مغربی تہذیب سے مراد وہ تہذیب ہے جو گذشتہ چا ر سو سالوں کے دوران یورپ میں اُبھری اس کا آغاز سولہویں صدی عیسوی میں اُس وقت سے ہوتا ہے جب مشرقی یورپ پر ترکوں نے قبضہ کیا ۔ مغربی تہذیب اور اسلام میں بنیادی فرق یہ ہے کہ مغربی تہذیب فلسفہ کی بنیاد پر قائم ہے اور اسلام وحی کی بنیاد پر قائم ہے۔مغربی تہذیب انسانوں کا تیار کردہ ایک ایسا نظام زندگی ہے جس میں اعلیٰ اتھارٹی خدا کی بجائے انسان کےپاس ہے۔اس تہذیب کا ماخذِ قانون قرآن یا کوئی اور کتاب مقدس کی بجائے انسانی حقوق کاعالمی منشور ہے۔ زیر نظر کتاب’’تعارف تہذیبِ مغرب اور فلسفہ جدید‘‘پروفیسرمفتی محمداحمد کی تصنیف ہے۔فاضل مصنف نے اس کتاب میں عصرِحاضر میں اسلام پر کفر کی نظریاتی وفکر ی یلغار،اسلام پر کیے جانےوالے جملہ اعتراضات کا حل ،کفر کی بدلی ہوئی شکلیں لبرل ازم ، سیکولرازم ، ماڈرن ازم،جدیدیت،روشن خیالی،آزادی، مساوات ،جمہوریت، سول سائٹی،ہیومن رائٹس کی وضاحت کی ہے اور تہذیب مغرب کی ابتداء وارتقاء،سائنس اور اسلام کی ہم آہنگی کاجائزہ پیش کیا ہے ۔(م۔ا)
عناوین |
صفحہ نمبر |
پیش لفظ |
13 |
مقدمہ |
17 |
اہمیت موضوع |
20 |
باب اول |
|
تخلیق انسان اول |
26 |
ارتقاءنسل انسانی |
28 |
تخلیق حضرت حواعلیہاالسلام |
30 |
قبیلوں اوربستیوں کاقیام |
30 |
تہذیب کامفہوم |
36 |
تہذیبوں کےبنیادی پانچ عناصر |
38 |
مغرب اوراسلام کےاساسی نظریات میں فرق |
45 |
تاریخ کےپانچ دور |
48 |
تہذیبوں کاتصادم |
50 |
تہذیب مغرب کاتصادم |
50 |
دنیاکی قدیم ترین تہذیبیں |
53 |
اہل مغرب کی تاریخ |
62 |
گذشتہ تہذیبوں کےمشترکہ نظریات |
65 |
گذشتہ تہذیبوں کی تباہی کےاسباب |
66 |
قرآنی تعلیمات کےآئینہ میں |
68 |
الباب الثانی |
|
تہذیب مغرب کاتعارف |
71 |
مغربی فکروفلسفہ کی ابتداء |
76 |
تہذیب مغرب کاارتقاء |
75 |
یونانی دور |
76 |
اہل یونان کی ثقافتی سرگرمیاں |
77 |
رومی دور |
80 |
ازمنہ وسطی یادورعیسوی |
84 |
نشاۃ ثانیہ اوراصلاح مذہب کی تحریک |
86 |
پروٹسٹنٹ ازم کےبنیادی نکات |
86 |
سترہویں صدی |
88 |
اٹھارہویں صدی |
90 |
انیسویں صدی |
91 |
بیسویں صدی |
93 |
الباب الثالث |
|
مغربی دنیا |
94 |
تصورآزادی |
95 |
آزادی بذات خودکیاہے؟ |
96 |
اسلام میں آزادی کاتصور |
97 |
مذہب کس قدرآزادی دیتاہے |
98 |
حریت کیاہے؟ |
102 |
حریت وغلامی کااسلامی نظریہ |
103 |
نبی اکرم صلی اللہ علیہ وسلم کاغلاموں سے حسن سلوک |
106 |
نبی اکرم صلی اللہ علیہ وسلم کی آخری وصیت |
108 |
غلام علماءامت |
108 |
غلام محدثین |
109 |
غلام فقہاءامت |
112 |
غلام مفسرین |
114 |
اسلام میں غلام بنانے کی شرعی حیثیت |
119 |
اہل مغرب کی داستان ظلم |
124 |
الباب الرابع |
|
مغربی فکروفلسفہ میں تصورآزادی |
128 |
آزادی کی قسمیں مثبت،منفی |
129 |
لفظ آزادی دومختلف معانی کاحامل |
131 |
نظریہ آزادی کابانی |
132 |
نظریہ آزادی سےپیداہونےوالی معاشرتی خرابیاں |
134 |
حقوق نسواں |
136 |
آزادی مذہب |
138 |
مساوات |
139 |
عدل اورمساوات میں فرق |
142 |
انصاف وامن عدل میں ہےنہ کہ مساوات میں |
143 |
اسلامی نظریہ مساوات |
144 |
تصورمغرب میں مساوات |
147 |
اسلام اورمغرب کی مساوات میں بنیادی فرق |
148 |
مغربی نظریہ مساوات کی اسلام کاری |
149 |
نظریہ مساوات سےجنم لینےوالے مسائل |
150 |
حقوق نسواں ایک فریب |
152 |
ترقی |
154 |
الباب الخامس |
|
حقوق انسانی کاعالمی منشور |
156 |
فلسفہ الوہیت انسان |
157 |
عبداورانسان میں فرق |
158 |
ہیومن رائیٹس کامسودہ کس نےتیارکیا |
158 |
انسانی حقوق کاعالمی اعلامیہ1948ء |
158 |
ایک نظرانسانی حقوق کےعالمی منشورپر |
159 |
ہیومن رائیٹس میں اسلام کےخلاف شقوں کاجائزہ |
166 |
احکام اورحقوق میں فرق |
177 |
حق کوبطورقانون نافذ کرنےکانقصانات |
178 |
اسلامی فقہ اسلامی قانون ہے |
181 |
غیراسلامی شقوں کی اسلام کاری |
186 |
جمہوریت کیاہے |
194 |
جمہوریت کی بنیاد |
195 |
اسلامی نظام حکومت اورجمہوریت میں بنیادی فرق |
197 |
احکام کی بجائے حقوق کی سیاست |
199 |
اہل مغرب کی قانون سازی |
211 |
قانون کون بنائےگا؟ |
213 |
دین محمد صلی اللہ علیہ وسلم کی خصوصیات |
223 |
الباب السادس |
|
جدیدیت کیاہے |
225 |
جدیدیت کاآغازوارتقاء |
227 |
جدیدیت کی تشکیل نو |
230 |
دین عیسوی میں جدیدیت کی ایک شکل |
230 |
دین اکبرجدیدیت کی ایک شکل |
231 |
عصرحاضر کےمتجددین |
233 |
تہذیب اسلامی کےبارےمیں نظریات |
235 |
تہذیب مغرب کےگمراہ کن اثرات |
239 |
مذہب پرجدید حملہ |
239 |
مغربی ذہن کی گمراہیاں |
241 |
عصر حاضر کےجملہ اعتراضات کاحل |
243 |
خاتمہ |
248 |
فتنوں کی مختلف شکلیں |
250 |
آخری گزارش |
251 |
حصہ دوم |
|
فلسفہ جدید |
|
مقدمہ |
258 |
فلسفہ جدید |
264 |
یونانی فلسفہ پرایک نظر |
265 |
یونانی نظریات کابائبل کی تعلیمات سے توثیق |
266 |
مروجہ اصطلاحات کی تفہیم |
267 |
مبادیات فلسفہ |
271 |
مابعدالطبعیات کی بحث |
272 |
حقوق کی بحث |
280 |
عبدکون ہے؟ |
282 |
ہیومن کون ہے؟ |
283 |
حقوق انسانی کی بحث |
284 |
ہیومن رائیٹس کی حقیقت اورقرآن وسنت سےاثبات کی جسارت |
286 |
آزادی |
290 |
لبرل تصورآزادی |
291 |
مادی رکاوٹیں |
292 |
تہذیبی وثقافتی رکاوٹیں |
294 |
قانونی رکاوٹیں |
297 |
آزادی کی اقسام |
298 |
روشن خیالی کیاہے؟ |
301 |
عصرحاضرکادین سیکولرازم |
303 |
لبرل ازم کی حقیقت |
309 |
سول سوسائٹی |
313 |
سول سوسائٹی کی ابتداء |
315 |
انجمن نوعیت کی اجتماعیت اورمذہبی وروایتی اجتماعیت میں فرق |
317 |
سول معاشرے کوچلانے والے کلیدی افراد |
318 |
آرٹسٹ |
319 |
مینیجر |
319 |
تھراپسٹ |
320 |
معاشرتی زندگی پرایک نظر18صدی سےقبل اور18صدی کےبعد (سول سوسائٹی) |
321 |
سول سوسائٹی کی مشکلات اوراداروں کاقیام |
327 |
سول معاشرے کی قانون سازی |
332 |
مذہبی اورسول معاشرے کی قانون سازی میں فرق |
335 |
علوم وحی اورسائنس |
339 |
سائنسی منہاج میں علم کی تعریف |
344 |
سائنٹیفک میتھڈکیاہے؟ |
345 |
عصرحاضر میں ایجادات کاسیلاب کیوں؟ |
346 |
ایک منہاج العلم سےدوسرے علم کی توثیق یاتردید |
347 |
اسلامی علمیت یااحکام ومسائل کی آفاقی دلیل |
353 |
مغربی یلغارکاہدف |
356 |
عصر حاضر کےبعض راسخ العقیدہ |
363 |
اورجدت پسند مفکرین کےمضحکہ خیزنادرخیالات |
363 |
خاتمہ |
382 |