انیسویں اور بیسویں صدی میں غیر مسلم مستشرقین Goldzehar اور Guillau me وغیرہ نے دین اسلام کے دو بنیادی ماخذ میں سے ایک کو موضوع تحقیق بناتے ہوئے مغربی ذرائع علم اور اپنے زیر تربیت مسلم محققین کو بڑی حد تک یہ بات باور کرا دی کہ حدیث کی حیثیت ایک غیر معتبر تاریخی بلکہ قیاسی بیان کی سی ہے، اس میں مختلف محرکات کے سبب تعریفی و توصیفی بیانات کو شامل کر لیا گیا ہے اور بہت سی گردش کرنے والی افواہوں کو جگہ دے دی گئی ہے۔ اس سب کے پیچھے یہ مقصد کار فرما تھا کہ دینی علوم سے غیر متعارف ذہن اس نہج پر سوچنا شروع کر دے کہ ایک مسلمان کے لیے زیادہ محفوظ یہی ہے کہ وہ قرآن کریم پر اکتفا کر لے اور حدیث کے معاملہ میں پڑ کر بلاوجہ اپنے آپ کو پریشان نہ کرے۔ اس غلط فکر کی اصلاح الحمد للہ امت مسلمہ کے اہل علم نے بروقت کی اور اعلیٰ تحقیقی و علمی سطح پر ان شکوک و شبہات کا مدلل، تاریخی اور عقلی جواب فراہم کیا۔ دعوۃ اکیڈمی اسلام آباد کی جانب سے مطالعہ حدیث کورس ایک ایسی کوشش ہے جس میں مستند اور تحقیقی مواد کو سادہ اور مختصر انداز سے 24 دروس میں مرتب کیا گیا ہے۔ اس وقت آپ کے سامنے مطالعہ حدیث کورس کا سولہواں حصہ ہے۔ اس یونٹ میں بہت سے رزائل (ناپسندیدہ اخلاق) سے متعلق احادیث نبوی اور ان کا مفہوم پیش کیا گیا ہے، مثلاً جھوٹ، عہد شکنی، خیانت، حق تلفی، غیبت، چغلی، حسد، جھوٹی شہادت، رشوت اور خیانت وغیرہ۔(ع۔م)
عناوین |
|
صفحہ نمبر |
پیش لفظ |
|
5 |
تعارف |
|
7 |
آیات قرآنی |
|
8 |
احادیث نبوی |
|
9 |
دھوکا دینے کی ممانعت |
|
10 |
بدگمانی |
|
12 |
حسد کے حرام ہونے کا بیان |
|
12 |
وعدہ خلافی کی حرمت |
|
14 |
جھوٹی شہادت |
|
16 |
فوت شدہ لوگوں کو برا بھلا کہنا ناجائز ہے |
|
17 |
فحش کلامی |
|
17 |
حلف بازی |
|
18 |
تحقیر آمیز ہنسی مزاق |
|
18 |
چغلی |
|
19 |
غیبت کی حدود |
|
20 |
حق تلفی |
|
21 |
غصب اور چیرہ دستی |
|
21 |
خیانت |
|
22 |
رشوت |
|
23 |
سود کے چور دروازوں کی بندش |
|
24 |
جنگ وجدال کے اسباب |
|
24 |
قتل مسلم |
|
25 |
ذخیرہ اندوزی |
|
25 |
حیلہ سازی |
|
26 |
تنگ دلی |
|
27 |
احسان فراموشی |
|
28 |
شرک اور شخصیت پرستی |
|
29 |
طبقاتی امتیاز |
|
30 |
فواحش کے چور دروازوں کی بندش |
|
30 |
ہوس اقتدار |
|
34 |
مجرم کی سفارش |
|
34 |
خطرناک اجتماعی امراض |
|
35 |
دنیا کی طبع |
|
35 |
خلاصہ |
|
37 |
فہرست مراجع |
|
40 |