علمِ نجوم (یعنی ستاروں اور ان کی گردش نیز اس کے نتیجے میں کائنات کے نظام میں رونما ہونے والے واقعات کا علم) سے دو کاموں میں مدد لی جاتی ہے، ایک حساب میں اور دوسرا استدلال میں۔ اس علم کا سیکھنا اور اس پر عمل کرنا حرام ہے جیسے جادو کا سیکھنا اور اس پر عمل کرنا دونوں برابر ہیں۔ نیل الاوطار میں ہے کہ جس طرح جادو کا سیکھنااور اس پر عمل کرنا حرام ہے اسی طرح علم نجوم کا سیکھنا اور اس میں کلام کرنا حرام ہے،البتہ علمِ نجوم سے شرعی اَحکام میں مدد لینا مطلوب و مستحسن ہے، مثلاً نماز کے اوقات معلوم کرنا، قبلہ کا رخ معلوم کرنا وغیرہ۔ زير نظر كتاب’’ القول المفید علم نجوم اور عقیدۂ توحید‘‘امام محمدبن علی الشوکانی رحمہ اللہ کی تصنیف ہے انہوں اس کتاب میں علم نجوم کی تعریف اور اس کی اقسام ،توکل اور اس کی اقسام وغیرہ کو اس میں بیان کیا ہے ۔(م۔ا)
عناوین |
صفحہ نمبر |
نجومیت کے متعلق گفتگو |
7 |
اعتراض وجواب |
8 |
حکمت نمبر۱… آسمانی خوبصورتی کے لیے |
11 |
حکمت نمبر۲… شیاطین کی سرکوبی کے لیے |
12 |
حکمت نمبر۳… بطور علامات کہ جن سے راہنمائی حاصل کی جائے |
14 |
منازل قمر کی تعلیم کے دومطلب ہیں |
15 |
پہلی قسم |
23 |
دوسری قسم |
24 |
پہلی قسم |
55 |
دوسری قسم |
55 |
پہلی انوع |
55 |
نوعِ ثانی |
56 |
نوعِ ثالث |
56 |
نوع رابع |
56 |
اول |
57 |
ثانی |
57 |
اعتراض |
58 |
جواب |
58 |
باب محبت کے لیے آیت کی مناسب |
59 |
اعتراض |
61 |
جواب |
61 |
اول |
61 |
ثانی |
61 |
ثالث |
62 |
رابع |
62 |
خامس |
62 |
سادس |
62 |
باب کے لیے اس حدیث کی مناسبت |
64 |
حدیث میں ذیل میں خصلتوں میں سے پہلی خصلت |
65 |
اعتراض |
66 |
جواب |
66 |
دوسری خصلت |
66 |
تیسری خصلت |
67 |
اوّل… آیۂ بقرہ کی تفسیر |
79 |
ثانیا… آیۃ برائۃ کی تفسیر |
79 |
ثالث |
80 |
ربع |
80 |
خاص |
81 |
سادس |
81 |
سابع |
82 |
ثامن |
82 |
تاسع |
83 |
عاشر |
83 |
حادی عاشر (گیارھویں) |
84 |
ماقبل سے باب کی مناسب |
84 |
اطاعت کرنے کے باب میں کہا گیا |
85 |
توحید کے لیے خوف کی مناسبت |
87 |
’’تمھیں ڈراتا ہے‘‘ کے معنی |
88 |
نتیجہ |
89 |
اول |
95 |
ثانی |
96 |
برائے ترجمہ کی حدیث کی مناسب |
102 |
منع |
103 |
نقص |
103 |
اول |
103 |
ثانی |
104 |
ثالث |
104 |
رابع |
104 |
مثال دینا اور کیفیت بیان کرنا |
104 |
خلاصہ باب |
104 |
ماقبل باب سے اس کی مناسب |
107 |
توکل |
107 |
توکل کی تین اقسام ہیں |
107 |
تنبیہ |
110 |
علما کا اختلاف |
119 |
خلاصہ |
128 |
سزا کی کئی اقسام ہیں |
130 |
اس حدیث کے لیے مؤلف کے سیاق کی غرض |
139 |
اس میں چند مسائل ہیں |
141 |
ریا کی تعریف |
145 |
دو مقامات پر ریا قابل بحث ہے |
147 |
اس کے شرک سے مراد |
147 |
اس باب کے عنوان کے تین احتمالات (امکانات) ہیں |
154 |
تنبیہ |
160 |
اعتراض |
161 |
جواب |
161 |
اعتراض |
161 |
جواب |
162 |
ملاحظہ |
162 |
اعتراض |
165 |
جواب |
165 |
تنبیہ |
166 |