قرآن حکیم ایک ایسی کتاب ہے جو انسانی اجتماعیت کے لئے قیامت تک سنگ میل کی حیثیت رکھتی ہے۔نبی کریم ﷺ نے قرآنی تعلیمات پر نہ صرف ایک جماعت قائم کی بلکہ ایک زندہ وتابندہ سو سائٹی بھی قائم کر کے دکھائی، جس نے انسانی ترقی کا ایک ایسا منصفانہ نظام زندگی فراہم کیا جس سے آج کا انسان بے نیاز نہیں رہ سکتا ہے۔قرآن مجید پوری انسانیت کے لیے کتاب ِہدایت ہے، او ر اسے یہ اعزاز حاصل ہےکہ دنیا بھرمیں سب سے زیاد ہ پڑھی جانے والی کتاب ہے ۔ اسے پڑھنے اور پڑھانے والوں کو امامِ کائنات نے اپنی زبانِ صادقہ سے معاشرے کے بہتر ین لوگ قراردیا ہے اور اس کی تلاوت کرنے پر اللہ تعالیٰ ایک ایک حرف پرثواب عنایت کرتے ہیں۔ دور ِصحابہ سے لے کر دورِ حاضر تک بے شمار اہل علم نے اس کی تفہیم وتشریح اور ترجمہ وتفسیرکرنے کی خدمات سر انجام دی ہیں ۔ اصحاب رسول رضوان اللہ علیہم، نبی ﷺ کے فیض تربیت، قرآن مجید کی زبان اور زمانۂ نزول کے حالات سے واقفیت کی بنا پر، قرآن مجید کی تشریح، انتہائی فطری اصولوں پر کرتے تھے۔زیر تبصرہ کتاب"تفسیر ابن عباس "صحابی رسول ترجمان القرآن سیدنا عبد اللہ بن عباس کی طرف منسوب ہے، جسے ابو طاہر محمد بن یعقوب فیروز آبادی نے مرتب کیا ہے۔اس تفسیر کی نسبت کے حوالے سے اسلاف کی مختلف آراء موجود ہیں۔اس کی اسناد کے متعلق بھی گفتگو کی خاصی گنجائش موجود ہے، لیکن حقیقت یہ ہے کہ اس کی متعدد روایات صحاح ستہ ودیگر کتب حدیث میں موجود ہیں۔اس لئے اسے قارئین کی خدمت میں پیش کیا جا رہا ہے۔یہ کتاب اردو میں تین ضخیم جلدوں پر مشتمل ہے۔اللہ تعالی سے دعا ہے کہ وہ ہمیں قرآن وحدیث کے مطابق زندگی گزارنے کی توفیق عطا فرمائے۔آمین(راسخ)
سورۃ |
پارہ |
صفحہ نمبر |
العنکبوت |
20۔21 |
5 |
الروم |
21 |
11 |
لقمٰن |
21 |
25 |
السجدۃ |
21 |
34 |
الا حزاب |
21۔22 |
41 |
سبا |
22 |
71 |
فاطر |
22 |
85 |
یسین |
22۔23 |
97 |
الصفٰت |
23 |
109 |
ص |
23 |
152 |
الزمر |
23۔24 |
137 |
المؤمن |
24 |
158 |
حم السجدۃ |
24۔25 |
177 |
الشوری |
25 |
191 |
الزخزف |
25 |
204 |
الدخان |
25 |
218 |
الجاثیہ |
25 |
225 |
الاحقاف |
26 |
233 |
محمد |
26 |
244 |
الفتح |
26 |
255 |
الحجرات |
26 |
266 |
ق |
26 |
278 |
الذاریات |
26۔27 |
285 |
الطور |
27 |
293 |
النجم |
27 |
299 |
القمر |
27 |
307 |
الرحمٰن |
27 |
314 |
الواقعۃ |
27 |
321 |
الحدید |
27 |
329 |
المجادلۃ |
28 |
341 |
الحشر |
28 |
352 |
الممتحنۃ |
28 |
360 |
الصف |
28 |
368 |
الجمعۃ |
28 |
372 |
المنافقون |
28 |
375 |
التغابن |
28 |
379 |
الطلاق |
28 |
384 |
التحریم |
28 |
390 |
الملک |
29 |
395 |
القلم |
29 |
399 |
الحاقۃ |
29 |
406 |
المعارج |
29 |
410 |
نوح |
29 |
414 |
الجن |
29 |
417 |
المزمل |
29 |
424 |
المدثر |
29 |
428 |
القیامۃ |
29 |
434 |
الدھر |
29 |
438 |
المرسلٰت |
29 |
442 |
النباء |
30 |
446 |
النازعات |
30 |
449 |
عبس |
30 |
453 |
التکویر |
30 |
456 |
الانفطار |
30 |
458 |
المطففین |
30 |
459 |
الانشقاق |
30 |
462 |
البروج |
30 |
464 |
الطارق |
30 |
466 |
الاعلیٰ |
30 |
467 |
الغاشیۃ |
30 |
469 |
الفجر |
30 |
471 |
البلد |
30 |
474 |
الشمس |
30 |
475 |
الّلیل |
30 |
476 |
الضحیٰ |
30 |
479 |
الم نشرح |
30 |
482 |
التین |
30 |
483 |
العلق |
30 |
484 |
القدر |
30 |
486 |
البینۃ |
30 |
487 |
الزلزال |
30 |
488 |
العدیات |
30 |
489 |
القارعۃ |
30 |
491 |
التکاثر |
30 |
491 |
العصر |
30 |
492 |
الھمزۃ |
30 |
493 |
الفیل |
30 |
494 |
قریش |
30 |
494 |
الماعون |
30 |
495 |
الکوثر |
30 |
496 |
الکفرون |
30 |
499 |
النصر |
30 |
499 |
اللھب |
30 |
500 |
الاخلاص |
30 |
502 |
الفلق |
30 |
502 |
الناس |
30 |
502 |