس آتے وقت کیاکہے گا یا کیا کرے گا ،اسی طرح اس پر سلام کہنے،ا س کے ساتھ مصافحہ کرنے اور اس سے دعاکا مطالبہ کرنے کے مستحب ہونے کا بیان |
537 |
ہدی اور قربانی کے جانوروں کے مسائل |
539 |
قربانی کے اونٹوں کو اشعار کرنا اور ہدی کے تمام جانوروں کو قلادے ڈالنا |
539 |
ہدی بھیجنے والے پر وہ چیزیں حرام نہیں ہوں گی،جو حاجی پرحرام ہوتی ہیں |
539 |
ہدی میں اشتراک اور ہدی میں اونٹ اور گائے کا سات سات افراد سے کفایت کرنا |
540 |
ہدی والے اونٹ پرسوار ہونے کا بیان |
541 |
ہدی کا اپنے محل تک پہنچنے سے پہلے تھک جانا |
542 |
اونٹ کو کھڑا کرکے اور باندھ کر نحر کرنا، ہدی لے جانے والے کا اپنی ہدی کا گوشت کھانا اور اس کے چمڑے اور پالان وغیرہ کو صدقہ کردینا اور اس میں کوئی چیز قصاب کو اجرت میں نہ دینا |
543 |
قربانی، اس پر ابھارنا اورا س کی فضیلت اور حکم |
545 |
رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم کی اپنی ذات،ا ہل بیت اور اپنی امت کے فقراء کی طرف سے قربانیاں |
546 |
ان امور کا بیان کہ قربانی کا ارادہ رکھنے والے ذوالحجہ کے پہلے دس دنوں میں جن سے اجتناب کرے گا، نیز اس چیز کا بیان جو فقیر کے لیے قربانی کے قائم مقام ہوتی ہے |
548 |
جانور کی اس عمر کا بیان جو قربانی میں کفایت کرتی ہے |
548 |
ان جانوروں کا بیان کہ عیب کی وجہ سے جن کی قربانی نہیں کی جاسکتی اور جن کی قربانی مکروہ ہے او ر جن کی مستحب ہے |
550 |
خصی جانور کی قربانی کرنا |
551 |
اونٹ کا دس افراد کو، گائے کا سات افراد کو اور ایک بکری کا ایک گھر والوں کو بطورِ قربانی کفایت کرنا |
552 |
ذبح کے وقت کا بیان |
552 |
تین ایام سے زائد تک قربانی کا گوشت کھانے کی ممانعت کے منسوخ ہوجانے کا بیان |
554 |
میت کی وصیت کی بناء پر اس کی طرف قربانی کرنا اور قربانی کا گوشت اچکنے کی اجازت دینے والوں کا او ر اچک لینے کی ممانعت کا بیان |
556 |
عقیقہ،فرع اور عتیرہ کی حقیقت کا بیان |
557 |
فرع اور عتیرہ کے حکم اوران سے نہی کا بیان |
559 |
بچے اور بچی کی طرف سے عقیقہ کرنے کا حکم |
560 |
عقیقہ کا وقت ، بچے کا نام رکھنا، اس کو سر مونڈنا اورا س کے بالوں کے وزن کے برابر چاندی کا صدقہ کرنا |
561 |
ولادت کے بعد بچے کے دونوں کانوں میں اذان دینا اور پھر اس کے بعد گڑتی رہنا |
562 |
اللہ تعالیٰ اور ا س کے رسول کے زدیک سب سے محبوب نام |
563 |
محمد نام رکھنا اور آپ صلی اللہ علیہ وسلم کے نام اور کنیت کو جمع کرنے کی ممانعت کا بیان |
564 |
اس معاملے میں رخصت کا بیان |
565 |
وہ افراد جن کے نام نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم نے رکھے اور وہ افراد کہ آپ صلی اللہ علیہ وسلم نے کسی مصلحت کی وجہ سے جن کے نام تبدیل کیے |
566 |
لقب اور ان افرادکا بیان جن کی نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم نے کنیتیں رکھیں |
568 |
حرام اور مکروہ نام |
569 |