نماز انتہائی اہم ترین فریضہ اور سلام کا دوسرا رکن ِ عظیم ہے جوکہ بہت زیادہ اہمیت کا حامل ہے ۔ کلمہ توحید کے اقرار کےبعد سب سے پہلے جو فریضہ انسان پر عائد ہوتا ہے وہ نماز ہی ہے ۔اسی سے ایک مومن اور کافر میں تمیز ہوتی ہے ۔ بے نماز ی کافر اور دائرۂ اسلام سے خارج ہے ۔ قیامت کےدن اعمال میں سب سے پہلے نماز ہی سے متعلق سوال ہوگا۔ فرد ومعاشرہ کی اصلاح کے لیے نماز ازحد ضروری ہے ۔ نماز فواحش ومنکرات سےانسان کو روکتی ہے ۔بچوں کی صحیح تربیت اسی وقت ممکن ہے جب ان کوبچپن ہی سےنماز کا پابند بنایا جائے ۔ قرآن وحدیث میں نماز کو بر وقت اور باجماعت اداکرنے کی بہت زیاد ہ تلقین کی گئی ہے ۔نماز کی ادائیگی اور اس کی اہمیت اور فضلیت اس قد ر اہم ہے کہ سفر وحضر اور میدان ِجنگ اور بیماری میں بھی نماز ادا کرنا ضروری ہے ۔نماز کی اہمیت وفضیلت کے متعلق بے شمار احادیث ذخیرۂ حدیث میں موجود ہیں او ر بیسیوں اہل علم نے مختلف انداز میں اس موضوع پر کتب تالیف کی ہیں ۔ نماز کی ادائیگی کا طریقہ جاننا ہر مسلمان مرد وزن کےلیے ازحد ضروری ہے کیونکہ اللہ عزوجل کے ہاں وہی نماز قابل قبول ہوگی جو رسول اللہ ﷺ کے طریقے کے مطابق ادا کی جائے گی ۔او ر ہمارے لیے نبی اکرم ﷺکی ذات گرامی ہی اسوۂ حسنہ ہے ۔انہیں کے طریقے کےمطابق نماز ادا کی جائے گئی تو اللہ کے ہاں مقبول ہے ۔ اسی لیے آپ ﷺ نے فرمایا صلو كما رأيتموني اصلي لہذا ہر مسلمان کےلیے رسول للہ ﷺ کے طریقۂ نماز کو جاننا بہت ضروری ہے۔یہ بات یاد رہے کہ نماز پڑھنے کے بہت فوائد ہیں ۔ زیر تبصرہ کتاب ’’ آئینہ صلاۃ النبیﷺ‘‘ محترم جناب الشیخ محمد شفیق کمبوہ ﷾ کی نماز کے جملہ مسائل پر تفصیلی ضخیم کتاب ہے ۔موصوف نے نمازکے مسائل پر سیر حاصل بحث کی ہے۔صاحب کتاب نے اس کتاب میں بعضمسائل(فاتحہ خلف الامام ، رفع الیدین )میں فریقِ ثانی یعنی احناف کے دلائل کو تفصیل کےساتھ بڑے مدلل اوراحسن انداز میں پیش کیا ہے اور اس بات کی کوشش کی گئی ہے کہ نماز کےحوالے سے کوئی ایسا مسئلہ نظر انداز نہ ہو جس سے قارئین کوکوئی تشنگی محسوس ہو ۔ اللہ تعالی ٰ مصنف وناشرین کی اس کاوش کو قبول فرمائے اور اسے عوام الناس کےلیے نفع بخش بنائے (آمین) (م۔ا)
عناوین |
|
صفحہ نمبر |
مقدمہ |
|
25 |
باب 1 کتاب الصلوۃ |
|
37 |
نماز ہر مومن مرد اور عورت پر فرض ہے |
|
37 |
دن اور رات میں پانچ نمازیں فرض ہیں |
|
37 |
کتنی عمر ہو جانے پر نماز پڑھنے کا حکم دینا چاہیے |
|
38 |
نماز صرف عاقل پر فرض ہے مجنون اس سے مستثنٰی ہے |
|
40 |
بے ہوشی کے عالم میں قضا ہونے والی نمازوں کا بیان |
|
43 |
نمازوں کی حفاظت کرنے کا انجام |
|
44 |
نماز کو برباد کرنے والے کا انجام |
|
46 |
نمازوں پر ہمیشگی اختیار کرنا |
|
47 |
نماز قائم کرنے اور پڑھنے میں فرق کیا ہے |
|
48 |
قیامت کے دن تارک نماز کا مجرم قارون ، ہامان اور فرعون اور ابی بن حلف کے ساتھ ہو گا |
|
52 |
ترک نماز کا گناہ اور تارک نماز کا حکم |
|
53 |
کلمہ گو مشرک کے بیان میں |
|
53 |
تارک نماز کلمہ گو مشرک ہے |
|
55 |
بے نمازی بے ایمان ہے |
|
55 |
ترک نماز کفر ہے |
|
58 |
تارک نماز کا اسلام میں کوئی حصہ نہیں |
|
62 |
تارک نماز قیامت کا بھی منکر ہے |
|
62 |
اسلام کا ایک نام نماز ہے |
|
63 |
ایک نماز چھوڑنے سے اعمال ضائع ہو جاتے ہیں |
|
65 |
تارک نماز کا دل اللہ تعالیٰ کے حقیقی خوف سے خالی ہے |
|
67 |
تارک نماز بے عقل ہے |
|
68 |
بے نماز مرد اور نمازی عورت اور بے نماز عورت اور نمازی مرد کا نکاح جائز نہیں |
|
70 |
بے نمازی کا خون بھی معاف ہے |
|
76 |
اسلامی اخوت صرف نماز کو قائم کرنے سے قائم ہو سکتی ہے |
|
81 |
باب 2 صلوۃ ادا کرنے کا طریقہ |
|
81 |
قبلہ کے بیان میں |
|
81 |
فرض نماز سواری سے اتر کا پڑھنا اور فرض نماز میں منہ قبلہ کی طرف کرنا |
|
83 |
نفل نماز کے لیے قبلہ کی طرف منہ کرنا ضروری نہیں ہے |
|
83 |
صلوۃ الخوف میں قبلہ کی جانب منہ کرنا ضروری نہیں |
|
83 |
مشرق اور مغرب کے درمیان قبلہ ہے |
|
83 |
نماز میں قبلہ کی طرف منہ کرنے کی قولی حدیث |
|
83 |
کعبہ کی چھت پر نماز نہ پڑھے |
|
84 |
لیٹ کر نماز پڑھتے وقت قبلہ رخ ہونا ضروری نہیں |
|
84 |
جب قبلہ کی طرف قبر ہو تو اس طرف منہ کر کے نماز ادا کرنے |
|
85 |
قیام |
|
85 |
بیٹھ کر اور لیٹ کر نماز پڑھنے کے ثواب کے بارے میں |
|
86 |
نیت |
|
88 |
تکبیر تحریمہ |
|
90 |
تکبیر تحریمہ واجب ہے |
|
91 |
تکبیر تحریمہ کے الفاظ |
|
91 |
کیا تکبیر تحریمہ کے لیے اللہ اکبر کے علاوہ اور کوئی الفاظ کہے جا سکتے ہیں |
|
91 |
تکبیر تحریمہ کے وقت ہاتھ اٹھانے کے بیان میں |
|
92 |
تکبیر تحریمہ کے وقت ہاتھ اٹھانے کا طریقہ |
|
92 |
ہاتھ کہاں تک اٹھائے جائیں |
|
93 |
دونوں ہاتھوں کانوں کی لو تک اٹھانا صحیح حدیث سے ثابت نہیں ہے |
|
94 |
اٹھائے ہوئے ہاتھوں کی کیفیت |
|
95 |
نماز میں قیام کے دروان ہاتھ کہاں باندھے جائیں |
|
97 |
نماز میں دائیں ہاتھ کو بائیں پر رکھنا |
|
98 |
نماز میں ہاتھ باندھنے کی کیفیت |
|
98 |
نماز میں دائیں ہاتھ کو بائیں ہاتھ کی کلائی پر رکھ کر سینے پر رکھنا |
|
99 |
نماز میں عین ناف پر یا ناف کے نیچے ہاتھ باندھنا صحیح حدیث سے ثابت نہیں |
|
100 |
سینے پر ہاتھ باندھنا اور ضعیف روایات |
|
101 |
ارسال کے بیان میں |
|
102 |
سدل کیا ہے |
|
102 |
امام مالک اور ارسال |
|
103 |
امام مالک اور ارسال کے بارے میں ایک اور علت |
|
104 |
نماز میں کمر پر ہاتھ رکھ کر کھڑا ہونا منع ہے |
|
104 |
نماز میں ہاتھ باندھنے کے بارے مرد اور عورت میں تفریق |
|
106 |
تحریم نماز |
|
106 |
تکبیر تحریمہ اور اس کی رفع الیدین کی بحث کا خلاصہ |
|
107 |
تکبیر تحریمہ کے بعد اور قرات سے پہلے کون سی دعائیں پڑھی جائیں |
|
110 |
تکبیر تحریمہ کے بعد پڑھی جانے والی دعاؤں کا خلاصہ |
|
113 |
دعا استفتاح صرف پہلی رکعت میں پڑھی جائے |
|
113 |
اگر کوئی شخص تکبیر تحریمہ کے بعد جماعت میں شامل ہو تو وہ دعا استفتاح کب پڑھے |
|
114 |
تعوذ |
|
114 |
ہمزہ کیا ہے |
|
115 |
نقشہ کیا ہے |
|
115 |
نفخہ کیا ہے |
|
116 |
اعوذ باللہ صرف پہلی رکعت ہی میں پڑھا جائے |
|
116 |
بسم اللہ الرحمن الرحیم پڑھنے کے بیان میں |
|
117 |
بسم اللہ الرحمن الرحیم آہستہ پڑھنا |
|
117 |
بسم اللہ الرحمن الرحیم جہر سے پڑھنے کے بیان میں |
|
120 |
بسم اللہ الرحمن الرحیم مطلق طور پر نہ پڑھنے کا بیان میں |
|
120 |
بسم اللہ الرحمن الرحیم کی بحث کا خلاصہ |
|
121 |
باب 3 سورۃ فاتحہ ہر رکعت میں پڑھنا فرض ہے |
|
123 |
ان لوگوں کے دلائل جو کہتے ہیں کہ ہر شخص کے لیے نماز کی ہر رکعت میں سورت فاتحہ پڑھنا فرض ہے |
|
124 |
فاتحہ خلف الامام پڑھنے والے دلائل پر پیش کیے جانے والے اعتراضات اور ان کے جوابات |
|
132 |
اعتراض نمبر 1 |
|
132 |
اعتراض نمبر کا جواب |
|
134 |
اعتراض نمبر2 |
|
136 |
اعتراض نمبر 2کا جواب |
|
140 |
اعتراض نمبر3 |
|
147 |
اعتراض نمبر3 کا جواب |
|
148 |
اعتراض نمبر4 |
|
150 |
اعتراض نمبر4 کا جواب |
|
151 |
اعتراض نمبر5 |
|
153 |
اعتراض نمبر 5 کا جواب |
|
154 |
مانعین فاتحہ خلف الامام کے دلائل |
|
155 |
دلیل نمبر 1 تا 19 |
|
169 |
منکرین فاتحہ خلف الامام کے دلائل کے جوابات |
|
169 |
دلیل نمبر 1 کے بارہ جواب |
|
169 |
دلیل نمبر 2 کے تین جواب |
|
188 |
دلیل نمبر 3 کا جواب |
|
194 |
دلیل نمبر 4 کا جواب |
|
201 |
دلیل نمبر 5 کا جواب |
|
205 |
دلیل نمبر 6کا جواب |
|
207 |
دلیل نمبر 7کا جواب |
|
207 |
دلیل نمبر 8کا جواب |
|
213 |
دلیل نمبر 9کے پانچ جواب |
|
216 |
دلیل نمبر 10 کا جواب |
|
221 |
دلیل نمبر 11کا جواب |
|
222 |
دلیل نمبر 12کا جواب |
|
226 |
دلیل نمبر 13کا جواب |
|
228 |
دلیل نمبر 14کے پانچ جواب |
|
228 |
دلیل نمبر15 کا جواب |
|
235 |
دلیل نمبر 16کا جواب |
|
243 |
دلیل نمبر 17کا جواب |
|
247 |
دلیل نمبر 18کا جواب |
|
251 |
دلیل نمبر 19کے پانچ جواب |
|
253 |
باب 4 امام کے ساتھ رکوع میں ملنے سے رکوع کی رکعت نہیں ہوتی |
|
255 |
دلیل نمبر 1 |
|
255 |
دلیل نمبر 1 کے چار جواب |
|
256 |
رکعت بمعنی رکوع اور اس کا جواب |
|
259 |
دلیل نمبر 2 |
|
261 |
دلیل نمبر 2 کا جواب |
|
262 |
دلیل نمبر 3 |
|
266 |
دلیل نمبر 3 کا جواب |
|
267 |
دلیل نمبر 4 |
|
276 |
دلیل نمبر 4 کا جواب |
|
276 |
دلیل نمبر 5 |
|
278 |
دلیل نمبر 5 کا جواب |
|
280 |
مدرک رکوع کی رکعت کے قائلین کو امام المحدثین امام بخاری کا قابل تدبر جواب |
|
280 |
قائلین رکوع کی رکعت کی حدیث کی خلاف ورزیاں |
|
282 |
خلاصہ بحث سورت فاتحہ |
|
282 |
باب 5 آمین کہنے کے بیان میں |
|
285 |
آمین کے معنی |
|
285 |
آمین کی فضیلت |
|
285 |
امام اور مقتدی کے بلند آواز سے آمین کہنے کے دلائل |
|
285 |
بلند آواز آمین کہنے کے دلائل پر حنفی مقلدین کے اعتراضات اور ان کے جوابات |
|
287 |
اعتراض نمبر 1 |
|
292 |
اعتراض نمبر 1 کے 2 جواب |
|
292 |
اعتراض نمبر 2 |
|
292 |
اعتراض نمبر 2کا جواب |
|
295 |
اعتراض نمبر 3 |
|
295 |
اعتراض نمبر 3 کے دو جواب |
|
295 |
مقلدین احناف کے آمین بالجہر نہ کہنے کے دلائل |
|
296 |
دلیل نمبر 1 تا 10 |
|
296 |
حنفی مقلدین کے آمین بالجہر نہ کہنے والے دلائل کے جوابات |
|
296 |
دلیل نمبر 1 کے 2 جواب |
|
302 |
دلیل نمبر 2 کے 3 جواب |
|
304 |
دلیل نمبر 3 کے 3 جواب |
|
313 |
دلیل نمبر 4 کے 2 جواب |
|
314 |
دلیل نمبر 5 کے 5 جواب |
|
316 |
دلیل نمبر 6 کے 2 جواب |
|
317 |
دلیل نمبر 7 کا جواب |
|
318 |
دلیل نمبر 8 کے 2 جواب |
|
318 |
دلیل نمبر 9 کے 2 جواب |
|
319 |
دلیل نمبر 10 کا جواب کئی طریق پر |
|
321 |