قرآن مجید پوری انسانیت کے لیے کتاب ِہدایت ہے او ر اسے یہ اعزاز حاصل ہے کہ دنیا بھرمیں سب سے زیاد ہ پڑھی جانے والی کتاب ہے ۔ اسے پڑھنے پڑھانے والوں کو امامِ کائنات نے اپنی زبانِ صادقہ سے معاشرے کے بہتر ین لوگ قراردیا ہے اور اس کی تلاوت کرنے پر اللہ تعالیٰ ایک ایک حرف پرثواب عنایت کرتے ہیں۔ دور ِصحابہ سے لے کر دورِ حاضر تک بے شمار اہل علم نے اس کی تفہیم وتشریح اور ترجمہ وتفسیرکرنے کی خدمات سر انجام دیں اور ائمہ محدثین نے کتبِ احادیث میں باقاعدہ ابواب التفسیر کے نام سےباب قائم کیے۔آٹھویں صدی ہجری کے مؤرخ ومفسر حافظ عماد الدین بن عمر المعروف حافظ ابن کثیر نےایک تفسیر ’’تفسیر القرآن العظیم‘‘ تحریر فرمائی جس کواللہ تعالیٰ نے قبول امت کا درجہ عطا فرمایا جس میں امام ابن کثیر نے اپنے وقت کے تمام ذرائع بروئے کار لاکر اس میں احادیث وآثار کے علاوہ بنی اسرائیل کی روایات سے بعض قصص بھی نقل کیے ۔ اس تفسیر کو بلاشبہ ہر دور میں بےحد قبول عام حاصل ہوا۔ اصل عربی کتاب لاکھوں کی تعداد میں شائع ہوچکی ہے ۔ہندوستان کے مختلف اہل علم نے اس کا اردوزبان میں ترجمہ کیا جن میں مولانا محمدجوناگڑھی کےترجمہ کو بڑی مقبولیت حاصل ہے اسی ترجمہ کو آج تک شائع کیا جارہا ہے ۔تفسیر ابن کثیر کا ایک ترجمہ مولانا محمدداود راغب رحمانی نے الفضل الکبیر کےنام سے کیا اور دس جلدوں میں شائع کیا۔ زیر تبصرہ کتاب’’تفسیر السراج المنیر تلخیص تفسیر ابن کثیر‘‘ در اصل الفضل االکبیر ترجمہ تفسیر ابن کثیر اردو کی تلخیص وتہذیب ہے ۔ الفضل الکبیرکی تلخیص وتہذیب اور اس میں اضافہ کا یہ اہم کام ہندوسنان کے معروف عالم دین حال مقیم سعودی عرب جناب مولانا ابو الاشبال احمد شاغف ﷾نے انجام دیا ہے ۔المکتبۃ السلفیۃ،لاہور نے اسے دو ضخیم جلدوںمیں حسن طباعت سےآراستہ کیا ہے ۔ اس تفسیر میں فقہی مسائل اورائمہ کےاختلافات بیان کرنے سے امکانی حد تک احتراز کیا گیا ہے تاکہ عام مسلمانوں تک اللہ اوراس کےرسول اللہ ﷺ کی سیدھی سیدھی باتیں پہنچ جائیں۔اور اس میں تفسیر بالرائے سے قطعی اجتناب کیا گیا ہے کیونکہ اللہ کے رسول نےتفسیر بالرائے سے منع فرمایا ہے ۔ قارئین کرام مطالعہ کرنے کے بعد تفسیر السراج المنیرکو ایک مستقل تفسیر خیال فرمائیں گے ۔ان شاء اللہ (م۔ا)
عناوین |
|
صفحہ نمبر |
سولہواں پارہ |
|
|
مقتول بچے کاقتل |
|
1112 |
ذوالقرنین کی وجہ تسمیہ |
|
1113 |
یاجوج ماجوج کون ہیں ؟ |
|
1116 |
فاسقوں کے لیے وعید |
|
1119 |
فردوس کی تفسیر |
|
1120 |
رسالت کے شاہد ہیں |
|
1121 |
سورۃ مریم |
|
1121 |
سمیا کی تعریف |
|
1124 |
قرار حمل کی تفسیر |
|
1128 |
وضع حمل کا دور |
|
1128 |
میں بد بخت نہیں ہوں |
|
1131 |
جنت میں رزق ملے گا |
|
1141 |
کلیم اللہ کا بیان |
|
1137 |
مشرک کی درگت |
|
1148 |
سورۃ طہ |
|
1150 |
بشارت رسالت |
|
1154 |
قیامت آنے کی وجہ |
|
1154 |
عصا کے فوائد |
|
1155 |
فرعون کی بار بار وعدہ خلافی |
|
1165 |
اسرائیلیوں کی بیجا خواہش |
|
1165 |
قبر پر مٹی ڈالنے کی دعا |
|
1172 |
من وسلوی کا بیان |
|
1179 |
اللہ کاعلم سب پر محیط ہے |
|
1188 |
شیطا کا دھوکہ |
|
1190 |
نماز کا بیان |
|
1195 |
سترھواں پارہ |
|
1197 |
سورۃ انبیاء |
|
1197 |
توحید کے دلائل |
|
1205 |
خلیل اللہ کا بتوں کو توڑ ڈالنا |
|
1212 |
سلیمان کی بے مثال حکومت |
|
1220 |
دعائے ذوالنون |
|
1223 |
زندگی بعد الموت یقینی ہے |
|
1231 |
قیامت کی خبر نہیں |
|
1233 |
سورۃ حج |
|
1233 |
ہر چیزکا مخصوص سجدہ ہے |
|
1242 |
شان نزول |
|
1243 |
احکام حج کا بیان |
|
1249 |
جھوٹی گواہی کا بیان |
|
1250 |
مرض کی شک وتر دو مراد ہے |
|
1261 |
رب کے کمال علم کا بیان |
|
1267 |
اٹھارہواں پارہ |
|
1273 |
سورۃ المومنون |
|
1273 |
زکوٰۃ سے کیا مراد ہے |
|
1274 |
میٹھے پانی کی برکت |
|
1279 |
جانوروں کے فوائد کا بیان |
|
1279 |
فرعون کا بیان |
|
1285 |
صور کا بیان |
|
1299 |
کافروں کی تمنا کا جواب |
|
1300 |
سورۃ نور |
|
1303 |
سورۃ نور کی اہمیت |
|
1304 |
لعان کا بیان |
|
1307 |
افک کا بیان |
|
1310 |
قرآن کی فضیلت |
|
1331 |
منافقوں کا بیان |
|
1341 |
سورۃ فرقان |
|
1356 |
قیامت کا انکار |
|
1357 |
جہنم کی تنگی |
|
1357 |
انیسواں پارہ |
|
1361 |
مشرکوں کےعمل بے کار ہیں |
|
1362 |
کافروں کا برا حشر ہو گا |
|
1367 |
خواہشوں کو معبود بنا لیا گیا |
|
1369 |
مشرکوں کی جہالت |
|
1374 |
قرآن کی توصیف |
|
1383 |
جادوگروں کا مسلمان ہونا |
|
1391 |
گمراہوں کےسامنے جہنم ظاہر ہو گی |
|
1399 |
حضرت نوح کا وعظ |
|
1400 |
اونٹنی کا قتل اور عذاب کی آمد |
|
1408 |
اللہ کے عدل کا بیان |
|
1415 |
عہد رسالت کا ایک واقعہ |
|
1418 |
سورۃ نمل |
|
1419 |
ورثہ کی تفسیر |
|
1424 |
ملکہ بلقیس کے حالات |
|
1426 |
بلقیس کی آزمائش |
|
1432 |
قتل صالح کی سازش |
|
1435 |
لوطیوں پر پتھراؤ |
|
1437 |
بیسواں پارہ |
|
1438 |
ایک شخص کا واقعہ |
|
1439 |
مکہ کی حرمت کابیان |
|
1449 |
سورۃ قصص |
|
1450 |
فرعون کی سرکشی کابیان |
|
1451 |
قانون قتل میں ترمیم |
|
1453 |
بچے والا صندوق بہہ گیا |
|
1453 |
ماں نےاپنا بچہ پا لیا |
|
1456 |
موسیٰ کا بکریوں کو پانی پلانا |
|
1460 |
قبولیت دعا کی بشارت |
|
1465 |
قارون کا بیان |
|
1482 |
قارون کا خوفناک انجام |
|
1484 |
سورۃ عنکبوت |
|
1487 |
دنیا حکمت سے پیدا کی گئی |
|
1502 |
اکیسواں پارہ |
|
1503 |
قرآن بڑا زبردست معجزہ ہے |
|
1505 |
عذاب کی جلدی |
|
1508 |
توحید کی دلیل |
|
1510 |
سورۃ روم |
|
1513 |
نیند بھی اللہ کی ایک نعمت ہے |
|
1521 |
باران رحمت کا باین |
|
1530 |
ہواؤں کےاقسام |
|
1532 |
رحمت عالمﷺ کو تسلی |
|
1535 |
سورۃ لقمان |
|
1535 |
بد نصیبوں کا بیان |
|
1536 |
شہرت کا بیان |
|
1543 |
تقلید کی برائی |
|
1544 |
تسخیر کائنات |
|
1547 |
اللہ ہی عالم الغیب ہے |
|
1549 |
سورۃ سجدہ |
|
1550 |
گھڑنے کا الزام |
|
1551 |
ماضی سے عبرت پکڑو |
|
1560 |
دریائے نیل کی بھینٹ |
|
1560 |
سورۃ احزاب |
|
1562 |
انبیاءسے عہد |
|
1566 |
ہمیں منافق معلوم ہیں |
|
1572 |
بائیسواں پارہ |
|
|
سچ اور جھوٹ کا بیان |
|
1584 |
ذکر اللہ کا بیان |
|
1585 |
رحمت عالمؐ پردرود |
|
1600 |
الزام لگانے کی وعید |
|
1603 |
مومنوں کوتقوی اور سچ کاحکم |
|
1607 |
سورۃ سبا |
|
1609 |
قیامت کا انکار |
|
1611 |
اللہ ہی سچا معبود ہے |
|
1619 |
میرے پاس وحی آتی ہے |
|
1631 |
سورۃ فاطر |
|
1633 |
شیطان پرانا دشمن ہے |
|
1635 |
رسول جھٹلائے گئے |
|
1643 |
علماء کی فضیلت |
|
1646 |
نذیر کی تفسیر |
|
1649 |
سورۃ یس |
|
1653 |
حشر و نشر کا بیان |
|
1655 |
انبیاء کو دھمکی |
|
1657 |
تائیسواں پارہ |
|
|
قدرت کی ایک اور نشانی |
|
1664 |
ارباب جنت کاعیش کا بیان |
|
1667 |
اللہ ہرچیز پر قادر ہے |
|
1675 |
سورۃ صافات |
|
1676 |
جہنم میں مشرکوں کا جھگڑا |
|
1681 |
کفارہ مجلس کی دعا |
|
1705 |
سورۃ ص |
|
1706 |
عقید ہ توحید پر حیرت |
|
1707 |
بے نظیر بادشاہت کی دعا |
|
1716 |
بد نصیبوں کا بیان |
|
1720 |
سورۃ زمر |
|
1725 |
تقوی کا حکم |
|
1730 |
دنیا کی مثال |
|
1733 |