شیخ الاسلام والمسلمین امام ابن تیمیہ کی شخصیت محتاجِ تعارف نہیں۔ آپ ساتویں صدی ہجری کی عظیم شخصیت تھے،آپ بہ یک وقت مفکر بھی تھے اور مجاہد بھی ، آپ نے اپنے قلم سے باطل کی سرکوبی کی۔ اسی طرح اپنی تلوار کو بھی ان کے خلاف خو ب استعمال کیا ۔ اورباطل افکار وخیالات کے خلاف ہردم سرگرم عمل او رمستعدر رہے جن کے علمی کارہائے نمایاں کے اثرات آج بھی پوری آب وتاب سے موجود ہیں۔آپ نے اپنی پوری زندگی دین اسلام کی نشرواشاعت ،کتاب وسنت کی ترویج وترقی اور شرک وبدعت اور مذاہب باطلہ کی تردید وتوضیح میں بسر کردی ۔امام صاحب علوم اسلامیہ کا بحر ذخار تھے اور تمام علوم وفنون پر مکمل دسترس اور مجتہدانہ بصیرت رکھتے تھے۔آپ نے ہر علم کا مطالعہ کیا اور اسے قرآن وحدیث کے معیار پر جانچ کر اس کی قدر وقیمت کا صحیح تعین کیا۔آپ نے مختلف موضوعات پر 500 سے زائد کتابیں لکھیں۔ آپ کا فتاوی ٰ 37 ضخیم جلد وں میں مشتمل ہے زیرنظر کتاب ’’ منہاج السنۃ النبویہ‘‘ شیخ الاسلام امام ابن تیمیہ کی شہرۂ آفاق کتاب’’ منہاج الاعتدال فی نقض کلام اہل الرفض والاعتدال ‘‘ کا اردو ترجمہ ہے۔ امام ابن تیمیہ نے یہ کتاب ایک مشہور رافضی شیعہ عالم حسن بن یوسف کی کتاب ’’المنہاج الکرامۃ فی معرفۃ الامامۃ‘‘کے جواب میں لکھی ۔یہ کتاب اہل سنت وشیعہ کےمابین متنازع مسائل ومباحث سےلبریز اور من گھڑت و موضوع روایات کا پلندہ تھی ۔ اور اس میں سابقین اولین صحابہ کوجی بھر کرگالیاں دی گئی تھیں ۔امام ابن تیمیہ نے رافضی مؤلف کے اٹھائے ہوئے تمام اعتراضات واشکالات اورمطاعن ومصائب کامدلل ومسکت جوابات دیے ۔شیخ الاسلام کی ہر بات عقل ونقل کی دلیل سے مزین اور محکم استدلال پرمبنی ہے آپ نے روافض کے تمام افکارونظریات کےتاروبود بکھیر کر رکھ دیئے ہیں۔امام موصوف شیعہ مصنف ابن المطہر کی کتاب سےعبارت نقل کر کے اس کا رد کرتے ہیں۔ چار جلدوں میں یہ کتاب ’’منہاج االسنہ‘‘ ردّ رافضیت پر یہ ایک مستند کتاب ہے۔ منہاج السنہ کےترجمہ اور احادیث کی مکمل تخریج کا اہم کام محترم جناب پیر زادہ شفیق الرحمن شاہ الدراوی ﷾ (فاضل مدینہ یونیورسٹی )نےکیا ہے۔اور اس میں العواصم من القواصم اور المنتقیٰ سے استفادہ کر کے اہم ترین حواشی بھی شامل کردیے ہیں ۔ للہ تعالیٰ عقیدہ اور صحابہ کے دفاع میں مترجم کی یہ محنت قبول فرمائے ۔(آمین)(م۔ا)
عناوین |
صفحہ نمبر |
اللہ تعالیٰ کی قدرت کے متعلق رافضی الزام پر ردّ |
11 |
فصل:… قضاء و قدر پر رافضی کا کلام |
12 |
بندوں کے افعال کا فاعل کون ہے؟ |
14 |
افعال باری تعالیٰ میں حکمت |
14 |
ارادہ کی دو قسمیں |
15 |
فصل:… مسئلہ قدراور رافضی الزام کا رد |
19 |
ظلم سے اﷲ تعالیٰ کی تنزیہ |
20 |
مسئلہ تقدیر میں احتجاج آدم علیہ السلام و موسیٰ علیہ السلام |
21 |
مسئلہ تحسین و تقبیح |
24 |
بارگاہ ایزدی میں تقدیر کا عذر مسموع نہیں |
26 |
افعال اﷲ و افعال العباد کے مابین فرق و امتیاز |
28 |
حکمت کلی پر کلام |
29 |
کافر میں ایمان کی قدرت کا مسئلہ اور اس کا جواب |
29 |
استطاعت کی تعریف |
34 |
حدوث عالم اور فلاسفہ پر رد |
36 |
فصل:… تقدیر کے بارے میں اہل سنت کے عقیدہ پر رافضی کا کلام اور اس پر ردّ |
37 |
حضرت موسیٰ علیہ السلام و حضرت آدم علیہ السلام کے درمیان بحث والی حدیث |
49 |
اہل سنت پر تقدیر کے متعلق ایک اور الزام اور اس پر ردّ |
53 |
فصل:… تقدیر اور انبیاء کرام کی تصدیق کا مسئلہ اور رافضی شبہ پر رد ّ |
57 |
باری تعالیٰ اور افعال قبیحہ کا صدور؟ |
59 |
رب سبحانہ و تعالیٰ اور امتناع کذب |
60 |
بعض صفات باری تعالیٰ اور رافضی اعتراض پر رد |
61 |
بندہ معصیت کا فاعل ہے یا کاسب؟ |
62 |
فصل:… تکلیف ما لایطاق پر اہل سنت کا عقیدہ اورشبہ کا ردّ |
62 |
فصل:… اہل سنت کے نزدیک افعالِ اختیاریہ پر رافضی کا کلام اور اس پر ردّ |
65 |
عقیدہ اہل سنت اور مسئلہ متنازعہ پر قرآنی آیات سے استشہاد |
68 |
فصل:… صالح و طالح کی عدم مساوات |
77 |
روافض کی امام ابو حنیفہ رحمہ اللہ پر دروغ گوئی |
82 |
فصل:… کافر کا کفر اور اہل سنت پر الزام کا ردّ |
92 |
فصل:…اہل سنت پر اللہ کی طرف سفاہت کے انتساب کا الزام اوراس پر ردّ |
103 |
فصل:…امور اختیاریہ پر بحث |
109 |
فصل:…راضی بہ رضا رہنے پر رافضی کا اعتراض اور اس کا جواب |
114 |
اہل سنت کا تقدیر پراور شیطان سے پناہ جوئی |
117 |
اہل سنت پر شیعہ مصنف کا افتراء |
120 |
فصل:… وعد و وعید پرعدم اعتماد؟ |
121 |
اللہ تعالیٰ کی صفات کا اثبات |
123 |
شبہ :جھوٹے انبیاء کی بعثت اور اس پر رد |
125 |
فصل:… مسئلہ تقدیر اور تعطیل حدود |
127 |
ارادہ اور امرمیں فرق و امتیاز |
127 |
شبہ :… نقیضین کا ارادہ ربانیہ ؛ اور اس پر ردّ |
129 |
فصل:…افعال اختیاریہ پر دلالت عقلی اور اس کا ردّ |
130 |
انسانی ارادہ اور مشیت ایزدی |
132 |
انسانی افعال اور مشیت ایزدیٍ |
133 |
فصل:… افعالِ اختیاریہ پر دلالت ِنقل کی بابت رافضی کا کلام اور اس کا ردّ |
144 |
قرآن کریم اور انسانی افعال کا انتساب |
144 |
فصل:…قادر کے مقدور کو راجح کرنے کی بحث |
152 |
اللہ تعالیٰ کے ساتھ معارضہ کی بحث |
154 |
کیا اﷲتعالیٰ موجب بذاتہٖ ہے…؟ |
155 |
فصل … رافضی کا قول کہ ’’بھلا یہاں کون سی شرکت ہے؟‘‘ اور اس کا ردّ |
157 |
فلاسفہ اور معطلہ کا شرک |
160 |
فاعل کی تعریف |
160 |
فلاسفہ کی جہالت و ضلالت |
161 |
فلاسفہ اور دلائل توحید |
167 |
برہان تمانع |
169 |
{وَاللّٰہُ خَلَقَکُمْ وَمَا تَعْمَلُوْنَ}آیت پررافضی کے کلام پر تبصرہ |
184 |
کیا رؤیت باری تعالیٰ ممکن ہے؟ |
186 |
فصل:… کلام اللہ کے متعلق اشاعرہ کا عقیدہ اوررافضی اعتراض پر ردّ |
192 |
کیا اصوات قدیم ہیں؟ |
194 |
مسئلہ عصمت انبیاء علیہم السلام |
203 |
عصمت ائمہ کے بے دلیل دعویٰ |
208 |
فصل:… ائمہ کی تعداد کاعدم تعین |
209 |
فصل:… قریش کی امامت وخلافت |
211 |
نائب امام کی عصمت کا مسئلہ |
219 |
فصل: …اہل سنت پر قیاس کا طعنہ اور ا س کا رد |
220 |
مذاہب اربعہ اور شیعہ اعتراض کا جواب |
222 |
اقوال صحابہ ترک کرنے کاالزام اور اس کا رد |
224 |
فصل: …بعض فقہی مسائل پر شیعہ کی تشنیع |
227 |
شیعی اعتراضات کے جوابات |
230 |
نبیذ کا مسئلہ اوراہل سنت پر الزام کا جواب |
233 |
کتے کا چمڑا اوردباغت کا مسئلہ |
234 |
خشک گندگی پر بغیر کسی حائل کے نماز پڑھنے کا مسئلہ |
235 |
غصب کی اباحت |
236 |
زانی کی گواہی اور دیگرمسائل |
238 |
اہل سنت پر کتے اور لونڈے بازی کی حلت کا الزام اور اس پررد |
238 |
شطرنج ‘گانے اور ساز کی اباحت کا الزام |
240 |
گانے بجانے کی اباحت کی الزام اور اس پر ردّ |
240 |
فصل:…رافضی مذہب کے راجح ہونے کا دعوی اور اس پر رد ّ |
243 |
طوسی کے متعلق ابن المطہر کی رائے |
246 |
حدیث تفرقہ کی تشریح |
248 |
تہتر فرقے؟ |
253 |
رافضیت کی ابتداء |
255 |
رافضی فرقے اور ان کے عقائد |
256 |
فصل:…شیعہ اور یقین نجات |
261 |
کامیابی و نجات پر یقین |
270 |
کامیابی کا دارو مدار |
272 |
فصل:…بارہ ائمہ کے خصائص پر رافضی کاکلام |
274 |
جھوٹا رافضی دعوی اور مذہب کی ظاہری چمک |
274 |
حضرت علی رضی اللہ عنہ اور ایک ہزار رکعات؟ |
285 |
انفس سے کیا مراد ہے؟ |
287 |
حضرت فاطمہ رضی اللہ عنہا کا حضرت علی رضی اللہ عنہ سے نکاح |
289 |
حضرت علی رضی اللہ عنہ کے متعلق دعویء ربوبیت |
289 |
حضرت حسن وحسین رضی اللہ عنہما اور جہاد فی سبیل اللہ |
290 |
رافضی کا دعوی جہاد |
292 |
حضرت ابراہیم اور حضرت حسین رضی اللہ عنہما |
293 |
فصل: …حضرت علی بن حسین رضی اللہ عنہ |
295 |
جعفر بن محمد رحمہ اللہ کی مدح و ستائش |
297 |
فصل:…موسیٰ بن جعفر |
298 |
فصل: …علی بن موسی الرضا |
300 |
شان ِسیدہ فاطمہ رضی اللہ عنہا میں مبالغہ آمیزی |
301 |
فصل:…مناقب محمد بن علی الجواد |
304 |
حضرت فاطمہ رضی اللہ عنہا کا مہر |
308 |
فصل:…فضائل علی ھادی العسکری |
309 |
حسن عسکری |
314 |
فصل:…محمد بن حسن مہدی |
315 |
حضرت خضرکی زندگی سے استدلال |
318 |
فصل:… حدیث مہدی اور رافضی شبہ پر رد ّ |
319 |
فصل:… عصمت ائمہ اور رافضی کا غرور |
323 |
اہل سنت کے جوابات |
323 |
ہاشمی علماء اور ایک شبہ پر رد |
337 |
فصل: …شیعہ کا الزام : اہل سنت اوردنیا پرستی |
341 |
فصل:…اہل سنت والجماعت باطن میں شیعہ ؛اور اس پر ردّ |
342 |
فصل: …امامیہ کی اتباع کے متعلق خوش فہمی |
344 |
فصل: …خطبہ جمعہ اور خلفائے راشدین کا ذکر |
353 |
فصل:… وضوء میں پاؤں کے مسح کا مسئلہ |
362 |
فصل: … حج تمتع اورمتعہ کا مسئلہ |
367 |
متعہ کا مسئلہ |
371 |
فصل: …میراث حضرت فاطمہ رضی اللہ عنہا کا مسئلہ |
377 |
آیات میراث پر بحث |
380 |
انبیاء کی میراث |
396 |
فصل: …جاگیر فدک کا اعتراض اور اس کا جواب |
399 |
شیعہ کی پیش کردہ حدیث پر نقد و جرح |
416 |
اہل بیت کاتزکیہ اور اس کی حقیقت |
422 |
صدقات اوربنی ہاشم |
423 |
فصل: …حضرت ابو ذر غفاری رضی اللہ عنہ اور لقب صدیق ؟ |
425 |
فصل:… خلیفہ رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم خطاب کا مستحق کون ؟ |
427 |
خلیفہ کی تعریف |
427 |
امارت مدینہ اور من گھڑت روایت پر رد |
431 |
حضرت اسامہ بن جیش کی امارت |
432 |
شیعہ کا ایک اور جھوٹ |
436 |
فصل:… فاروق ابن خطاب رضی اللہ عنہ پر رافضی غصہ |
438 |
علامات نفاق |
445 |
فصل:…تعظیم ام المؤمنین رضی اللہ عنہا پر رافضی غیض و غضب |
447 |
فصل : …ام المؤمنین حضرت عائشہ رضی اللہ عنہا پر رافضی اعتراضات |
451 |
جنتی ہونے کے لیے معصومیت شرط نہیں |
451 |
قتل حضرت عثمان رضی اللہ عنہ پر اجماع کا دعوی اور اس پر رد |
460 |
گناہ کی سزا سے بچنے کے اسباب |
463 |
قتل عثمان میں حضرت عائشہ رضی اللہ عنہا کی شراکت کا الزام اور اس پر رد |
469 |
غلط فہمی کی بناپر اہل حق کا باہم کفر و نفاق کا فتوی |
470 |
واقعہ افک سے استدلال |
472 |
بڑے آدمی کے لیے معصوم ہونا شرط نہیں |
473 |
خلافت علی رضی اللہ عنہ اور اختلاف |
477 |
انبیاء کرام علیہم السلام کی ازواج پر رافضی الزام |
479 |
حضرت عائشہ رضی اللہ عنہا کی نصرت پر رافضی کا تعجب |
487 |
سیدہ فاطمہ رضی اللہ عنہا مظلوم نہ تھیں |
487 |
شیعہ مذہب کی بنیاد |
490 |
فصل:…حضرت عائشہ اور حضرت امیر معاویہ رضی اللہ عنہما کے متعلق رافضی پر رد |
492 |
محمد بن ابی بکر رحمہ اللہ کا مقام و مرتبہ |
498 |
فصل:… کاتب وحی حضرت امیر معاویہ رضی اللہ عنہ پر اعتراضات اوران کے جوابات |
500 |
کیا حضرت معاویہ رضی اللہ عنہ باغی تھے؟ |
503 |
حدیث عمار رضی اللہ عنہ کا جواب |
508 |
شانِ حضرت علی رضی اللہ عنہ میں کوتاہی |
515 |
اہل شام کا عذر |
518 |
حضرت علی رضی اللہ عنہ کے متعلق شبہ او راس کا جواب |
520 |
فصل:…حضرت امیر معاویہ کے کاتب وحی ہونے پر اعتراض |
531 |
حضرت معاویہ رضی اللہ عنہ کاقبولِ اسلام |
538 |
تأویل کی بنا پر امت کے خون ؛ أموال اور اعراض میں بعض امور کا وقوع |
549 |
فصل:… رافضی دعوی کا فساد |
552 |
مدت خلافت |
556 |
حضرت حسن رضی اللہ عنہ کاقاتل کون؟ |
561 |
حضرت حسین رضی اللہ عنہ کو کس نے قتل کیا |
562 |
فصل:…سیف اﷲ کون تھا؟ |
566 |
حضرت خالد رضی اللہ عنہ کی اجتہادی غلطی پر اعتراض |
571 |
حضرت علی رضی اللہ عنہ کی بنو جذیمہ روانگی |
572 |
فصل:… حضرت خالد بن ولید اور مالک بن نویرہ کا واقعہ |
574 |
فصل:…بقول روافض اہل یمامہ مرتد نہ تھے |
577 |
دوبارہ حضرت امیرمعاویہ رضی اللہ عنہ پر اعتراض کا جواب |
578 |
لڑنے والے دونوں فریق مومن ہیں |
580 |
مانعین زکواۃ اور فقہاء کا مؤقف |
583 |
جنگ جمل و صفین کی شرعی حیثیت |
585 |
فصل:… بقول شیعہ حضرت معاویہ رضی اللہ عنہ شیطان سے بدتر ؟ |
587 |
فصل:…اہل سنت پر تعصب کا الزام |
594 |
حضرت حسین رضی اللہ عنہ کی شہادت |
598 |
اس مسئلہ میں لوگوں کا اختلاف |
602 |
شہادت حسین رضی اللہ عنہ اور اہل سنت کا مؤقف |
608 |
اقتدار کا فتنہ اور اسلامی تعلیمات |
610 |
اطاعت اور ولاء و براء کا معیار |
614 |
فصل:…یزید کے بارے میں لوگوں کی آراء |
617 |
فصل:…قتل حسین رضی اللہ عنہ میں لوگوںکی آراء |
619 |
فصل:…شہادت ِحسین رضی اللہ عنہ اور بدعات کی شروعات |
620 |
آیت {اِلَّا الْمَوَدَّۃَ فِی الْقُرْبٰی} کا شان نزول |
625 |
فصل:…یزید پر لعنت کا مسئلہ |
627 |
متعین فاسق پر لعنت کا مسئلہ |
629 |
یزید اور اہل حرہ کا واقعہ |
633 |
قاتلین حسین رضی اللہ عنہ اور اہل سنت کا موقف |
641 |
اہل بیت کے خون سے متعلق روایت کی حقیقت |
642 |
رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم کو آپ کے اہل بیت میں تکلیف دینا |
643 |
فصل:…رافضی کا اہل سنت پر الزام |
643 |
انبیاء علیہم السلام کے متعلق شیعہ کا زاویہ نگاہ |
644 |
ائمہ پر صلاۃ و سلام کا مسئلہ |
645 |