#973

مصنف : سید بدیع الدین شاہ راشدی

مشاہدات : 25829

تنقید سدید

  • صفحات: 424
  • یونیکوڈ کنورژن کا خرچہ: 12720 (PKR)
(پیر 19 جولائی 2010ء) ناشر : مکتبہ الامام البخاری،کراچی

مسلمانوں کو کتاب وسنت پرعمل پیرا ہوتے ہوئے اپنےمسائل زندگی کےبارے میں قرآن وحدیث کی روشنی میں اہل علم سے رہنمائی لینی چاہئے؟ یا کسی ایک فقیہ کی تقلید شخصی پرکاربند رہنا چاہیے ؟یہ نکتہ اہل تقلید اور اہل حدیث کے مابین ایک عرصہ سے بحث ونظر کاموضوع رہا ہے ایک حنفی عالم دین نے ''اجتہاد وتقلید'' کےنام سے ایک رسالہ تصنیف فرمایا جس میں ترک تقلید ہی کا رونا رویا گیا تقلید جامد کی حمایت میں لکھي گئی اس کتاب مین کوئی نئی بات نہیں بلکہ وہی سطحی مغالطے ہیں جو ایک زمانے سے حلقہ مقلدین  میں چلے آرہے ہیں زیرنظر کتاب میں شیخ العرب والعجم علامہ سیدبدیع الدین شاہ راشدی ؒ نے اس رسالے کامفصل علمی اور تحقیقی جواب دیاہے جس سے مقلدین کاتمام دلائل کا تاروبود بکھر کررہ جاتے ہیں اورتقلید سے متعلق سارے شبہات کامکمل ازالہ ہوجاتا ہے

 

عناوین

 

صفحہ نمبر

عرض ناشر

 

3

تصدیرازفضیلۃ الشیخ عطاء اللہ حنیف

 

5

پیش لفظ ووجہ تالیف

 

8

اجمالی نوٹ

 

15

سب سےبڑاشاہدعدل محدثین کاعمل ہے

 

15

اہلحدیث تما م صحابہ تھے

 

16

سب کی اتباع کی جائے تو اجتماع النقیضین لازم آئے گا

 

16

بلادلیل دریافت کیے کسی فتوی پرعمل کرناتقلیدشخصی ہے

 

17

امت نےبلادلیل دریافت کیےان کےفتووں پرعمل نہیں کیا

 

18

صحابہ وتابعین میں تقلیدشخصی کاالتزام نہ تھا

 

19

ایک کاذوق اورفہم دوسرےپرحجت نہیں

 

19

ہرچیز کاحکم نص قرآن اورنص حدیث میں موجودنہیں ہے

 

20

علم اورتقوی میں غیرمعمولی انحطاط ہوگیاہے

 

20

صحیح بخاری جس کے اصح الکتب بعدکتاب اللہ ہونےپرامت کااجماع ہے

 

21

صحابہ میں مذاہب اربعہ نہ تھے

 

22

قواعدمحدثین کی پابندی اوراتباع واجب ہے

 

23

امام ابوحنیفہ کوأعلم وافضل جاننا خوداجتہاد ہے

 

23

تابعین کی تقلیدحنفیہ کےنزدیک ممنوع ہے

 

24

تدوین فقہہ حنفی کاطریقہ

 

25

چالیس علماء کےمشورہ سےفقہ حنفی کی تدوین کی حقیقت

 

26

فقہ حنفی پرعلماءکی نکتہ چینی سب سے زیادہ ہوئی

 

26

تقلیدکی تردیدمیں سلف کےاقوال

 

27

صحابہ کےاقوال

 

27

تابعین ومن بعدہم کےاقوال

 

27

ائمہ اربعہ کےاقوال

 

29

بعض علماء حنفیہ کےاقوال

 

30

تفصیلی جواب

 

31

تقلیدکی ممانعت پرصحابہ اورتابعین کااجماع اورحدوث تقلیدکازمانہ

 

32

مذاہب اربعہ والوں کی کتب طبقات کاحال

 

33

اہل حدیثوں کی تعدادجوسیوطی اورابن حزم نے ذکرکی ہے

 

37

کیاشیخ علی متقی محض حنفی تھے ؟اور ہندوستان کے چندغیرمقلدوں  کےنام

 

38

کیاشیخ سلام اللہ دہلوی اورسندھ کےمشائخ ابو الحسن محمدحیات ،محمدعابدمقلدتھے؟

 

39

سندکےان نامورعلماء کاذکرجوتقلیدسےباہرتھے

 

40

شاہ ولی اللہ کاخاندان تقلیدکےخلاف تھا

 

40

شاہ عبدالعزیزکافاتحہ خلف الامام کی بابت فتوی

 

42

شاہ اسماعیل شہید ؒ کاتقلیدکی برائی بیان کرنا

 

42

ولی کامل مقلدنہیں ہوتاہےاورشیخ عبدالقادرجیلانی اورمحمدشاذلی مقلدنہیں تھے

 

43

عقل تقلیدکےمنافی ہے

 

44

عقل کی بابت روایتیں موضوع اوربناوٹی ہیں

 

44

عقل اجتہادکوچاہتی ہے

 

45

مقلدشریعت سے فائدہ نہیں اٹھاسکتا

 

46

حفظ اور علم

 

48

صحابہ سب صاحب عقل تھے اورایک دوسرےکے مقلدنہ تھے

 

49

کئی باتیں چھوٹوں کومعلوم ہوتیں ہیں بڑوں کونہیں

 

49

شریعت کے لیے محدثین اورفقہاء کی ضرورت

 

50

محدثین کاتفقہ اور ان کی جامعیت

 

50

صحیح بخاری کی جامعیت اورامام بخاری کاافقہ ہونا

 

53

ائمہ حدیث مسلم نسائی ترمذی ابو داؤدابن ماجہ کاتفقہ

 

54

فقہا ء محدثین اوران کی فقہ

 

55

فقہاء کی نقل کی ہوئی حدیثوں پراعتمادنہیں

 

56

حنفیہ کوعلم حدیث میں بصرت نہیں

 

58

ہدایہ کےمتعلق شیخ عبدالحق کی شہادت حقہ

 

59

مقلداہل علم میں شمارنہیں

 

60

ابن قیم کاقول محدثین کےبارے میں اوراس کی تشریح

 

60

قرآن میں حنفیہ کی تحریف کی مثالیں

 

63

حنفیہ کی تاویلات کےبارے میں علامہ عبداللہ سندھی کاقول

 

64

حدیث میں حنفیہ کی تحریف کی مثالیں

 

65

مصنف’’اجتہادوتقلید‘‘کاابن قیم کی عبارت کاپورانقل نہ کرنااوراس کی وجوہات

 

66

محدثین نےحدیث کوسمجھ کرجمع کیاہے شعرانی کی شہادت

 

67

کئی متأخرین متقدمین سے افقہ ہوتےہیں

 

68

حدیث بلاتفقہ نہیں

 

69

فقیہ اورفقہ کی تعریف

 

69

محدثین ہی فقہاء ہیں ۔یہ ایک جماعت ہے دونہیں

 

71

فقہائے صحابہ کاذکر

 

72

کیامحدثین فقہاءکے محتاج ہیں؟

 

73

اہل الرائے اوراہل حدیث کےطریقہ کارکافرق

 

73

امام شافعی کی حدیث دانی

 

75

امام شافعی اہل حدیث تھے

 

76

اس روایت کی تحقیق کہ امام ابو حنیفہ نےلوگوں کوجگایا

 

77

امام ابوحنیفہ کی بابت معمر کے قول کی تحقیق

 

77

اس طرح اعمش سے منقو ل قول کی تحقیق

 

78

طبیب کی مثال اوراس کاجواب

 

81

امام شافعی کےاس قول کی تحقیق کہ لوگ فقہ میں امام ابوحنیفہ کی اولادہیں

 

82

اس روایت کی تحقیق کہ اما م شافعی نےامام محمدسےاونٹ کتابوں سے روایت کیے

 

83

امام احمدکی طرف منسوب قول کی تحقیق

 

85

امام المغازی ابن اسحاق امام ابو حنیفہ کی زیارت کوآئےتھے؟

 

86

سفیان ثوری کی طرف منسوب روایت کی تحقیق

 

87

امام مالک ،امام ابو حنیفہ اورامام محمدکی شہادت حق

 

88

حنفیہ اہل حدیث نہیں

 

91

قیاس مجتہدکاکام نیزقیاس حجت ہےیانہیں؟

 

92

للناس میں لام استفراق ہے اورسب لوگوں کواجتہادکاحق ہے

 

94

ربیعہ کی رائے کاحال

 

95

قیاس کےمتعلق ائمہ سلف کےاقوال

 

98

امام جعفرصادق کاامام ابوحنیفہ کونصیحت کرنا

 

101

امام عبدہ بن زیادکےاشعاراہل حدیث اور اہل الرائے کےفرق میں

 

104

رائے کی بابت ائمہ دین کےاقوال

 

105

آیت اولی الامرمنکم سےتقلیدپراستدلال اوراس کاجواب

 

106

امام رازی اوریہ آیت

 

109

علت اورمعلول کی

 

111

تنازع سےمرادکیاہے؟

 

112

آیت فاعتبرویااولی لابصارسےقیاس پراستدلال اوراس کاجواب

 

114

سیوطی کی تفسیر اکلیل سے ایک روایت اوراس کی تحقیق

 

118

حدیث سےقیاس کی مذمت

 

119

معاذبن جبل کی روایت اجتہدرأی پربحث

 

119

بتقدیرصحت اس سے جوامور نکلتےہیں

 

125

اس حدیث سےیہ استدلال کہ بہت سے مسائل قرآن مجیداورحدیث میں نہیں اور اس کاجواب

 

125

یہ استدلال کےغیرمنصوص مسائل میں رائے سے فیصلہ کرناچاہیےاوراس کاجواب

 

126

یہ استدلال کہ اجتہاد اللہ کی نعمت ہے اوراس پرکلام

 

127

اس دعوی کاابطال کہ صحابہ وتابعین قیاس پرفتوی دیتے تھے

 

128

بخاری کےایک باب کے متعلق دعوی کےقیاس کےاثبات کےلیے ہےاوراس کی تردید

 

128

بخاری کے بعض ابواب جن سے قیاس کی تردیدہوتی ہے

 

130

حافظ ابن حجر ؒ کاقو ل اوراس  پر کلام

 

133

ابو محمدیزیدکی طرف منسوب اشعار پرکلام

 

134

رائےمحموداوررائے مذموم کافرق اور اس پرکلام

 

137

امام ابن تیمیہ اور حافظ ابن قیم سے نقل اور اہل حدیث پرخیانت کاالزام اور اس کاجواب

 

143

امام ابن تیمیہ کےنزدیک اہل حدیث کی شان

 

145

اعلا م الموقعین سے چنداقتباسات تقلیدکی برائی میں

 

147

امام ابن تیمیہ کااپنے مقلدہونے سے انکار

 

149

امام ابن تیمیہ کےمجتہدہونے کے ثبوت

 

150

مجتہدکےلیے قیاس کاقائل ہوناضروری ہے؟

 

152

مصنف کےکلام میں تناقض

 

153

امام ابو حنیفہ کاقو ل کہ دین میں رائے سے بچو

 

153

لقب اصحاب الرائی کی تحقیق اورکنزالاعمال کی روایت کی تحقیق

 

154

سب اصحاب اہل حدیث تھے اور لقب اہل حدیث

 

156

امام ابو حنیفہ کالقب اہل الرائی او راہل الرائی کاطریقہ

 

157

محدثین کےنزدیک اصحاب الرائی کافتوی معتبرتھااوراس  کاجواب

 

159

امام ابو حنیفہ کےحق میں ائمہ حدیث بخاری اور ابن نمیرکی جروح

 

160

حدیث اوررائے کاموازنہ احمدبن شبویہ کاقو ل

 

160

اہل الرائی کی بابت امام اسحاق بن راہویہ کاقو ل

 

161

سفیان ثوری کاقول

 

162

ابن معین اور شافعی کاابو حنیفہ کے حق میں قول اور اس پرکلام

 

162

ابو غسان تمیمی ابن المبارک کے قول پرکلام

 

163

ابن المبارک کااہل حدیث اور اہل الرائی کےمتعلق موازنہ

 

164

کیاامام بخاری نے اہل الرائی کی کتابوں سے استفادہ کیاہے؟

 

164

ابن المبارک اوروکیع کاامام ابو حنیفہ کےحق میں قو ل

 

166

امام ابو حنیفہ کاردکرنےوالے محدثین کےنام

 

168

صحیح بخاری اور ہدایہ کاموازنہ

 

169

صحیح بخاری حدیث وفقہ دونوں کی جامع ہے

 

169

قیاس حجت شرعیہ ہےاس پرکلام

 

170

دنیاکےججوں کارسول اللہ ﷺ سےموازنہ

 

171

نصوص سےاحکام نکالنےوالے یامتفق ہوتے ہیں یامختلف

 

172

قیاس دلیل شرعی نہیں

 

173

نبی اورغیرنبی کی اطاعت میں فرق

 

174

تقلیداوراتباع میں فرق

 

175

تقلیدمن وجہ شرک ہے

 

176

اس الزام کاجواب کہ خلفائے راشدین کی سنت کوبدعت کہتے ہیں

 

177

تشریع انبیاء اورتشریع فقہاء

 

177

فقہاکی طرف رجوع کونسخ  شرعیت پرقیاس کرنااوراس کی تردید

 

178

اجتہاداس امت کاخاصہ ہے

 

180

رسول اللہ ﷺ نےدوچیزیں چھوڑیں ،حدیث کی تحریج

 

181

ظاہر نصوص کی اتباع

 

182

فقہ حنفی کےبعض نامناسب مسائل

 

183

 

   

اس مصنف کی دیگر تصانیف

اس ناشر کی دیگر مطبوعات

ایڈ وانس سرچ

اعدادو شمار

  • آج کے قارئین 40606
  • اس ہفتے کے قارئین 233868
  • اس ماہ کے قارئین 1262033
  • کل قارئین96913877

موضوعاتی فہرست