جوامع الکلم سے سے مراد وہ کلام ہےجن میں الفاظ تھوڑے اور مطالب بہت ہوں، جوامع الکلِم حقائق تک رسائی رکھنے والے وہ کلمات ہیں جو اللہ رب العزت نے حضور سرورِ کائنات ﷺکو عطا کر کے گویا انسانوں پر احسان فرمایا کہ وہ حقیقتیں جو انسانی ادراک سے ماورا ہیں اسکے اظہار سے ذیادہ ہیں ان حقیقتوں کو رسول اللہ ﷺکے کلماتِ مبارکہ سے قابلِ اظہار بنا دیا آپ ﷺ کا ہر قول مبارک جوامع الکلِم ہے۔سیدنا ابوہریرہ رضی اللہ عنہ بیان کرتے ہیں کہ نبی کریم ﷺنے فرمایا ”مجھے «جوامع الكلم» (مختصر الفاظ میں بہت سے معانی کو سمو دینا) کے ساتھ بھیجا گیا ہے (صحیح بخاری : 7273) زیر نظر کتاب’’ جوامع الکلم‘‘ راشد بن محمد بن فطیس الہاجری کی مرتب شد ہ ہے۔فاضل مرتب نے اس کتاب میں تیس جوامع الکلم کو جمع کر کے اس کی تشریح وتوضیح پیش کر نےکےعلاوہ اس کے فوائد بھی پیش کیے ہیں ۔ محترم جناب محمد عیسی صاحب نے اس کتاب کو اردو قالب میں ڈھالا ہے ۔ اللہ تعالیٰ مرتب ومترجم کی اس کاوش کو قبول فرمائے ۔آمین(م۔ا)
مقدمہ |
5 |
مَن بطَأ به عمَلُه لَمْ يُسرِعْ به نسَبُه |
9 |
مَانَقَصَ مَالَ عَبْدٍ صَدَقَةٍ |
19 |
الدّینُ النَّصیحة |
30 |
اسْمَحْ یُسْمَحْ لَکَ |
43 |
أَمْسِک عَلَیْکَ لِسَانَکَ |
56 |
مَنْ یُحرَمِ الرِفقَ یُحرَمُ الْخیرَ کُلّه |
67 |
تَعَلَّمُوْا مِنْ أَنْسَابِکُمْ مَا تَصِلُوْنَ بِهِ أَرْحَامَکُمْ |
80 |
وَ یُعْجِبْنِی الفألَ الحَسَنَ |
91 |
لَا یَدْخُلُ الجَنَّةَ لَحْم نَبَتَ مِنْ سُحْتٍ |
107 |
لا إیمان لِمَنْ لَا أَمانةَ لَهُ |
117 |
مَنْ لا یَرحمُ لایُرحم |
126 |
أَکثِرُوا مِنْ قَوْلِ لَا حولَ ولا قُوَّۃَ إِلَّا بِاللہِ فَإِنَّھَا کَنْز مِنْ کُنُوزِ الجَنَّةِ |
139 |
نِعْمَتَانِ مَغبُون فیھما کَثِیرمِنَ النَّاسِ الصحَّة وَالفَرَاغُ |
150 |
أَوَّلَ صَلاحِ ھَذِہِ الأُمَّةِ بِالْیَقینِ |
161 |
إِنَّ الرِّزْقَ لَیَطْلُبُ الْعَبْدَ کَمَا یَطْلَبَهُ أجَلُهُ |
172 |
إِنَّ اللہ لَایَقْبَلَ مِنَ العَمَلِ إِلأَمَاکَانَ لَهٗ خَالِصاً وَابْتَغِی بِهِ وَجْھَهٗ |
184 |
مَنْ صَمَتَ نَجَا |
198 |
إِنَّ ھَذَا الدِّیْنَ مَتین فَأَوْغِلُوا فِیْهِ بِرِفْقٍ |
209 |
أکْثِرُوا ذِکْرَ ھَادمِ اللَّذَّاتِ |
223 |
القَبْرُ أوَّلُ منَازِل الآخرِہِ |
236 |
لَا یُؤْمِنُ عَبْد حَتَّی یُؤمِن بِالقدَرِ خَیْرِہٖ وَشَرِّہٖ |
249 |
مَنْ کَانَ یُؤمِنُ بِاللہ وَالْیَومِ الْآخِرِ فَلْیُحْسِنْ إِلَی جَارِہِ |
262 |
أَوَّلُ مَا یُرْفَعُ مِنْ ھَذِہِ الأمَّةِ الخُشُوعُ |
277 |
مَنْ تَوَضَّأَ فی بَیْتِهِ فَأَحْسَنَ الوُضُوء ثُمَّ مَشَی إَلَی المَسْجِدِ فَھُوَ زَائِرُ اللہِ وَحَقّ عَلَی المَزُورِ أَنْ یُکْرِمِ الزَّائِرَ |
287 |
أَفْضَلُ الصَّدَقَةِ إِصْلَاح ذَاتِ البَیْنِ |
297 |
إِنَّ الدُّنْیَا خَضِرَۃ حُلْوَۃ |
308 |
إِنَّ الْکَذِبَ یَھْدِی إِلَی الفُجُورِ |
321 |
الدُّعَاءُ ھُوَ العِبَادَۃُ |
334 |
یَأتِی عَلَی النَّاسِ زَمَان الصَّابِرُ فِیْھِمْ عَلَی دِینِہِ کَالقَابِضِ عَلَی الجَمْرِ |
346 |
لا یَجْتَمِعَانِ فِی قَلْبِ عَبْدٍ الإیمَانَ وَالحَسَدُ |
357 |
فھرس المحتویات |
369 |