دعوت وتبلیغ کی اہمیت کے لیے یہی بات کافی ہے کہ اللہ تعالیٰ نے اس مقصد کے لیے بے شمار انبیاء ورسل کو مبعوث فرمایا ہے۔چونکہ یہ سلسلہ حضرت محمد ﷺ پر مکمل ہو چکا ہے اس لیے اب یہ ذمہ داری امت مسلمہ پر ہے۔ہر مسلمان کے لیے ضروری ہے کہ کہ وہ دعوت وتبلیع او راشاعتِ دین کا کام اسی طرح انتہائی محنت اور جان فشانی سے کرے جس طرح خود خاتم النبین ﷺ اور آپ کے خلفائے راشدین اور صحابہ کرام رضی اللہ عنہم کرتے رہے ہیں ۔ تبلیغ کے موثر او رنتیجہ خیز ہونے کے لیے ضروری ہے کہ اس سلسلہ میں آنحضرت ﷺ اور انبیا کا اسوہ اور دیگر شرعی اصول مبلغ کے پیش نظر رہیں ۔ کیونکہ انبیاء کرام کی زندگیاں ہی اپنے اپنے دور اورعلاقے کے لوگوں کے لیے مشعل راہ تھیں جبکہ عالمگیر اور دائمی نمونۂ عمل صرف سید الاولین وسید الآخرین ،رحمۃ للعالمین کی حیات طیبہ ہے ۔ یہ بات واضح رہے کہ دعوت وتبلیغ سے پہلے عمل کی ضرورت ہوتی اور عمل سے پہلے علم کی ۔ منہج دعوت اور اصول دعوت کے حوالے سے اہل علم عربی اور زبان میں کئی کتب تصنیف کی ہیں ۔ان میں سے ڈاکٹر فضل الٰہی ﷾ کی کتب قابل ذکر ہیں جوکہ آسان فہم اور دعوت دین کا ذوق ،شوق اور دعوتی بیداری پیدا کرنے میں ممد و معاون ہیں۔ زیر تبصرہ کتاب ’’ دعوت دین کے بنیادی اصول‘‘ قاری صھیب احمد میر محمدی ﷾ (فاضل جامعہ لاہور الاسلامیہ و مدینہ یونیورسٹی ،مدیر کلیۃ القرآن الکریم والتربیۃ الاسلامیۃ،پھولنگر) کی تصنیف ہے ۔ جس میں دعوت و تبلیغ کی اہمیت و فضیلت کو بیان کرتے ہوئے دعوت کے لغوی، اصطلاحی مفاہیم، دعوت کے منہج کو چھوڑنے کے نقصانات، داعی کے اوصاف، محاسن اخلاق اور دعوت دین کے اوصولوں و ضوابط کو قرآن و سنت کی روشنی میں بیان کیے گے ہیں۔مصنف اس کتاب کے علاوہ بھی کئی دینی ،تبلیغی اور اصلاحی وعلمی کتب کے مصنف ہیں او رایک معیاری درسگاہ کے انتظام وانصرام کو سنبھالنے کےعلاوہ اچھے مدرس ،واعظ ومبلغ اور ولی کامل حافظ یحیٰ عزیز میر محمدی کے صحیح جانشین اور ان کی تبلیغی واصلاحی جماعت کے روح رواں ہیں ۔اللہ تعالیٰ محترم قاری صا حب کے عمل وعمل اور زورِ قلم میں اضافہ فرمائے اور دین اسلام کےلیے ان کی خدمات کو شرف قبولیت سے نوازے۔ آمین۔(م۔ا)
عنوانات |
صفحہ |
تقریظ : شیخ الحدیث حافظ ثناء اللہ بن عیسیٰ خان المدنی رحمہ اللہ |
16 |
تقریظ: شیخ الحدیث ارشاد الحق اثری رحمہ اللہ علیہ |
17 |
تقریظ: قاری محمد عزیز رحمہ اللہ علیہ |
21 |
تقریظ: ڈاکٹر حافظ محمد اسحاق رحمہ اللہ علیہ |
23 |
عرض مؤلف |
29 |
دعوت دین ( اہمیت ، فضائل ، سلیقے ،ا سالیب اور میادِین) |
49 |
دعوت کے لغوی معانی |
50 |
دعوت کے اصطلاحی مفاہیم |
56 |
دعوتِ دین کے فضائل وثمرات |
58 |
دعوتِ دین انبیاء کرام کا مشن ہے |
59 |
دعوتِ دین صحابہ کرام کا مشن ہے |
59 |
دعوتِ دین سب سے پیارا مشن ہے |
59 |
دعوتِ دین اجرعظیم کا ذریعہ ہے |
60 |
دعوتِ دین کے لیے نکلنا دنیا ومافیہا سے افضل ہے |
60 |
دعوتِ دین فرشتوں کی دعاؤں کے حصول کا ذریعہ ہے |
61 |
دعوتِ دین بہترین نصرت الٰہی کا سبب ہے |
61 |
داعی کے لیے مرنے کے بعد بھی اجر کا جاری رہتاہے |
61 |
دعوتِ دین جنت کی خوشبو اور اس کے نعمتوں کاباعث ہے |
62 |
دعوت کے منہج کو چھوڑنے کے نقصانات |
65 |
دعوت کے منہج کو چھوڑنا اللہ تعالیٰ کے عذاب کا موجب ہے |
65 |
دعوت کے منہج کو چھوڑنا پورے معاشرے کی تباہی کا موجب ہے |
66 |
دعوت کے منہج کو چھوڑنا موت سے قبل عذاب کا باعث ہے |
67 |
دعوت کے منہج کو چھوڑنا عبرت کا نشان بننے کا باعث ہے |
67 |
دعوت کے منہج کو چھوڑنا محبت الٰہی اور غیرت او ر ہرقسم کی خیر سے محرومی کا باعث ہے |
68 |
داعی کے اوصاف |
69 |
اخلاص |
69 |
علم اور ورع |
71 |
عمل |
74 |
نرمی، بُردباری اور درگزر |
76 |
مصائب وتکالیف پرصبر |
78 |
حسن اخلاق |
81 |
غصے اور جھگڑے سے اجتناب |
82 |
ایثار وقربانی کا جذبہ |
85 |
جاسوسی اور پوشیدہ امور کی ٹوہ لگانے سےاجتناب |
87 |
معاملے کو اچھی طرح سمجھنا اور جلد بازی سے بچنا |
88 |
کفر ، ارتداد اور عدم مغفرت کا فتویٰ لگانے سے اجتناب کرنا |
89 |
ذکرِ الٰہی کا اہتمام |
91 |
دُعا کا التزام |
103 |
عورت کے لیے دعوت کا دائرہ کار اور اس کی شروط |
108 |
عورت فتنے سے محفوظ ہواور لوگ اس کے فتنے سے محفوظ ہوں |
108 |
دعوت کےلیے عورت بغیر محرم کے نہ نکلے |
113 |
دعوت کے لیے عورت بغیر پردے کے نہ نکلے |
113 |
دعوت کے لیے عورت خوشبو لگائے بغیر نکلے |
113 |
میدان دعوت میں مرد وزن کی آمدورفت کے لیے دروازہ الگ ہو |
114 |
میدانِ دعوت میں مرد وزن کا اختلاط نہ ہو |
115 |
عورتوں کی نشستیں مردوں کے بعد ہوں |
115 |
معلم کو تنبیہ کرنے کے لیے عورت تحریری طور پر مطلع کرے |
116 |
دعوتی پروگرامز میں عورت اور مرد کے درمیان پردہ ھائل ہو |
118 |
مرد Live سوال کرسکتا ہے جبکہ عورت لکھ کر سوال کرے |
122 |
دعوتِ دین کے سلیقے |
124 |
جس کی دعوت دینی ہے، پہلے خودکو اس کا علم ہو |
124 |
اچھی اور میٹھی وعظ |
125 |
بار بار دعوت دیں |
125 |
دعوتِ دین کے اسالیب |
128 |
تعلیم کے ذریعے |
128 |
عملی تربیت اور عملی تطبیق کے ذریعے |
128 |
درس کے ذریعے |
129 |
خطبات اور خطبہ جمعہ کے ذریعے |
130 |
تقریر کےذریعے |
131 |
تحریر کے ذریعے |
132 |
سوشل میڈیا |
134 |
پروجیکٹر کے ذریعے |
135 |
سیٹلائٹ (ریڈار ،دُوربین ) کے ذریعے |
136 |
دعاۃ او ر کاروان ِ دعوت روانہ کرنا |
138 |
دعوت وتربیت کے میادین |
142 |
ذاتی تربیت ودعوت کا میدان |
142 |
گھریلو افرادکی تربیت ودعوت کا میدان |
143 |
عورتوں کی تربیت اور دعوت کا میدان |
143 |
جوانوں کی تربیت ودعوت کا میدان |
146 |
بچوں کی تربیت ودعوت کا میدان |
147 |
خاندان کی تربیت ودعوت کا میدان |
148 |
مساجد میں تربیت ودعوت کا میدان |
150 |
تعلیمی اداروں میں تربیت ودعوت کا میدان |
152 |
نیو جنریشن ( نئی نسل ) کی تربیت ودعوت کا میدان |
154 |
سفری مقامات میں تربیت ودعوت کامیدان |
154 |
بس، ٹرین ، گاڑی اور جہاز میں تربیت ودعوت کا میدان |
155 |
بازار اور منڈی میں تربیت ودعوت کا میدان |
157 |
جیل خانہ جات میں تربیت ودعوت کا میدان |
160 |
ہسپتال اور کلینکس میں تربیت ودعوت کا میدان |
161 |
سوشل میڈیا اور پرنٹ میڈیا پرتربیت ودعوت کا میدان |
163 |
فیکٹری او لیبر کالونی میں تربیت ودعوت کا میدان |
165 |
تاجروں کی تربیت ودعوت کامیدان |
166 |
فقراء کی تربیت ودعوت کامیدان |
168 |
بُد اوردیہاتی لوگوں کی تربیت دعوت کامیدان |
170 |
ریاستی اور انتظامی اداروں میں تربیت ودعوت کا میدان |
170 |
معاشرے میں ہر جابر ومتکبرکی تربیت ودعوت کا میدان |
173 |
غیر مسلموں کو دعوتِ اسلام |
174 |
مشرکوں کو دعوتِ اسلام |
174 |
یہودیوں کو دعوتِ اسلام |
175 |
عیسائیوں کو دعوتِ اسلام |
176 |
مجوسیوں کو دعوتِ اسلام |
177 |
یہودونصاریٰ کو دعوتِ اسلام |
177 |
مسلمانوں ، مشرکوں ، یہودیوں او ر منافقوں کو دعوت |
178 |
نہایت اہم بات |
180 |
پہلا اصول |
|
اسلام |
181 |
اسلام کا معنیٰ ومفہوم |
181 |
اسلام کے فوائد وثمرات |
182 |
اسلام گناہوں اور غلطیوں کی معافی کا سبب ہے |
182 |
اسلام شرح صدر ( سینے کھولنے ) کا سبب ہے |
183 |
اسلام جاہلیت کے اعمال کی معافی کا نام ہے |
183 |
اسلام صراطِ مستقیم ( سیدھی راہ) کا نام ہے |
184 |
اسلام کے ساتھ تھوڑا عمل بھی زیادہ اجر کا باعث ہے |
185 |
اسلام نیکیوں میں بڑھوتی کا باعث ہے |
186 |
اسلام دنیا وآخرت میں خیر وبرکت کا باعث ہے |
186 |
اسلام سعادت مندزندگی کا سبب ہے |
187 |
اسلام کامیابی وکامرانی کا سبب ہے |
187 |
اسلام دنیا وآخرت میں نور کا باعث ہے |
187 |
اسلام پسندیدہ اور مکمل دین ہے |
188 |
اسلام پررضامند ی اللہ کو راضی کرنا کا سبب ہے |
188 |
اسلام آگ سے نجات کا سبب ہے |
188 |
اسلام جنت کی ضمانت ہے |
189 |
اسلام کے خصائص |
190 |
اسلام اللہ کی طرف سے نازل شدہ دین ہے |
190 |
اسلام تمام انبیاء کرام کا دین ہے |
190 |
اسلام میانہ رودین ہے |
191 |
اسلام عالمی وآفاق دین ہے |
191 |
دین اسلام آسان ترین اور باعث رحمت دین ہے |
192 |
دین اسلام عزت کا منبع ومصدر ہے |
194 |
اسلام کے ارکان |
195 |
اسلام کے نواقض |
195 |
پہلا رکن |
|
توحید |
200 |
توحید کا معنی ومفہوم |
200 |
توحید کی اقسام |
200 |
توحید اسماء وصفات |
200 |
اسمائے حسنیٰ |
201 |
صفاتِ عالیہ |
203 |
توحید ربوبیت |
206 |
توحید الوہیت |
211 |
توحید کے فوائد وثمرات |
216 |
دوسرا رکن |
|
نماز |
222 |
نماز کا معنیٰ ومفہوم |
222 |
نماز کی فرضیت او اہمیت وفضیلت |
222 |
وضو کا طریقہ |
225 |
غسل کا مسنون طریقہ |
229 |
تیمم کا طریقہ |
230 |
نماز کا مسنون طریقہ |
231 |
تیسرا رکن |
|
روزہ |
|
روزے کا معنیٰ ومفہوم |
245 |
روزے کی فرضیت |
245 |
روزے کے مراتب |
245 |
روزے کے فضائل |
246 |
روزے کی اقسام |
253 |
روزے کے آداب |
262 |
چوتھا رکن |
|
زکاۃ |
266 |
زکاۃ کا لغوی معنی |
266 |
زکاۃ کا اصطلاحی معنی |
266 |
زکاۃ کی اہمیت وفرضیت |
267 |
زکاۃ کے فوائد وثمرات |
268 |
زکاۃ ادا نہ کرنے کے نقصانات |
271 |
زکاۃ کے احکام ومسائل |
274 |
سونا |
275 |
چاندی |
275 |
زرعی پیداوار |
276 |
مویشی ( جانور) |
277 |
گھوڑا اور غلام |
280 |
کھیتی باڑی کرنے والے مویشی |
280 |
سبزیوں کی زکاۃ |
280 |
زکاۃ کے مصارف |
281 |
پانچواں رکن |
|
حج |
286 |
حج کی تعریف |
286 |
حج کی فرضیت |
286 |
حج کے فضائل |
287 |
حج واجب ہونے کی شرائط |
289 |
مرد کااحرام |
295 |
عورت کا احرام |
296 |
حج کے ارکان وواجبات |
298 |
حج کاعملی طریقہ |
301 |
دوسرا اصول |
|
ایمان |
318 |
ایمان کا لغوی معنی |
318 |
ایمان کا اصطلاحی معنی |
318 |
ایمان کے فوائد وثمرات |
319 |
اہلِ ایمان کے اوصاف |
328 |
ارکانِ ایمان |
333 |
پہلا رکن: اللہ رب العزت پر ایمان لانا |
334 |
دوسرا رکن : فرشتوں پر ایمان |
338 |
تیسرا رکن : کتابوں پر ایمان |
352 |
چوتھا رکن : رسولوں پر ایمان |
355 |
پانچواں رکن : قیامت پر ایمان |
364 |
چھٹا رکن : تقدیر پر ایمان |
377 |
تیسرا اصول |
|
احسان |
390 |
احسان کی تعریف |
390 |
احسان کی اہمیت |
390 |
احسان کا مقام |
391 |
خشوع کے فضائل |
394 |
عدمِ خشوع کے نقصانات |
398 |
چوتھا اصول |
|
حسن ِ اخلاق |
|
اخلاق کا لغوی معنیٰ |
401 |
اخلاق کا اصطلاحی معنیٰ |
401 |
حسنِ اخلاق کی نشانی |
402 |
اخلاق کے فوائد وثمرات |
402 |
نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم کا اعلیٰ اخلاق |
413 |
حسن اخلاق کے متعلق نبی صلی اللہ علیہ وسلم کی نصیحتیں |
414 |
حسن اخلاق کے حصول کے لیے نبوی دعائیں |
414 |
پانچواں اصول |
|
تبلیغ ونفیر |
416 |
تبلیغ ونفیر کا معنی ومفہوم |
416 |
تبلیغ ونفیر کے مشن کو چھوڑنے کا نقصان |
426 |
امر بالمعروف ونہی عن المنکر |
427 |
امربالمعروف کی تعریف |
427 |
نہی عن المنکر کی تعریف |
428 |
امر بالمعروف ونہی عن المنکر کی اہمیت |
429 |
امر بالمعروف ونہی عن المنکر کے فضائل |
431 |
امر بالمعروف اور نہی عن المنکر نہ کرنے کی قباحتیں |
440 |