ہمارے ہاں اہل حدیث اور حنفی حضرات کے مابین بعض اختلافی مسائل پربہت زیادہ مناظرے اور مباحثے ہوتے رہتے ہیں جن کی بناء پر بعض اوقات ناخوشگوار صورت حال بھی پیدا ہوجاتی ہے ضرورت اس امر کی ہے کہ تعصب سے بالاتر ہوکرٹھنڈے دل سے ان مسائل کاحل کتاب وسنت کی روشنی میں تلاش کیاجائے زیرنظر کتاب میں ایسے ہی ایک درجن مسائل پر کتاب وسنت اور علمائے امت کےاقوال کی روشنی میں سنجیدہ اور عملی بحث کی گئی ہے ان مسائل میں رفع لیدین ،سینے پر ہاتھ باندھنا، فاتحہ خلف الامام ،آمین بالجہر،تروایح،نماز جنازہ ،ظہر احتیاطی ،ایک مجلس کی تین طلاقیں ،تقلید شخصی وغیرہ شامل ہیں کتاب کی ایک نمایاں خصوصیت یہ ہے کہ اس میں علمائے احناف کے استدلال کو بھی پوری دیانتداری سے پیش کیا گیا ہے اور کہیں بھی اشتعال انگیز زبان اختیار نہیں کی گئی اس سے طالبان حق کو حق پہنچاننے میں مدد ملے گی-
عناوین |
|
صفحہ نمبر |
پیش لفظ |
|
18 |
1۔رفع الیدین |
|
23 |
اسوہ رسول |
|
24 |
رسول اللہ ﷺ کاطریقہ نماز |
|
25 |
اصحاب رسول ۤ سے تبع تابعین تک |
|
29 |
بعدکےزمانوں تک |
|
31 |
حضرت شیخ عبدالقادرجیلانی ؒ |
|
32 |
حضرت شاہ ولی اللہ محدث دہلوی ؒ |
|
32 |
احناف کااضطراب |
|
33 |
عقل کی راہ |
|
35 |
مولانامحمودالحسن کاعذر |
|
36 |
انتباہ |
|
37 |
مخالف دلائل |
|
37 |
حضرت عبداللہ بن مسعود ؓ |
|
38 |
مسلم شریف |
|
40 |
آؤ بات کوکھولیں |
|
41 |
پہلی حدیث |
|
42 |
دوسری حدیث |
|
42 |
محدثین کی رائے |
|
44 |
علامہ سندھی حنفی |
|
45 |
جب خداکاخوف نہ رہے |
|
45 |
ایک مجہول کہانی |
|
47 |
2۔رفع الیدین فی الصلوۃ علی الصدر(نماز میں سینے پرہاتھ باندھنا) |
|
50 |
ہاتھ باندھنا |
|
50 |
اہل حدیث کامسلک |
|
52 |
قول فیصل |
|
53 |
حضرت عبداللہ بن عباس ؓ |
|
54 |
حضرت علی ؓ |
|
55 |
سفرالسعادت |
|
55 |
احناف کامسلک |
|
55 |
احناف کےاپنے گھرمیں |
|
57 |
حضرت ملاّ علی قاری ؒ |
|
58 |
حضرت امام ابن الہمام ؒ |
|
58 |
ہاتھ باندھنے کامقصد |
|
59 |
ہاتھ کہاں باندھے جائیں ؟ |
|
60 |
3۔فاتح خلف الامام |
|
64 |
ارشادرسول مقبول ﷺ |
|
65 |
اہل حدیث کامسلک |
|
65 |
احناف اور صرف احناف |
|
66 |
احناف کامسلک |
|
67 |
لمحہ فکریہ |
|
68 |
مقام عبرت |
|
68 |
لیجیے اب کیاعذررہ گیا |
|
69 |
حضرت ابو ہریرہ ؓ |
|
71 |
مستقبل کی فکر |
|
72 |
یہ دیواربھی گرچکی ہے |
|
73 |
حضرت اما م ابو حنیفہ ؒ فاتح خلف الامام کے قائل تھے |
|
75 |
ایک اور رخ سے |
|
77 |
حضرت عبدالقادرجیلانی ؒ |
|
77 |
حضرت شاہ ولی اللہ دہلوی ؒ |
|
78 |
ایک سوال |
|
78 |
احناف کےدلائل کی حیثیت |
|
80 |
مولاناعبدالحئی لکھنوی ؒ |
|
81 |
پہلی دلیل |
|
82 |
حقیقت حال |
|
83 |
ایک توجہ طلب حقیقت |
|
86 |
پھرمولاناعبدالحئی لکھنوی |
|
88 |
سخن آخر |
|
89 |
دوسری دلیل |
|
90 |
تعامل صحابہ ؓ |
|
91 |
امیرالمومنین فاروق اعظم ؓ |
|
91 |
امیر المومنین علی المرتضیٰ ؓ |
|
92 |
چنددوسرے اصحاب کبار ؓ |
|
92 |
حضرت شاہ نظام الدین اولیاء |
|
94 |
کیارکوع میں ملنے سےرکعت ہوجاتی ہے؟ |
|
95 |
اصل بات کیاہے ؟ |
|
97 |
احناف ہی بتائیں |
|
98 |
ایک امر واقعہ |
|
98 |
صحیح قیاس |
|
99 |
احناف کی خوشی بھی بے بنیادہے |
|
102 |
کچھ مزیدکمزور روایات |
|
103 |
4۔آمین بالجہر |
|
104 |
آمین کیاہے؟ |
|
105 |
تیری آواز مکے اور مدینے |
|
106 |
ام القرآن |
|
106 |
نما زاور سورہ فاتحہ |
|
107 |
سورہ فاتح اور آمین |
|
108 |
حنفی بھائیوں کی آمین بالجہر |
|
109 |
صحاح ستہ |
|
110 |
صحیح بخاری شریف |
|
111 |
آمین کی فضیلت |
|
111 |
امام کی آمین |
|
112 |
مقتدیو ں کی آمین |
|
113 |
صحابہ ؓکااصول |
|
114 |
صحیح مسلم شریف |
|
115 |
ابو داؤدشریف |
|
116 |
ابن ماجہ شریف |
|
118 |
ترمذی شریف |
|
119 |
نسائی شریف |
|
120 |
چاراماموں میں سے تین |
|
121 |
امام مالک ؒ |
|
121 |
امام شافعی ؒ |
|
123 |
امام احمدبن حنبل ؒ |
|
124 |
کچھ او رمعتبرگواہ |
|
125 |
ابن خزیمہ ؒ |
|
125 |
دارمی شریف |
|
125 |
دارقطنی شریف اور الحاکم |
|
126 |
علماء اکابرملت |
|
126 |
حضرت امام ابن قیمّ ؒ |
|
127 |
حضرت شاہ ولی اللہ محدث دہلویؒ |
|
127 |
حضرت امام غزالی ؒ |
|
129 |
حضرت شیخ عبدالقادر جیلانی ؒ |
|
130 |
اجماع امت |
|
130 |
اصحاب رسول ؓ |
|
130 |
صحابیات |
|
131 |
تابعین حضرات ؒ |
|
131 |
ائمہ دین |
|
131 |
محدثین |
|
131 |
حنفی علماء |
|
131 |
حضرت ابن الہمام ؒ |
|
132 |
علامہ بدرالدین عینی ؒ |
|
133 |
مولاناعبدالحئی لکھوی ؒ |
|
135 |
شیخ عبدالحق دہلوی ؒ |
|
135 |
مولانارشیداحمدگنگوہی ؒ |
|
137 |
آمین کاایک قدسی الاصل رخ |
|
137 |
آمین اور یہودی |
|
143 |
حنفی موقف |
|
145 |
احناف کی پہلی دلیل |
|
146 |
حنفی بزرگ بھی |
|
148 |
ابن الہمام کی گواہی |
|
149 |
بات کادوسرارخ |
|
149 |
ایک سوال |
|
150 |
ایک اور خرابی |
|
151 |
احناف کی دوسری دلیل |
|
151 |
اس روایت پرمحدثین کی رائے |
|
154 |
احناف کی مزیددلیل |
|
155 |
5۔تراویح(آٹھ یابیس) |
|
157 |
وجہ تسمیہ |
|
159 |
آج کیاصورت ہے؟ |
|
160 |
آٹھ اور بیس کالطیفہ |
|
161 |
انعامی چیلنج |
|
163 |
مسجدنبوی |
|
164 |
اختلاف کی نوعیت |
|
166 |
مسئلہ کی صحیح صورت |
|
167 |
ایک توجہ طلب حقیقت |
|
169 |
قیام اللیل کیاہے؟ |
|
170 |
کچھ مزیدروایات |
|
171 |
حنفی اہل علم اکابر |
|
172 |
ابن الہمام ؒ |
|
172 |
علامہ بدرالدین عینی ؒ |
|
173 |
ردالمختار(شامی) |
|
174 |
حضرت ملاّعلی قاری ؒ |
|
174 |
مولاناعبدالحق دہلوی ؒ |
|
175 |
مولانارشیداحمدگنگوہی ؒ اور مولاناعبدالحئی لکھنوی ؒ |
|
175 |
دوسرے ائمہ دین جلال الدین سیوطی ؒ |
|
176 |
ایک بے بنیادعذر |
|
176 |
مخالف دلائل |
|
178 |
پہلی روایت |
|
178 |
دوسری روایت |
|
179 |
6۔جمع اور ظہراحتیاطی |
|
181 |
جمع او رظہر احتیاطی |
|
182 |
مثبت پہلو |
|
184 |
اہل حدیث کاعقیدہ |
|
185 |
فقہ حنفی کی ناکامی |
|
185 |
ظہر احتیاطی |
|
186 |
نہ جمعہ نہ ظہر |
|
187 |
بات کاایک نازک رخ |
|
189 |
ٰٰٰ7۔نماز جنازہ |
|
190 |
نماز جنازہ |
|
191 |
سورہ فاتحہ |
|
191 |
نماز جنازہ میں رسول ؑ کاطریقہ |
|
192 |
حضرت حسن بصری ؒ |
|
194 |
سورہ فاتحہ منہ میں ہی پڑھ لیجیے |
|
194 |
مانعین فاتحہ کی دلیل |
|
195 |
ایک ایمان افروزواقعہ |
|
196 |
جنازہ میں جہری قراء ت |
|
197 |
رسول اللہ ﷺ کامعمول |
|
198 |
نماز جنازہ مسجدمیں |
|
199 |
قبرپرجنازہ کی ادائیگی |
|
201 |
نماز جنازہ غائبانہ |
|
202 |
یہ ایک لطیفہ ہی ہے |
|
205 |
جنازہ کی دعا |
|
206 |
دعاکےبعدسلام |
|
208 |
8۔ایک مجلس کی تین طلاقیں |
|
210 |
ایک مجلس کی تین طلاقیں |
|
211 |
مسئلہ کی صورت |
|
211 |
یہ حلالہ کیاہے |
|
212 |
ایک دریافت طلب باب |
|
213 |
تدبیرکندبندہ تقدیرکندخندہ |
|
214 |
اور حلالہ ٹل گیا |
|
217 |
حنفی حلالہ کاتصور بھی سخت کربناک ہے |
|
219 |
ایک ٹیلی ویژن اداکارہ کاالمیہ |
|
219 |
ایک حلالہ جس نے حرام کودوام بخشا |
|
221 |
قصوروارکون |
|
223 |
مقام عبرت |
|
224 |
ایک بارپھر |
|
225 |
یہ حلالہ اہل حدیث کادردسرنہیں ہے |
|
226 |
قرآنی حلالہ |
|
228 |
ایک وقت کی تین طلاق خلافت سنت بھی ہیں اور نافذبھی نہیں ہوتیں |
|
228 |
ایک مجلس کی تین طلاق دراصل ایک ہی رجعی طلاق ہے |
|
229 |
خرابی کاعلاج |
|
230 |
دوسری ہلاکت |
|
238 |
تیسری ہلاکت |
|
239 |
جب دیارنج بتوں نے تو خدایادآیا |
|
241 |
مصری حکومت نے پہل کی |
|
241 |
دوسرے اسلامی ممالک |
|
242 |
مولاناپیر کرم شاہ |
|
242 |
ضرورت کی مجبوری |
|
243 |
مفتی کفائت اللہ مرحوم |
|
243 |
مولاناعبدالحئی لکھنوی ؒ مرحوم |
|
244 |
9۔مفقودالخبرکی بیوی کامسئلہ |
|
245 |
مفقودالخبرکی بیوی |
|
246 |
اہل حدیث کامسلک |
|
247 |
حنفی مسلک |
|
248 |
رعایت پررعایت |
|
248 |
یہ دردناکی ہے یالطیفہ؟ |
|
249 |
رحمدلی مگراپناپتنالہ وہیں کاوہیں |
|
250 |
10۔تقلیداورمقلد |
|
251 |
تقلیداورمقلد |
|
252 |
تقلیدشخصی |
|
252 |
تین بڑی وجوہ |
|
353 |
پہلی بڑی وجہ۔تقلیدجہالت ہے |
|
353 |
دوسری بڑی وجہ ۔تقلیدبدعت ہے |
|
360 |
آودریافت حال کریں |
|
362 |
قدم بہ قدم |
|
362 |
آیئے ایک قدم اور آگےچلتے ہیں |
|
363 |
آخری قدم |
|
363 |
تقلیدکب آئی؟ |
|
366 |
تیسری بڑی وجہ۔یہ انسانی برادری کامسئلہ ہی نہیں ہے |
|
368 |
یہ کوئی شرک نہیں ہے |
|
371 |
11۔اہل حدیث کامسلک |
|
372 |
اہل حدیث کامسلک |
|
373 |
رسو ل اللہ ﷺ کی وصیت |
|
374 |
رسو ل اللہ ﷺ کی بعثت کامقصد |
|
376 |
12۔فرقہ نہیں جماعت |
|
379 |
فرقہ نہیں جماعت |
|
380 |
فرقہ کیاہے؟ |
|
380 |
نیافرقہ |
|
381 |
قدامت اہل حدیث |
|
383 |
ایم منقولی بات |
|
284 |
اس بات کادوسرارخ بھی ہے |
|
285 |
حنفی حضرات سےایک سوال |
|
287 |
تصویرکاپچھلارخ |
|
288 |
ایک بہتان کی تردید |
|
289 |
یہ عبدالوہاب کون تھا؟ |
|
290 |
ایک المیہ |
|
291 |
یہ ظلم ہے یاجہالت؟ |
|
291 |
اپنے حسن انجام کےلیے |
|
294 |
ہمارے حنفی بزرگ |
|
295 |
فصل اول ۔حدیث رسول ۤمیں تحریف وترمیم کی ہولناک جسارت |
|
296 |
یوم الدین کی کچہری |
|
297 |
خسروکاکشف |
|
298 |
پھرسمت بدل گئی |
|
298 |
ایک خط پڑھیے |
|
298 |
مجبوری کاسفر |
|
300 |
حق کی گواہی |
|
301 |
عووالی المقصود |
|
302 |
راہ کابھاری پتھر |
|
304 |
بیہقی پریہ حادثہ کب گزرا |
|
305 |
کچے چور |
|
306 |
فصل دوم |
|
309 |
حدیث بیہقی اور قدیم حنفی اصحاب علم وخبربزرگ |
|
309 |
حضرت امام ذیلعی ؒ |
|
310 |
غلط فہمی نہ رہے |
|
311 |
حضرت مولاناعبدالحئی لکھنوی ؒ |
|
311 |
الہدایہ کی گواہی |
|
313 |
یہ تورا ہ چڑھی بات ہے |
|
314 |
فصل سوئم |
|
316 |
دوفریق جنگ |
|
316 |
فصل چہارم |
|
322 |
بات چل نکلی ہے |
|
323 |
مسندحمیدی |
|
323 |
دیدہ دلیری کی انتہاء |
|
325 |
فصل پنجم |
|
327 |
ہدایہ شریف |
|
327 |
مقام ہدایہ |
|
327 |
ایک مفروضہ جعلی حدیث |
|
328 |
دوسری خودساختہ جعلی حدیث |
|
329 |
تیسری خودساختہ اور جعلی حدیث |
|
330 |
گھرکی گواہی |
|
331 |
ایک الگ فصل۔چارفقہی امام اور اہلحدیث |
|
331 |
فرقوں کافسادباہمی |
|
332 |
اہل حدیث سےعناد کی وجہ |
|
333 |
اہل حدیث کاموقف |
|
334 |
ایک حقیقت بینہ |
|
334 |
تصویرکاایک اور رخ |
|
335 |
تمتمہ۔ایک شکائت کےجواب میں |
|
336 |