اسلام دینِ فطرت ہے ۔ اس نے انسان کےاجتماعی شعور کوملحوظ رکھا ہے ۔ اسلام انسانوں کے باہمی میل جول سے پیدا ہونے والی اجتماعیت کو نہ صرف تسلیم کرتا ہے ۔ بلکہ اس اجتماعیت کی نشو ونما میں معاونت کرتا ہے اوراسے ایسے فطری اصول دیتا ہے جن سے اجتماعیت کو تقو یت ملے۔ اوروہ اس کےلیے صالح بنیادیں فراہم کرت ہے اور ایسے عوامل کا قلع قمع کرتاہے جو اسے بگاڑ دیں یا محدود اور غیر مفید بنادیں ۔اور اسلام فرد کی انفرادیت کو بنیاد قرار دیتا ہے۔فرد اجتماعی زندگی کےلیے جو جمعیتیں بناتا ہے ۔اسلام اس کی حوصلہ افزائی اور ان کےلیے اصول وقوانین فراہم کرتا ہے ۔ اسلام کی پہلی اجتماعی اکائی اس کا خاندان ہےاس میں میاں بیوی، والدین،رشتہ دار ، ہمسائے اور پھر عام انسانی برادر شامل ہے ۔اسلام نے ان میں سے ہرایک کے متعلق تفصیلی احکام دئیے ہیں ۔اسلام کےمعاشرتی نظام کے کچھ بنیادی اصول اور خصوصیات ہیں جن پرسارا معاشرتی ڈھانچہ استوار ہے ۔اوراسلام کا دعویٰ ہے کہ انفرادی اور اجتماعی زندگی کےلیے جن اصولوں کی ضرورت تھی وہ اللہ تعالیٰ نے انسان کوسمجھائے اسے جس بنیادی فکر اور جس رہنمائی کی ضرورت تھی وہ رب العالمین نے مہیا کردی۔ انسانوں کا باہمی فکری اختلاف ان کا اپنا پیدا کردہ ہے ۔اللہ تعالیٰ نے انہیں فکری تشت نہیں دیا بلکہ فکری وحدت عطا کی تھی قرآن نے بڑے جامع الفاظ میں اسے بیان کیا ہے ۔كَانَ النَّاسُ أُمَّةً وَاحِدَةً فَبَعَثَ اللَّهُ النَّبِيِّينَ مُبَشِّرِينَ وَمُنْذِرِين(البقرۃ:213)’’سب آدمی ایک ہی طریقے پر تھے ۔پھر اللہ تعالیٰ نےپیغمبروں کوبھیجا جو انہیں خوشخبری سناتےاور ڈراتے تھے ۔‘‘ اسلام ایک ایسا معاشرہ چاہتاہے جس میں خیر وشر کےپیمانے متعین ہوں۔کیوں کہ جس معاشرےمیں باہمی خیر کے قیام اور شر کےمٹانے کی سعی نہیں ہوتی وہ بالآخر ہلاک ہوجاتا ہے ۔ لہذا اسلام نے سب سے پہلے ان امور کی نشاندہی کی جو معاشرے کےلیے مہلک ثابت ہوتے ہیں ۔ اور وہ گناہ بھی بتائے جو فرد اور جماعت کے ایمان کو ضائع کردیتے ہیں۔ زیر نظر کتاب ’’اسلام کا معاشرتی نظام‘‘ڈاکٹر خالد علوی کی تصنیف ہے جس میں انہوں نے اسلام اور جدید معاشرتی نظریات کو بیان کرتے ہوئے اسلام کےان اصولوں کوبیان کیا ہے کہ جن اصولوں پر اسلام کامعاشرتی نظام قائم ہے۔ اور اپنی خصوصیات کی بدولت دنیا کے تمام معاشرتی نظاموں سےمختلف اور منفرد ہے ۔اسلام کامعاشرتی نظام خیر واصلاح ،طہارت وتقدس، ہمدردی وخیرخواہی اوراعتدال وتوازن پر قائم ہے ۔ اس نظام میں انسان کی انفرادی اور اجتماعی بہبود کاپورا انتطام موجود ہے۔ اللہ تعالیٰ ہمیں اسلامی معاشرت کے مطابق زندگی بسر کرنے کی تو فیق عطافرمائے۔آمین (م۔ا)
عناوین |
|
صفحہ نمبر |
نقش ثانی |
|
xvii |
کچھ اس کتاب کےبارے میں |
|
Xxi |
پیش لفظ |
|
Xxiii |
بنیادی تصورات |
|
|
جدید عمرانیات ایک تعارف |
|
3 |
آگسٹ کومٹے |
|
5 |
جارج سمل |
6 |
|
ایمل در خائیم |
|
7 |
اٹانیت پر مبنی خود کشی |
|
9 |
بحرانی خود کشی |
|
10 |
عمومی جائزہ |
|
13 |
ابن خلدون |
|
15 |
علم المعاشرت کے امتیازات |
|
19 |
مجموعی انسانی رویہ |
|
20 |
تاریخ |
|
21 |
انسانی رویوں کا خصوصی پہلو |
|
22 |
معاشیات |
|
22 |
سیاسیات |
|
22 |
بشریات |
|
23 |
معاشرتی حکمت عملی |
|
24 |
علم المعاشرت کے چند نظریات |
|
25 |
مارکسی نظریہ |
|
26 |
معاشرتی تفاعل |
|
27 |
نسلی منہاج |
|
28 |
معاہدہ عمرانی |
|
29 |
انسان کی معاشرت پسندی |
|
33 |
اسلام اور اجتماعیت |
|
34 |
معاشرتی ہئیت |
|
40 |
معاشرتی تنظیم و ارتقاء |
|
42 |
انسانی اجتماعیت کاارتقاء |
|
44 |
عرب قبل ا زاسلام |
|
45 |
بدوی |
|
45 |
عرب معاشرت کی خصوصیات |
|
46 |
رومی معاشرت |
|
47 |
خصوصیات |
|
47 |
ایرانی معاشرہ |
|
48 |
عورت کی حیثیت |
|
50 |
غلام |
|
51 |
وحدت نسل انسانی |
|
52 |
قیام خیر ور فع شر |
|
54 |
امر بالمعروف ونہی عن المنکر |
|
57 |
احساس ذمہ داری |
|
61 |
شرف انسانیت |
|
63 |
انسانی حیوانی جبتوں کا مجموعہ |
|
66 |
انسان ایک مغلوب الشہوت حیوان |
|
67 |
انسان احساس تفوق کا مجسمہ |
|
69 |
مذہبی کاوشیں |
|
72 |
انسان اور خدا |
|
75 |
خدا کیا ہے ؟ |
|
75 |
انسان اور کائنات |
|
80 |
مذہبی نقطہ نظر |
|
83 |
بدھ مت کا تصور |
|
84 |
انسان اور انسان |
|
87 |
اسلام کا تصور انسان |
|
89 |
انسان اور رب تعالیٰ |
|
98 |
انسان اورکائنات |
|
100 |
کائنات کی مقصدیت |
|
103 |
تکوینی نظام |
|
104 |
انسان اور انسان |
|
107 |
عظمت انسان |
|
110 |
غلط فہمی کا ازالہ |
|
114 |
ثقافت |
|
116 |
کلچر اور تمدن |
|
119 |
کلچر کے عناصر ترکیبی |
|
122 |
اسلامی ثقافت کی روح |
|
124 |
وحدت ربانی |
|
125 |
رسالت |
|
127 |
جوابدہی کا تصور |
|
131 |
عظمت انسان |
|
133 |
مساوات انسانی |
|
134 |
تقوی |
|
136 |
خصوصیات |
|
137 |
حصہ دوم |
|
|
معاشرت ادارے |
|
|
معاشرتی ادارات |
|
139 |
آغاز و ارتقاء |
|
141 |
اقسام |
|
144 |
فرائض و فوائد |
|
147 |
ساخت |
|
148 |
خاندان |
|
151 |
فرائض |
|
153 |
عناصر ترکیبی |
|
155 |
تربیت اولاد |
|
156 |
خاندانی ہم آہنگی |
|
157 |
عصر حاضر کا خاندان |
|
158 |
اسلام کاادارہ از دواج |
|
167 |
نکاح |
|
168 |
دینی ضرورت |
|
170 |
مقاصد نکاح |
|
175 |
طلاق |
|
182 |
طلاق کی حیثیت |
|
182 |
طلاق دینے کا طریقہ |
|
187 |
خلع |
|
191 |
حقوق الزوجین |
|
195 |
حفظ غیب |
|
202 |
معاشی حقوق |
|
205 |
تمدنی حقوق |
|
208 |
آزادی |
|
210 |
حقوق والدین |
|
211 |
اخلاقی حقوق |
|
218 |
اہمیت |
|
223 |
بچے کی حیثیت |
|
224 |
حق حیات |
|
228 |
لڑکیوں کاقتل |
|
230 |
حق تربیت |
|
234 |
آداب سکھانا |
|
236 |
حق میراث |
|
237 |
روحانی تربیت |
|
241 |
حسن سلوک |
|
244 |
حقوق قرابت |
|
246 |
مالی امداد |
|
247 |
اہمیت |
|
251 |
اخلاقی حقوق |
|
253 |
مالی خدمت |
|
255 |
شفعہ |
|
258 |
خوراک لباس |
|
262 |
مارنے کی ممانعت |
|
264 |
مالی حقوق |
|
266 |
شہادت کاحق |
|
268 |
تعلیم کا حق |
|
268 |
کمیونٹی |
|
270 |
وسیع کمیونٹی |
|
272 |
ابن خلدون |
|
275 |
ریاست |
|
276 |
ریاست کی حیثیت |
|
281 |
اسلامی ریاست |
|
284 |
نظام شوریٰ |
|
287 |
شخص آزادی |
|
293 |
غیر مسلم شہری |
|
298 |
قانونی مساوات |
|
290 |
معاشرتی مساوات |
|
301 |
امت |
|
304 |
امت مسلمہ کی تشکیل |
|
309 |
نظریہ |
|
310 |
رسالت محمدی |
|
313 |
عالمی رسالت |
|
316 |
اخلاقی بنیاد |
|
324 |
نصب العین |
|
324 |
انسانی وحدت ومساوات |
|
328 |
اعتدال پر در امت |
|
331 |
امت مسلمہ کی ذمہ داریاں |
|
334 |
نیابت رسول |
|
334 |
دعوت وتبلیغ |
|
335 |
تزکیہ نفس |
|
338 |
اقامت دین |
|
343 |
قیام عدل |
|
343 |
مارکیٹ |
|
345 |
یومیہ مارکیٹ |
|
346 |
عمومی مارکیٹ |
|
347 |
بنک |
|
348 |
مسابقت |
|
349 |
معاشرتی استحکام |
|
350 |
مارکیٹ کا اسلامی تصور |
|
351 |
فاسد بیع |
|
253 |
مسجد |
|
355 |
مسجد کی اہمیت و فضیلت |
|
356 |
آداب مسجد |
|
362 |
مسجد کی صفائی |
|
363 |
مسجد کا احترام |
|
366 |
مسجد کی اقسام |
|
367 |
مسجد کی حیثیت |
|
368 |
مسجد سیاسی مرکز کی حیثیت سے |
|
371 |
انتظام مساجد |
|
375 |
مدرسہ |
|
377 |
علم اور اس کی فضیلت |
|
377 |
مدارس ابتدائیہ |
|
385 |
فنی مدارس |
|
386 |
اساتذہ کا مقام |
|
386 |
متعلم کے فرائض |
|
388 |
متعلم کے فرائض |
|
392 |
نظریہ تعلیم |
|
393 |
ابلاغ عامہ |
|
397 |
آغاز وارتقاء |
|
398 |
ذرائع ابلاغ کی اہمیت |
|
404 |
اخبارات |
|
406 |
رسائل ومجلات |
|
407 |
الیکٹرانک میڈیا |
|
408 |
فلم |
|
409 |
کمپیوٹر ؍انٹر نیٹ |
|
412 |
اسلامی نظریہ ابلاغ |
|
414 |
نیکی کی اشاعت |
|
416 |
صحیح معلومات کا ابلاغ |
|
419 |
اخوت اسلامی کا فروغ |
|
421 |
تفریح |
|
428 |
تشہیر |
|
430 |
جھوٹ اور مبالعہ آرائی |
|
432 |
معاشرتی انتشار |
|
434 |
مثبت اثرات |
|
436 |
ٹیلیویژن کےبچوں پر اثرات |
|
438 |
حصہ سوئم |
|
|
جدید معاشرتی تعبیرات |
|
|
جدید معاشرتی تعبیرات |
|
443 |
معاشرتی تغیر |
|
444 |
پسندیدہ معاشرتی تغیر |
|
445 |
داخلی تغیر |
|
445 |
خارجی تغیر |
|
446 |
تاریخی جبریت |
|
448 |
نظامی نظریات |
|
448 |
اسلامی نقطہ نظر |
|
450 |
ابتدائی سطح |
|
450 |
ربانی اصول تغیر |
|
452 |
اسلامی طریق تغیر |
|
458 |
کلی تغیر |
|
459 |
عورت کی معاشرتی حیثیت ۔ ایک تاریخی جائزہ |
|
461 |
روم |
|
463 |
یہودیت |
|
465 |
عیسائیت |
|
466 |
ہندومت |
|
468 |
عرب قبل از اسلام |
|
469 |
تحریک آزدی نسواں |
|
480 |
برطانوی منظر |
|
483 |
خاندان کا کردار |
|
488 |
دیگر متبادلات |
|
489 |
نسائیت کے مکاتب فکر |
|
491 |
جنسی استحصال |
|
493 |
مارکسی اور اشتراکی نسائیت |
|
498 |
صنعتی اسباب |
|
499 |
تحریک آزادی نسواں کی کامیابی |
|
502 |
جنسی آوارگی |
|
506 |
مردوں کے خلاف نفرت |
|
506 |
اسلام میں حیثیت نسواں |
|
510 |
عورت ماں کی حیثیت سے |
|
515 |
تعلیم نسواں |
|
523 |
عمدہ تربیت |
|
527 |
اسلام اور نسلی امتیاز |
|
531 |
نسل کی نسبی حقیقت |
|
535 |
نسل ایک زیر نوعی حیثیت |
|
538 |
زیر نوعی حیثیت اور معاشرتی ارتقاء |
|
538 |
حیاتیاتی اختلاف |
|
543 |
تعصب |
|
546 |
نسل پرستی |
|
547 |
وحدت نسل انسانی |
|
549 |
اسلام اور اقلیتیں |
|
555 |
جدید معاشرے اور اقلیتیں |
|
556 |
اسلام اور نسلی اقلیتیں |
|
560 |
اسلام او رمذہب اقلیتیں |
|
562 |
معاہدین |
|
573 |
مفتوحین |
|
574 |
مرتدین |
|
578 |
جزیہ |
|
590 |
جزیہ کی شرائط |
|
592 |
غیر مسلموں کی حقوق |
|
598 |
عزت کی حفاظت |
|
600 |
مال کی حفاظت |
|
601 |
شخص معاملات |
|
603 |
مذہبی آزادی |
|
604 |
عام ملکی قانون |
|
605 |
ملازمتیں |
|
606 |
اسلام اور بنیادی انسانی حقوق |
|
608 |
مقام انسانی کاتعین |
|
611 |
شرف انسانیت |
|
612 |
حقوق کی اہمیت |
|
616 |
حقوق کی درجہ بندی |
|
617 |
انسانی حقوق |
|
618 |
شخصی آزادی کاحق |
|
621 |
قانونی مساوات |
|
623 |
معاشی مساوات |
|
624 |
ذاتی ملکیت کاحق |
|
626 |
آزادی اجتماع کاحق |
|
627 |
اسلام اور عالمگیریت |
|
630 |
عالمگیریت بستی |
|
633 |
عالمگیریت کے نتائج |
|
635 |
معاشی پالیسیاں |
|
638 |
سیاسی غلامی |
|
639 |
مذہبی و نسلی فسادات |
|
640 |
معاشی اثرات |
|
641 |
امت مسلمہ کا لائحہ عمل |
|
642 |
روحانی لائحہ عمل |
|
643 |
امت کے آفاقی تصور کا استحکام |
|
643 |
اخلاقی قدروں کا استحکام |
|
644 |
مادی لائحہ عمل |
|
645 |
معیشت کا اپنا نظام |
|
645 |
اشاریہ |
|
647 |
مراجع ومصادر |
|
697 |
|
|
|