دین وشریعت میں عقائد کے بعد سب سے زیادہ توجہ عبادات کو دی گئی ہے ۔ عبادات اسلامی معاشرے کی تشکیل میں ایک بنیادی اور اساسی کردار رکھتی ہے اسی لیے اسلامی ریاست کے حکمرانوں کو جن فرائض ِ اربعہ کا پابند کیا گیا ہے ان میں اولین فریضہ نماز کا ہے ۔ ادلۃ شرعیہ میں حکمرانوں کی اطاعت بھی اسی وقت تک لازم قرار دی گئی ہے جب تک کہ وہ اقامتِ صلاۃ کی ذمہ داریوں کوپورا کرتے رہیں ۔ کیونکہ نماز انتہائی اہم ترین فریضہ اور سلام کا دوسرا رکن ِ عظیم ہے جوکہ بہت زیادہ اہمیت کا حامل ہے ۔ کلمہ توحید کے اقرار کےبعد سب سے پہلے جو فریضہ انسان پر عائد ہوتا ہے وہ نماز ہی ہے ۔اسی سے ایک مومن اور کافر میں تمیز ہوتی ہے ۔ بے نماز ی کافر اور دائرۂ اسلام سے خارج ہے ۔ قیامت کےدن اعمال میں سب سے پہلے نماز ہی سے متعلق سوال ہوگا۔ فرد ومعاشرہ کی اصلاح کے لیے نماز ازحد ضروری ہے ۔ نماز فواحش ومنکرات سےانسان کو روکتی ہے ۔بچوں کی صحیح تربیت اسی وقت ممکن ہے جب ان کوبچپن ہی سےنماز کا پابند بنایا جائے ۔ قرآن وحدیث میں نماز کو بر وقت اور باجماعت اداکرنے کی بہت زیاد ہ تلقین کی گئی ہے ۔نماز کی ادائیگی اور اس کی اہمیت اور فضلیت اس قد ر اہم ہے کہ سفر وحضر اور میدان ِجنگ اور بیماری میں بھی نماز ادا کرنا ضروری ہے ۔نماز کی اہمیت وفضیلت کے متعلق بے شمار احادیث ذخیرۂ حدیث میں موجود ہیں او ر بیسیوں اہل علم نے مختلف انداز میں اس موضوع پر کتب تالیف کی ہیں ۔ نماز کی ادائیگی کا طریقہ جاننا ہر مسلمان مرد وزن کےلیے ازحد ضروری ہے کیونکہ اللہ عزوجل کے ہاں وہی نماز قابل قبول ہوگی جو رسول اللہ ﷺ کے طریقے کے مطابق ادا کی جائے گی ۔او ر ہمارے لیے نبی اکرم ﷺکی ذات گرامی ہی اسوۂ حسنہ ہے ۔انہیں کے طریقے کےمطابق نماز ادا کی جائے گئی تو اللہ کے ہاں مقبول ہے ۔ اسی لیے آپ ﷺ نے فرمایا صلو كما رأيتموني اصلي لہذا ہر مسلمان کےلیے رسول للہ ﷺ کے طریقۂ نماز کو جاننا بہت ضروری ہے۔ زیر تبصرہ کتاب’’ صلاۃ النبی ﷺ کے حسین مناظر‘‘ابو انشا ء قاری خلیل الرحمن جاوید ﷾کی تصنیف ہے جس میں کتاب میں کتاب وسنت کی روشنی میں نماز سے متعلق جملہ مسائل کا حل اور تمام اختلافی مسائل پر مفصل بحث آسان اور عام فہم علمی انداز میں عقلی اور نقلی دلائل کے ساتھ پیش کی گئی ہے۔مسائل کے ساتھ ساتھ اصلاح عقیدہ پر بھی خصوصی توجہ دی گئی ہے یہ کتاب اصل حقائق سے روشناس کر انے کا بہترین ذریعہ ہے ۔اللہ تعالیٰ کتاب کو عوام الناس کی نمازوں کی اصلاح کا ذریعہ بنائے اور مصنف کی اس کاوش کو شرف قبولیت سے نوازے (آمین( م۔ا)
عناوین |
|
صفحہ نمبر |
ملنے کے پتے |
|
الف |
انتساب |
|
ب |
جملہ حقوق |
|
ج |
تصدیق و توثیق |
|
5 |
دیباچہ |
|
6 |
اجمالی فہرست |
|
10 |
عرض مولف |
|
21 |
سبب تالیف |
|
24 |
کتاب کی چند خصوصیات |
|
24 |
اعتراف حقیقت |
|
25 |
باب 1 عبادت کا بیان |
|
27 |
عبادت |
|
29 |
مقصد عبادت |
|
29 |
عبادت کا مطلب |
|
30 |
سچے عابد کی ذمہ داری |
|
30 |
عبادت کی ضرورت |
|
31 |
عبادت کا عمومی فلسفہ |
|
33 |
نماز کی اہمیت |
|
34 |
نماز کے فوائد |
|
35 |
فرض شناسی |
|
35 |
احساس گناہ |
|
36 |
خوف الہٰی |
|
36 |
وفا شعاری و فرمانبرداری کی مشق |
|
36 |
نماز ذکر الہی کا حسین ذریعہ |
|
37 |
فلسفہ نماز |
|
38 |
نماز کی فضیلت و فرضیت |
|
39 |
مقبول نماز |
|
45 |
سنت کا نا فرمان |
|
46 |
ترک نماز پر وعید |
|
47 |
تارک نماز کا حکم |
|
48 |
با جماعت نماز کی فضیلت |
|
51 |
جماعت سے نماز پڑھنے کے فوائد |
|
53 |
مغربی اجتماعات |
|
54 |
امام کے بغیر جماعت نہیں |
|
54 |
نماز اور شخصیت سازی |
|
55 |
باب 2 طہارت |
|
59 |
طہارت |
|
61 |
بول وبراز کے آداب |
|
61 |
غسل کن حالات میں کرنا چاہیے |
|
62 |
مذی و دی اور منی میں فرق |
|
63 |
حیض اور نفاس کے بعد غسل |
|
64 |
احتلام کے بعد غسل |
|
66 |
اسلام قبول کرنے پر غسل |
|
67 |
موت بھی غسل کو واجب کر دیتی ہے |
|
67 |
جمعہ کے دن غسل |
|
68 |
احرام کے لیے غسل |
|
69 |
کیا غاسل میت بھی غسل کرے |
|
69 |
غسل کرنے میں چند احتیاطیں |
|
69 |
حائضہ عورت کے لیے تلاوت کا حکم |
|
70 |
طہارت کے متفرق مسائل |
|
72 |
پانی اور اس کے مسائل |
|
78 |
پانی کا حکم |
|
79 |
استعمال شدہ پانی |
|
81 |
جھوٹا پانی |
|
82 |
کتے کا جھوٹا پانی |
|
83 |
باب 3 وضو کا بیان |
|
8585 |
وضو |
|
87 |
وضو کی فرضیت |
|
88 |
مسواک |
|
88 |
فطرت کی دس باتیں |
|
89 |
مسواک سے پڑھی جانے والی نماز |
|
89 |
مسواک منہ کی صفائی اور رب کی رضا |
|
89 |
مسواک انبیاء کی سنت ہے |
|
90 |
دوسرے کی مسواک استعمال کرنا |
|
90 |
برگر فیملی کے فینسی تکلفات |
|
91 |
مسواک کرنے کا طریقہ |
|
91 |
توتھ برش اور ٹوتھ پیسٹ کا مسئلہ |
|
91 |
مسواک کے بارہ میں وضعی تصورات |
|
92 |
وضو سے پہلے بسم اللہ |
|
92 |
بسم اللہ پوری اور آدھی کا مسئلہ |
|
93 |
وضو کی نیت |
|
94 |
وضو کا مسنون طریقہ |
|
94 |
گردن کا مسح |
|
96 |
پاؤں دھونے کا مسئلہ |
|
97 |
وضو کے اعضاء کتنی مرتبہ دھوئیں |
|
98 |
وضو کا بچا ہوا پانی |
|
99 |
فضائل وضو |
|
99 |
وضو کی حکمتیں |
|
100 |
وضو کا باقی ماندہ پانی پینے کا راز |
|
101 |
وضو کے بعد دعا کی حکمت |
|
101 |
وضو کے طبعی فوائد |
|
101 |
عمامہ پر مسح |
|
102 |
موزوں جرابوں اور نعلین پر مسح |
|
103 |
آثار صحابہ |
|
104 |
مسح پاؤں کے کس حصہ پر کیا جانا چاہیے |
|
105 |
موزوں اور جرابوں پر مسح کب جائز ہے |
|
106 |
مدت مسح |
|
106 |
مسح کا جواز ختم کرنے والے امور |
|
106 |
زخم پر پٹی پر مسح |
|
107 |
وہ امور جن سے وضو ٹوٹ جاتا ہے |
|
107 |
وہ چیزیں جن سے وضو نہیں ٹوٹتا |
|
110 |
وضو کے متفرق مسائل |
|
111 |
تیمم |
|
113 |
تیمم کی مشروعیت کا پس منظر |
|
114 |
تیمم کا طریقہ |
|
114 |
تیمم توڑنے والی چیزیں |
|
115 |
تیمم کے متفرق مسائل |
|
116 |
باب 4 لباس |
|
117 |
لباس کا بیان |
|
118 |
نماز میں کامل زینت اپنائیں |
|
120 |
لباس کے اسلامی آداب |
|
120 |
نماز میں عورت کا لباس |
|
123 |
نماز میں مرد کا لباس |
|
124 |
ننگے سر نماز کا مسئلہ |
|
124 |
سر ڈھانپنے والوں کے دلائل |
|
125 |
ننگے سر نماز کے جواز کے دلائل |
|
126 |
جوتے سمیت نماز کا مسئلہ |
|
129 |
جوتے بغیر نماز کا مسئلہ |
|
136 |
باب 5 مساجد کا بیان |
|
141 |
مسجد کا مفہوم |
|
141 |
مسجد کی اہمیت و فضیلت |
|
143 |
بہترین خطہ |
|
144 |
سب سے بڑا ظالم |
|
145 |
آخرت کا نور |
|
145 |
جنت کے باغات |
|
146 |
مسجد کی طرف اٹھنے والے قدم |
|
146 |
مسجد کے بدلے جنت میں گھر |
|
147 |
مسجدوں کی درجہ بندی |
|
147 |
مسجد حرام |
|
147 |
مسجد نبوی |
|
148 |
مسجد اقصی |
|
148 |
مسجد ایک دینی شعار ہے |
|
148 |
آداب مسجد |
|
150 |
تعمیر مسجد میں بقدر وسعت حصہ لینا |
|
152 |
مسجد سے متعلق امور |
|
153 |
ائمہ مساجد کا تقرر |
|
154 |
مساجد کی بد حالی کا ذمہ دار کون |
|
156 |
سبق آموز لطیفہ |
|
157 |
جن جگہوں پر نماز پڑھنا ممنوع ہے |
|
160 |
جو کام مسجد میں کرنے جائز ہیں |
|
161 |
مسجد کے مقاصد و فوائد |
|
165 |
تعیین قبلہ |
|
167 |
بیت اللہ میں زوال کی قید نہیں |
|
169 |
جمعہ کے دن زوال کی قید نہیں |
|
169 |
تعیین قبلہ کی حکمت |
|
170 |
لفظ قبلہ و کعبہ کا غلط استعمال |
|
170 |
مسجد سے متعلق متفرق مسائل |
|
171 |
باب 6 اوقات نماز |
|
174 |
وقت کی پابندی |
|
176 |
اوقات نماز کی حکمت |
|
177 |
پانچ نمازوں کا تذکرہ قرآن مجید میں |
|
179 |
پانچ نمازوں کا تذکرہ حدیث میں |
|
180 |
تعیین اوقات |
|
182 |
نماز پنجگانہ کے اوقات |
|
184 |
جمعہ اور عیدین کا وقت |
|
185 |
تہجد ، تراویح اور وتر کا وقت |
|
185 |
اشراق کا وقت |
|
186 |
صلوۃ کسوف اور خسوف کا وقت |
|
186 |
قضا نمازوں کا بیان |
|
187 |
رسول اللہ ﷺ بھی سو گئے |
|
188 |
متفرق مسائل |
|
189 |
اوقات ممنوعہ |
|
189 |
اوقات ممنوعہ پانچ ہیں |
|
190 |
فجر کی سنتوں کی ادائیگی کا مسئلہ |
|
191 |
عیدین کی قضا کا مسئلہ |
|
192 |
قضا عمری کا مسئلہ |
|
192 |
نماز وتر کی قضا کا مسئلہ |
|
193 |
نوافل کی قضا کا مسئلہ |
|
194 |
تہجد کا وقت |
|
195 |
نماز استخارہ کا وقت |
|
196 |
استخارہ کی دعا |
|
196 |
استخارہ کورئر سروس |
|
197 |
استخارہ کون کرے |
|
198 |
صلوۃ التوبہ کا وقت |
|
199 |
صلوۃ الوضو کا وقت |
|
199 |
صلوۃ التسبیح |
|
200 |
تحیۃ المسجد |
|
201 |
نماز استسقاء کا طریقہ اور وقت |
|
202 |
جمعہ کی قضا |
|
203 |
احتیاطی ظہر |
|
204 |
جمع بین الصلاتین |
|
205 |
جمع بین الصلاتین کی اقسام |
|
205 |
جمع بین الصلاتین اور سنتیں |
|
209 |
باب 7 اذان کا بیان |
|
210 |
اذان |
|
212 |
اذان کی ابتداء |
|
213 |
فضائل اذان |
|
214 |
موذن کی شان |
|
215 |
اذان کا جواب دینا |
|
215 |
اذان کی حکمت |
|
216 |
اذان دینے کا طریقہ |
|
217 |
حضرت بلال ؓ کی اذان کے کلمات |
|
218 |
حضرت بلال ؓ کی اقامت کے کلمات |
|
219 |
حضرت ابو محذرورہ ؓ کی اذان کے کلمات |
|
219 |
حضرت ابو محذورہ ؓ کی اقامت کے کلمات |
|
220 |
اذان بلال ؓ کے ساتھ اکہری اقامت |
|
222 |
اذان پر اجرت لینے کا مسئلہ |
|
223 |
جمعہ کی دو اذانیں |
|
224 |
تہجد اور سحری کی اذان |
|
225 |
ادعیہ مسنونہ بعد الاذان |
|
226 |
وسیلہ کی تشریح |
|
226 |
مقام محمود |
|
227 |
اذان مغرب کی دعا |
|
228 |
اذان سے متعلقہ بدعتیں |
|
229 |
انگوٹھے چومنا |
|
229 |
اذان کے بعد ہاتھ اٹھا کر دعا پڑھنا |
|
230 |
بیماریوں اور مصیبتوں میں اذانیں دینا |
|
230 |
قبر پر اذان |
|
231 |
اذان اور اقامت کے متفرق مسائل |
|
235 |