امام طحاوی مشہور محدث وفقیہ ہیں اور کئی کتابوں کے مصنف ہیں ۔عقیدے سے متعلق ان کی معروف کتاب ’’عقیدہ طحاویہ ‘‘ ہے۔ جس میں بہت ہی مختصر انداز میں اسلامی عقائد کا احاطہ کیا گیا ہے اور اہل سنت والجماعت کے عقائد بیان کیے گئے ہیں عقیدہ کی تعلیم اوراس کے عناصر سے واقفیت حاصل کرنے کے لیے اس کامطالعہ ازحدضروری ہے اس کتاب کی خو بی یہ ہے کہ اس میں تمام اسلامی عقائد کو مختصراً بیان کردیا گیا ہے اور باطل فرقوں کے بالمقابل اہل سنت والجماعت کے افکارونظریات کی نمائندگی کی گئی ہے۔اس کی بہت ساری شروحات لکھی گئی ہیں ۔علامہ البانی رحمہ اللہ نے بھی اس کی شرح لکھی ہے۔مولانا صادق خلیل رحمہ اللہ نے ’’اسلامی عقائد ‘‘ کے نام سے علامہ البانی رحمہ اللہ کی شرح کا اردو ترجمہ کیا ہے۔زیر نظر کتاب ’’ العصیدۃ السماویۃ شرح العقیدۃ الطحاویۃ‘‘مولانا مفتی رضاءالحق کےافادات کی کتابی صورت ہے۔مولانا محمد عثمان بستوی نے اسے دوجلدوں میں مرتب کیا ہے ۔(م۔ا)
عناوین |
صفحہ نمبر |
رسالہ ٔالعقیدہ الطحاویہ ٔ کی سند اجازت |
29 |
شرح العقیدہ الطحاویہ کی تالیف کا قصہ |
32 |
کلمات تشکر |
35 |
تقریظ از حضرت مولانا شبیر احمد سالوجی صاحب استاذحدیث ومہتمم دار العلوم زکریا جنوبی افریقہ |
37 |
امام طحاوی رحمہ اللہ کے مختصر حالات |
40 |
نام ونسب |
40 |
ولادت |
40 |
آپ کی ولادت کے بارے مختلف اقوال کی تحقیق |
40 |
وفات |
42 |
آپ کا خاندان |
42 |
امام طحاوی رحمہ اللہ کا عہد زریں |
43 |
امام طحاوی رحمہ اللہ کے زمانہ طالب علمی میں شافعی مذہب سے حنفی مذہب کی طرف منتقلی کی وجوہات |
44 |
امام طحاوی رحمہ اللہ کے اساتذہ |
46 |
امام طحاوی رحمہ اللہ کے تلامذہ |
46 |
امام طحاوی رحمہ اللہ کےبارے ائمہ جرح وتعدیل کے تعریفی کلمات |
47 |
امام طحاوی رحمہ اللہ کے ناقدین |
48 |
امام طحاوی رحمہ اللہ پرامام بہیقی کی تنقید اور اس کا جواب |
48 |
امام طحاوی رحمہ اللہ پرعلامہ ابن تیمیہ کی تنقید اور اس کا جواب |
49 |
حدیث ردّالشمس اور امام طحاوی کی طرف اس کی تصحیح کی نسبت کی تحقیق |
50 |
علامہ ابن تیمیہ کی بعض غلطیاں |
53 |
1.علامہ ابن تیمیہ کا ایک موضوع حدیث (من قراءالقرïن فاعربه فله بكل حرف عشر حسنات) كو بلا تبصره اپنی متعدد کتابوں میں نقل کرنا |
53 |
2.علامہ ابن تیمیہ کا صحیح بخاری کے حوالے سے لکھنا کہ سورہ فاتحہ عرش کے نیچے خزانے سے دی گئی ہے جبکہ کتب حدیث میں سورہ فاتحہ کا عرش کے نیچے خزانے سے دیا جانا مذکور نہیں |
53 |
3.علامہ ابن تیمیہ نے حدیث (خير القرون قرني ثم الذين يلونهم )مذکورہ الفاظ کے ساتھ اپنی متعدد کتابوں میں نقل کی ہے جبکہ کتب حدیث میں یہ الفاظ موجود نہیں |
54 |
4.علامہ ابن تیمیہ نے اپنی متعدد کتابوں میں حدیث (فوالذي نفسي بيده لا يدخلون الجنة حتی يحبوكم من اجلي )نقل فرمائی ہے جبکہ کتب حدیث میں یہ موجود نہیں |
55 |
5.علامہ ابن تیمیہ نے جہاد قسطنطنیہ سے متعلق اپنی متعددکتابوں میں حضرت ابن عمر ؓ کے حوالے سے یہ حدیث ((اول جيش يغزو القسطنطنيه مغفورلهم ))نقل کی ہے جبکہ یہ روایت ام حرام سے مروی ہے اور ابن تیمیہ کے نقل کردہ الفاظ کتب حدیث میں نہیں ملتے |
55 |
6 .علامہ ابن تیمیہ نے اپنی متعدد کتابو ں میں حدیث استوی علی العرش سے متعلق امام مالک کے قول کو ان الفاظ کے ساتھ نقل کیا ہے ((الستوا ءمعلوم و الكيف مجهول )) جبكه امام مالك سے (( والکیف مجہول ))کے الفاظ ثابت نہیں |
55 |
7.علامہ ابن تیمیہ نے عالم کے قدیم بالنوع ہونے پر بخاری کے حوالے سے یہ الفاظ نقل کیے ہیں ((ولا شيء معه ))جبکہ صحیح بخاری کے علاوہ دیگر کتب حدیث میں بھی یہ الفاظ نہیں ملتے |
56
|
8.علامہ ابن تیمیہ نے مقام محمود کی تفسیر میں مجاہد کے ضعیف ومنکر اثر ((يقعده معه علي العرش ))کو اپنی متعدد کتابوں میں نقل فرمایااور اس کی تائید بھی کی ہے |
58 |
9.علامہ ابن تیمیہ فرماتے ہیں کہ ائمہ صحابہ ،تابعین وتبع تابعین نے اللہ تعالی کی ذات میں سے بعض یا اجزاء میں جزء کو مان لیا ہے اور اس پر بعض کا اطلاق جائز کہا ہے |
59 |
10-علامہ ابن تیمیہ کا مخلوق کی خالق کے ساتھ مشابہت پر حضرت ابن عباس رضی اللہ عنہما کے انتہائی ضعیف آثار سے استدلال |
60 |
11-علامہ ابن تیمیہ کا اللہ تعالی کے کلام کے لئے صوت ثابت کرنے ایک بلا سند مرسل روایت سے استدلال کرنا |
60 |
3.امام طحاوی پر حافظ ابن حجر کی تنقید |
61 |
امام طحاوی کی تصانیف |
63 |
العقیدہ الطحاویہ کی چند مشہور شروحات کا تعارف ، اور بعض شروحات پر مختصر تبصرہ |
64 |
العقیدہ الطحاویہ کی بعض اردو شروحات |
70 |
العقیدہ الطحاویہ ميں مسجع عبارات پر اشکال کے جوابات |
71 |
کیا علم کلام قابل مذمت ہے ؟ |
75 |
علم کلام سیکھنے پر اجماع ہے |
78 |
مسائل علم کلام کی اقسام اور ان کے احکام |
78 |
کیا صحیح خبر واحد سے عقیدہ ثابت ہو سکتا ہے ؟ |
79 |
ابن ابی العز کی عبارات پر تبصرہ |
84 |
|
84 |
(2)ابن ابی العزاللہ تعالی کی ابی صفات اور اسماء میں ’’قدیم ‘ ‘ کو تسلیم نہیں کرتے |
87 |
(3)ابن ابی العزعلامہ ابن تیمیہ کی اتباع میں کائنات کو قدیم بالنوع کہتے ہیں |
88 |
(4)ابن ابی العزاللہ تعالی اور اس کے رسول کے لئے عشق کا لفظ استعمال کرنا نا جائز کہتے ہیں |
89 |
(5)اللہ تعالی کے کلام نفسی اللہ کا انکار ‘ اور تعالی کے کلام کو حروف سے مرکب کہنا |
90 |
(6)ابن ابی العزاللہ تعالی کی صفات کی تاویل قریب کا انکار کرتے ہیں |
91 |
(7)ابن ابی العزکا اللہ تعالی کے لئے حد بمعنی مابہ الامتیاز ثابت کرنا |
91 |
(8)ابن ابی العزعرش پر اللہ تعالی کی فوقیت مکانی یا فوقیت ذات اور حسی کے قائل ہیں |
93 |
(9)ابن ابی العز علامہ ابن تیمیہ اور علامہ ابن قیم کی اتباع میں فنائے نار کے قائل ہیں |
94 |
(10)ابن ابی العزکہتے ہیں کہ کرسی موضع القدمین ہے |
94 |
(11)ابن ابی العز نے توسل بالذوات الفاضلہ کا انکار کیا ہے |
95 |
(12)ابن ابی العز نے ولید بن عقبہ کو شرابی کہا ابن ابی العزاللہ تعالی اور |
96 |
(13)ابن ابی العز متشا بہات میں تفویض کو متشابہات کے انکار کے مترادف قرار دیتے ہیں |
97 |
(14) ابن ابی العز نے شیخ محی الدین ابن عربی کو زندیق اور حلولی کہا |
97 |
(15) ابن ابی العز کہتے ہیں زندیق کی توبہ قبول نہیں ہوتی اور ابن عربی زندیق تھے |
99 |
(16) ابن ابی العز کے نزدیک ایمان لانے سے سابقہ گناہ معاف نہیں ہوتے |
100 |
(17) ابن ابی العز نے ابن عربی کی طرف یہ بات منسوب کی ہے کہ وہ ولی کو نبی اور رسول پر فضیلت دیتے ہیں .اور ابن عربی نے اپنے آپ کو نبی اور رسول پر فضیلت دی ہے |
102 |
(18)ابن ابی العز نے لکھا ہے کہ امام ابو حنیفہ کے نزدیک قبر کے پاس تلاوت قرآن مکروہ ہے |
104 |
(19) ابن ابی العز اور ان کے متبعین کا اہل تفویض کو گمراہ کہنا |
105 |
شیخ ابن ابی العز اور ان کے متبعین کے کلام پر چند ملاحظات |
106 |
عقیدہ کی تعریف |
110 |
اہل اور آل کی تعریف |
111 |
آل کا استعمال تین طریقوں پر ہوتا ہے |
111 |
لفظ اہل کے تین معانی |
112 |
اہل سنہ والجماعہ کی وجہ تسمیہ |
113 |
سنت کا لغوی واصطلاحی معنی |
114 |
جماعت کا لغوی واصطلاحی معنی |
115 |
اشاعرہ وماتریدیہ کا تعارف |
116 |
بعض کتابوں میں صرف اشاعرہ کو اہل سنت وجماعت کہنے کی وجہ |
119 |
بعض اکابر اشعری وماتریدی علماء کی مختصر فہرست |
122 |
دین ‘ ملت ‘ شریعت ‘ مذہب اور مسلک کی مختصر تشریح |
124 |
فقہ کی تعریف |
125 |
فقیہ کی تعریف |
126 |
عقائد اہل سنہ والجماعہ کے بیان میں امام ابوحنیفہ اور صاحبین کی تخصیص کی وجہ |
126 |
احناف کے عقائد میں امام ماتریدی کی طرف منسوب ہونے کا وجہ |
127 |
اصول الدین |
128 |
امام ابو حنیفہ کے مختصر حالات |
128 |
نام ونسب |
128 |
تاریخ پیدائش |
129 |
امام صاحب کے مشہور اساتذہ |
130 |
امام صاحب کے تلامذہ |
130 |
امام صاحب کی تصانیف |
130 |
امام ابو حنیفہ کی توثیق ائمہ جرح وتعدیل کے اقوال کی روشنی میں |
131 |
کیا امام ابو حنیفہ اور احناف مرجئہ ہیں ؟ |
134 |
قاضی القضاۃ امام ابو یو سف کے مختصر حالات |
137 |
نام ونسب |
137 |
امام ابو یوسف کے اساتذہ اور تلامذہ |
138 |
م امام ابو یوسف اصول فقہ کے مدوّن اول ہیں |
139 |
امام ابو یوسف کی توثیق |
139 |
امام محمد بن حسن شیبانی المولود 132ھ ‘ المتوفی 189ھ کے مختصر حالات |
140 |
امام محمد کی مشہور تصنیفات |
144 |
امام محمد کی ثقاہت |
144 |
امام مالک ‘ امام شافعی ‘ امام احمد سب امام ابو حنیفہ کے بالذات یا بالواسطہ تلامذہ ہیں |
145 |
کیا اشہد اور اعتقد کی جگہ نشہد اور نعتقد جائز ہے ؟ |
148 |
کتاب کو حمدوثنا سے شروع نہ کرنے پر اشکال وجواب |
150 |
بسم اللہ الرحمان الرحیم کی تحقیق |
153 |
رحمان اور رحیم میں فرق |
153 |
احد اور واحد میں فرق |
156 |
لفظ اللہ کے بارے میں متعدد اقوال |
156 |
لفظ اللہ کے عدم اشتقاق کے دلائل |
157 |
توحید کی اقسام ثلاثہ |
158 |
توحید الذات |
158 |
اسمائے حسنی کے اجتہادی یا توفیقی ہونے کی بحث |
160 |
اسماءاللہ اور صفات اللہ میں فرق |
160 |
توحید الصفات |
160 |
توحید الافعال |
160 |
توحید کے مراتب اربعہ |
161 |
اللہ تعالی کے واجب الوجود ہونے میں منفرد ہے |
161 |
تخلیق |
161 |
تدبیر |
161 |
لا معبود الا اللہ |
161 |
توحید الوہیت وتوحید ربوبیت |
161 |
خلاصئہ بحث |
166 |
شرک کی اقسام ثلاثہ |
169 |
شرک فی الذات |
169 |
شرک فی الصفات |
169 |
شرک فی العبادات |
169 |
عبادت کی تعریف مدارج السالکین کے حوالے سے ‘ جوہمیں مدارج السالکین میں نہیں ملی |
169 |
شرک کی چھ اقسام کا بیان |
171 |
شرک استقلال |
171 |
شرک تبعیض ؍شرک تثلیث |
171 |
شرک تقریب |
171 |
شرک تقلید اور تقلید کی تعریف |
172 |
شرک اسباب |
172 |
شرک اغراض |
172 |
عبادات میں شرک کی چار اقسام |
173 |
(1)مالی عبادات میں شرک |
173 |
(2)بدنی عبادات میں شرک |
173 |
(3)قولی عبادات میں شرک |
174 |
(4)قلبی عبادات میں شرک |
175 |
کفر اور شرک میں فرق |
175 |
دلائل عقلیہ : برہان تمانع وبرہان توارد |
177 |
1. برہان توارد ، یعنی توافق |
177 |
2.برہان تمانع ،یعنی برہان اختلاف |
177 |
مظا ہر قدرت جو اللہ تعالی کے وجود کے قطعی دلائل ہیں |
178 |
1۔دلیل توتی |
178 |
2-دلیل صوتی |
179 |
3۔دلیل بیضی |
179 |
4۔دلیل نباتی |
179 |
5۔دلیل شاہدین عدل |
180 |
6۔دلیل خلقی وشکلی |
180 |
7۔دلیل برفی |
181 |
8۔دلیل ارضی |
182 |
9۔دلیل اتقانی |
182 |
10۔دلیل بارانی |
182 |
11۔دلیل شمسی |
183 |
12۔دلیل جوی |
183 |
13،14۔دلیل نومی والہامی |
184 |
15۔دلیل منامی |
184 |
16۔ دلیل روحی |
185 |
اللہ تعالی کی ذات وصفات اور افعال میں کوئی اس کامماثل نہیں |
188 |
کیا اللہ تعالی پر شے کا اطلاق ہوسکتا ہے ؟ |
188 |
جہمیہ کے دلائل اور ان کے جوابات |
189 |
لفظ ((اشیاء ))کو غیر منصرف پڑھنے کی وجہ |
190 |
اللہ تعالی ہر چیز پر قادر ہے ، کوئی چیز اسے عاجز نہیں کر سکتی |
192 |
اللہ کے سوا کوئی معبود نہیں |
193 |
لفظ الہ کی تحقیق |
193 |
اللہ تعالی اپنی ذات وصفات کے ساتھ ازلی وابدی ہے |
196 |
اللہ تعالی کے لیے لفظ قدیم کا استعمال |
197 |
ارادہ کے لغوی و اصطلاحی معنی |
200 |
عبدالرسول نام کی تحقیق |
201 |
ارادے کی اقسام |
202 |
اللہ تعالی کی طرف خیر اور شر کی نسبت |
203 |
معتزلہ اور اہل سنت کا اختلاف |
203 |
معتزلہ کے بعض اعتراضات اور ان کے جوابات |
208 |
اللہ تعالی کی ذات تک مخلوق کے عقل وخیال کی رسائی ممکن نہیں |
211 |
اللہ تعالی کو مخلوق سے تشبیہ دینا درست نہیں |
213 |
تشبیہ کی تعریف |
215 |
تشبیہ کے بارے ابن تیمیہ کا مسلک اور امام غزالی کی طرف غلط نسبت کی وضاحت |
215 |
اللہ تعالی کے لیے ’’حی‘‘ کا استعمال اور حیات کی تعریف |
217 |
اسم ’’ قیوم ‘‘ اللہ تعالی کے ساتھ خاص ہے |
218 |
اللہ تعالی ہر چیز کا خالق ہے لیکن اسے کسی بھی کی حاجت نہیں |
220 |
اللہ تعالی بلامشقت ہر ایک کو روزی پہنچانے والا ہے |
221 |
اللہ تعالی کے رزّاق ہونے پر اشکال |
222 |
اللہ تعالی بلا خوف وخطر ہر ایک کو موت دینے والا اور بلا کسی دشواری کے دوبارہ زندہ کرنے والا ہے |
223 |
موت کے بارے متعدد اقوال |
226 |