اضواء التوحید

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ابی عبد الصبور عبد الغفور دامنی
مدرسہ دار السنہ تگران آباد مکران
887
22175.00 (PKR)

دین اسلام میں سب سے اہم اور بنیادی مسئلہ‘ مسئلہ توحید ہے بلکہ یہ تو بندوں پر اللہ کا حق بھی ہے۔ آج کے پُر فتن دور میں کسی بھی انسان کی سب سے بڑی خوشبختی  ہے کہ وہ اللہ کی توحید اور اکرم الاولین والآخرین محمد رسول اللہﷺ کی سنت مطہرہ ومبارکہ کے ساتھ صحیح اور راسخ تعلق قائم کرے‘ اور خاص کر جب معاشرہ کی ایک خاصی تعداد شرک وبدعت کی دلدل میں دھنسی ہوئی ہو اور عقیدہ توحید سے تعلق ہی در حقیقیت مقصدِ تخلیق کی تکمیل ہے اور عقیدۂ توحید اصلِ اسلام‘ عین اسلام اور اساسِ اسلام ہے۔ اور عقیدۂ توحید آخرت کی فلاح کے ساتھ دینا میں بھی سعادت وسیادت اور استحکام معیشت کا علمبردار ہے۔زیر تبصرہ کتاب بھی عقیدۂ توحید پر ایک جامع کتاب ہے‘ مسئلہ توحید اور اس کے مالہ وما علیہ پر نفیاً اور اثباتاً مفصل گفتگو ہے‘ اور مشرکانہ عقائد کے اثبات کے لیے مشرکوں کے دلائل کی غلط تحریفات کی پردہ بھی چاک کیا گیا ہے‘  ‘ اسلوب کے لحاظ سے سلفی فکر کی پوری ترجمانی  کرتی ہے‘ تمام مسائل کے اثبات کے لیے‘ نیز ملحدین کے الحاد کے رد کے لیے قرآن وحدیث  کے دلائل پر اکتفاء کیا گیا ہے‘ اور قرآنی آیات کی تفسیر کے لیے کلام سلف سے پوری پوری رہنمائی لی گئی ہے۔اس کتاب  میں سب سے پہلے توحید کی اہمیت اور اقسام اور چند ابحاث توحید کے بیان کے بعد مصنف﷾ نے  چار باب قائم کیے گئے ہیں اور  پہلے باب  میں عبادت سے متعلقہ  مسائل کا ذکر ہے‘ دوسرے باب میں شرک کی ابحاث‘ تیسرے باب میں اولیاء وصالحین کی عبادت سے متعلقہ‘ چوتھے باب میں بتوں سے متعلقہ ‘ پانچویں باب میں آیات الامثال سے متعلقہ‘ چھٹے باب میں فتنۂ قبور سے متعلقہ‘ ساتویں باب میں واسطہ ووسیلہ سے متعلقہ‘ آٹھویں باب میں شرک کی قباحتوں سے متعلقہ‘ نویں باب میں مشرک پیشواؤں اور ان کے پَیروکاروں سے متعلقہ اوردسویں باب میں توحید باری تعالیٰ کے لیے دلائل سے متعلقہ تفصیلی گفتگوکی گئی ہے۔ زیرِ تبصرہ کتاب’’اضواء التوحید‘‘ مولانا الشیخ عبد الغفور دامنی﷾ کی تالیف لطیف ہے جو کہ مدینہ یونیورسٹی کے فاضل اور بلوچستان جیسے دور افتا علاقے سے تعلق رکھتے ہیں۔ دعا ہے کہ  اللہ تعالی مصنف کی خدماتِ دین کو قبول فرمائے اور ان کے لیے ذریعہ نجات بنا ئے اور عوام کے لیے نفع عام فرمائے (آمین)( ح۔م۔ا )

عناوین

صفحہ نمبر

مقدمہ (فضیلۃ الشیخ عبداللہ ناصر﷾)

22

تصدیر(حافظ صلاح الدین یوسف﷾)

29

عرض مولف

32

اظہارتشر

32

وجہ تالیف

33

تمہید

33

اہمیت توحید

34

قباحت شرک

34

مشاہدات مراکزشرک

35

توحیدوشرک کی حقیقت سےعدم واقفیت

36

کتمان علم سےبرات

38

قارئین سےالتماس

39

دلائل میں احادیث صحیحہ کااہتمام

41

مقدمۃ المولف

43

فہرست ابواب اضواءالتوحید

44

علم توحید کی فضیلت

45

توحید کی تعریف

45

توحید کالغوی معنی

46

توحید کی اصطلاحی مفہوم

46

توحید کی اقسام

46

توحید ربوبیت

46

توحید اسماءوصفات

48

ماتحت الاسباب

48

ایک ذہنی مغالطہ

48

اس کاازالہ

48

نافوق الاسباب

52

زندہ اولیاءکی دعاؤں کی قبولیت سےدھوکہ

53

الف

53

ب

54

ج

56

ھ

57

ایک ضروری وضاحت

58

الف

58

ب

58

کسی چیز سےحاجات کاپوراہونااسکی مشروعیت کاسبب نہیں بن سکتا

59

حرام اورممنوعہ دعاؤں سےحاجات کےپوراہوجانےکےاسباب

62

ایک اشکال

62

ازالہ اشکال

63

اضطرار

63

دنیاوآخرت کاخسارہ

64

فتنہ

65

آخرت سےحرمان

67

وقتی فوائد کاحصول عبادت غیراللہ کےجوازکی دلیل نہیں بن سکتا

77

الف

78

ب

79

ج

79

د

83

و

85

ھ

86

اللہ تعالیٰ کبھی کبھی کفارکی دعاؤں کوبھی قبول کرلیتاہے

92

غلوسےمنع

99

برصغیر کےچند غالیوں کےغلو کےنمونے

103

خواجہ غلام فرید کی شان میں غلو

113

پیرجماعت علی شاہ کی شاہ میں غلو

114

معین الدین چشتی اجمیری کی شان میں غلو

116

تجانیوں کاغلو

118

صاحب دلائل الخیرات کاغلو

122

اللہ تعالیٰ کےعلم کومحدود اورمنتہی ماننا

126

اللہ تعالیٰ کی صفت صلاۃ اورصفت رحمت کومحدود ومنتہی ماننا

128

رسول اللہ ﷺ کےاسماء مبارکہ مین غلو

134

دوسواکی اسماءاوتوحید

137

غوث

137

غیاث

137

شاہ ولی اللہ ﷫کافیصلہ

139

کاشف الکرب

139

قرآن کریم کاحتمی فیصلہ

145

رافع الرتب

146

بوصیری کاغلو

149

ایک شبہ

151

اس کاازالہ

151

عبادت کی بیان میں

155

تمہید

155

لفظ عبادت کامفہوم

156

عبادت کالغوی معنی

156

عبادت کااصطلاحی مفہوم

157

عبادت کی قسمیں

158

دعائے کےعبادت ہونےکی دلیل

158

خوف کےعبادت ہونےکی دلیل

159

خوف کی اقسام

159

سری خوف

159

خوف ترک واجب

162

طبعی خوف

166

رجاء کےعبادت ہونےکی دلیل

167

توکل کےعبادت ہونیکی دلیل

168

رغبت رھبت اورخشوع کےعبادات ہونےکی دلیل

169

خشیت کی عبادت ہونےکی دلیل

170

انابت کےعبادت ہونےکی دلیل

171

استعانت کےعبادت ہونےکی دلیل

172

استعاذہ کےعبادت ہونےکی دلیل

173

استغاثہ کےعبادت ہونےکی دلیل

174

ذبح اورقربانی کےعبادت ہونےکی دلیل

174

نذرکے عبادت ہونےکی دلیل

175

استغاثہ اوراستعانت کی شرائط

177

شرک کےبیان میں

180

شرک کالغوی معنی

181

شرک کااصطلاحی معنی

181

شرک کےاقسام

182

شرک فی العلم

182

شرک فی ادعاء

182

شرک فی التصرف

183

شرک فی العاجہ

183

شر ک فی العلم کےبیان میں

184

پہلی بحث

184

غیب کی کنجیاں اللہ تعالیٰ کےپاس ہیں

185

ایک سوال

186

جواب

186

آسمان وزمین کی مخلوقات علم غیب نہیں جانتی

187

قیامت کاعلم صرف اللہ تعالیٰ ہی کو ہے

189

الف

192

ب

192

ج

192

د

192

ھ

192

ی

192

علم غیب اللہ تعالی کی صفت خاصہ ہے

193

(1)

194

(2)

194

(3)

194

جنہیں اللہ کےعلاوہ پکاراجاتاہے وہ اپنےپکارنے والوں کی پکار سےبےخبر ہیں

195

ایک قبرپرست سےمیراذاتی مطالمہ

196

مغیات خمسہ کابیان

201

علم غیب کےمتعلق سیدہ عائشہ ؓ کاعقیدہ

203

ان پانچ مخفی علوم کےمتعلق مفسرین کےاقوال

203

کسی علم اورغیبی علم مین فرق

204

تابعی سیدنا مجاہد ﷫کاقول

205

تابعی سیدناقتادہ ﷫کاقول

205

سیدناامام حنیفہ ﷫کافیصلہ

206

اللہ تعالیٰ کےساتھ مغیات خمسہ کےاختصاص کاسبب

207

تخصیص المعلوم بالعالم

207

تخصیص العالم بالمعلوم

208

آیت مذکورہ کی بالتفصیل تشریح

210

ایک مغالطہ

211

ازالہ مغالطہ

211

آلات وسائل جدید ہ سےمطلق طورپر رحم کادہ کی کیفیت معلوم کرنےکادعوی باطل ہے

211

آلات کےذریعے سےعلم بذات خود علم غیب کی تعریف کےمنافی ہے

212

حمل کےمختلف مراحل

212

نطفہ

212

غیض

212

مرحلہ نمود وازدیاد

213

حمل کےمراحل کاثبوت قرآن سے

214

دوسری بحث

217

اولوالعزم رسولوں سےمراد کونسے رسول ہیں

218

اولوالعزم رسولوں سےغلم غیب کی نفی کابیان

221

سیدنانوح﷤سےعلم غیب کی نفی

222

حقیقی بیٹے کےکفروشرک سےلاعلمی

222

سیدنانوح﷤ اپنےبیٹےکےکفرسےآگاہ کیوں نہ تھے

224

نتیجہ کلام

225

جدالانبیاء سیدناابراہیم ﷤ سےعلم غیب کی نفی

226

واقعہ کاحاصل

227

(1)

227

(2)

228

(3)

228

سیدناموسی ﷤سےعلم غیب کی نفی

229

آیت کاماحصل

230

قابل غورنتیجہ

232

سیدناعیسیٰ ﷤ کاعلم غیب سےلاعلمی صاف اظہار

232

خاتم الرسل محمد ﷺ کاعلم غیب سےلاعلمی کااعلان

235

غالیوں کےلیے لمحہ فکریہ

236

رسول اللہﷺ کااپنےلیے علم غیب کی صفت سےایک اورانکار

237

راجح قول کی تشریح

238

رسول اللہ ﷺ کاان شاءاللہ کہنابھول گئے

241

سبب نزول

241

ایک مستقل قانون

244

مذکورہ آیات سےحاصل ہونےوالے فوائد

245

(1)

245

(2)

246

رسول اللہ ﷺ کی طرف سےاپنےمتعلق علم غیب کی نفی

246

آیت میں تین اعلان

247

ایک قابل غورنکتہ

247

آیت کاسبب نزول

247

امام نسفی ﷫ کی دلکشاں تفسیر

248

جملہ تفسیری اقوال کاماحاصل

249

تیسری بحث

251

آیت کی مختصر تشریح

252

مفسرین کےاقوال

252

آیت کی ایک اورتوجیہ

253

چوتھی بحث

254

اصحاب کہف کاواقعہ

254

اصحاب کہف کےایمان لانے کاسبب

256

شاہی دربار میں اعلان حق

260

غارمیں چھپ جانا

261

اصحاب کہف کےتحفظ کاحیرات ناک انتظام نیند سےبیداری

263

سیدہ بی بی حنہ ؓکو اپنےپیٹ میں موجود حمل کاعلم نہیں تھا

268

سیدنامریم ؓ کواپنےسامنے آنےوالے کاپتہ نہ چل سکا کہ یہ انسان یےیافرشتہ

271

شرک فی الدعا کی بیان میں

273

شرک فی الدعا ءکامطلب

273

دعاعبادت کاخلاصہ بلکہ عبادت دعاہی کانام ہے

273

اللہ تعالیٰ کےساتھ کسی اورکومت پکارو

276

اللہ کےعلاوہ جن ہستیوں کوپکارتےہووہ نام کےسوااورکچھ نہیں ہیں

277

غائبانہ حاجات میں جسےپکاراجائے اسی کو کہاجاتاہے

279

سب سےبڑاگمراہ کون ہے؟

280

مدعوکےلیے کن شرائط کاہوناضروری ہے

280

قانون سازی کاحق صرف اللہ تعالیٰ کاہے

283

امت محمدیہ میں بت پرستی کاوقوع

286

شرک کی دوقسمیں

286

صنم کی تعریف

286

وعن کی تعریف

286

شرکی فی التصرف کےبیان میں

288

قرآن کریم کااعلان اورمشرکین عرب کااعتراف

288

ضلالت کاسبب

289

مشرکین مکہ مدبر عالم صرف اورصرف اللہ تعالیٰ کومانتےتھے

289

نفع ونقصان اللہ تعالیٰ ہی کےہاتھ میں ہے

291

اللہ کےعلاوہ کےروز قرابت ونسب کی حیثیت

294

مشرک لوگ جن کی عبادت کرتےہیں وہ آسمان اورزمین میں سےکسی پھی چیز کےمالک نہیں ہیں

296

آیت سےغلط عقیدے کااستدلال

296

اللہ کےسوجن کو تم پکارتےہووہ گٹھلی کےچھلکے کےبھی مالک نہیں ہے

298

اللہ کےسوا جن ہستیوں کونفع ونقصان کےلیے پکاراجاتاہےوہ آسمان وزمین میں ایک ذرہ کےبھی مالک نہیں ہیں

299

آیت میں بیان شدہ قاعدہ کلیہ

300

مالکیت

301

شراکت

301

معاونت

301

شفاعت کی اقسام

302

مذکورہ آیات سےایک غلط فہمی کاازالہ

304

شفاعت کامفہوم

304

شفاعت وجاہت

304

شفاعت مجبت

306

شفاعت بالاذن

307

شفاعت بالاذن کےلازمی تقاضے

308

شفاعت کی شرطتیں

308

مکرمیت شافع

311

مقبولیت مشفوع لہ

312

شفاعت اللہ تعالیٰ کی ملکیت ہےلہذااسی سےطلب کی جائے گی

313

الہ وہی ہےجومضطرولاچارکی پکارسن کی مددکرسکے

314

لوگوں میں اپنےذاتی نفع ونقصان کابھی مالک نہیں ہوں

317

خاتم الرسل ﷺ کی غموں سےلبریز زندگی

318

موجودہ دورکےمشرکوں کاشرک مشرکین عرب کےشرک سےبوجہ زیادہ ہے

320

پہلی وجہ

322

دوسری وجہ

322

شرک فی العادۃ کی بیان میں

324

مافوق الاسباب امور میں کسی مخلوق کوپکارکراس کی عبادت کرناحقیقت میں شیطان کی عبادت ہے

324

بلوچستان کےبعض علاقوں کی شرکیہ رسوم وخرفات

327

الف

327

ب

328

ج

328

د

328

ھ

328

کھیتی باڑی میں شرک

329

چوبایوں میں شرک

330

مردوں اورعورتوں کےلیے چوپایوں سےفائدہ اٹھانےکی بات کسی دلیل کےبغیر خود ساختہ حلت وحرمت

331

بحیرہ سائبہ وصیلہ اوحام کی خود ساختہ ایجادات

332

بحیرہ

333

سائبہ

333

وصیلہ

333

حام

333

اپنی طرف سےشریعت سازی

335

اولیاء وصالحین کی عبادت کی بیان میں

341

اولیاء وصالحین کامطلب

341

الف

342

ب

342

مشرکین اولائل اہنام واثان کی ذات کی عبادت نہیں کرتےتھے

343

قبرپرستوں کامغالطہ

345

ازالہ مغالطہ

346

بیک وقت دومعبودوں کی عبادت کیسے ؟

347

بت پرستوں کامعاملہ اصنام کےساتھ

347

بت پرستوں کامعاملہ اولیاء صالحین کےساتھ

348

قبرپرستوں کامعاملہ قبروں کےساتھ

348

قبرپرستوں کامعاملہ اولیاءوصالحین کیساتھ

349

الفاظ کےتغیر وتبدیل سےحقائق نہیں بدل سکتے

352

مشرکوں کو تلبیس کاازالنہ

352

قدیم زمانہ کےمشرکوں اوردورحاضر کےمشرکوں کےنفس شرک میں کوئی فرق نہیں ہے

353

مشرکوں کاسب سےبڑاشبہ

354

قبرپرستوں کےاس شبہ کےازالہ کےلیے قاعدہ

355

پہلاقاعدہ

355

دوسراقاعدہ

356

مصنف کی مزید تصانیف

ای میل سبسکرپشن

محدث لائبریری کی اپ ڈیٹس بذریعہ ای میل وصول کرنے کے لئے ای میل درج کر کے سبسکرائب کے بٹن پر کلک کیجئے۔

 

ایڈوانس سرچ

موضوعاتی فہرست

رجسٹرڈ اراکین

آن لائن مہمان

محدث لائبریری پر اس وقت الحمدللہ 2795 مہمان آن لائن ہیں ، لیکن کوئی رکن آن لائن نہیں ہے۔

ایڈریس

       99--جے ماڈل ٹاؤن،
     نزد کلمہ چوک،
     لاہور، 54700 پاکستان

       0092-42-35866396، 35866476، 35839404

       0092-423-5836016، 5837311

      KitaboSunnat@gmail.com

      بنک تفصیلات کے لیے یہاں کلک کریں

 :