اسلام کی فلک بوس عمارت عقیدہ کی اسا س پر قائم ہے ۔ اگر اس بنیاد میں ضعف یا کجی پیدا ہو جائے تو دین کی عظیم عمارت کا وجود خطرے میں پڑ جاتا ہے۔ عقائد کی تصحیح اخروی فوز و فلاح کے لیے اولین شرط ہے۔ یہی وجہ ہے کہ اللہ کی طرف سے بھیجی جانے والی برگزیدہ شخصیات سب سے پہلے توحید کا علم بلند کرتے ہوئے نظر آتی ہیں۔ اور نبی کریم ﷺ نے بھی مکہ معظمہ میں تیرا سال کا طویل عرصہ صرف اصلاح ِعقائدکی جد وجہد میں صرف کیا عقیدہ توحید کی تعلیم وتفہیم کے لیے جہاں نبی کریم ﷺ او رآپ کے صحابہ کرا م نے بے شمار قربانیاں دیں اور تکالیف کو برداشت کیا وہاں علماء اسلام نےبھی دن رات اپنی تحریروں اور تقریروں میں اس کی اہمیت کو خوب واضح کیا ۔ عقائد کے باب میں اب تک بہت سی کتب ہر زبان میں شائع ہو چکی ہیں اردو زبان میں بھی اس موضوع پر قابل قدر تصانیف اور تراجم سامنے آئے ہیں۔ زیر نظر کتاب ’’عقیدۂ سلف پر اعتراضات کا علمی جائزہ ‘‘ مولانا واصل واسطی﷾ کی تصنیف ہے ۔ مولانا موصوف نے یہ کتاب در اصل جامعہ مدنیہ لاہور کے مفتی ڈاکٹر عبد الواحد صاحب کی کتاب ’’ سلفی عقائد اور آیات متشابہات‘‘ کے جواب میں تحریر کی ہے فاضل مصنف نے اس کتاب میں علمی اور مدلل انداز میں ڈاکٹر مفتی عبد الواحد صاحب کے سلف صالحین کے عقائد پر کیے گئے اعتراضات کا علمی وتحقیقی جائزہ پیش کیا ہے۔ مولانا موصوف نے اپنے موضوع مطلوب کا حق اداکیا ہے ۔دلائل کی معقولیت اور طرز استدلال موصوف کی وسعت مطالعہ ، قوت استدلال اور ژرف نگاہی کابین ثبوت ہے ۔صاحب کتاب کے خیال کے مطابق یہ کتاب چار مکمل ہوگی ۔تین جلدیں پرنٹ ہوچکی ہیں دوجلدیں کتاب وسنت سائٹ پر بھی موجود ہیں اور اب تیسری جلد بھی اپلوڈ کی جارہی ہے ۔ اللہ تعالیٰ مصنف کی تحقیقی وتدریسی اور دعوتی خدمات کو قبول فرمائے ۔(م۔ا)
عناوین |
صفحہ نمبر |
چند تمہیدی باتیں |
9 |
این گل دیگر شگفت |
26 |
صاحب کشف کی تحقیق |
29 |
ایک ضروری توضیح |
30 |
شہ پارہ مولانا سلیم |
31 |
عبارت کی تغیر کا مطلب |
32 |
اسلام پر بےجا تہمت |
35 |
حقیقی مفہوم کیا ہے |
38 |
شہ پارہ محترم |
43 |
نفی و اثبات کیفیت |
44 |
مذہب تفویض ضعیف ہے |
48 |
امام مالک کا اس قول سے منشاء |
51 |
سف عصری کا اعتراض |
53 |
صیاد اپنے دام میں |
55 |
مغالطہ کی وضاحت |
58 |
تتمہ بحث کیفیت |
61 |
شہ پارہ جناب سلیم اللہ |
66 |
تفسیر کی نفی سے مراد |
66 |
جناب سلیم اللہ کی عبارات کا مطالعہ |
71 |
قول سلیم میں ظاہر کی نفی |
79 |
مقتدمین کے مسلک پر کچھ شبہات |
81 |
یہ شبہ نہیں حقیقت ہے |
82 |
سلیم اللہ خان کی گلو خلاصی |
84 |
جھمیت کا نیا رنگ |
86 |
دوسرا قول اور شبہ سلیم |
88 |
چند ضروری باتیں |
91 |
متاخرین کا موقف |
92 |
تاویل کی ضرورت کیوں |
97 |
برائے نام فرق باطلہ |
97 |
تاویل مقتدمین نے کی |
102 |
قدری لوگ حنفیت |
105 |
مسلک متاخرین پر شبہات |
106 |
فقہ اکبر ہم نے پڑھی ہے |
108 |
یہ بات متاخرین کی ہے |
111 |
تاویل اہل سنت کے ہاں |
112 |
اصل معنی کی نفی کرتے ہیں |
113 |
جھمی تدلیس کی وضاحت |
115 |
تاویل سے اصل کا بطلان |
116 |
کشف تلبیس جھمیہ |
120 |
دوسرا شبہ اور جواب |
123 |
تفتازائی کی عبارت کا مفہوم |
124 |
تسلیم کے باوجود اشکال |
126 |
ڈاکٹر صاحب کی یاد آئی |
128 |
جناب رازی کی عبارت |
130 |
تیسرا شبہ اور جواب |
132 |
جرکسی کی زیادتی کا براکابر |
133 |
تنبیہ |
140 |
شبہ پارہ جناب سلیم |
140 |
سلف طیب کے ہاں تاویل |
144 |
نفس تاویل میں بحث |
146 |
تنبیہ |
147 |
تاویل کی رد میں بہترین اصول |
149 |
روایت سیدنا ابن عباس ؓ اور تاویل |
151 |
ہم کہتے ہیں |
152 |
رجوع باصل مبحث |
153 |
تاویل کی دوسری روایت |
159 |
تاویل کی تیسری روایت |
163 |
ابو الحسن اشعری کا قول |
165 |
تاویل کی چوتھی روایت |
169 |
آخری جست اور تاویل |
175 |
اعضاء کی بات تہمت ہے |
176 |
تاویل مع توجیہ غلط |
180 |
تنبیہ |
184 |
تنبیہ اہل غفلت |
186 |
صفات خبریہ متشابہات نہیں |
188 |
جناب عالی کی یاد |
194 |
آگے کا مبحث اور تاویل |
198 |
خلاصہ مبحث یہ ہے |
204 |
خلاصہ کا دوسرا نتیجہ |
211 |
صفات الہٰی میں الحاد |
211 |
اس تصور کا یہ نتیجہ |
213 |
یہ بات بےدلیل ہے |
216 |
نفی تکیف کافی ہے |
218 |
تلبیس شیخ الحدیث |
220 |
صفات خیریہ متشابہ نہیں |
227 |
جناب سلیم کا تیسرا نکتہ |
229 |
ایک قاعدے کی بات |
230 |
شبہ پارہ جناب سلیم |
232 |
تنزیہ کے تین اساس |
232 |
مقری کا دعویٰ اجماع |
237 |
اہل سنت کون ہیں |
240 |
تاویل سلیم اور ہمارا سوال |
246 |
استواء اور ناقابل فہم مسلک |
247 |
سخن فہمی کے انداز |
250 |
شہ پارہ جناب سلیم |
252 |
شہ پارہ جناب سلیم |
255 |
تکفیر قائلین جھت |
258 |
سلسلہ کذبات ویابندہ |
261 |
رجوع بقول سلیم |
265 |
استواء اور جھمی حضرات |
266 |
چند اور اقوال |
270 |
استواء کی تفسیر جلوس سے |
273 |
شہ پارہ جناب سلیم |
278 |
ہمارا قول یہ ہے |
280 |
اعضاء و جوارح ہم نہیں کہتے |
282 |
جوارح کی حقیقت |
284 |
رفع الزام کی صورت |
287 |
شہ پارہ جناب سلیم |
290 |
آگے کا مبحث اور فرمان سلیم |
292 |
مبحث کی طرف واپسی |
300 |
مذہبی مقلد کا اعتراض |
303 |
جناب سلیم اللہ کا شبہ |
307 |
علامہ قرطبی کا سہارا |
312 |
قرطبی کی مان لیں |
313 |
آیات میں تناقض نہیں |
318 |
امام زاغونی کا فرمان |
320 |
ہم تاویل کے قائل ہیں |
322 |
قول مالک سے استدلال |
324 |
آلوسی کا ظاہر کردہ احتمال |
327 |
ملا علی قاری کا افسانہ |
329 |
آگے کا مبحث اور سلیم |
340 |
رازی کی دلالت قطعیہ |
343 |
باطنیت کا دروازہ |
344 |
رازی کے دس وجوہات |
347 |
پہلی وجہ |
347 |
رازی کا دوسرا اعتراض |
352 |
رازی کا تیسرا اعتراض |
355 |
اہل سنت کے جوابات |
358 |
رازی کا چوتھا اعتراض |
364 |
رازی کا پانچواں اعتراض |
367 |
رازی کا چھٹا اعتراض |
369 |
رازی کا ساتواں اعتراض |
372 |
رازی کا آٹھواں اعتراض |
377 |
رازی کا نواں اعتراض |
379 |
رازی کا دسواں اعتراض |
387 |
رجوع بقول سلیم |
389 |
شہ پارہ جناب سلیم |
393 |
یہ جھمی عقیدہ ہے |
396 |
شہ پارہ سلیم |
399 |
شہ پارہ جناب سلیم |
403 |
دوسری بات یہ ہے |
406 |
شہ پارہ جناب سلیم |
408 |
شہ پارہ جناب سلیم |
413 |
شہ پارہ جناب سلیم |
414 |
جناب تھانوی کا افسانہ |
422 |
شہ پارہ جناب تھانوی |
432 |
امیر صنعانی کی غلطی |
439 |
شہ پارہ جناب تھانوی |
441 |
تنبیہ |
443 |
صحت تاویل پر احادیث |
447 |
شہ پارہ جناب تھانوی |
449 |
شہ پارہ جناب سلیم |
453 |
جھمیوں کی نامردی |
456 |
کشف التباس آفندی |
457 |
سلیم اللہ کا فاسد جواب |
460 |
حسی وجود سے مراد |
461 |
اس قول کا حاصل |
464 |
شہ پارہ جناب سلیم |
468 |
شہ پارہ جناب سلیم |
470 |
شہ پارہ سفیان عطا |
478 |
شہ پارہ سفیان عطا |
481 |
شہ پارہ جناب سفیان |
472 |
تنبیہ مفید |
485 |
رجوع بمقصود اصلی |
486 |
کرامیہ اور اہل حدیث |
496 |
ایک لطیفہ |
499 |
تکلف و تجاوز کی انتہاء |
502 |
تنبیہ |
504 |
رجوع باصل مبحث |
506 |
شہ پارہ سفیان عطاء |
508 |
اس مبحث کا خلاصہ |
510 |
صفات میں تاویل |
514 |
شہ پارہ جناب سفیان |
519 |
شہ پارہ جناب سفیان |
524 |
ملاعلی قاری کا ڈرامہ |
531 |
کوثری اور حکیم الھند |
532 |
شبلی کی وکالت ملاحدہ |
536 |
حکیم الہند کا طرز فکر |
545 |
شہ پارہ سفیان عطاء |
550 |
وہابی کون ہیں |
551 |
اہل سنت و الجماعت اور تشبیہ |
555 |
شیہ پارہ سفیان عطاء |
561 |
کلام نفسی کی حقیقت |
565 |
اعتراض سفیان کی توضیح |
575 |
شہ پارہ سفیان عطا |
577 |
قرطبی کی عبارت کا جائزہ |
590 |
شہ پارہ سفیان عطاء |
592 |
تنبیہ |
593 |
رجوع بمقصود اصلی |
596 |
شہ پارہ سفیان عطاء |
598 |
شہ پارہ سفیان عطاء |
602 |
شہ پارہ سفیان عطاء |
606 |
مذہب خوارج اور محکمات |
612 |
شہ پارہ سفیان عطاء |
615 |
شہ پارہ سفیان عطاء |
617 |
شہ پارہ سفیان عطاء |
620 |
دور لازم آتا ہے |
625 |
تنبیہ عظیم |
626 |
شہ پارہ سفیان عطاء |
629 |
شہ پارہ سفیان عطاء |
630 |
شہ پارہ سفیان عطاء |
639 |
ایک اور مسئلہ کی تحقیق |
643 |
شہ پارہ سفیان عطاء |
645 |
شہ پارہ سفیان عطاء |
647 |
شہ پارہ سفیان عطاء |
659 |
شہ پارہ سفیان عطاء |
663 |
شہ پارہ سفیان عطاء |
669 |
ایک ضروری تنبیہ |
670 |
سابق مبحث کا تسلسل |
671 |
مذہب تفویض کے لوازم |
675 |
شہ پارہ سفیان عطاء |
681 |
شہ پارہ سفیان عطاء |
686 |
شہ پارہ سفیان عطاء |
693 |
بقایا تین کے اقوال |
697 |
المراجع و المصادر |
700 |