قرآن مجید کتبِ سماویہ میں سے آخری کتاب ہے ۔ اللہ تعالیٰ نے امت کی آسانی کی غرض سے قرآن مجید کو سات حروف پر نازل فرمایا ہے۔ یہ تمام کے تمام ساتوں حروف عین قرآن اور منزل من اللہ ہیں۔ان تمام پرایمان لانا ضروری اور واجب ہے،اوران کا انکار کرنا کفر اور قرآن کا انکار ہے۔اس وقت دنیا بھر میں سبعہ احرف پر مبنی دس قراءات اور بیس روایات پڑھی اور پڑھائی جارہی ہیں۔ نبی کریم ﷺ نے اپنی زندگی میں صحابہ کرام کے سامنے قرآن مجید کی مکمل تشریح وتفسیر اپنی عملی زندگی، اقوال وافعال اور اعمال کے ذریعے پیش فرمائی اور صحابہ کرام کو مختلف قراءات میں اسے پڑھنا بھی سکھایا۔ صحابہ کرام اور ان کے بعد آئمہ فن اور قراء نے ان قراءات کو آگے منتقل کیا۔ کتبِ احادیث میں احادیث کی طرح مختلف قراءات کی اسناد بھی موجود ہیں۔ بے شمار اہل علم اور قراء نے علوم قراءات کے موضو ع پرسینکڑوں کتب تصنیف فرمائی ہیں اور ہنوز یہ سلسلہ جاری وساری ہے ۔1173 ؍اشعار پر مشتمل شاطبیہ امام شاطبی کی قراءات ِ سبعہ میں اہم ترین اساسی اور نصابی کتاب ہے ۔شاطبیہ کا اصل نام حرز الامانی ووجه التهانی ہے لیکن یہ شاطبیہ کےنام سے ہی معروف ہے اور اسے قصیدة لامیة بھی کہتے ہیں کیونکہ اس کے ہر شعر کا اختتام لام الف پر ہوتا ہے۔ یہ کتاب قراءاتِ سبعہ کی تدریس کے لئے ایک مصدر کے حیثیت رکھتی ہے۔ اللہ تعالیٰ نے اسے بے پناہ مقبولیت سے نوازا ہے۔بڑے بڑے مشائخ اور علماء نے اس قصیدہ کی تشریح کو اپنے لیے اعزاز سمجھا۔ شاطبیہ کے شارحین کی طویل فہرست ہے ۔زیر نظر کتاب’’الألوانية في متن الشاطبية‘‘ جناب خالدمحمود صاحب کی کاوش ہے۔اس میں طلباء واساتذہ قراءات ِسبع کی آسانی کےلیے رنگوں کااستعمال کیاگیا ہے ۔وہ کلماتِ قرآنیہ جو اختلاف قراءات سے متعلق ہیں انہیں سبز رنگ کے ساتھ ممتاز کردیاگیا ہے۔اور جہاں کلمہ قرآنی سے کسی سورۃ یا محل کی جانب اشارہ ہے توایسے کلمات کا رنگ تبدیل نہیں کیا گیا۔رموز واسماء اور واؤ فاصل کے لیے سرخ رنگ استعمال کیا کیا ہے۔(م۔ا)
عناوین |
صفحہ نمبر |
حرف مختصر |
7 |
علامہ دانی |
7 |
علامہ شاطبی |
8 |
الشاطبیہ |
10 |
الاوانیة: موجود رنگین متن شاطبیہ کا تعارف |
13 |
الأصول |
|
مقدمة الكتاب |
17 |
باب الاسعاذة |
21 |
باب البسملة |
22 |
1- سورة ام القرآن |
22 |
باب الادغام الكبير |
23 |
باب ادغام الحرفين المتقاربين في كلمة و فى كلمتين |
23 |
باب هاء الكناية |
25 |
باب المد والقصر |
25 |
باب الهمزتين من كلمة |
26 |
باب الهمزتين من كلمتين |
27 |
باب الهمز المفرد |
28 |
باب نقل حركة الهمزة الى الساكن قبلها |
29 |
باب وقف حمزة وهشام على الهمز |
29 |
باب الاظهار و الادغام |
30 |
ذكر ذال اِذْ |
30 |
ذكر دال ق ذكر تاء التانيث ذكر لام هل وبل |
31 |
باب اتفاقهم فى ادغام اذ وقد وتاءالتانيث وهل وبل |
31 |
باب حروف قربت مخارجها |
32 |
باب احكام النون الساكنة والتنوين |
32 |
باب الفتح والامالة وبين اللفظين |
36 |
باب مذهب الكسائي في امالة هاء التانيث في الوقف |
35 |
باب مذاهبهم فى الراءات |
35 |
باب اللامات |
36 |
باب الوقف على اواخر الكلم |
36 |
باب الوقف علىٰ مرسوم الخط |
37 |
باب مذاهبهم فى ياءات الاضافة |
38 |
باب ياءات الزوائد |
39 |
باب فرش الحروف |
|
2-سورة البقره |
41 |
3-سورة آل عمران |
46 |
4-سورة النساء |
48 |
5-سورة المائدة |
49 |
6-سورة الانعام |
50 |
7-سورة الاعراف |
52 |
8-سورة الانفال |
54 |
9-سورة التوبه |
55 |
10-سورة نوس عليه السلام |
55 |
11-سورة هود عليه السلام |
56 |
12-سورة يوسف عليه السلام |
57 |
13-سورة الرعد |
58 |
14-سورة ابراهيم عليه السلام |
59 |
15-سورة الحجر |
59 |
16-سورة النحل |
59 |
17-سورة الاسرآء |
60 |
18-سورة الكهف |
61 |
19-سورة مريم عليها السلام |
62 |
20-سورة طه عليه السلام |
63 |
21- سورة الانبياء عليهم الصلوٰة والسلام |
64 |
22-سورة الحج |
64 |
23-سورة المؤمنون |
65 |
24-سورة النور |
65 |
25-سورة الفرقان |
66 |
26-سورة الشعرآء |
66 |
27- سورة النمل |
66 |
28-سورة القصص |
67 |
29-سورة العنكبوت |
68 |
30، 33-ومن سورة الروم الىٰ سورة سبا |
68 |
34، 35 سورة سبا و فاطر |
69 |
36- سورة يس ( عليه الصلوٰة والسلام) |
70 |
37-سورة الصفت |
70 |
38- سورة ص 39-سورة الزمر |
71 |
40- سورة المؤمن |
71 |
41- سورة فصلت |
72 |
42، 43- سورة الشوريٰ والزخرف والدخان |
72 |
45، 46- سورة الشريعة والاحقاف |
73 |
47، 54- ومن سورة محمد ﷺ الىٰ سورة القمر |
73 |
55- سورة الرحمٰن عزوجل |
74 |
56، 57- سورة الواقعة والحديد |
74 |
58، 67- ومن سورة المجادلة الىٰ سورة ن |
75 |
68، 74- ومن سورة ن الىٰ سورة القيٰمة |
75 |
75، 77- ومن سورة القيٰمة الىٰ سورة النبإ |
76 |
78، 95 ومن سورة النبإ الىٰ سورة العق |
77 |
96، 114- ومن سورة العلق الىٰ آخر القرآن |
77 |
باب التكبير |
78 |
باب مخارج الحروف وصفاتها التى يحتاج القاري اليها |
79 |